Kumpi pahempaa: henkinen vai fyysinen pettäminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettämisestä gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
onko sillä merkitystä, keskusteleeko miehen/naisen kanssa netissä/puhelimessa/ vai kasvotusten? vai onko henkinen pettäminen yhtä kamalaa, tapahtuipa se miten tahansa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja höpötäti:
Minäkö siis petän,kun keskustelen töissä miespuoleisten työkavereiden kanssa melkein kaikesta mahdollisesta?

Et. Henkisellä minä ainakin tarkoitan, pidempään jatkunutta juttua, jossa ollaan jo todella läheisiä, paljon pahempaa, kuin yksittäinen kännipano.
Näin minäkin ajattelen.

Siis täh? Minulla on ollut ns. parhaina ystävinä ja hyvin läheisinä ihmisinä kautta aikojen miehiä, ja miehelläni on ollut yhtä lailla läheisiä naisystäviä. Ollaanko me nyt sitten oltu petollisia koko avioliiton ajan?

Piika-äiti

Henkinen. Jonkun yhden kerran panon voin antaa anteeksi, mutta en henkistä suhdetta vaikka se ei välttämättä sisältäisi seksiäkään.

Mun mielestä pettämistä on kaikki, mitä tehdään puolisolta salassa, eli jos on vain ystävä jonkun toista sukupuolta olevan kanssa, voi ne henkiset keskustelut käydä esim. kahvipöydässä niin että puoliso on kotona tai ainakin tietää, että semmoinen keskustelu on käyty. Toki jos mun mies vaikka työkaveriltaan kysyy suhdeasioihin neuvoa tai muuta, niin en mä oleta, että se tekee mulle tilityksen joka sanasta mitä on vaihdettu, mutta pääpiirteittäin näin.

Mun mielestä henkistä pettämistä ei voi olla olemassakaan. Jos ihastuu tai rakastuu, ei sille tunteelle voi yhtään mitään. Ei tunteitaan voi valita. Jos jatkaa sitten oman vaimonsa/miehensä kanssa pettää vain itseään, jos tunteet on muualla. Mutta sen voi valita, meneekö sänkyyn jonkun kanssa tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Henkinen. Jonkun yhden kerran panon voin antaa anteeksi, mutta en henkistä suhdetta vaikka se ei välttämättä sisältäisi seksiäkään.

Mun mielestä pettämistä on kaikki, mitä tehdään puolisolta salassa, eli jos on vain ystävä jonkun toista sukupuolta olevan kanssa, voi ne henkiset keskustelut käydä esim. kahvipöydässä niin että puoliso on kotona tai ainakin tietää, että semmoinen keskustelu on käyty. Toki jos mun mies vaikka työkaveriltaan kysyy suhdeasioihin neuvoa tai muuta, niin en mä oleta, että se tekee mulle tilityksen joka sanasta mitä on vaihdettu, mutta pääpiirteittäin näin.

En haluais olla puolisosi. Mun mielestä on vain hyvä, ettei ihan kaikkea tarvitse toiselle kertoa. Tottakai mun miehellä saa olla omia juttuja ystäviensä kanssa ja päinvastoin. Ahdistavaa tuollainen, että kaikki pitäisi jakaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ehdottomasti fyysinen:
Mun mielestä henkistä pettämistä ei voi olla olemassakaan. Jos ihastuu tai rakastuu, ei sille tunteelle voi yhtään mitään. Ei tunteitaan voi valita. Jos jatkaa sitten oman vaimonsa/miehensä kanssa pettää vain itseään, jos tunteet on muualla. Mutta sen voi valita, meneekö sänkyyn jonkun kanssa tai ei.

pesaa tätä

Alkuperäinen kirjoittaja pettämisestä gallup:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Mitä tarkoittaa avautuu? Että juttelee omista asioistaan vai että on intiimiä kanssa käymistä ilman fyysistä kosketusta?

Mun mies on sen tyyppinen, että esim. naispuoliset työkaverit on useinkin avautuneet sille, ei mies niistä jutuista sen enempää kerro. Samoin omat kaverini. En voi ajatella noin, että henkinen yhteys olisi pettämistä.

Ihan kuin osa ei nyt aivan ymmärtäisi henkisen pettämisen ideaa. Jos puoliso muodostaa samallaisen henkisen yhteyden jonkun toisen, on tavallaan tunteella mukana niin kyllä minä näen sen pettämisenä. Enkä nyt tarkoita sitä, että juttelee asioistaan ystävän kanssa vaan, että on se tietynlainen yhteys..

Yhteistyössä