Kumman tehtävä SUN mielestä on laittaa kaupassa ostosten väliin se kapula, sen joka on menossa kassalle seuraavana vai sen perässätulijan?

  • Viestiketjun aloittaja kapula
  • Ensimmäinen viesti
Kysymys teille joilla on ihan kamala ongelma kapulattomuuden kanssa: Tuleeko teillä koskaan mieleen että jos siinä ei sitä kapulaa ole mutta edellämenijä on ostoksensa jo latonut, te voitte vaikka jättää pienen hajuraon, laittaa omat ostokset hihnalle ja vaikka pistää sen kapulan väliin kun yletytte siihen, pyytää ystävällisesti (huom!) edellämenijää ojentamaan kapulan tai jopa sanoa myyjälle että ostokset vaihtuu tässä jos hän meinaa laittaa teidän tavaraa edellämenijän ostosten joukkoon. Mikä siinä on niin vaikeaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Eiks ole kummallista miten jotkut on niin niuhoja ettei pysty sulattamaan sitä että jokainen ei koe elämäntehtäväkseen muistaa joka ihme kerta sitä typerää kapulaa jos vaikka sattuu olemaan pari huutavaa lasta lahkeissa roikkumassa ja samalla kun yrität kaivaa lompakosta kortteja ne lävähtää kaikki siihen lattialle ja sieltä sitten alkaa iloisesti joku palstamamma nalkuttamaan miten kapulakin vielä unohtui. Toivottavasti osutaan joku kerta samalle hihnalle niin ihan kiusallanikin voin jättää sen kapulan pois sun ostosten edestä, voit sitten kihistä ihan keskenäsi mun sivistymättömyyttä :saint:
En tiedä kenestä niuhoista puhut, mutta ei mulla ole sulatusvaikeuksia jos joltakulta joskus kapula jää laittamatta. Että äläpäs nyt siinä niuhota =)
Muuten vain ummikoiksi haukut niitä jotka ei käytä sitä palikkaa kuten sinä koet oikeaksi :)
 
PauhaavaSydänHarmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Päivän selvä asia. Mä laitan omat ostokseni hihnalle ja sen jälkeen kapula perään. Tämä on myös viestinä seuraavalle, että ole hyvä voit laittaa jo omiasi.
Alkuperäinen kirjoittaja nnn:
Se laittaa joka tulee seuraavaksi eli se perässätulija laittaa ite! PISTE
Tästäkin jo nähdään, että kulttuurinen käytäntö kapulaa käytettäessä ei missään määrin ole yksiselitteinen :D.
 
Ihan sama. Yleensä on vaan helpompaa, että edellä oleva laittaa, kun ne kapulat on usein siellä edempänä, ettei niihin takana tuleva edes yletä. Mut vaikka yleensä omien ostoksieni taakse kapulan laitankin, niin olen tottunut siihen, että muut ovat tymiä eivätkä aina niin tee.
 
täysin selvä tapaus
Maalaisjärkikin jo sanoo, että on erittäin fiksua laittaa se kapula omien ostosten perään merkiksi takana tulevalle, että nyt omat ostokseni ovat hihnalla, voit alkaa pistää omiasi.
 
eikö?
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Kysymys teille joilla on ihan kamala ongelma kapulattomuuden kanssa: Tuleeko teillä koskaan mieleen että jos siinä ei sitä kapulaa ole mutta edellämenijä on ostoksensa jo latonut, te voitte vaikka jättää pienen hajuraon, laittaa omat ostokset hihnalle ja vaikka pistää sen kapulan väliin kun yletytte siihen, pyytää ystävällisesti (huom!) edellämenijää ojentamaan kapulan tai jopa sanoa myyjälle että ostokset vaihtuu tässä jos hän meinaa laittaa teidän tavaraa edellämenijän ostosten joukkoon. Mikä siinä on niin vaikeaa?
Tuskin kukaan sanoo, että on älyttömän vaikeaa laittaa sitä kapulaa (myös) ennen omia ostoksiansa... mutta yleinen käytäntö ja mielipide taitaa olla se, että kukin laittaa sen kapulan omien ostostensa perään. Tämä kaiketi myös yleensä on helpoin tapa toimia sekä kohteliasta kanssaihmisiä kohtaan.
 
PS harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydänHarmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi1981:
Mie laitan omien ostoksieni lopuksi sen kapulan, jos taakse on tullut joku. Itse en tykkää, että edessä menevä ei sen vertaa voi tehdä, jos varsinkin on vielä jonossa, että laittaa sen kapulan omien ostoksiensa lopuksi. Jos se on jo kohta maksamassa, niin silloin en välitä, koska silloin itsekin yllän siihen kapulaan. Ikävä kannatella painavaa koria käsissä, kun ei pääse laittamaan ostoksia siihen hihnalle, kun ei ylety siihen kapulaan.
Miksi et sitten pyydä edellämenevältä, että ojentaisitko kapulan? Sillähän siitä pääsee. Ei sitä aina muista, vaikka haluaisikin.

Voi suomalaisia, kun ne eivät saa suutaan auki edes tämmöisissä asioissa.
Nostan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Päivän selvä asia. Mä laitan omat ostokseni hihnalle ja sen jälkeen kapula perään. Tämä on myös viestinä seuraavalle, että ole hyvä voit laittaa jo omiasi.
Jes, tämä miehen painava sana riittää varmaan tyhjeväksi vastaukseksi että ainoa oikea tapa on laittaa se omien ostosten perään. Piste. Virheitä sattuu ja ne saa anteeksi mutta toivottavasti kukaan ei käytäntönä jätä kapulaansa laittamatta. :saint:
 
Huoh
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Eli se KUULUU laittaa niiden omien ostosten perään eikä miten ketäkin huvittaa. :whistle:
Kukas näin on sanonut? Mä en ainakaan mistään koskaan ole kuullut tai lukenut, että mun PITÄÄ laittaa se kapula siihen ostosteni perään. Mä laitan sen, jos yletyn sen kapulan nappaamaan. Mutta en rupee muitten ihmisten yli kurotteleen sitä kapulaa. Enkä loukkaannu/pahastu/ kuvittele että edellinen maksaa mun ostokset, jos ei ole kapulaa laitettu. Olen aikuinen, osaan laittaa sen itse ja samaa oletan muitakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja eikö?:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Kysymys teille joilla on ihan kamala ongelma kapulattomuuden kanssa: Tuleeko teillä koskaan mieleen että jos siinä ei sitä kapulaa ole mutta edellämenijä on ostoksensa jo latonut, te voitte vaikka jättää pienen hajuraon, laittaa omat ostokset hihnalle ja vaikka pistää sen kapulan väliin kun yletytte siihen, pyytää ystävällisesti (huom!) edellämenijää ojentamaan kapulan tai jopa sanoa myyjälle että ostokset vaihtuu tässä jos hän meinaa laittaa teidän tavaraa edellämenijän ostosten joukkoon. Mikä siinä on niin vaikeaa?
Tuskin kukaan sanoo, että on älyttömän vaikeaa laittaa sitä kapulaa (myös) ennen omia ostoksiansa... mutta yleinen käytäntö ja mielipide taitaa olla se, että kukin laittaa sen kapulan omien ostostensa perään. Tämä kaiketi myös yleensä on helpoin tapa toimia sekä kohteliasta kanssaihmisiä kohtaan.
Kovin on kärkkäitä mielipiteitä täällä viljelty, joten kyllä tuntuu joillekin olevan vaikeaa. Ja sekö on kohteliasta että yrittää maksattaa omat ostoksensa toisen ostosten mukana jos tämä ei ole syystä tai toisesta kapulaa ostosten väliin laittanut? Joskus sen voi ihan aikuisten oikeasti unohtaa.
 
Mua ärsyttää ihan sikana, että joillain takana tulevilla on tapana kiittää siitä, kun laitan kapulan. En mä nyt mikään maailmanpelastaja ole, laitan vaan sen kapulan! EI TARTTE KIITTÄ TYMÄT!

Jos edessä oleva unohtaa kapulan laittaa, niin yleensä muistaa sen viimeistään siinä vaiheessa, kun ladon omat ostokseni siihen suoraan perään. EIKÄ TARVITSE PUHUA TAI PYYDELLÄ MITÄÄN NIILTÄ TYMILTÄ TYMYREILTÄ!
 

Yhteistyössä