Kumman tehtävä SUN mielestä on laittaa kaupassa ostosten väliin se kapula, sen joka on menossa kassalle seuraavana vai sen perässätulijan?

  • Viestiketjun aloittaja kapula
  • Ensimmäinen viesti
kapula
Mun mielestä sen, joka tulee perästä! Tänään joku emäntä sanoi isoon ääneen, että "olisi kohteliasta laittaa se kapula valmiiksi". En puhunut mitään... Olin alkamassa juuri maksamaan.
 
muikku
Sen etummaisena menijän tietenki =) koska siihe on usein vaikea ylettyäkki etummaisen ostosten yli. Eli sä oot ollu huonotapainen ja se emäntä joka sulle sanonu oli oikeessa =)
 
PauhaavaSydänHarmaana
Jestas, kaikkea täällä mietitäänkin :D. No vaikka sen, joka sen sillä hetkellä sattuu muistamaan, ei ole kovin iso homma nimittäin. Peruskohteliasta tietysti laittaa tulevalle jo valmiiksi, mutta eihän sillä mitään väliä ole jos se unohtuu.
 
Mona
Mä laitan sen sekä eteen että taakse, jos joku ei ole jo laittanut valmiiksi! Välillä kyl ärsyttää jos ihminen jää seisomaan kauheen kauas kassasta eikä laita sitä kapulaa ja ne taas siellä kassan päässä... Ite ei yletä ottamaan niitä, mut en jaksais asiasta huomauttaakaan. Sit pitää vaan oottaa et se tyyppii siirtyy, ennen ku pääsee lastaamaan tavaroita siihen hihnalle.
 
minä
Mä taas pistän aina ennen kun rupeen lappaan omia tavaroita, jos sitä ei oo pistetty. Oletan myös että seuraava pistää kapulan minun jälkeeni..jos seuraava rupee lappaan tavaroitaan eikä pistäisi kapulaa, pistäisin sen sitten.. Näin meillä täällä tampereen citarissa on mennyt.. :)
 
ee
omien ostosten perään laitan, joskus unohdan ajatuksissani et SORRY
mun mielestä se on samanlainen kohteliaisuus seuraavalle kuin oven pitäminen auki, emmehän sitäkään läimäise seuraavan edestä kiinni.
Toisen huomioimista siis.
 
Kyllä se on viime kädessä sen perässäolevan tehtävä laittaa se kapula väliin, mutta jos nyt näkee että jonossa on takana ihmisiä, niin kuuluu ehdottomasti hyviin tapoihin laittaa edessäolevana kapula omien ostoksiensa väliin. Piste.
 

Yhteistyössä