Kumman tehtävä SUN mielestä on laittaa kaupassa ostosten väliin se kapula, sen joka on menossa kassalle seuraavana vai sen perässätulijan?

• Viestiketjun aloittaja kapula
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Omien ostosten perään. Se on merkki seuraavalle, että hän saa alkaa latoa omia tavaroitaan hihnalle.
Mulle on usein käynyt niin, että oma kärry/koppa täynnä tavaraa ja ladon niitä hihnalle, niin joku taulapää alkaa latomaan omiaan ihan kassan päästä. Sitten pitää taiteilla ostoksien kanssa ja lopulta melkein pitää akssaneidin syliin ne työntää, kun seuraavan ostokset tuppaa silmille.
Silloin on kyllä jo kassaneiti puuttunut asiaan, että voisko seuraava odotella vuoroaan.
Tästä saisi uuden kinastelun mutta:

Minusta ostokset kuuluu asettaa hihnalle päästä, eikä hihnan keskeltä tai juuresta. Silloin saa mahdollisen korinkin helposti pois eikä tarvitse häiritä muita.

vieras
Monissa kaupoissa kassalla saattaa olla vaan yksi kapula ja se on ihan kassan vieressä, joten takana tuleva ei ylety ottamaan sitä kapulaa edessäolijan ja sen ostosten takaa (ainakin jos ostoksia on paljon).

Musta se kapula olisi sekä kohteliasta että monesti käytännöllistä laittaa omien ostosten perään.

välikommentoija
joo tappelunaihe kun tappelunaihe tuo kapula, mutta pojot kassaneidille joka ottaa hinnan ekana muovikasseista vaikka ne olisi asetellut tavaroiden viimeiseksi ja lasten pillimehuista kesähelteessä :-D

a
Teen niinkuin näköjään valtaosa eli laitan kapulan omien ostosten perään paitsi jos takanani ei tule ketään. Ja jos edelläni menevä ei ole laittanut niin pistän myös ostosteni eteen eikä se ole ylivoimainen urakka. Mutta joskus tosiaan kyrsii kun ei yletä kurottamaan kapulaa kassan läheltä ja edellämenijä lontii siinä edessä eikä omia ostoksia voi ruveta latomaan hihnalle.

Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Omien ostosten perään. Se on merkki seuraavalle, että hän saa alkaa latoa omia tavaroitaan hihnalle.
Mulle on usein käynyt niin, että oma kärry/koppa täynnä tavaraa ja ladon niitä hihnalle, niin joku taulapää alkaa latomaan omiaan ihan kassan päästä. Sitten pitää taiteilla ostoksien kanssa ja lopulta melkein pitää akssaneidin syliin ne työntää, kun seuraavan ostokset tuppaa silmille.
Silloin on kyllä jo kassaneiti puuttunut asiaan, että voisko seuraava odotella vuoroaan.

Minusta ostokset kuuluu asettaa hihnalle päästä, eikä hihnan keskeltä tai juuresta. Silloin saa mahdollisen korinkin helposti pois eikä tarvitse häiritä muita.
Jos olet ainoa asiakas kassalla, niin todellakin laitat siitä sivusta. Se on suoranaista vittuilua liu'uttaa tavararoita metrin verran hihnan kautta kun voisit laittaa ne samalla vaivalla ihan myyjän käden ulottuville ettei tarvitse odotella että ne kamat köröttelevät kohdalle.

gen
Mä laitan omien ostosten perään. Joskus on tosi inhottavaa, ku edellä oleva ei laita sitä kapulaa, ja yleensä ne tyypit on ite niin tiellä että lähes koko liukuhihna on tyhjä ennen ku tyyppi väistyy tieltä et saan kapulan väliin. Noh, täytyy kyl sanoa, ettei niin kovinkaan usein tapahdu, mä kyl saan suuni aikasemmin auki, pyydän väistämään et saan sen hiton kapulan

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Eli se KUULUU laittaa niiden omien ostosten perään eikä miten ketäkin huvittaa. :whistle:
Mikä laki näin sanoo? Palstapoliisit taas vauhdissa, kohta on mammat kaikki kyttäämässä paikallisen kauppansa hihnan vieressä miten kapula laitetaan. Voi jeesus että voi joillain olla sisällötön elämä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:

Jos olet ainoa asiakas kassalla, niin todellakin laitat siitä sivusta. Se on suoranaista vittuilua liu'uttaa tavararoita metrin verran hihnan kautta kun voisit laittaa ne samalla vaivalla ihan myyjän käden ulottuville ettei tarvitse odotella että ne kamat köröttelevät kohdalle.
Tuo on ainoa poikkeus, mutta silloin kun on pitkät jonot kassalla, niin silloin se että annetaan melkein kädestä pitäen kassalle tuote, niin se ärsyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Eli se KUULUU laittaa niiden omien ostosten perään eikä miten ketäkin huvittaa. :whistle:
Mikä laki näin sanoo? Palstapoliisit taas vauhdissa, kohta on mammat kaikki kyttäämässä paikallisen kauppansa hihnan vieressä miten kapula laitetaan. Voi jeesus että voi joillain olla sisällötön elämä :headwall:
Joo, siis elämä on niin sisällötön että kapulalle on kirjoitettava oma laki että jokainen tietää miten kaupassa käyttäydytään koska tämä kirjoittamaton sääntö ei näköjään olekaan kaikille selvä. Missä lie umpiossa eläneet...

PauhaavaSydänHarmaana
Kiitän myös edellämenijää, jos hän kapulan viitsii/muistaa mulle laittaa, samalla tavalla kuin kiitän ihmistä joka pitää mulle ovea auki edellä mennessään.

Silti: En välttämättä itse muista aina laittaa kapulaa, enkä missään määrin käsitä jos joku tuollaisesta päivänsä pilaa. Jos joku alkaisi asiasta valittaa, niin vastaisin varmaan, että hankipa kuule isompia ongelmia mietittäväksesi. Ei tuon kapulan suhteen ole mitään kirjoitettua sääntöä - luojan kiitos, koska niitä on tässä maassa ihan riittämiin jo muutenkin.

Mie laitan omien ostoksieni lopuksi sen kapulan, jos taakse on tullut joku. Itse en tykkää, että edessä menevä ei sen vertaa voi tehdä, jos varsinkin on vielä jonossa, että laittaa sen kapulan omien ostoksiensa lopuksi. Jos se on jo kohta maksamassa, niin silloin en välitä, koska silloin itsekin yllän siihen kapulaan. Ikävä kannatella painavaa koria käsissä, kun ei pääse laittamaan ostoksia siihen hihnalle, kun ei ylety siihen kapulaan.

Joo, siis elämä on niin sisällötön että kapulalle on kirjoitettava oma laki että jokainen tietää miten kaupassa käyttäydytään koska tämä kirjoittamaton sääntö ei näköjään olekaan kaikille selvä. Missä lie umpiossa eläneet...
Eiks ole kummallista miten jotkut on niin niuhoja ettei pysty sulattamaan sitä että jokainen ei koe elämäntehtäväkseen muistaa joka ihme kerta sitä typerää kapulaa jos vaikka sattuu olemaan pari huutavaa lasta lahkeissa roikkumassa ja samalla kun yrität kaivaa lompakosta kortteja ne lävähtää kaikki siihen lattialle ja sieltä sitten alkaa iloisesti joku palstamamma nalkuttamaan miten kapulakin vielä unohtui. Toivottavasti osutaan joku kerta samalle hihnalle niin ihan kiusallanikin voin jättää sen kapulan pois sun ostosten edestä, voit sitten kihistä ihan keskenäsi mun sivistymättömyyttä :saint:

Eikös jossain kassalla luekin jotain tyyliin "Laitathan kapulan ostostesi perään".. Ainakin luulen että silloin kun kapulat tulivat käyttöön, niin on lukenut jotta kansa tietää miten sen kapulan kanssa toimitaan. Suurin osa tässä ketjussa oli sitä mieltä että omien ostosten perään laitetaan. Jostakinhan se käsitys on syntynyt ja muodostunut selviöksi useimmille. Toiset ovat sitten aivan pihalla tästä käytännöstä.

PauhaavaSydänHarmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi1981:
Mie laitan omien ostoksieni lopuksi sen kapulan, jos taakse on tullut joku. Itse en tykkää, että edessä menevä ei sen vertaa voi tehdä, jos varsinkin on vielä jonossa, että laittaa sen kapulan omien ostoksiensa lopuksi. Jos se on jo kohta maksamassa, niin silloin en välitä, koska silloin itsekin yllän siihen kapulaan. Ikävä kannatella painavaa koria käsissä, kun ei pääse laittamaan ostoksia siihen hihnalle, kun ei ylety siihen kapulaan.
Miksi et sitten pyydä edellämenevältä, että ojentaisitko kapulan? Sillähän siitä pääsee. Ei sitä aina muista, vaikka haluaisikin.

Voi suomalaisia, kun ne eivät saa suutaan auki edes tämmöisissä asioissa.

Eiks ole kummallista miten jotkut on niin niuhoja ettei pysty sulattamaan sitä että jokainen ei koe elämäntehtäväkseen muistaa joka ihme kerta sitä typerää kapulaa jos vaikka sattuu olemaan pari huutavaa lasta lahkeissa roikkumassa ja samalla kun yrität kaivaa lompakosta kortteja ne lävähtää kaikki siihen lattialle ja sieltä sitten alkaa iloisesti joku palstamamma nalkuttamaan miten kapulakin vielä unohtui. Toivottavasti osutaan joku kerta samalle hihnalle niin ihan kiusallanikin voin jättää sen kapulan pois sun ostosten edestä, voit sitten kihistä ihan keskenäsi mun sivistymättömyyttä :saint:
En tiedä kenestä niuhoista puhut, mutta ei mulla ole sulatusvaikeuksia jos joltakulta joskus kapula jää laittamatta. Että äläpäs nyt siinä niuhota =)

Yhteistyössä