Kumma päänsärky raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Simpukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Simpukka

Vieras
35.raskausviikko ja nyt tuli yht äkkiä oikealle puolelle kumma päänsärky. Ei vielä satu kamalasti mutta tuntuu että tulee hirveä pääkipu kohta ja tuntuu niinku toisella silmällä ( juurikin oikean puoleisella ) ei näkis kunnolla :(
Silmä tuntuu raskaalta.

Minä olen kärsinyt migreenistä ennen raskautta. Almogran oli täsmälääkkeenä mutta sitä ei raskausaikana saa käyttää. Alkuraskaudesta kohtauksia tuli myös ja söin panacodia mutta ne on loppuneet jonnekin rv 15. tms. sen jälkeen ei ole ollut päänsärkyä oikeastaan ollenkaan, saati migreeniä.
Tuleeko se sitten loppuraskaudesta helposti takaisin?

Tuntuu että tätä vaaleaa ruutuakin on vaikea katsoa, ihan kuin häikäisis :(

Ota 1g Panadolia ja mene hämärään lepäilemään. Jos kipu ei hellitä parissa tunnissa, niin käyppäs sitten tarkistuttamassa tilanne synnyttäjien vastaanotolla.

Migreeniä veikkaan minäkin.Mulla oli kuopusta odottaessa just loppuraskaudesta pitkästä aikaa todella raju migreenikohtaus.Alkoi nimenomaan silmäoireilla.Mulla puutuu muutenkin aina oikea puoli kehosta migreenikohtauksessa.Näkökentästä häviää osa,tekstit menee sahalaitaa.Pahimmillaan mulla menee myös hetkellisesti kuulo ja puheenmuodostuksessa pahoja vaikeuksia.Nämä siis kaikki aina ennen varsinaista päänsärkyä,joka sitten onkin luku sinäänsä.

Tuo 1g tuntuu niin suurelta määrältä. Jos ottais vaan puolikkaan ja kokeilis tuota lepäilyä. Tuntuu kuin toinen silmä nukahtais hetkenä minä hyvänsä ja toinen ois hereillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimurantti:
Migreeniä veikkaan minäkin.Mulla oli kuopusta odottaessa just loppuraskaudesta pitkästä aikaa todella raju migreenikohtaus.Alkoi nimenomaan silmäoireilla.Mulla puutuu muutenkin aina oikea puoli kehosta migreenikohtauksessa.Näkökentästä häviää osa,tekstit menee sahalaitaa.Pahimmillaan mulla menee myös hetkellisesti kuulo ja puheenmuodostuksessa pahoja vaikeuksia.Nämä siis kaikki aina ennen varsinaista päänsärkyä,joka sitten onkin luku sinäänsä.

Minulla migreeni on ollu lähinnä kamalan kovaa päänsärkyä, joskus jopa monta päivää kestävää ennen kuin täsmälääkkeet sain. Ja se kipu on jotain ihan hirveää. Tuntuu ettei voi liikkua mihinkään, äänet sattuu ja vois oksentaa pelkästään siitä kivusta.
Näkö häiriöitä ei ole ollut toisin kun sitten taas minun äidillä joka sai hetki sitten migreeni diagnoosin ja hänellä ei tuu kipua ollenkaan. Ainoastaan sahalaitaa näköön ja huimausta.

Jos sä soitat synnyttäjien vastaanotolle, niin he käskevät ottaa 2 Panadolia eli 1 gramman. Itsellä oli juuri vastaavanlainen tilanne rv28...siinä oli kyllä kyseessä raskausmyrkytys, mutta ohje päänsärkyyn oli tuo.

Ei minullakaan panadol ole migreeniin auttanut, panacod kylläkin. Mutta nyt ei vielä tunnu niin kipeeltä ku migreenissä. Nuo näköhäiriöt vaan vähän ihmetyttää. Tuntuu ihan painavalta toinen silmäluomi.

Alkuperäinen kirjoittaja Simpukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimurantti:

Minulla migreeni on ollu lähinnä kamalan kovaa päänsärkyä, joskus jopa monta päivää kestävää ennen kuin täsmälääkkeet sain. Ja se kipu on jotain ihan hirveää. Tuntuu ettei voi liikkua mihinkään, äänet sattuu ja vois oksentaa pelkästään siitä kivusta.
Näkö häiriöitä ei ole ollut toisin kun sitten taas minun äidillä joka sai hetki sitten migreeni diagnoosin ja hänellä ei tuu kipua ollenkaan. Ainoastaan sahalaitaa näköön ja huimausta.

Juu,tutulta kuulostaa.Mulla vaan noita särkykohtauksia edeltää useinmiten nuo mun kuvailemat oireet.Jännityspäänsärystä olen myös kärsinyt ja on myös oireillut sellaisena paineena "silmän takana".Siihen usein mulla auttaa kuuma suihku ja hieronta.

Migreeniltä vaikuttaa, nuo mustat pisteet tai vastaavat näköhäiriöt liittyy myös migreeniin...
Mulla oli ekassa raskaudessa jatkuvasti migreenikohtauksia ja jumankauta se oli kamalaa |O .
Yritä levätä, ja laita kylmä kääre otsalle.

Näköhäiriöt hävis levolla. Nyt tuntuu edelleen päänsärkyä. Uskaltaakohan aamulla ottaa lisää särkylääkettä vai pitäiskö soittaa polille aamusta? Tai neuvolaan paremminkin.

Yhteistyössä