Kulmakoru...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luppana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä otin neljä vuotta sitten ja hintaa en muista, mutta nyt se taitaa olla n. 40?. Mulla suunnitelmissa toinen tohon viereen... Tai sitten tohon korvaan yhteen kohtaan...
Niin ja eipä se juurikaan sattunu, himppasen nipisti...

Itse kävin eilen kulmakorun otattamassa, ihan "pallokorun" vai miksi sitä sanotaan (tappi?). Makso 40e, tosin tiedän että joissakin paikoissa 35e saa. Ei kirpaissut yhtään, tuntui lähinnä pieneltä nipistykseltä. Eli ei sattunut, ja ihan tyytyväinen olen. Ei ole vieläkään turvonnut tai mitään.

Itte otin kulmakorun täs vähä yli kuukausi sitte.
Ei ottanu yhtään kipeetä :o Voisin laittaa toisenki :)
Sen ottaminen makso 45e, banaanikorulla. (Joku ei näköjää tiennyt tota nimeä)'
Renkaalla olis ollu 35e..
Ku oon vasta 14, nii iskä vaa jonku lapun joutu kirjottamaan ja mä sain sellasen hoito ohje lapun. :) Mulla on kans ollu huules 2 korua mut otin toisen pois eli enäää on vaa yks.
Ja sit mulla on viel navas.. Kaikki paitsi kulman oon tehny ite.

Ite otin eilen kulmakorun jyväskylässä,se makso jotai 40 euroo(sisältää korun hinnan) ja tosi ammatitaitoinen oli lävistäjäkin. :D Ei sattunu yhtään,ja oli ehkä kahdessa minuutissa ohi koko prosessi. Itellä on siinä tollane musta banaanikoru(siis sellane käyrä tappi) ja oli paras vaihtoehto.:) Mulla on kaiketi aika hyvä iho koska kun otin tuon ei ollu yhtään turvotusta eikä punoitusta(paitsi ne normaalit määrät). Koska ennen mua siin kävi joku kymmenvuotias poika jolla turpos heti, ja siitä tulee kulma iha musta..:/ Kyllä ainakin Kulmakorua saa desinfioida,koska mulle annettiin sellaset ohjeet joissa käskettiin desinfioimaan.

Mulla on ollut kulmakoru jo yli puolet elämästäni, ja tuossa se edelleen killuu! Yleensä koko asiaa ei kyllä itse edes muista. Otin sen siis 13-vuotiaana (olen nyt 27), hinta silloin x markkaa, ei voi muistaa. Luultavasti paljon vähemmän kuin nyt!
Mitään ongelmia ei oo koskaan ollut, oon vaihdellut renkaasta isoihin pallukoihin ja pikku tappiin...

Otin 16 vuotiaana kulmaan lävistyksen, maksoi n.40e, eikä ottanut kovin kipeää.
Kasvoi ulos kahdessa kuukaudessa. Komea arpi jäi.
En kuitenkaan saanut mitään kammoa, huulessa on yhä reikä(ei kuitenkaan näy), vaikka en ole pitänyt korua siinä varmaan 2 vuoteen..
Nyt on nenässä ja umpeutuu heti, jos koru hetkenkin pois.
Suosittelen harkitsemaan kuitenkin, jos käy niin huono säkä, että elimistö hylkii..

Alkuperäinen kirjoittaja 12 lävistystä:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-81:
Sattu paljon, tosin vaan sekunnin. Titaanirenkaalla maksoi noin 50?, mut otin sen Ruotsissa. Nyt killutan siinä pientä sievää kultaista pallorengasta. Nätti on. Hoitaa täytyy hyvin noin 7vk laiton jälkeen, desinfioida monta kertaa päivässä.

Lävistyksiä ei saa desinfioida!! Kieli on ainut, ja siinäkin alkoholitonta suuvettä.

saa niitä desifioida ja se on hyvä että tekeeki niin ainakin ekat 2 vk jos se tulehtumisen riskeiltä voi saada vasemman puolen naaman halvaantumaan kulmakorulla

Pelottaa vähän ottaa kulmakoru kun ei oo ollu.
Tein kyl huulikorun ite mut ei sattunu.
Mutta sattuukse hirveesti meinasin ottaa siihen tapin tai mitä se nyt suosittelee.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-81:
Sattu paljon, tosin vaan sekunnin. Titaanirenkaalla maksoi noin 50?, mut otin sen Ruotsissa. Nyt killutan siinä pientä sievää kultaista pallorengasta. Nätti on. Hoitaa täytyy hyvin noin 7vk laiton jälkeen, desinfioida monta kertaa päivässä.
<--- Kulmakorun hoitoon ei suositella desinfiointiainetta kuulemma.Ainakin his masters tattoon sivulla oli. : )

aika ristiriitaisia kommentteja :D ite oon 15 ja oon menossa ottamaan kulmaan heti kun ilmat vähän viilenee koska sillon se tulehtumisriski on pienempi. tosiaankin toivon että ei kasva ulos! meen ottamaan ihan lävistysliikkeeseen jossa maksaa 40? ja ite aattelin ihan tappia koska musta renkaat on rumia

ps. pojille todellakin sopii kulmakoru?

Alkuperäinen kirjoittaja minää :
itte ajattelin hankkia kulmakorun ens viikolla, mut pelkään ihan sairaasti, et se kasvaa ulos, kuinka yleistä se on ? ;o

Onhan se aika yleistä. Kunhan pidät hyvää huolta siitä, hoidat ja varot sitä niin ei se kasva ulos.

itse kävin just edellispäivänä laittamassa ittelleni kulmakorun. Sattus vaan sen verran et joku nipistäis sua. kaveri muri mua illemmalla jalkaan ja sekin sattus enemmän kuin korun laitto. Itseäni jännitti mennä ottamaan se koru mutta itse lävistäjä oli mukava ja kertoi kokoajan mitä teki:) mulla se maksoi 40e ja halvaantumis riski on mutta tosi vähäinen. itse sain tälläiset hoito ohjeet.
likaiset kädet, vaatteet ja muut esineet pitää pitää poissa lävistyksen lähettyviltä. Kuitenkin myös liiallinen puhdistaminen saattaa ärsyttää lävistystä ja vaikeuttaa parantamista.
puhdista 2 kertaa päivässä 5-10 min ajan runsaalla vedellä (esim. suihkun yhteydessä)
paranemisen aikana ei saa juoda alkoholia( alkoholi ohentaa verta ja näinollen voi aiheuttaa runsaampaa verenvuotoa. humalassa toikkaroiminen voi tapaturmaisesti vaurioittaa lävistystä-
uiminen, saunominen,hikoilu.
Meikit,hiustenmuotoillutuotteet, ihovoiteet yms.
oma ja muiden ihmisten/eläinten eritteet (sylki,veri yms.)
DESINFIOINTIAINEET.

2kk niin lävistys on täysin parantunut.

joo no mulla ollu tossa sen kolme kuukautta kohtapuolin, ei yhtään ole kasvanut ulos, tällä hetkellä tosin punottaa, mut kyllä se siitä : ) lävistyksen ottamisen jälkeen saa kyllä heti mennä saunaan, mut uimista ei suositella.

öö kyllähän huulikoruakin täytyy desinfioida,vedellä sekä apteekista/läväriliikkestä saatavalla töhnällä ? ja kielikoruun auttaa myös alkoholi :'D Kaverini otti kesällä kielikorun ja teki kaikkea mikä oli kielletty,söi tulista ruokaa,poltti tupakkaa yms eikä tullu mtn :D

Yhteistyössä