**KULLANKERÄT** Tammikuussa vol 2 osa 2

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Elppa:
Minkäikäisenä saa ajoittain harjoittaa ns. "jos et syö, niin ei sitten" ja ruokaa vasta seuraavalla kerralla?
Anteeks maalaisuuteni, mutta eikös se käytännössä mene just noin ilman sen kummempia "harjoittamisiakin"?! Jos ei maistu, niin korjataan pois ja jatketaan next time??? :eek:
Näin mäkin sen ajattelin, toisella palstalla oli samantyylinen kysymys, ja äiti oli lynkattu siitä, ettei ollut sitten antanut jotain joka maistuu paremmin (syötiin siis ruokia joita aiemmin linnunpoikana napsinut hyvällä ruokahalulla). Mä en taas halua mennä siihen, että jos tarpeeks kiukuttelee, niin oppii saamaan makeaa, nou wei!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Elppa:
Minkäikäisenä saa ajoittain harjoittaa ns. "jos et syö, niin ei sitten" ja ruokaa vasta seuraavalla kerralla?
Anteeks maalaisuuteni, mutta eikös se käytännössä mene just noin ilman sen kummempia "harjoittamisiakin"?! Jos ei maistu, niin korjataan pois ja jatketaan next time??? :eek:
Näin mäkin sen ajattelin, toisella palstalla oli samantyylinen kysymys, ja äiti oli lynkattu siitä, ettei ollut sitten antanut jotain joka maistuu paremmin (syötiin siis ruokia joita aiemmin linnunpoikana napsinut hyvällä ruokahalulla). Mä en taas halua mennä siihen, että jos tarpeeks kiukuttelee, niin oppii saamaan makeaa, nou wei!
Mä oon kanssa samoilla linjoilla...Kummasti ruoka maistuu sit kun on nälkä.Esikoisellekin annan seuraavalla kerralla saman ruoan kun ekallakin kerralla.Ja jälkkäriä ei tuu jos lautanen ei oo tyhjä.
Kai me sit ollaan hirviöäitejä,kun tällä tavalla lapsia nälässä pidetään :kieh:
 
Elppa:
Näin mäkin sen ajattelin, toisella palstalla oli samantyylinen kysymys, ja äiti oli lynkattu siitä, ettei ollut sitten antanut jotain joka maistuu paremmin (syötiin siis ruokia joita aiemmin linnunpoikana napsinut hyvällä ruokahalulla). Mä en taas halua mennä siihen, että jos tarpeeks kiukuttelee, niin oppii saamaan makeaa, nou wei!
Mitä sä palstapetturi loikit missään toisilla foorumeilla... Etkö tuota nyt oo jo hokannu, että kaksplus on tie, totuus ja elämä ja plussalaisuus elämäntapa???? Nyt ruotuun nainen ja vähän palstauskollisuutta peliin!!!! |O

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Ootteko aatellu, että näillä "kadonneilla" saattaa olla tää paljon puhuttu muotijuttu ... elämä.... :snotty:
Mikä hitto se sellain oikee on *vilkuilee paniikis ympärilleen* :eek:

Mie tääl iha :'( ku mies läks reilu tunti sitte kohti Vaasaa.
Joteki nyt ottaa tosi koville noi su lähtemiset ...pitäsköhä alkaa taas riitelee vkonloppusi nii ois tosi tyytyväine ku auto pihast starttaa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Elppa:
Minkäikäisenä saa ajoittain harjoittaa ns. "jos et syö, niin ei sitten" ja ruokaa vasta seuraavalla kerralla?
Anteeks maalaisuuteni, mutta eikös se käytännössä mene just noin ilman sen kummempia "harjoittamisiakin"?! Jos ei maistu, niin korjataan pois ja jatketaan next time??? :eek:
Näin mäkin sen ajattelin, toisella palstalla oli samantyylinen kysymys, ja äiti oli lynkattu siitä, ettei ollut sitten antanut jotain joka maistuu paremmin (syötiin siis ruokia joita aiemmin linnunpoikana napsinut hyvällä ruokahalulla). Mä en taas halua mennä siihen, että jos tarpeeks kiukuttelee, niin oppii saamaan makeaa, nou wei!
Mä oon kanssa samoilla linjoilla...Kummasti ruoka maistuu sit kun on nälkä.Esikoisellekin annan seuraavalla kerralla saman ruoan kun ekallakin kerralla.Ja jälkkäriä ei tuu jos lautanen ei oo tyhjä.
Kai me sit ollaan hirviöäitejä,kun tällä tavalla lapsia nälässä pidetään :kieh:
Näin meilläkin on tehty ja tullaan tekemään jos ei maistu. Kyllä mäkin olen hirveä äiti.

Ja tosta pottailusta...ei se tarkoita,että vaikka nyt onnistuu tekemään tarpeensa siihen niin ne lapset oppii aikaisemmin kuivaks. Moni tuntemani lapsi on aloittanu paljon aikaisemmin pottailun ku esim. meiän vanhempi riiviö, mutta ei ne sen aikaisemmin kuivaks oo oppinu. Se on niin yksilöllistä ja sanotaan,että tytöt oppis nopeemmin ku pojat. Siitä ei oo kokemusta,mutta aika nopsaan meillä poika oppi. Ja alle pari vuotias harvemmin tunnistaa vessa hädän eli ei siis oikein osaa reagoida siihen,kun vasta sitten ku soosit on housussa.

Ammu: Huomasin kanssa ku pidin "joululoman",että sitähän kerkee tekee vaikka mitä kun ei levitä koko ajan takamusta koneella =) Tosin kummasti se veri vetää tänne ku arki on alkanu...Eli eiköhän ne kadonneet sieltä vielä takaisin ilmesty, eiks se sanonta menny että kyllä routa porsaan kotiin ajaa :LOL:
 
Huh, meil siivottiin eilen kolmesta yhteentoista, tosin välillä kävästii famulassa syömässä. No nyt on ainaki siistiä vähän aikaa. Laitoin tytön pieniä vaatteita äitiyspakkaukseen ja niitä tuli laatikko täyteen, herranjumala et tuolla likalla on vaatteita :eek:
 
täällä oltu vkonloppu reissussa, käytiin Tampereella mummoja moikkaamassa. kivaa oli ja mukava oli päästä miehen kanssa kahestaan kaupungille eilen aamulla ku mummi ja vaari hoiti pojan :)

Täällä on puhuttu ruokailusta....meillä menee oikeestaan melki kaikki nykyään, myös omatekemät, mutta..... meillä ei poika suostu syömään possunliharuokia.... yökkii, kakoo ja pitää suunsa kiinni visusti. tiedän tasan että poika on nälkänen mutta ei vaan noita syö nälkäsenäkään...miettiny että mikä tuossa voi olla koska kaikki muut menee niin hienosti.

Potta....me meinattiin mennä huomenna tai tiistaina ostaan, kuhan nyt jaksetaan tuonne isoihin kauppoihin lähteä :D tuo pieni lähikauppa on niin kiva ku sieltä löytää ne tärkeimmät :D

Mutta nyt pienimies meinaa hermostua..tarvii viedä se jo yöunille..saa nähä kui taas nukkuu ku ollaan kotona..
 
täällä ollu aivan ihana päivä... :D :heart: Emma nauraa rätköttäny koko päivän...sen mielestä isän nenänvaihdot on yli hauskaa ja se kun pehmeällä pallolla tönäsee emman naamaa...

Ja nyt ehkä tajuan minkä taki Emma itkuili eilen, ne on ne neljä ylähammasta :kieh: , kaks puhjennu ja näköjään toiset kaks on rajalla puhkeamassa..
Nyt sit laitettu suppo yöksi.

Pakko mun myöntää että oon ilmoittanu itseni tuonne Vauvakuume - pikkukakkosta toivovat porukalle...kun enään viikko kierukan poistoon!
Mutta älkää panikoiko, mikään porukka ei kullankeriä:heart: voita.
Toivon kumminki että juttu sujuu myös sielä kuumeilu puolella.

Ja Emma syöny tänään kaakkoamatta...klo11 spaghettia ja klo16 peruna lihamuhennoksella.

Emma ylihuomenna 7kk :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
hm taas sama asia, emma unille klo19.30 ja nukkui tunnin, heräs itkien...on varmaan taas hereil klo22 asti...

Urs, toivottavasti tämä ei meidän huonekamu juttua pilaa jos emmalla sama aikataulu helmikuun lopus... :(
Tuskinpa se nyt pilaa ja aikaaha sinne vaik kui :D
Sitäpaitti ehä mie tiiä millasen rytmin jäbä kehittää mummol olo aikana ku vierottuu yötissistä =)

Wiivi jokos siul huonekaveri jo??? Poden täääl vielkii huonoo omaatuntoo :/
 
Nii joo...huomenta vaan!!!

Oon mie kyl vissii aika teihi kii jumiutunu ku jo untakii teistä nään :D

Miul ol jäääny puhelimee äänet ja hitto ku klo alko soimaa puol kuus nii säikähin...yleesä se on vaa värinällä. Ja tähä liittyen sanon et Viljami ottanu tavaks herätä vast 06.20,mut nyt se nukkuu vielä :eek:

Sit ei toiminu kannettavas langaton ja piuhakii on tuol makkaris ja nyt oon täs jumittaval pöytäkoneel...herrrmo meneeeee :headwall:

Mieskää ei laittanu mitää viestii et ois perillä...normaalist laittaa.Varmaa vaa yöl unohtanu sen ku väsyneen päässy sängynpohjalle.
 
Huomenet
Meillä neiti ei jostain kumman syystä osaa nukkua 6.30 pidempään kun isi on samassa huoneessa ja aina vääntää kamalan sonnan vellin jälkeen. Ukko sai nukkua koko yön ja mä oon noussu 1h välein ja toinen kehtas märistä että tällä on pashat ja jäääb jäääb jääb |O Juma!! Noh, ohan sillä ihan raskasta töissä, istumatyö ja silleen :headwall:

Mä nautin aamulla omenan aamupalaksi ja neitin ihanaa höbinää :heart:
Kahvee tais valmistua...

Kävin eilen muuten pitkästä aikaa lenkillä ja tais se sit yli 4km olla...
Veljelleni kävelin ja sain kyytin kotiin :D Ne siis oli juuri tulossa meille :saint:
Leikkasin pikku emman kynnet kun ei meidän nuoriso uskaltanut :D

Nyt tää aasi hakee kahvia niin jaksaa palstailla B)
 
Ennen kahveeta...

ursu:
Mieskää ei laittanu mitää viestii et ois perillä...normaalist laittaa.Varmaa vaa yöl unohtanu sen ku väsyneen päässy sängynpohjalle.
Tää on kamalinta mitä omalle kohalleni tiedän, mä ajattelen aina pahinta ja melkein hyperventiloin kokoajan :ashamed:

Siellä kuitenkin on ukollas kaikki hyvin =)
 
juu, emma meni vähän yli klo22 yöunille...pitää tänään aikaistaa klo19.30 päikkäreit klo17-19 väliin...

Tänään missio suihku, kun tuo neiti menis ekoille, heräs klo7 joi 180ml maitoa...on nyt tunnin ollu hereil.

Ja mummi ja vanha mummo olis tarkoitus nähdä tänään, joko ne tulee tänne tai me mennään vanhan mummon luo jonne mummi sit tulee =)
Riippuu neiti emmasta kuinka se tänään tekee...

Emman päikkärit on viel kumminki kolmessa osassa...eli aamulla ekat klo9-12 välillä n.1½h
sit toiset klo14-15... ja kolmannet tosiaan vasta klo19.30 1h<noita pitäis vähän aikaistaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
juu, emma meni vähän yli klo22 yöunille...pitää tänään aikaistaa klo19.30 päikkäreit klo17-19 väliin...
Nukkuuko Emma viel päikyt noi myöh illal?
Luin yhest opuksest mis ol lapsen uniongelmist et ennen yöunii pitäs olla lapsen pisin valvomispätkä jotta nukkus hyvät unet....mut tietty vissii lapskohtasta,kuten kaikki
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen- UPandGO:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
juu, emma meni vähän yli klo22 yöunille...pitää tänään aikaistaa klo19.30 päikkäreit klo17-19 väliin...
Nukkuuko Emma viel päikyt noi myöh illal?
Luin yhest opuksest mis ol lapsen uniongelmist et ennen yöunii pitäs olla lapsen pisin valvomispätkä jotta nukkus hyvät unet....mut tietty vissii lapskohtasta,kuten kaikki
No kun emmahan on ennen menny tuohon klo19.30 aikaan yöunille kun on nukku klo14-16.30 päikkärit, mutkun nuo klo14 unet on vain tunnin niin sen takia tuo klo19.30 on viel päikkärit...joten sen takia tänään käyn vaikka vaunuttelees klo17 aikaan tunnin jos ei tänään nuku noita klo14 päikkäreit kauemmin ku tunnin...
 
Huomenta!
Meillä esikoinen vielä nukkuu ja Leona saa kerrankin leikkiä veljen leluilla,kun toinen nukkuu... :D

Käpynen Meillä on jos Leona nukkuu vielä viideltä päikkärit,niin se siirtää yöunille menoa.Mut kaikki lapset on erilaisia,ja meidän neiti kun nukkuu muutenkin huonosti,niin mistäs sitä tietää mikä vaikuttaa mihin :kieh:
Ja toi hampaiden narskuttelu *puistattaa* Meillä teki esikoinen sitä,sillon kun hampaat puhkes.Siitä aina ties koska oli tulossa lisää hampaita.

Bamse

 
huomenia itsekullekin :)

Täällä päikkäreitä nukutaan kahet tai kolmet, riippuu kuinka pitkät unet nukkuu päivällä...meillä ku on herätys aina viimestään puol kasilta ni poika nukkuu sitte jo ekat unet puol ysin ja kympin välillä. Sit pitkille unille menee kahentoista ja yhen välillä. Jos nukkuu nuo unet ulkona ni nukkuu kolmekin tuntia mut jos sisällä ni unet on tunnin puoltoista. Yleensä jos nukkuu päiväunet sisällä ni nukkuu puolen tunnin tirsat neljän viiden välillä. Tuo ei vaikuta yöunille menoon mitenkään vaan menee nukkuun seiskan ja kasin välillä, iha viimestään puol yheksältä.

Ollaan kohta lähdössä perhekahvilaan ja aattelin kerranki mennä kävellen ku matkaa ei oo ku ehkä puoltoista kilsaa :D on vaan jotenki helpompi ottaa auto pihasta ja huristella sillä joka paikkaan vaikka tuo liikunta ei tekis yhtään huonoa...
Iltapäivällä onki sitte tiedossa kauppareissu ku jääkaappi huutaa tyhjyyttään..
 
Huomenia,

meillä nukutaan yleensä aamupäivällä edelleen nokkaunet, riippuu monelta herää, ½-1h ja iltapäivällä yleensä yhdestä eteenpäin 2-3h ja illalla saattaa ottaa vielä puolen tunnin nokkaunet ja viimeistään ysin aikaan menee yöunille. Mutta tää kaikki on niin yksilöllistä. Mulla molemmat pojat on tullu nähtävästi äitiinsä,kun noi unenlahjat on noin hyvät. Itse voin posottaa unta kuulaan kellon ympäri ja vielä nukkua päikkäritkin ja ihan hyvin unta riittää.

Nyt täytyy mennä erotuomariks, serkukset ottaa erää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen- UPandGO:
Elpan Alexille onnea 7kk iästä :flower:
Pikkase myöhässä onnittelu on,mut saanen anteeksi :whistle:
Kiitos :heart:

Meil oli nyt kolmas yö, kun nukkuu koko yön, max. 1 herätys :eek: Kuten eilen Ursulle sanoin, ei tästä voi iloita, vaan odotan taas koska pommi tipahtaa :ashamed: Esim. eilen meni 19.30 unille, 00 aikaan laitto mies tutin kun mentiin sänkyyn, 6.30 heräs ja iskin 200ml velliä napaan ja oli niin unenpöpperössä että iskin pojan iskän kainaloon, ja nukkui 8.30 asti :eek: Nyt on jo ekoilla päikyillä.

Meillä tosiaan normaalisti nukutaan 7.30 asti aamulla, ekat päikyt 9-10 alkaen, ja aina se tasan 45min. Tokat päikyt 12-13 aikaan, sen tunnin verran max. Sama toistuu 15.30-16 aikaan, ja nukkumaan 19-20, riippuen vireystasosta :) Illalla tosiaan jaksais olla hereillä sen 3-4h vaivatta, nykyään on iltaisin aika vilkas muutenkin :D

Jäi meidän vierailu kummeille tänään, ovat lastenklinikalla. 3kk ikäinen tytsä karjunut nyt pari päivää ajoittain tunnin verran itselleen huulet siniseksi. :(
 

Yhteistyössä