**KULLANKERÄT** Tammikuussa vol 2 osa 2

Helsinki-Vantaan hellutpa hyvinkin! :D

Mutsi kävi ja käytiin kaupassa ja mä sain tänään RUOKAA. Perunoita, porkkanoita ja nakkikastiketta. Ai, että oli hyvää. Niin ja tietysti ruisleipää. :p Mä oon aina ollu kotiruuan ystävä ja nyt vielä enemmän. Kanaa ostin valmiiks pakkaseen. Muuta en viittiny ostaa, kun en hirveesti viitsiis enää tuota pakastinta näin muuttoa vasten täytellä. Täytyy yrittää saada tuo ukko taas jotenkin ruotuun näiden kodinkin asioiden suhteen. Tuntuu vaan, et meil on vaan tällä hetkellä vähän liikaa asioita ja huolia tän kaiken valvomisen päälle, et kaikki tuntuu senkin vuoksi niin järjettömän vaikealta ja raskaalta.

Nyt on laskettu Rasmuksen pinnistä vihdoinkin yks aste alemmas ja prinssi verhot otettu pois sängyn päädystä. Saas nähdä, miten se uni tuolle ex-prinsille sit maittaa, kun tajuaa et tääl on tapahtunu jotain muutoksia. Nyt Rasmus nukkuu partsilla, kun nuo vastapäisen räjäytystyömaan ukot näyttää lähteneen vkonlopun viettoon. Normisti ovat tällä vkolla tehneet sellasta klo 7-20 päivää, joten Rasmuksen on turha haaveilla ulkona nukkumisesta. :eek: :headwall:

Se on sit tosiaan perjantai.. mihin ne kaikki muut tän viikon päivät oikein hukku? :eek: Ei tajuu, eikä perässä pysy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Tiktu MARS apteekkiin! Täs on sulle valmis ostoslista:
*Finrexin (jos se on vaik flunssaa, kun viluttaa)
*Primperan (pahoinvointiin)
*Levolac (jos turvottaa, ummettaa)
*Imodium (jos on ripulia)
*Predictor (tiedät kyllä miks :whistle: )

Osta myös terveyssiteitä ja kahvipaketti marketista samalla reissulla. Jos alkaa oksettaa, kun avaat sen kahvipaketin, niin nou hätä...onhan sulla primperanit ja sit tiiät ettet tarvii niit rättejä (siteitä ) seuraavaan 9kk.n aikana :whistle: ja voit säästää sen Predictorin tulevaisuutta varten :D

No ei sit tarvittu Predictoria tässä kuussa :( Pitäis kai pistää vähän yritystä tohon pikkukakkosen hankintaan, kun sellaista tekee mieli. Vai mitä luulette, sikiäisikö sitä pyhästä hengestä, kun olen astrologiselta nousumerkiltäni neitsyt ja mun toinen nimeni on Maaria?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiktu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Tiktu MARS apteekkiin! Täs on sulle valmis ostoslista:
*Finrexin (jos se on vaik flunssaa, kun viluttaa)
*Primperan (pahoinvointiin)
*Levolac (jos turvottaa, ummettaa)
*Imodium (jos on ripulia)
*Predictor (tiedät kyllä miks :whistle: )

Osta myös terveyssiteitä ja kahvipaketti marketista samalla reissulla. Jos alkaa oksettaa, kun avaat sen kahvipaketin, niin nou hätä...onhan sulla primperanit ja sit tiiät ettet tarvii niit rättejä (siteitä ) seuraavaan 9kk.n aikana :whistle: ja voit säästää sen Predictorin tulevaisuutta varten :D

No ei sit tarvittu Predictoria tässä kuussa :( Pitäis kai pistää vähän yritystä tohon pikkukakkosen hankintaan, kun sellaista tekee mieli. Vai mitä luulette, sikiäisikö sitä pyhästä hengestä, kun olen astrologiselta nousumerkiltäni neitsyt ja mun toinen nimeni on Maaria?
tuu mun kanssa tuonne vauvakuume puolelle pikkukakkosta toivoviin, mulla alkaa yritys 10pvän päästä... :D
 
tuu mun kanssa tuonne vauvakuume puolelle pikkukakkosta toivoviin, mulla alkaa yritys 10pvän päästä... :D [/quote]


No täytyy tulla katsomaan, kun on aikaa... Tuntuu, etten aina pysy kartalla edes näissä Kullankerien jutuissa, kun tekstiä pukkaa niin että hitaampaa hirvittää.

Musta tuntuu, etten saa päivässä kuin max. yhden asian tehtyä ja muut jää sitten tekemättä. Tänään ollaan ulkoiltu urakalla: aamupäivällä tein tunnin ja iltapäivällä kahden tunnin vaunulenkin (ja siinä välissä oltiin kylässä). Nyt on sitten talo ihan pommin jäljiltä; ehkä siivouksen vuoro on huomenna.

Odottelen miestä saapuvaksi työmatkalta Helsingistä. Sillä on ollut tällä viikolla pitempiä päiviä ja oon ollut ihan nuutunut yksinhuoltaja, tai siltä se on ainakin tuntunut. Mistä tuli mieleen, että onko täällä palstalla ketään yh-äitejä? Vai kerkiääkö ne palstaileen ollenkaan? :eek:
 
noh uudestaan sit...
hm nyt en muista mitä kirjotin... :kieh:

Jos oikein muistan niin kaikki täällä ovat parisuhteessa, voin muistaa väärin...mutta on myös niitä joilla mies viikot poissa...töissä.

Mä oon täällä ollu tänään Emman kanssa yksin koko päivän kun mies töissä klo8-17 ja meni heti tallille ruuvaan kaverin autoa, ja soitti just että voi mennä myöhään, eli tuolla klo22.30 aikaan tulee kotiin.
Emma nukkumassa yöunia jo...klo19.30 meni...
 
Käytiin koko perhe saunassa ja voi että, kun Rasmus tykkäs! Toinen oli niin innoissaan. :D Sen jälkeen söi varmaan kaks desiä kaurapuuroa, panadolit ja joku 140ml maitoa. Katellaan miten yö menee. Jugupurkkia en oo edes pojalle tänään näyttäny!

Yritän päästä tänään jopa kymmeneltä nukkumaan,jos vaik vähän jeesais tähän ainaseen univelkaan. Niin ja ukko ei tajuu mua yhtään. Kuka sitä nyt kotiorjaa kuuntelis? :eek: :( :headwall: :ashamed:
 
Huomenta =)

Yö ol aika hyvä *koputtaa puuta :headwall: * ...Viljami itki 2 kertaa ja käi tissil 2 kertaa.
Tänää painun mei iskälle 23km päähä pväunille :D ...ei ainakaa lasten äänii tarvii kuunnella.

Tänää sit myös kituutan syömäti tuonne klo 19.00 asti...oon pätkäpaastolla :whistle:

Tiktu Mie voisin sanoo et oon vkot meilkiistä kuin yh ku mies reissuhommissa ja käy siis kotona vaa pe-su ja useest nii että on pe iltan klo 19.00 kotona ja lähtee su viim klo 17.00.
Ens kuun alust mies kyl lähempää töis nii tulee pe jo ajois ja lähtee vast ma aamuyöl/aikasi aamul kohti työmaata.
Hoidan sit ite vkot tän lauman ja torpan.

urs ja Viljami 7kk 17pvää
 
Tere
Kaiken hössötyksen keskellä olen unohtanut mainita että meillä mennään salaa eteenpäin :heart: Jokusen kerran olen hähnyt ja se on semmoista käsillä eteenpäin vetämistä ja jalkapohjat taivasta kohden :D
Toinen hammaskin näyttää saapuneen näillä hetkillä...
 
Vieraat ja mies lähti..ja jotenki heti tuntuu pahalta..miten yksin olo voi olla näin vaikeeta.

Ja itse en kykenis tohon mihin ursu että mies ois viikot poissa..kaks viikkoo oon joskus ollu ja se ei ollu yhtään kivaa.

Mul on hirvee pääkipu eikä kämpästä löydy ku yks burana.

Ehkä mua ei oo vaa luotu olemaan yksin.
Siis hitto, mul on varmaa joku myötätunto krapula kaikkien puolesta.
 
:attn: Laittakaa muutkin meseosoitteitanne mulle yy:nä. mulla on yleensä mese auki koko päivän, ja vilkuilen ohikulkiessani sitä sitten

Mis Piggy :hug: Samaa paskaa on kuule täälläkin! Nyt Matias on sentään nukkunut pari yötä hyvin. Soseetkin on alkanut maistua paremmin, ja mies on saanut annettua Matiakselle vettä nokkamukista. Mutta äiti on niiiin tärkeä, Matias ryömii mun perässä koko ajan, etenkin, jos olen ollut vähän aikaa "pois" (tyyliin toisessa huoneessa) ryömii Matias heti luokse ja vaatii tissille.
Mää oon vaan tehnyt niin, että imettänyt Matiaksen ja häipynyt tunniksi-pariksi ulos. Jos Matias on ollut sillä aikaa nälkäinen, on mies antanut sille sosetta. Alkuun Matias huusi kuin syötävä koko ajan, mutta nyt on jo oppinut, että isikin osaa hoitaa.

Potalle en oo ees jaksanut Matiasta yrittää. ei vaan jaksa. Sais edes nuo isommat käymään potalla, mutta ei, tuo 3-vuotiaskin on vaipoissa vielä :headwall: Että mua risoo!! Onko se jotenkin tyhmä vai missä mättää, kun se ei edes yritä oppia kuivaksi! |O


 
Huh, nyt on viikkosiivous tehtynä. Imuroitu, pyyhitti, hinkattu ja hangattu koko talo. Pyykkiä pesty, viikattu, lakanoita vaihdettu, pussitettu lasit, lehdet, pahvit jne.... takkeja viety ulos tuulettuun ja... ja...
Laiska se töitä laskee mut enkö oo silti reipas!? :LOL: Pitää ite kehua ku kukaan muu ei sitä tee. :LOL:
Mä oon ihmeen energinen vaikka en saakkaan yöllä nukkua. No, siivous on pakkomielle (ainaki ukon ja muutaman muun mielestä) ni senhän tekee vaikka olis puoli kuollut. Oikein ressaa ku olen niin tarkka siivouksen ja järjestyksen suhteen mut minkäs teet!? Joka vko teen kunnon siivouksen ja imuroin melkein joka päivä sekä puunaan muuten vaan joka koloa ja nurkkaa jatkuvasti....
Hullu mikä hullu!!!! :/

Joko teillä muilla märistään äidin perään?

Välillä ku menen pois näköetäisyydelta niin alkaa narina, sellaista tekoitkua aluksi ja jos en tule takas pian niin se muuttuu kunnon itkuksi! Rasittavaa!
Pitäis vissiin "karaista" tuota neitiä ja antaa vollottaa hetken vai miten kuulus toimia jotta se ei alkais täysin sellaiseksi et koko ajan pitää olla lähellä??

Meilläkin alettu syömään lihaa. Nyt syödään jo neljä kertaa kiinteitä päivässä ja tyttö sen kun paisuu. Hirvittää, mihin mahaan likka vetää sapuskaa. Kunnon paksukainen... eikä edes liiku.... Mikähän mahtiammu siitä viel tulee!?
Ainoastaan hiukan liikkuu kävelytuolilla. Se olikin pelastus meidän arkeen ku ei viihdy lattialla juuri ollenkaan....

Kuinkas moni teistä on facebookissa? Mä liityin sinne muutama päivä sitten mut eihän mulla oo aikaa siellä notkuilla vaikka kovasti kiinnostais...

Nyt ruuan laittoon, lenkille ja ystävän synttäreille....
 
maleha:
Mikähän mahtiammu siitä viel tulee!?
Mikäs vika mahtiammuissa on???? :eek: Vauvan kuuluu ollakin sopivan pyöree ja pehmee. Meillä myös syödään ainakin 4 kiinteää ruokaa päivässä (puuro, kahdet peruna-ateriat ja jotain hedelmä/marja tms.) ja iltavelli ja tissimaidot päälle, eikä oo yhtään liian pullee, tosin meillä kyllä liikutaan koko ajan... Mut älä nyt toisen painosta stressaa!!
 
Rebel sait YV:tä

Huiskahäntä Meilläkin tuo 2,5 vuotias kulkee vielä vaipoissa,eikä puhettakaan että oppis kuivaks

:headwall:
Ja sit kaikki mummit ja kummin kaimat päivittelee isoon ääneen kun toinen on vielä vaipoissa.Vaikka kuinka yrittää selittää ettei toista voi eikä saa pakottaa potalle ja vaikka sen siihen istumaan saiskin niin jos herra päättää ettei sinne mitään tee,niin sehän ei tee.Anteeks purkaus,mut itteensäkin jo ärsyttää kun se kulkee vaipoissa. :ashamed:

Maleha Meillä on neiti koko pienen ikänsä huutanut mun perään.Ei tarvii mennä kun metrin päähän,niin alkaa kitinä *huoh*

Me oltiin äsken pari tuntia ulkoilemassa.Nyt on niin kiva sää.Pakkasta sellaset 10 astetta.Ihan riittävästi,mut ei liikaa...
Nyt ruoan laittoon
:p

Bamse
 
terse :wave:

Huiskalle laitettu yv:tä :wave:

Potalle mein poika opettelee parhaillaan ja ihan hyvin menee, en ota ressiä.
Lahjoin aluksi tarroilla joita liimattiin potan kylkiin, kakasta sai ison tarran. Nyt mieluusti kakkii pottaan ja pissallekkin juoksee. Välillä on pissat housuissa tai vaipassa.
Yhtenä päivänä poika sai sen korotusaskelman ja sehän vasta mukavaa kun saa seisten pissiä meitin pyttyyn. Toissa päivänä kehuin pojalle kun yökkäilin pottaa pashasta pestessä että voisit kyl jo kakata ku isot miehet tos pytyllä, illasta istu mein pytyllä ja luki aku ankkaa :LOL: :heart:
Mut nou hätä, ei oo tullu vastaan rippikouluikäistä vaipat jalas :D
Kannustakaa, lahjokaa ja kehukaa kovasti niin eiköhän se tuuppaa niitä sinne potan suuntaan...

maleha sai yv:n :wave:

Isäntä tuplavuoros 06-22.00 ja mulla tylsää... Petivaatteetkin löysi jo takaisin pakkasesta... hmm, töllön myin palstalaiselle 35? nyt vaan hierotaan hakupäivää ja ajankohtaa B)
Tämmöstä tänne :wave:
 

Yhteistyössä