**KULLANKERÄT** Tammikuussa vol 2 osa 2

Noni kasatkaahan kivet valmiiks..
Miusta tuntuu et oon ihan varmasti tän vuosituhannen paskoin äiti. Aliisa herää joka aamu aikasemmin ja aikasemmin, ku ite haluisin viel valvoo hänen mentyä nukkumaan ja sosialisoida. Tänään aamulla repesin itkuun ku neiti heräs jo niin aikasin, mie en taho luopua omasta ajastani, miust tuntuu et tarvitsen sen pari kolme tuntia siihe et saan jutella niitä näitä muiden ihmisten kanssa ja nauraa. Mie en osaa luopua siitä, miusta tuntuu että kuolen muute. Joka aamu alan odottamaan jo iltaa et tyttö nukahtaa. Ja vaikka mie kyl yleensä tykkäänki olla tuon tytön kanssa, ja rakastan koko ajan. Mikä helvetti mius on vikana etten voi olla niin kuin muut jotka osaa olla onnellisia jo vaan sen jälkikasvun vuoksi, ja joille riittää tunti omaa aikaa viikossa. Luoja et tahtosin jo opiskelemaan. Miks miun pitää olla näin lapsellinen ja itkee ton mahottoman suuren oman ajan perään ku pikku lapsi. Ja minuu ahistaa jo se et mieskään ei kotona oo hereillä ku neljä tuntia, josta suurin osa aika menee ruoan laittoon ja tietyti ipanan hoitoon. Ahistaa viedä tyttö illalla mein makkariin nukkumaan ku miehenki pitäs saada nukuttua, mut mitä siitäki tulee ku nukuttamiseen menee varmaan tunti.

Nyt voitte alottaa kivittämisen. Kiitos.
 
Menhit tiedän tasan miltä susta tuntuu. Välillä tuntuu, että koko elämä on vaan vauvaa. Aamulla ensimmäisenä on sylissä vauva ja illalla viimesenä. Eli herätään samalla kellonlyömällä ja mennään nukkumaan samalla kellonlyömällä, päiväunet on huikeita puolen tunnin pätkiä, että siinä se oma elämä |O mutta eiköhän tää joskus helpota.

(Ja jottei tästä nyt ihan väärää kuvaa sais niin en mä tota lasta pois antais, se on mun elämäni rakkauspakkaus :heart: )
 
Tervehdys kaikki!
Malehalle :hug: :hug: :hug: jaksamista ja itke pois, kun itkettää.
Miss Piggylle piti kommentoida jo aiemmin, mutta en vissiin muistanut... Nyt kun niitä kiinteitä teilläkin menee jo hyvin, niin jätä tyttö isänsä kans ja ota sitä omaa aikaa. Jotku miehet on niin putkiaivoja, ettei ne tajua vaimokkeen jaksamista kysellä tai tarjota mahdollisuutta omaan aikaan, mut nääkin varmasti tilanteen tullen pärjää vauvan kanssa tunnin tai pari. Tiiä vaikka oppis niitä vaippojakin vaihtamaan? (Eikös teil ollu tää kaveri, joka ei oo pahemmin hoitoon osallistunut tähän mennessä??. Sori jos muistin väärin ja "haukun väärää puuta" nyt ).

Menhitille kans :hug: Mulla ei nyt kiviä just tähän lähtöön ole, enkä kyllä viskais, vaikka oliskin. Eikö sitä sanota, että se heittäköön, joka itse on synnitön, eli mulla ei ainakaan oo varaa. Aika pitkälti laittasin noita sun fiiliksiä sen äidiks kasvamisen nimiin, mistä täällä on ollut ennenkin puhetta. Ja osaltaan varmaan vaikuttaa sekin, että oot kumminkin aika nuori (tätä en nyt meinaa pahalla :hug: ) ja sun perspektiivi elämään ja moniin asioihin on erilainen, kun vaikka mulla, joka oon 15 vuotta vanhempi. Se ei nyt auta yhtään, mutta jälkeen päin tuntuu, että vauva-aika on tosi nopeasti ohi. Ei se tarkota sitä, että joka sekuntista pitää vaan nauttia ja vauvassa olla kiinni 24/7 kuitenkaan. Enkä usko et täälläkään on yhtään sellasta joka ei kaipais omaa aikaa, enemmänkin kun sen tunnin viikossa, jos siihen vaan on tilaisuus. Jokaisella pitäs joskus olla.

Sit vielä omaa napaa.... Oon kipeänä täällä. Ja nyt seuraa palstahistoriaa. Ikinä en oo anoppia moittinut ennen, enkä moiti ehkä tän jälkeenkään, mut nyt... Laitetaan kuumeen piikkiin, eikö? Mua niin sieppas, kun se kävi aamulla postia tuomassa ja on yleensä aina muka ottamassa Millaa mukaansa, niin nyt kun näki, että oon kipeä ja tiesi, että ukon on mentävä lääkäriin, niin eipä tarjonnu apuaan!!! Luikki vaan äkkiä, etten ehdi edes kysyä, olisko kattonut tuon perään muutaman tunnin. Eli sillon aina höpöttää, kun tietää, etten kumminkaan tyttöä "anna" ja nyt kun olis taatusti saanut matkaansa, niin eipä kyselly :'(
Tietty se oli aikasemmin helpompi vahdittava, kun pysy paikallaan, nyt kun täytyy koko ajan olla perässä ottamassa pois millon mistäkin, niin vaatii jo eri lailla kaitsijaltakin energiaa...

Huh mikä romaani taas. Mutta taudista johtuen taustailen loppu viikon enempi tai vähempi.
Ursulle vielä, että soitellaan/viestitellään sit lähempänä h-hetkeä :whistle:

Ja kaikille tänään ja lähipäivinä 7kk iän saavuttaneille :flower: :flower: :flower:

Nyt meen laittaa tuon unille (toiv. nukkuu piiiiiiitkät unet)Hyvää viikon jatkoa kaikille!!!
:wave:
 
Mun on nyt myönnettävä, että vaikka mä aina marmatan että mulla ei oo omaa aikaa ja plaaplaa. Niin ei mulla oo mitään paikkaa mihin mennä viettään sitä omaa aikaa, eikä pahemmin seuraakaan (joo, oon ihan kotihiiri, ollu aina) ja sit mä en jotenkin "uskalla" jättää tota lasta edes isänsä kanssa :ashamed: jotenkin on vaan semmonen olo, että "minä olen ainut oikea hoitaja", johtuu varmaan siitä, että toi mies ei oo tikkua ristiin laittanu. Noh mutta se siitä ja sen kestävyydestä. Omaa aikaa saan nauttia sitten töiden merkeissä kesän jälkeen kun sinne palaan, ihanaa :headwall:
 
:hug: kaikille joilla enemmän tai vähemmän kurjat fiilikset väsymyksen tai muun takia.

Omaa aikaa täälläkin välillä kaipaillaan...mies kyllä on mieluusti vaikka koko lapsilauman kanssa joten pääsisin millon vaan jonnekki jos haluisin...mutta eipä paljoo silleesti huvita ku pitäs mennä yksin ku täällä ei oikeen oo kavereita. Ja toisaalta sitte ku on koko lapsilauma koolla ni en malttas mihkään mennäkään.. kakspiippunen homma...mutta tosiaan kyllä sitä omaa aikaa ajanmyötä saa....

Mä vein tänää kotihoidontukianomuksen kelaan ja minä lahopää unohin sitte ukon palkkatodistuksen tuohon pöydälle...pitää se lähettää tuonne jälkikäteen.... Neljän viikon päästä pitäs päätös tulla paljonko tuota rahaa tulee ja millon maksetaan, ruuhkaa kuulemma on...

Tääl ainaki viel hetken ihana rauha ku poika nukkuu ulkona ja tyttökin jäi heti eskarista tultuaan kaverinsa kanssa pihalle leikkiin :)
 
Juu, ei täältäkään lennä yhtään kiveä Menhitille tai kenellekään toiselle, joka tuskailee oman ajan olemattomuuden kanssa. Tiedän kyllä tunteen oikein hyvin, kun oon joutunu ukolle siitä vähän väliä marmattamaan. Voin kyllä syyttää oman ajan puutteesta osittain myös itseäni, kun ei ole ollut tarpeeksi tiukka tuon ukon kanssa Rasmuksen hoidon suhteen, niin nyt alkaa olla tosi iso kynnys jättää niitä kaksin kotiin, kun en voi luottaa et se oikeesti hoitaa tai leikkii Rasmuksen kanssa. Mulla on päässä visio, et Rasmus istuu konttauskypärä päässä hirveen lelukasan keskellä ja huutaa ja ukko pelaa vaan pleikkaa. Ei se tajuis antaa sille ruokaa, kun ei tiedä mitään Rasmuksen ruoka-ajoista tai muustakaan. Antais vaan uuden lelun ja jatkais pelaamista. Näin se meinaa yleensä toimii, kun mä oon kotona ja yritän tehdä samalla jotain kotitöitä. Niin, juu ei ihan löydy luottoa ukolle ja sit pitäis viel uskaltaa lähtee täältä jonnkin useemmaksi tunniksi...
No torstaina olis tarkoitus mennä (jos vaan aikaa riittää) vesijuoksemaan. Siinähän sitä sais omaa aikaa ja mies sais hoitaa Rasmuksen yöunille. Suoraan sanottuna hirvittää jo ajatuskin! :ashamed: Juu, ja kirjotan sille varmasti jotkut toimintaohjeet kyllä ylös sitä iltaa varten, eri asia vaan, et viitsiikö se niitä lukea. :/

Niin ja oli vissiin Elpan miehellä sit NIIN kova kiire takasin töihin, et meni sinne päivää liian aikasin! :LOL:
 
ainiin piti kysyä, että onko muilla tissillä roikkujilla hampaita ja ootko säästynyt puremiselta?
Mua on purtu muutaman kerran ja voi hemmetti se tekee kipeetä. Muutaman kerran oon antanu luunapin poskelle, että irrottais otteensa ja nyt oon vaan parkassu EI tai AU sattuu, johan menee likan naama nutrulle ja oikein loukkaantunut itku pärähtää ilmoille :D Odotan oikein innolla niitä ylähampaita, että miltä se sitten tuntuu kun on naskalit vastakkain ja tissi välissä |O :xmas:
 
heippa!

On se taallakin valista vahan vaikeeta kun ei yhtaan omaa aikaa. Viime viikolla oli fysio ja mies hoiti tyttoa 2 ja puol tuntia. Edellisen kerran kun paasin yksin jonnekkin oli tosiaan edellinen fysio ja se paalle kaksi viikkoa sitten. Ei siis katso tyttoa ellei mulla joku tosi tarkea meno, esim fysio tai laakari. Tuntuu et voisi joskus edes ehdottaa et ma katson tyttoa ja paaset yksin meneen jonnekkin. SIt kun ylhaalla piipahtaa ma heti hyokkaan tiskaamaan tai jotain muuta tekeen. Olis ihana kun paasisi suihkus/vessassa kaymaan ajan kanssa.

Vaan onhan se aina toissa.Yleensa vapaata vaan su ilta, ma ilta ja to ilta. TAma tarkoittaa siis kello 18 eteenpain. No, eilen oli sit se tarkea Liverpool jalkapallo peli. Joo, taytyy ymmartaa kun tosi tarkee ottelu ja on niin Liverpool fani henkeen ja vereen....
Vaan sita kun odotti ma iltaa ja sit aamusta sanoi et menee ulos.....
Vaan on tas hyviakin uutisia: me lahtaan tyton kanssa kahdestaan suomeen torstaina ja ollaan paalle 2 viikkoa!

Nyt olen sit koittanut pakkailla kamoja ja epatoivoissani siivoilla tata kamppaa.
TIETAAKO KUKAAN ET LAMMITTAAKO LENTOEMOT KONEESSA RUOKAA VAUVALLE? VAI PELKASTAANKO VESIHAUTEESSA? Olen koittanut miettia et mita ruokaa olisi helpoin. Vaan ei koko paivaa viitsi hedelmasoseita syottaa. Kotoa kuitenkin lahtaan jo aamusta ja perilla ollaan puolen yon aikaan. MEilla ei pullosta juoda lainkaan ja nokkamukista olen vahan vetta koittanut opetella. Onneksi taalla viela imetys hoituu joten on ainakin sita ruokaa jos ei muu mene alas. Vahan kylla nyt on alkanut jannittamaan. Viimeksi kun oli niin huutoa se menomatka ja tulomatka meni tosi hyvin.

Sit kun tulen takas pitaisi paattaa et milloin aloitan tyot. Tosin vaan aivan osa-aikaisena.
Vaan nyt viela syoksyn jatkaan siivousta ennen kun tytto heraa paikkareilta.

ja viela loppuun :hug: kaikille jotka sita tarvii.
 
olihan se aika tuskaa ekat pari viikkoa kun noi eka hampaat tuli. Kyyneleet silmissa imetin. Vaan en luovuttanut ja nyt ei enaan satu, kun joskus. Kait se oli vaan imuote niin tiukka alussa ja sit 5min paasta helpotti. Vaan kylla ma kauhulla uusia hampaita odottelen....
Nyt kun on vaan alhalla 2 ekaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
pitäis siivoilla jostain kumman syystä tänään... ;)

mut jos koittais saada miehen illalla mukaan siivoukseen...

pitäis imuroidakki mut en uskalla ku mies viritteli uuden johdon eikä sit kokeillu toimiiko
Mä oon kieltäny sua stressaamasta minkään siivouksen kanssa! Neiti/rouva istuu vaan alas ja on nyt siivoamatta! :D
 
Vajaan kahden tunnin lenkillä käytiin aamupäivästä. Oon syöny eilen tehtyä spagettia+kastiketta ja nyt siis iltapäiväkahveella. On kuulkaa niin reipas ja energinen olo nyt (eli pyykit, tiskit ja Rasmuksen lelut lattialla odottaa :D ).

Niin ja Ammulle pikaista paranemista :hug: Toivottavasti se anoppi hoksais kuitenki tarjota sen auttvan kätensä, niin saisit levättyä vähän paremmin, kun ei tarvis Millaa koko ajan hoitaa ja paimentaa.

Vai on hande ollu niin reipas, et hakemus on jo vetämässä kelassa. Mulla ei vieläkään.. pitäis, pitäis! Jos vaikka ens viikolla, tää viikko alkaa olla jo niin täyteen buukattu. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
pitäis siivoilla jostain kumman syystä tänään... ;)

mut jos koittais saada miehen illalla mukaan siivoukseen...

pitäis imuroidakki mut en uskalla ku mies viritteli uuden johdon eikä sit kokeillu toimiiko
Mä oon kieltäny sua stressaamasta minkään siivouksen kanssa! Neiti/rouva istuu vaan alas ja on nyt siivoamatta! :D
Hei, tänne ei muuten mahu kukaan ees sisään ton tavaramäärän takia...saati sitte et lapset ei varmaan tykkää puu tikuista tossa lattialla ku koira päätti pistellä koivuhalon tikuiksi
 
Oma aika....olla tultu kavereide kaa siihe tulokseen et miehil se tarkottaa menoo millon mihikii ja kui mont kertaa ja vaik kui kauaks aikaa,mut äitin oma aika on se ku lapsi nukkuu tai leikkii yms...siis miehien mielestä ...no tää ol karrikoidusti sanottu (vai mikä se hieno sana oli :whistle: )
Miustan kyl tunnelmat ekan lapsen kohdalla ja tokan...tuntu et oon vaa äiti ilman mitää muuta identiteettiä ...nythä läiskin sivistyssanoi :LOL: ...joka ei päässy mihkää ilma muksui.
Nyt oon oppinu kantapään kautta että tarviin olla ihan mie ite ja ilma muksui...ollaa sovittu et käyn äipän luon kerra kk ja oon ain vkonlopun.
No nyt ollu Viljami ain mukan ku oon imettäny,mut kevääl sekii aika koittaa ku isi on koton yksin 4lapsen kaa :D

Ammu joo soitellaa/tekstataa...parane pian :hug:
Olpas anoppi ajattelematon :kieh:

Jotai muutaki ol viel....
Ainii! Saatii tänää sellain MAM ENSI MUKI jossa ol nokka vähän niikus nokkamukissa,mut se ol pehmee ja siit ei tuu mitää os ei ime.
Viljamiha ei oo pulloo huolinu ,mut tuota hetken maisteli ja tajus kui siit saa juotavaa...oli kyl mahtavan onnelline ilme :D
Kannattaa kokeilla työ joil ei pulloo huoli tai muutki,SUOSITTELEN!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Velv:
jou

mun messengeriin tuli virus jota en sit löytänyt joten heitin koko tilin roskiin ja otin uuden
lejakrista@windowslive.com

ettikääs mesettäjät mut uudelleen
En aamul muistanu sanoo et lähettelit miulle linkkii offlinesta oten ajattelin otai pöpöö olevan liikenteessä.
 
Wiivi ne lapsethan varmaan nimenomaan tykkää niistä puutikuista :p Mut se seuraus niistä ja se pois kaivelu käsistä, jaloista ym. voi ollakin sit jotain sellasta josta ei tykätä... okei siivoo nyt sit se koivuhalko! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Wiivi ne lapsethan varmaan nimenomaan tykkää niistä puutikuista :p Mut se seuraus niistä ja se pois kaivelu käsistä, jaloista ym. voi ollakin sit jotain sellasta josta ei tykätä... okei siivoo nyt sit se koivuhalko! :D
ukko saa ensin kokeilla imurin toimintaa..jos vaikka tulee säkäri ni se saa kärsii sen ensin.. :LOL:

taidampa hilppasta kauppaan..

 
Alkuperäinen kirjoittaja leena80:
olihan se aika tuskaa ekat pari viikkoa kun noi eka hampaat tuli. Kyyneleet silmissa imetin. Vaan en luovuttanut ja nyt ei enaan satu, kun joskus. Kait se oli vaan imuote niin tiukka alussa ja sit 5min paasta helpotti. Vaan kylla ma kauhulla uusia hampaita odottelen....
Nyt kun on vaan alhalla 2 ekaa.
Mulla ei onnistunut imetys, ja kun noita hampaita on tullut, niin ei enää YHTÄÄN harmita :ashamed: Sekin sattuu ihan tarpeeksi, kun tyttö puree äippää sormeen. Voin kuvitella miltä tuntuu, jos hampaisiin jää jotain sormea herkempää... auts!

Mullapa oli eilen omaa aikaa 5,5 tuntia! Kävin kaupungilla hoitamassa asioita ja olin hieronnassa ja shoppaamassa ja Mäkkärissä :whistle: Melko luxusta. Olipa outoa nähdä niin paljon ihmisiä ;)

Tuosta omasta ajasta olette jutelleet, mutta entäpä parisuhdeaika? Onko teillä sellaista? Me ollaan tietoisesti järjestetty miehen kanssa kerran kuussa niin, että ollaan päästy jonnekin ihan vaan kahdestaan. Ollaan käyty keilaamassa, bändikeikalla, kaikessa rauhassa omassa saunassa (!), muutaman kerran syömässä ja nyt mennään torstaina kylpylään. Yleensä ollaan oltu sellaiset 2-4 tuntia pois. Vaikka aika ei ole tuon pidempi, niin on se melkoinen piristysruiske ja henkireikä. Lelle on enemmän tai vähemmän kiukutellut hoitamassa olleille mummoille, joten kauhean pitkään ei olla viitsitty viipyä, saati sitten että yöksi lähdettäisiin mihinkään. Ehkä sekin vielä onnistuu.

Ammulle paranemisia ja Malehalle :hug: Ja muille kans, jotka ovat halauksen tarpeessa!

 
Omasta ajasta ja parisuhdeajasta: Täytyy kyllä sanoa, että mulla on mielestäni tarpeeksi omaa aikaa. Jo muutaman kuukauden on palkinnut se, että alusta asti oon jättänyt Sofiaa isänsä kanssa, mummilaan ja mammalaan. Viihtyy hyvin hoidossa ja isän kanssa mainiosti. Jo odotusaikana päätin vakaasti, että otan miehen tiiviisti mukaan vauvan hoitoon. Ja hyvin on homma toiminut. Mies tietää ihan yhtä hyvin kuin minäkin mitä lapselle syötetään ja koska, vaihtaa oma-alotteisesti vaipat ja tietää vielä mitä rasvaa peppuun milloinkin laitetaan. Eli sitouttamisprojekti onnistunut. :D Illalla kun tulee töistä kotiin, niin viettää aikaa Sofian kanssa. Yhdessä tehdään iltatoimet, ja laitetaan lapsi unille. Parisuhteelle on sitten aikaa joka ilta klo 21->. Ja aina tarpeen mukaan viedään tyttö isovanhemmille hoitoon, kun halutaan tehdä jotakin ihan vaan kahdestaan. Odotusaikana pelkäsin kamalasti, että joudun huolehtimaan lapsesta yksin ja parisuhde on romuna. Vaan eipä käynyt kumpikaan kauhuskenaarioni toteen - onneksi. Mutta se on vaatinut tsemppaamista, ja tietoisia päätöksiä. Mitä väliä sillä on (tai sitä ei saa ainakaan näyttää), vaikka vaippa on väärinpäin ja lapsi syönyt pelkkää omppusosetta - kunhan vastassa on iloinen lapsi ja isä/isovanhempi! Kannustan kyllä kaikkia teitä ottamaan sitä aikaa itselle! Kukaan ei sitä teille tarjoa. Kyllä ne miehet sen vauvan kanssa pärjäävät, ja sittenpä ainakin oppivat pärjäämään. Ja jos ovat viettäneet sen muutaman tunnin kitisevän lapsen kanssa, niin osaavat sitten varmasti arvostaa äidinkin panosta enemmän. Eli rohkeutta vaan ja vapaalle mammat! :hug:
 

Yhteistyössä