**KULLANKERÄT** Tammikuussa vol 2 osa 2

Maleha :hug:


täällä uuni saatu puhtaaks ja kaupassa käyty...poika oppinu tekonaurua, heh he ja hah ha :D Koko ajan roikkuu lahkeessa ja tahtoo nousta pystyyn...
nii ja äsken täyttelin kotihoidontukianomusta, vitsi noi on monimutkasia :kieh: Iha hassuu ajatella että äippäloma loppuu ens kuun lopulla ja sitte pitäs jo töihin mennä mutta ei kiitos....kituutellaan nyt tuolla pienellä rahalla ja jos niitä hoitolapsia sitte jossain vaiheessa sais. Onneks tääl on kuntalisä jota saa siihen asti kunnes lapsi täyttää 2v että ei iha sillä minimillä tarvi elää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
ei saakeli, ei nukahtanukkaan...mä tarviiiiin oikeesti vauva-aikuis sana tulkkia....!!!! :kieh:

Joo mä täällä yksin palstailen... :kieh:

Tiäkkö..täällä iha sama homma välillä puuron aikaan...poika iha sippi eikä mee puuro alas kaikki ku meinaa simahtaa mutta sitte kohta on pirtee ku peipponen... välillä täälläkin toi vauva-äiti-vauva sanakirja ois tarpeen. vaikka lapsia onki enemmän ku toi yks ni tuota "kieltä" en oo oppinu :D
 
Mä ikävöin sitä ku emma nukkui kiltisti 2 :attn: päikkärit klo9-11 ja klo14-16.30....mihin ne on hävinny.. :'(
Emman pisimmät päikkärit on just ja just nyt tällä hetkellä 1½h.....tuntuu siltä että emma meni takapakkia nois päikkäreis...vai onko neljät normaalia???
 
Meil yritetää 2pväunilla selvitä,mut 3 otetaa jos silt alkaa tuntuu...tänää oli 2 1,5h per kerta.

Jäbä käi 19.00 nukkumaan.
Huomen Kotkassa viimune käynti klo 12.15...ottaavat verta jotta vasta-aineet näkeevät.

Miuta vaa paleltaa :headwall:
 
malehalle ISO :hug: . Tuli niin paha mieli teidän puolesta :'( . On tuo tommonen syövän sairastaminen ihan hirveää. :(

Tänään oon ollu reipas. Aamupäivällä käytiin muskarissa ja sit iltapäivällä lähdettiin kävelylle, kahville ja puistoon keinumaan yhden tutun ja sen 1v. pojan kanssa. Oli oikein mukavaa. Rasmus oli ihan sippi, kun tultiin KAUPAN KAUTTA kotio. Niin ja nyt on ostettu kanaa, jauhelihaa ja makkaraa tän vkon ruokien aineksiksi. Ukon kanssa käytiin eilen taas pitkä keskustelu... siis lue: minä paruin,ukko kuunteli loukkaantuneena vieressä hiljaa, kävi suihkussa ja tuli sieltä ratkaisuehdotuksen kanssa takaisin. Nyt kokeillaan kaks viikkoa elämää niin, että tuo enemmän osallistuisi. Saas nyt nähdä miten se sit taas onnistuu.

Rasmus söi kaurapuuroa tosi reippaasti ja kun kävin roskia viemässä oli kuulemma oksentanu oikein kaaressa. Toivottavasti se oli vaan ylensyöntiä eikä mitään vatsatautia. Muistelisin, et ainakin sydänkäpysellä tässä hiljattain oli samanlaista episodia ilatasella?!

Yöt menee miten menee. Nyt on vähän nää iltayöt rauhoittunu ja suuremmat kitinät ja itkut siirtynyt aamuyölle. Nyt ootan mielenkiinnolla miten tuo ensi yö menee. Ulkoiltiin niin kovin tänä päivänä ja sit tuo oksennusepisodi... hmm

Nyt ei muista muuta... :headwall: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Rasmus söi kaurapuuroa tosi reippaasti ja kun kävin roskia viemässä oli kuulemma oksentanu oikein kaaressa. Toivottavasti se oli vaan ylensyöntiä eikä mitään vatsatautia. Muistelisin, et ainakin sydänkäpysellä tässä hiljattain oli samanlaista episodia ilatasella?!
Juu, teki tosiaan yhdet oksut...eli ei ollu mikään tauti...huoh...
Voisko tuo johtua kurkun kehityksestä..
 
Pöh ei näyttäny tosta päiväunien siirrostakaan olevan mitää hyötyä, ja oon muuten kateellinen niille joilla pikkuset nukkuu yli tunnin päikkäreitä ja jopa useemman kerran päivässä :eek: Kyl teitä ainaki kaks oli :D Mut joo täällä siis noi täysin levottomat nukkumaan menemiset jatkuu..
 
Ehkä nuo meidän neidin unenlahjat kostautuvat sitten päiväkoti-eskari-koulu-työelämä -vaiheessa, kun pitää aamuisin potkia persuksille :LOL: Että kyllä tää voi vielä kääntyä vähäunisten Kullankerien eduksi loppupeleissä. :whistle:
 
Yö oli :kieh: ja aamu tuli :D
Siin pähkinänkuores kaikki tarvittava tieto :whistle:

Tänää tosiaa se rokotustutkimuksen viimune kerta ja otetaa "vaa" verest vasta-aineet...siis tuost kyynertaipeesta :'(
Miuta jo niin valmiiks käy jäbää sääliks!

Tiiätteks mitä...Viljami nukkuu :eek: ,no hyvä vaa noil unil mitä yöl otti et nyt edes vähän saa univelkaa hää pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen- UPandGO:
Viljami nukkuu vieläkii :eek: :eek:
Täällä ei, vieläkään :kieh: Mitä mä sulle toissapäivänä sanoin, yö helvetistä takana, ja itse piti typeränä katsoa Liverpoolin matsi, joka loppui puoliltaöin. Unisaldo n.1,5h, ja tänään miehen ensimmäinen työpäivä isyysloman jälkeen, niin piti yrittää antaa toisen viel nukkuu, nii juoksin pojan huoneeseen aina ennenku ääni ylty suuremmaks |O
 
Ai niin, yöllä ei suostunut syömään, vaikka 03,05 ja nyt 7.30 pulloa tarjosin.. mikä ihme tolla on, iltapuuron 2dl söi 18.30, sit 19 söi 120ml velliä, ja 20 jälkeen, kun oli kertaalleen kokonaan herännyt, joi vielä 60ml vettä kun janotti selvästi. THAT'S IT!
Apua..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Ai niin, yöllä ei suostunut syömään, vaikka 03,05 ja nyt 7.30 pulloa tarjosin.. mikä ihme tolla on, iltapuuron 2dl söi 18.30, sit 19 söi 120ml velliä, ja 20 jälkeen, kun oli kertaalleen kokonaan herännyt, joi vielä 60ml vettä kun janotti selvästi. THAT'S IT!
Apua..
Oisko mei vaavit kasvamassa isoiksi taaperoiksi :eek: ...voisiko olla mahdollista ;)
No,mut kuka näist selvää ottaa...jokapvä/vkko joku uus juttu :D

Viljami muuten heräs ton edellisen kirjotuksen jälkee...tai 10 min siitä,mut otti kyl 1,5-2h pitemmät yöunet ku enne tai 4h enemmä ku 4kk sitte :LOL:
 
Ursulainen- joo, heti kirjoitukseni jälkeen tuli ahaa-elämys, että hittolainen, jätkä vierottaa itse itsensä yösyötöistä :eek: Mutta toi heräily on silti argh, toivottavasti jaksais sit joskus nukkuakin, vaikkei ruoka kelpaa. Nyt se riehuu superenergisenä tossa vieressä.
 
Emma meni yöunille klo21.40 nukkui hyvin yli yön, heräs maidolle klo06.15,heti unille takas, ja nukkuu edelleen. :D herää varmasti pian...

Tänään tulee mummi ja vanhamummo käymään =) ku ei mun äippä kerinny eilen...

Lisäys klo9.09 Emma heräs, eli yöunet oli klo21.40-9.00 wautsi, saataa jäädä päikkärit vähiin...
 
Huomenta.

Yö oli ja meni. Unisaldo iso? Kolmelta jouduin antaa Rasmukselle pullon velliä kun oli niin levotonta. Siitä nukku mun vieressä 7.17 asti suht rauhassa. Jaa, tuossa lattialla tuo poika nyt kiukkuaa, joten pakko mennä! :wave:
 
Minen edelleenkään valita, ihmettelen vaan. Voiko tämän ikäisillä olla tällä hetkellä joku "mä en haluu"- vaihe? Vai onko tää vaan varhaiskypsä |O Pullosta ei suostu millään juomaan, äskenkin telkesin kädet ja tungin tutin lähes väkisin suuhun (en siis väkivaltaisesti!), ja sit vetäski sen 100ml puuron päälle, mut kaikkea vastaan pitää ensin tapella.. ruokailua, pukemista, lattiallelaittoa jne. 5min päästä sit on taas hymymiestä kun on luovuttanut.

EDIT: ja siis kun en haluais toisen itseluottamusta rikkoa - tymä äiti!
 
Elppa en minä näitä pieniä kullankeriä itseluottamuksen tai tahdon puutteesta voi moittia. Tuntuu kyllä, et jokaisen kerällä tuntuu löytyvän aimo määrä tahtoa ja itseluottamusta siihen omaan kaikkivoipaisuuteen ja ihanuuteensa. Tuskin siis pystyt Alexia "nujertamaan" pakottamalla hänet jotakin tekemään tai syömään. Kyllä tuo oma keräseni näyttää aina uudestaan itsensä keräävän ja tahtovansa aina kovemmin jotain uudestaan tai lisää. :D

No niin ja nyt kaikki ajattelee, et mä oon joku täysi hirviö äiti, joka "riitelee" laosensa kanssa kaikesta päivästä toiseen :ashamed: En mä kyl oo..
 
Esikoinen on kanssa kesäkuinen ja tahtoa on |O
Mutta hyvä niin :heart: Ei isompana jää muitten "jalkoihin"

Löysin neidin eilen hinaamasta itseään ja kun huomasi että huomasin alkoi kamala parkuminen että ääää, auta mä en pääse ite mihkään! Ja silti oli tullut yli 2m itse :D

Lenkkeilin eilen ja toissa päivänä, löysin taas kipinää...
Tänään luistelemaan :wave:
 

Yhteistyössä