kuka idiootti tuhlaa lapsilisät laskuihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:wave: Miehen tilistä säästetään lapsukaisille, voin kato ite tuhlata lapsilisän ruokaan, vaatteisiin ja laskuihin... Samahan tuo mistä säästää tai säästääkö ollenkaan, rahat menee samalle tilille ja sieltä sit työnnetään mihin millonkin, pitääkin vaihtaa vissiin siirtopäiväksi toi 26. niin menee sit varmasti siitä lapsen omasta rahasta :laugh:

No jaa-a. Mä sitten vissiin lukeudun näihin idiotteihin. Lapsilisät tulee mun tilille kotihoidontuen lisäksi ja mä makselen niillä jotain laskuja, ostan lapsille ruoat ja vaipat ja vaatteet.

Tällä hetkellä on tärkeämpää se, että saan olla rauhassa vielä vuosia lasten kanssa kotona kun se, että säästämme raivokkaasti lasten tileille rahaa. Sekin aika varmasti vielä koittaa mutta sitten vasta kun on kahden palkka, mistä säästää. ;)

Olen joskus miettinyt, että ns. köyhemmät ihmiset saa asumiseen tukea, toimeentulotukea sun muita, eli apuja elämän varrelle, kun ei omat varat riitä, niin miksi sitten lapsilisä on kaikille tarkoitettua tukea. Se satanen ( jos nyt puhutaan yksilapsisesta perheestä) pamahtaa tilille kerran kuussa, oli palkkatuloja 0e tai sitten 5000e kuukaudessa. Eli jotkut tosi rikkaat ja hyvä tuloiset eivät edes välttämättä huomaa että sinne tilille on pikkusumma tullut, mutta tämä raha voisi olla monelle muulle lapsiperheelle pelastus. Eli joku tuloraja siihenkin, ja sitten ne jaettais oikeasti tarvitseville, niinkuin muutkin tuet. On minusta aivan hullua tämä nykyinen käytäntö...
Juu mut tämä vain mun mielipide :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja JonseredLaLoca:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä veroja niistä pitäisi maksaa jos ne menee lapsen omalle tilille? :kieh:

Lahjavero, sillä kyseessä ei ole lapsen oma tulo. Esim. jos täysi-ikäisenä saa käyttöoikeuden tiliin, jolla rahat makaavat, katsotaan koko summa lahjaksi.

Juu, tää on täysin totta. 94e/kk saa lahjoittaa verottomana lapselle! Kattokaas verottajan sivuilta, meillekin tuli yllätyksenä. Nordean verkkopankissa on samat ohjeet myös.

ToLlKjnB.png

Täälä yksi tollo kanssa. Elämiseen käytetään juu.

Meillä pojan tilille menee joka kuukausi tietty pieni summa rahaa. Lapsilisä käytetään aina tarpeen mukaan sitten. En ole koskaan edes ajatellut että laittaisin sen pojalle itselleen tilille.

Yksi idiootti ilmoittautuu joukkoon!! Tulot ei muutenkaan suuret, niin yritäpä siitä sitten säästää lapselle. Ei täällä pyhällä hengellä eletä ja laskut on jokatapauksessa jossain vaiheessa maksettava. Miksi siis niitä ei voisi lapsilisistä maksaa??

Idiootti olet ite, kun alat toisten elämää arvostelemaan!

Niin, onhan se väärin että lapsilisällä maksaa vuokraa asunnosta jossa lapsikin asuu ja ostaa lapselle ruokaa yms.

Siedettäisi varmaan mielummin mennä sillan alle asumaan ja dyykaamaan ruoat roskiksesta jotta lapsi saa tilillen sen 100e joka kk :saint: (näin kärjistetysti sanottuna).

ap sitten muistaa ettei missään tilanteessa kajoa sinne lasten tilille ja antaa lasten käyttää rahansa mihin haluaa, millon haluaa. Säädytöntähän niitä on säästää siihen että lapsi muuttaa kotoa, sillon mitään lapsia enää olla ja lapsilisän tarkoitus kieroutuu. Oikeastaan reilumpaa ap:nkin olisi vaan antaa kerran kuussa se lapsilisä lapselle suoraa käteen ja kehottaa käyttämään miten parhaaksi näkevät =) Mikä se nyt sellainen vanhempi on joka ei lapsilisiä anna lapsen käytettäväksi :o

Täällä idiootti myös..

Jos ne rahat olisi tarkoitettu vain lapselle säästöön laitettavaksi, miksi niitä haetaan vanhemman nimellä ja ne kuitenkin maksetaan vanhemman tilille? Tai miksi niitä ei makseta kertarysäyksellä vasta 18-vuotiaalle, ettei idioottivanhemmat pääse niihin käsiksi?

Sos 2.22
Lapsilisälaki 21.8.1992/796
. Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:
1 § (9.7.2004/642)
Lain tarkoitus ja soveltamisala
Alle 17-vuotiaan lapsen elatusta varten maksetaan tämän
lain mukaisesti valtion varoista lapsilisää.

6 §
Oikeus lapsilisän nostamiseen
Oikeus lapsilisän nostamiseen on nostajaksi ilmoitetulla
lapsen vanhemmalla tai huoltajalla, jonka huollossa lapsi on.

B)

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Sos 2.22
Lapsilisälaki 21.8.1992/796
. Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:
1 § (9.7.2004/642)
Lain tarkoitus ja soveltamisala
Alle 17-vuotiaan lapsen elatusta varten maksetaan tämän
lain mukaisesti valtion varoista lapsilisää.

6 §
Oikeus lapsilisän nostamiseen
Oikeus lapsilisän nostamiseen on nostajaksi ilmoitetulla
lapsen vanhemmalla tai huoltajalla, jonka huollossa lapsi on.

B)

Kyllä tässä on tainut tulla lain laatijoilla virhe kun puhuvat että lapsilisä olisi muka vanhemmille tarkoitettu lapsen elatusta varten :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Suomi-neito:
Olen joskus miettinyt, että ns. köyhemmät ihmiset saa asumiseen tukea, toimeentulotukea sun muita, eli apuja elämän varrelle, kun ei omat varat riitä, niin miksi sitten lapsilisä on kaikille tarkoitettua tukea. Se satanen ( jos nyt puhutaan yksilapsisesta perheestä) pamahtaa tilille kerran kuussa, oli palkkatuloja 0e tai sitten 5000e kuukaudessa. Eli jotkut tosi rikkaat ja hyvä tuloiset eivät edes välttämättä huomaa että sinne tilille on pikkusumma tullut, mutta tämä raha voisi olla monelle muulle lapsiperheelle pelastus. Eli joku tuloraja siihenkin, ja sitten ne jaettais oikeasti tarvitseville, niinkuin muutkin tuet. On minusta aivan hullua tämä nykyinen käytäntö...
Juu mut tämä vain mun mielipide :kieh:

Lapsilisät maksetaan siksi kaikille, ettei niiden ideana olekaan tasata lapsiperheiden keskinäistä epätasa-arvoisuutta vaan lapsellisten ja lapsettomien tuloeroja. Siksi ne maksetaan myös kaikista rikkaimmille; saman verran ansaitsevat lapsettomat kun tienaavat suhteessa vielä paremmin.

Se, miksi näitä tukia ei jaeta vain rikkaille, johtuu yhteiskuntajärjestelmästämme. Ensiajatukselta voi tuntua hullulta: miksi hyvin toimeentuleville jaetaan ilmaista rahaa??? Mutta jos tarkastelee asiaa lähemmin, tajuaa, että just ne hyvin toimeetulevat maksavat kanssa kaikkein eniten veroja. Heidät on jotenkin sisällytettävä tähän systeemin, se on oltava heillekin edullinen. Muuten he eivät enää halua maksaa veroja systeemin ylläpitämiseksi ja silloinpa siitä eivät hyödy köyhätkään.

[quote="millis"

Se, miksi näitä tukia ei jaeta vain rikkaille, johtuu yhteiskuntajärjestelmästämme. .[/quote]

hehheh, tulipa hauska virhe. tuossa lauseessa "rikkaille"-sanan kohdalla piti tietenkin olla että "köyhille"!!!!! ajattelin vain sitä toista mahdollista ilmaisumuotoa näköjään samalla kun kirjoitin... (eli että miksi näitä tukia siis jaetaan myös rikkaille....)

idiootti-immeinen täälläkin! jos nuo lapsilisät jotka mun tilille nyt tulee,meniskin lasten tileille, niin mulla olis tulot 0 ?/kk. ja vaikka mm.Kela sanoo että ukko on hyvätulonen enkä saa mistään mitään rahaa (työtön), niin jos kaikki menot katetaan yhen ihmisen tilillä 5 henkisessä taloudessa, niin joutuu sitä kattomaan mitä, mistä ja millon ostaa. eikä oo vara turhiin huvituksiin. onneks tuo lapsilisä vielä kilahtaa mun tilille,vaikka ei sillä kyllä monta kertaa käydä ruokakaupassa tai vaateostoksilla.mutta on kuitenkin tyhjää parempi. onneks meillä ei mee rahaa tupakkaan yms. muutenkin monta turhaa on karsittu pois,että pärjätään. vielä ei oo tarvinnu sossuun mennä, eikä toivottavasti ikään tarvi mennäkään.

no joo, minä maksan sillä ruokalaskun joka kuukausi... 6 lapsen lapsilisä riittää juuri ja juuri kuukauden syöminkeihin.
Tiedä sitten miten idiootti olen kun käsittääkseni käytän rahat juuri siihen mihin ne on tarkoitettukin eli lapsien elämiseen (ruoka, vaatteet, asuminen, harrastukset jne jne jne....)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä menee suoraan lapsen omalle tilille ja saa sen sieltä sit joskus, eihän se nyt lapsen vika prkl oo jos ei vanhemmilla oo varaa maksaa laskujaan :headwall:

Olethan tietoinen, että lapselle annettu summa ei saa kolmessa vuodessa ylittää tiettyä summaa, jotta vältyt lahjaverolta? Jos lahjoitat lapsellesi joka kuukausi 100 euroa, summa ylittyy. Lapsilisä kun ei ole tarkoitettu lapsen rahaksi, vaan vanhemmille lapsen kustannuksiin.

Minä en tiedä, millä rahalla maksan leivän ja maidon ja millä laskut. Kaikki rahat tulevat samalle tilille ja sieltä kaikki maksetaan. Kyllä lapsiin kuluu kuukaudessa paljon enemmän rahaa kuin lapsilisän verran, ei ole pelkoa, että lapsilisällä minä tai kukaan muukaan maksaisi omaa huvitteluaan tai muuta.

Yhteistyössä