Miten noi miehet ei aina tajua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja noksu:
No ei hyvää päivää. Lääkkeet on ostettava lapselle ja piste. Jos aikuinen päättää kärsiä jostain vaivasta pihiyttään tai muuten vaan niin se on jokaisen oma päätös mutta lapsi ei voi valita vaan on täysin huoltajiensa armoilla joten se on heidän VELVOLLISUUS hankkia lääke/rasva mikäli sellaista löytyy eikä kiduttaa lasta ihan vaan pihiyttään.

Just näin, asiasta on kokemuksia ja jos on lääkärissä todettu atooppinen ihottuma, niin siihen kyllä saa lääkäriltä reseptin ja se on halvempi, jos ostaisi käsikaupasta.

Toisaalta aina voi kokeilla erilaisia halvempia rasvoja ensin pienissä erissä ja samaa rasvaa jos käyttää pitempään se ei enään auta.

Toisaalta on kokemusta siitäkin, että jättää rasvan vähemmälle, näin meillä auttoi. No se on tosin yksilöllistä, mutta jos rasvaa läträä niin siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä, sillä silloin iho on koko ajan jonkun mömmön peitossa ja on ihan pihalla. Pitää antaa ihon välillä huilata ja joskus auttaa, että ihon oma mekanismi lähtee käyntiin.

Kokemusta on kolmen lapsen ihottumasta ja ne kaikki ovat olleet erilaisia, mutta sen olen huomannut kaikista, että turha rasva läträys on pahasta.

Aurinko on auttanut näihin kaikkiin, jos on mahdollista lähteä etelään, niin viikossa pahakin ihottuma helpottaa.

Mulla kävi mielessä yks tosi tyhmä ajatus :ashamed: Kun se mies niin itsepäisesti tota halvempaa rasvaa käyttää, jonka anoppi siis ostanut meille, eli meidän rahoja siihen ei oo senttiäkään mennyt, niin yrittääkö nyt jotenkin protestoida ja puolustaa äitiään tässä :ashamed: voi olla aika kaukaa haettua.. mutta mähän en siis anoppini kanssa ole missään väleissä, johtuen juurikin siitä että esimerkiksi on sanonut että rakastaa meidän esikoista enemmän kuin tätä kuopusta (jolla juurikin tuo atooppinen iho on). Mies nyt varmaan jotenkin äitinsä puolia tuossa yrittää pitää, kun minä en "hyväksy" tuota anopin ostamaa rasvaa.

Tai sitten mies oikeasti vaan kuvittelee, että se on ihan sama mitä voidetta iholle laittaa, se kutisee silti. Ei se ehkä sitten huomaa sitä eroa niinkuin minä, en tiijä. No, ihan selvä ero kuitenkin ihossa on kun reissusta tulin.

Yhteistyössä