Miten kestää pettymystä, kun..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
asutaan tällä hetkellä vuokralla ja ollaan molemmat työssä. Meillä siis olisi varaa ostaa vaikkapa oma talo jopa okt ja ottaa lainaa. Miehellä hyvät tulot. Mutta.... Ukko on ilmeisesti peliriippuvainen ja vähän tissutteleekin ja vetoaa aina, että ei ole varaa.... Meillä olis varaa, mutta se edellyttäis, että ukko muuttais tapojaan. Me tarvittaisiin isompi asuntokin ihan jo lasten takia! Muuten mies on hyvä ja hyvä isä lapsilleen, mutta tämä rassaa. Asia on vielä sellainen, että siitä ei voi edes "ääneen" puhua miehen suuttumatta. Mulla jää unelma ilmeisesti omasta talosta toteutumatta, kuten monesta muustakin asiasta... :(

Mun mielestä hyvä isä ei tissuttele lasten läsnäollessa tai roiku koneella koko ajan. Ilmeisesti miehesi sitten tekee näitä juttuja lasten jo ollessa yöunilla???

Mä laittaisin niin kovat ukaasit miehelle, että jo alkaisi löytymään keskusteluhalukkuutta.

Aika paha. Mies siis yrittää piilottaa ongelmansa tai väittää ettei sitä ole. Sinuna en kyllä lähtisi ottamaan asuntolainaa tässä tilanteessa, en usko että seuraa mitään hyvää. Jos mies estää sun unelmia toteutumasta niin vaihda miestä. :xmas:

Vaihtoehdot:

a) mies muuttuu ja toteutat unelmasi (good luck with that, jos kieltää koko ongelman)
b) lopetat ruikuttamisen ja jätät miehen
c) lopetat ruikuttamisen ja hyväksyt tilanteen sellaisenaan. Ja hylkäät mitä jos ja sitten kun -ajattelumallin.

Se on saattanut sun tietämättä pelata jo hirveät velat ja menettänyt luottotietonsa. Ystäväni mies oli vaimonsa tietämättä tehnyt niin 6 vuoden ajan, asia selvisi vaimolle vasta kun oli alkanut kysellä pankista asuntolainaa. Päällepäin ei näkynyt mitään ja tilanne oli pikkuhiljaa pahentunut vuosien aikana.

Sen tiedän, että luotolliset tilit ovat miinuksella.... Visat ja kaikki. Luottotiedot varmaan ok. On kuitenkin niin tunnollinen, mutta itse kierii veloissa. Köyhiä me ei olla ja lapset saavat kaiken tarvitsemansa, mutta paremmin meillä vois olla.