kuka idiootti tuhlaa lapsilisät laskuihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä menee suoraan lapsen omalle tilille ja saa sen sieltä sit joskus, eihän se nyt lapsen vika prkl oo jos ei vanhemmilla oo varaa maksaa laskujaan :headwall:

Sellanen "idiootti" joka ei tahdo maksaa lahjaveroa tuosta :whistle:

pakkohan ne on käyttää lapsen menoihin;vaatteita jne, varsinkin nyt kun olen kotihoidontuella 8tulot 290e).eikös lapsilisät ole lapsien menoihin tarkoitettu?

Siis lapsilsä on tarkoitettu osoitettavaksi toiselle vanhemmalle ja jos se menee suoraan lapsen tilille katsotaan se lahjaksi toiselta vanhemmista. Yksi ihminen saa verottomasti lahjoittaa 94? kuussa ja tästä ylimeneväosa on veronalaista (siis jos lahjoittaa kuukausittain monen vuoden ajan). Eli meillä ainakin tästä syystä lapsilisä tulee äidin tilille ja sitten on suoraveloituksena 90? kuussa lapsentilille. Näin vältetään lahjavero.

Alkuperäinen kirjoittaja Birdii:
Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä menee suoraan lapsen omalle tilille ja saa sen sieltä sit joskus, eihän se nyt lapsen vika prkl oo jos ei vanhemmilla oo varaa maksaa laskujaan :headwall:

Sellanen "idiootti" joka ei tahdo maksaa lahjaveroa tuosta :whistle:

Mitä tarkoitit lahjaverolla?! Ei minun ainakaan tarvinnut mitään lahjaveroa maksaa kun sain muinoin oman lapsilisätilini käyttööni? Ymmärsinköhän mitä tarkoitit..

Lahjaveroa pitää maksaa jos ylittää (kolmessa vuodessa saa lahjoittaa tuon - - >) 3400 e rajan, silloinhan ku esim. lapsilisät laitetaan suoraan lapsen tilille se katsotaan lahjaksi tai ennakkoperinnöksi, tuo summa ylittyy jo alle kolmessa vuodessa ja silloin pitäisi tuosta rahasta maksaa lahjaveroa :)

Justiin luin uusimmasta nordean lehtisestä, siellä sanottiin ettei monikaan hoksaa tuota ajatella :)

Muokkasin yhen kohdan ...

Ja mä sain kyllä kans lakkiasilahjaks tilin, jonne mun kummit oli keränny rahaa.Joka kuukausi olivat laittanu tietyn summan ja synttärinä ja jouluna vähän enemmän. Hyvä pesämuna noinkin kertyy ja näin myös meidän lapsille tehään. Avataan tilit,joille kummit ja sukulaiset saa laittaa rahaa kun haluavat ja pystyvät. Itekin kerätään sinne rahaa.

Mutta lapsilisät on munkin kohdalla käytetty menoihin kun ne on äitini tilille tullu ja näin teen myös omien lapsien kohalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Bambina:
juurikin tämän takia lapsilisät voisi poistaa sellaisilta perheiltä, joilla niihin ei kerran mitään tarvetta ole..

Aivan! Jos lapsilisät kerran on niin mitätön summa kuussa että se on varaa vaikka säästää ja sitte kitistä täällä siitä mitä köyhemmät sillä tekee niin ette te niitä edes tarvis!

Alkuperäinen kirjoittaja Äly hoi!:
PANKKITILILLE LAITTAMINEN VASTA TYHMÄÄ ON!

Inflaatio kun nakertaa säästöä vuosi vuodelta!!!!

Meillä ainakin menee tililtä sitten rahastoon, ei nykyisillä koroilla kannata mitään tilille säästää.

no ensinnäkin minä idiootti käytän laskuihin, ruokaan, vaatteisiin ym. menoihin..
ja tosta säästämisestä vielä... se ei oikein kannata ihan tavallisilla tileillä kun kerran mitä esi. 5ooe saa kymmenenvuoden päästä. taitaa infaaliota nakertaa vaan rahoja.

Meillä lapsilisät menevät lasten omille tileille. Vanhemmillehan ne on tarkoitettu, mutta kun ollaan selvitty tähän asti omillamme, niin niitä ei käytetä isommin laskunmaksuihin PAITSI lasten isoimmat ostokset maksetaan lapsilisillä kuten turvakaukalot, penkit, sängyt, polkupyörät jne.

Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
no ensinnäkin minä idiootti käytän laskuihin, ruokaan, vaatteisiin ym. menoihin..
ja tosta säästämisestä vielä... se ei oikein kannata ihan tavallisilla tileillä kun kerran mitä esi. 5ooe saa kymmenenvuoden päästä. taitaa infaaliota nakertaa vaan rahoja.

?? häh 500? ?? Jos laittaa 94? kuussa niin siitä tulee 10 vuodessa 11280? (ilman korkoja tai rahastosijoitusten kasvua)

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:

?? häh 500? ?? Jos laittaa 94? kuussa niin siitä tulee 10 vuodessa 11280? (ilman korkoja tai rahastosijoitusten kasvua)

Siis tarkoititko, että 500? ei saa mitään 10 vuoden päästä? Jos niin, niin senhän takia niitä rahoja on hyvä sijoittaa niin se sijoitettu 500? on 10 vuoden päästä enemmän kuin 500?.

voi jösses sentään, mitä vittua se sinulle kuuluu mihin itse kukin lisänsä pistää, vaikka persuuksensa pyyhkii. on sulla otsaa nimitellä ketään idiootiksi sen perusteella jos joku maksaa niillä laskunsa. Onko ne pois sun rahoistasi häh?

Yhteistyössä