nekku
Hei come on, onko pakko kärjistää kokoajan? Olenko puhunut tässä sairaista? Olen puhunut niistä tuhansista ja tuhansista, jotka "kärsivät" päivittäisessä elämässään köyhyydestä, mutta asian eteen ei olla valmiita tekemään mitään. EN OLE EDELLEENKÄÄN PUHUNUT SAIRAISTA. capish?Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:Mitä mahdollisuuksia sairaalla on opiskella?Alkuperäinen kirjoittaja nekku:Mä ainakin olen hakenut tässä just sitä takaa, että kaikilla MAHDOLLISUUKSIA! Ei tarvitse jämähtää siihen tehdastyöhön/siivoukseen/rakennustyöhön MIKÄ EI KANNATA. Vaan sitten etsitään ne vaihtoehdot jolla tilannetta voi parantaa ja tehdään se. Vaikka uudelleen kouluttautumalla tai mitä vaan. Itse ainakin ajattelin juurikin niin että mieluummin teen hurjemmin töitä vaikkapa sen 4 vuotta, sitten voin ottaa lungimmin, kuin että kärsisin 30 vuotta juuri siellä tehtaalla... Näin esimerkkinä.Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:Just tätä mä hain takaa. Ei se ole oma valinta aina. Ja esimerkiksi 90- luvulla kouluttautuneet rakennusalan työntekijät luulivat silloin että alalla riittää duunia, mutta nyt on tilanne toinen. Rakennusalalla on ainakin täällä päin maata sellainen tilanne että vaikka miten yrität hakea työtä, et sitä saa vaikka sulla olisi miten hyvät paperit ja miten paljon kokemusta. Ja jos ei ole töitä ei rahaa tule, toki täytyy hakea muunkin alan töitä mutta huono homma jos et mitään muuta osaa tehsä kun sen missä olet lahjakas ja mitä olet opiskellut.Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:Kaikki ei mene saman mallin mukaan, eikä kaikki todellakaan saa samoja lähtökohtia, alkaen ihan henkisistä voimavaroista.
Tiedän erään joka sairastui nuorena, ja eli sairautensa kanssa hiljaa paljoa vaatimatta. Miten paljon paskaa hän saikaan niskaan tietämättömiltä ihmisiltä, sitä en voi enkä jaksa käsittää! "Eikö se osaa mitään? Onko se ihan laiska, terveeltä se päällepäin näyttää" jne.