kuinka paljon teillä menee rahaa ruokaa/kk???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2 aikuista, kaksi kissaa. Ruoka- ja perustarvikemenot kuussa noin 500 euroa (poislukien työpaikkalounaat). Yleensä tuohon summaan kuuluu pari kalliimpaa ravintolaillallista ja muutama take away.

Kun olin vielä hoitovapaalla, niin ruokakauppaan upposi kuukaudessa 450?. Nyt, kun lapset ovat hoidossa, ja itse olen töissä, niin ruokaan ja taloustavaroihin menee noin 350?/kk.
Meillä 2 aikuista ja 2 lasta.

Itse unohdin vastata, kaksi aikuista ja yksi taapero, n. 300e/kk. Tuostakin sais nipistettyä, mutta näin on hyvä, syödään terveellisesti ja monipuolisesti hyvää ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm juu:
Ehkä 200-400e kuussa, 2 aikuista ja 3 lasta.

Näin säästämme:

- kestovaipat pienimmällä
- leipä leivotaan itse
- marjastamme, sienestämme
- mies metsästää ja kalastaa
- emme juo maitoa tai limppaa vaan vettä janoon
- kaikki tehdään itse, kotiruokaa, ei eineksiä
- ei alkoholia, karkkia, pullia, keksejä, lehtiä, tupakkaa tms. turhaa
- kauppaan vain ja ainoastaan kerran viikossa, sinne menee vain mies yksin koska hän on immuuni houkutuksille, ostoslistan kanssa.

No, eikös tuo maito olisi ainakin lapsile terveellistä kalsiumin saannin vuoksi, vai tarkoitatko että he saavat kuitenkin useamman mukin ruokien kanssa ja syövät jogurttia ja juustoa? kuulostaa aika ankealta, mutta järkevältä...

Suunnilleen 1300euroa menee.Meitä on 8hengen perhe.Vanhin lapsi 18v.
muoks.4lasta syö päivisin koulussa ja mies töissä.Päivällä syödään pienten kanssa yleensä edellisen päivän jämiä.

2 aikuista ja yksi leikki-ikäinen kuluttaa meillä ruokakauppaan noin 500 euroa/kk. Tuo sisältää kaikki pesuaineet, vessapaperit jne.

Pienemmälläkin toki pärjättäisiin, mutta tarvetta ei ole.

Jatkokysymykseen: Minä opiskelen, mies käy töissä ja lapsi on hoidossa. Yksi lämmin ateria syödään päivässä.

Nyt jo useemman kuukauden on vakiintunut 800e (seuraan plussatiedotteesta, sisältyy kaikki mitä cittarista ostetaan), mutta eipä 1200e/kk sekään outo käsite ole :whistle:

2 aikuista ja 4 lasta, ikähaarukassa 2-12v

Mä en ole silleen laskenut, mutta kun käytiin melkeen aina cittarissa kaupassa, niin plussatiedotteen mukaan n. 800-1000e meni kk ruokiin sun muihin, ja siihen bensat vielä päälle. Nyt kun mä olen lomautuksella, täysin tuloton ollu jo reilu kuukauden, enkä tiedä milloin liitosta tulee rahaa, niin olen vähän laskenut noita menoja ja pelkkään ruokaan on mennyt n. 500e/kk kun on tarkkaan miettinyt. Alettiin käymään s-marketissa kun siellä halvempaa, ja yritetään käydä kerralla ostamassa isompi satsi. Niin ja meitä 2 aikuista, 2-3 lasta ja 2 kissaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm juu:
Ehkä 200-400e kuussa, 2 aikuista ja 3 lasta.

Näin säästämme:

- kestovaipat pienimmällä
- leipä leivotaan itse
- marjastamme, sienestämme
- mies metsästää ja kalastaa
- emme juo maitoa tai limppaa vaan vettä janoon
- kaikki tehdään itse, kotiruokaa, ei eineksiä
- ei alkoholia, karkkia, pullia, keksejä, lehtiä, tupakkaa tms. turhaa
- kauppaan vain ja ainoastaan kerran viikossa, sinne menee vain mies yksin koska hän on immuuni houkutuksille, ostoslistan kanssa.

No, eikös tuo maito olisi ainakin lapsile terveellistä kalsiumin saannin vuoksi, vai tarkoitatko että he saavat kuitenkin useamman mukin ruokien kanssa ja syövät jogurttia ja juustoa? kuulostaa aika ankealta, mutta järkevältä...

Tosi vähän juodaan maitoa, lähinnä ruoan kanssa. Tarpeeksi kalsiumia tulee ruoasta, juustosta, jogurtista yms.
Ihmettelen kun monissa perheissä juodaan litratolkulla maitoa joka päivä, mitä järkeä?

mulla jää 3 lapsen kaa elämiseen noin 1100e ja en osaa eritellä paljonko ruokaan menis esim...
kyllä tuo raha aina kummasti kuluu...mutta ostan siis muutakin kuin ruokaa

Meitä 2 aikuista ja 2 kissaa. Kauppoihin meni viime kuussa: Citymarket 1472 €, K-Supermarket 514 €, Prisma 134 €, Alko 272 €.

Aika tavallisesti syömme. Viikonloppuisin ja juhlapäivinä herkkuja :)

Uppista, nostetaan tätä! Paljonko on kulut nousseet vuodesta 2011! Meitä 2+2 , toinen lapsista vaippaikäinen. Rahaa kuluu ruokakauppaan n. 400-600.. tuntuu paljolta ja tarve ja tarkoitus on vähän säästää näistä kuluista tulevaisuudessa. Molemmat käy töissä ja lapset hoidossa. Siltikin tuntuu, että rahat ovat toisinaan vähissä..eivätkä tulot kata menoja.

Yhteistyössä