Paljonko ruokaan menee rahaa kuukaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä menee 650€ -800€ /kk. Vauva, eskari, koululainen, mies ja minä :) Toi sis. hygieniajutut, ruokajutut..Mies ottaa eväät kotoa töihin. Aika tarkka saa toisaalta olla.Mutta kyllä me mielestäni hyvin ja monipuolisesti syödään..

Meillä menee kahden aikuisen taloudessa keskimäärin noin 500€ ja tämän päälle mahdolliset ulkona syömiset. Aika paljon ilmeisesti monen muun ruokamenoihin verrattuna, vaikka ei me mitään kovin ihmeellistä syödä. Tuossa summassa on kyllä myös kaikki talousjutut mukana, vessapaperit ja pesuaineet jne.

Tehdään ihan tavallisia kotiruokia, eineksiä syödään vain harvoin. Suositaan suomalaisia tuotteita. Yksittäispakattuja jugurtteja ei osteta ja vertaillaan hintoja.

Meillä menee kahden aikuisen taloudessa keskimäärin noin 500€ ja tämän päälle mahdolliset ulkona syömiset. Aika paljon ilmeisesti monen muun ruokamenoihin verrattuna, vaikka ei me mitään kovin ihmeellistä syödä. Tuossa summassa on kyllä myös kaikki talousjutut mukana, vessapaperit ja pesuaineet jne.

Tehdään ihan tavallisia kotiruokia, eineksiä syödään vain harvoin. Suositaan suomalaisia tuotteita. Yksittäispakattuja jugurtteja ei osteta ja vertaillaan hintoja.

Mielestäni tuo on vähän.
Huomaa kyllä, että vertailette hintoja ja ette syö eineksiä jne. Itse olen usein miettinyt, että paljon saisi ruuasta säästettyä mutta toisaalta, nautin elintasosta ja hyvästä ruuasta :)

Vaikea arvioida tarkkaa summaa, koska käymme joka päivä kaupassa (melkein).
Keskimäärin menee varmaan 20e/päivässä, joskus enemmän jos ei olla edellisenä päivänä käyty. Eli varmaankin joku 600e menee kuukaudessa ruokakauppaan, toki summassa mukana vessapaperit yms mitä hankimme ruokakaupasta.

2 aikuista ja 3 lasta (joista yksi rintaruokinnalla)

Pelkästään 45 eurolla kuussa ostamme maitorahkaa :D

muoks.. ja meillä ei ole hygieniajuttuja tässä mukana, ne ostetaan eri kaupasta

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä