kuinka paljon olette yksin lapsen/lasten kanssa viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nemoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nemoja

Jäsen
28.03.2007
309
0
16
tai toisinpäin: kuinka paljon miehellänne on menoja viikossa?

tuli eilen vähän riitaa miehen kanssa kun mainitsin,että "sulla on nyt varmaan enemmän menoa kuin silloin kun en ollut raskaana.." (meillä on siis 1,5-vuotias lapsi ja toinen tulossa)
loppujen lopuksi mies kyllä on paljon kotona ja osallistuu lapsenhoitoon ja itse se sanokin,että "jos vertaa keneen tahansa muuhun samassa elämäntilanteessa olevaan mieheen,niin aivan varmasti mä olen enemmän kotona" tokasin vaan,ettei pidä vertailla keneenkään muuhun,koska nyt on kyse meistä ja siitä,että mä koen että mies on aika paljon poissa.
on aina ollut menoa ja tulee aina olemaankin,se sano. sanoin vaan,että eikös nyt kun on pieniä lapsia,niin elämän pitäiskin keskittyä enemmän kotiin ja sitten jonkin ajan päästä voi taas enemmän harrastaa ja tehdä kaikkea..

sitte en tiedä kuinka tosissaan mies sano,mutta sano kuitenkin: "no mä voisin sulle sanoo siitä kun OOT aina kotona"
sit mulla tuli itku ja sanoin,että enkai mä nyt haluu niinä päivinä mennä mihinkään ku ois aikaa olla koko perheen kesken.

mua vaan pelottaa kun mies ei näytä tajuavan,että vaik tää toinen lapsi onkin vielä mahassa,niin silti saatan tarvita enemmän sen apua... se käy pelaa kaukalopalloa pari kertaa viikossa,sit se puuhastelee autojen kanssa,on taloyhtiön hallituksen ja yhdistyksen puheenjohtaja..tässä kuussa sil alkaa joku kurssi avoimessa toisessa kaupungissa puolentunnin päässä kaks kertaa viikossa...et semmosta.

ei tultu mihinkään lopputulokseen.. mä tykkään kun ollaan kaikki kotona ja voidaan tehdä juttuja yhdessä ja miehen mielestä mä en edes yritä sopeutua siihen,että sil on menoja..tiedä häntä sitten...

Paljon. Päivästä sellaset 6-8tuntia kun mies töissä, nyt olikin sitten viime pe. viimenen työpäivä ja jossainpa tuo taas huitelee.. jonkun lapun se oli jättänyt, kun pojan nukutin ja nukuin aamulla vielä itsekin. Tässä sit taas hoitelin pojan välissä ja leikitin ja just nukahti tirsoille.. eikä äijästä hajuakaan. Sekin kun on sellanen, et menee kun menee eikä mitään kysele, ilmoittaa vaan. Ja mä oon ollu kotoa pois korkeintaan 2tuntia ilman poikaa, ja sekin pitää tehdä monen päivän ennakkoilmoituksella.
Mutta mitäpä valittamaan, äijä kun tekee kotitöitä siinä missä minäkin ja hoitaa poikaa kotona ollessaan siinä missä minäkin.

Miehen työajat olen yksin lasten kanssa. Miehellä ei juuri muita menoja ole tai siis ottaa sitten lapset mukaansa tai mennään koko perhe yhdessä jne. Mull itsellä on harrastus 2 iltana viikossa, jolloin mies on sitte illat yksin lasten kanssa. Ja yleensä muutenkin hoitaa aina noi iltatoimet poikien kanssa.
Ja ihan yhdessä sovitaan kaikista menoista, sovitetaan aikatauluja jos tulee sellaista muuta menoa jonne pitää ilman lapsia jommankumman mennä.

Minä olen oikeastaan aina yksin lasten kanssa,mies on yrittäjä ja illat+vapaa-ajat rakentaa taloa.Sunnuntait on yleensä perhe-päiviä,silloin mies on kotona meidän kanssa.Tämä on nyt tän hetkinen elämänvaihe,kyllä se taas helpottaa kun pääsee asettuun uuteen taloon. =)

Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Paljon. Päivästä sellaset 6-8tuntia kun mies töissä, nyt olikin sitten viime pe. viimenen työpäivä ja jossainpa tuo taas huitelee.. jonkun lapun se oli jättänyt, kun pojan nukutin ja nukuin aamulla vielä itsekin. Tässä sit taas hoitelin pojan välissä ja leikitin ja just nukahti tirsoille.. eikä äijästä hajuakaan. Sekin kun on sellanen, et menee kun menee eikä mitään kysele, ilmoittaa vaan. Ja mä oon ollu kotoa pois korkeintaan 2tuntia ilman poikaa, ja sekin pitää tehdä monen päivän ennakkoilmoituksella.
Mutta mitäpä valittamaan, äijä kun tekee kotitöitä siinä missä minäkin ja hoitaa poikaa kotona ollessaan siinä missä minäkin.

Täh? Eihän tuo ole paljon. 6-8 tuntia on vähän aikaa olla töissä. Eli on työttömänä nyt ja siis periaatteessa aina kotona?

Nykyisellään on vaike laskea varsinaisesti kuinka paljon olen yksin lasten kanssa. Ja tuskin se määrä sinällään vaikuttaa vaan se kuinka rakaana kokee sen yksin olemisen.

En voi hyvällä omalla tunnolla sanoa olevani esim. 3vk yksin lasten kanssa silloin kun mies reissaa, koska kuitenkin käyn töissä. Tosin muistan kyllä mitä helvettiä ne pitkät reissut oli silloin kun olin lasten kanssa kotona. Toi mies nyt vaan sattuu reissaamaan säännöllisen epäsäännöllisesti, joskus on päivän reissu joskus neljän viikon, joskus reissuilla on väliä monta kuukautta joskus pari päivää. Jos tuo on kotosalla niin 3x1,5h/viikko menee harrastuksissa.

Tällä hetkellä mies on reissussa joka toinen viikko, jos ei ole reissuviikko niin harrastaa 2-4 iltana viikossa ja noin viikonlopun kuukaudesta on poissa kotoa.

Normaalisti tilanne ihan ok, nyt kun perheessä on teinien ja uhmaikäisten lisäksi koliikkivauva niin jo joka toisen viikon työreissu tuntuu liian paljolta.
Kaksi kuukautta vielä jäljellä..

miehen työajat. mies muuten kotona. yhessä yleensä mennään. nyt mies ollut lasten kansa illat kun oon iltaisin käynyt koulua. se loppuu kyllä ke ja sitten alkaa päiväkoulu.

eli voit sanoa etä meillä 2lasta ja mies on enemmän kotona kun sun mies. ei ehdi tällä hetkellä mitään ylimääräistä tehä kuin vaan kotona.eikä sillä taida kovasti olla haluakaan

Aika paljon ollaan lapsen kanssa kaksin. Miehellä on usein työreissuja, joissa on keskimäärin viisi vuorokautta kerrallaan. Kun maisemissa on niin on sen reilut 8h päivässä pois. Muita menoja sillä on aika vähän esim. salilla pyrkii käymään ruokatunnilla.

mies on la iltapäivästä su iltaan (n 18-21) yleensä kotona. Muuten käy vain satunnaisesti muutaman tunnin sillon tällöin. mies yrittäjä ja 12 h on lyhyt työpäivä.
Eikä mies todellakaan ole kaverina kotitöissä silloin kun kotona käy. Nykyään sen verran pystyny yleensä olemaan et oon päässy neuvola ja kauppareissut käymään ilman että on tarvinu viedä lapsia hoitoon (kaverille tms). T. kuuden äiti

Käyhän tuo täällä pyörähtämässä välillä, ainakin likapyykkikorin täyttymisestä päätellen ;) Aamutöiden jälkeen aamiaisella, sitten käy taas lounaalla, välipalallakin käy, ja jos haluan käydä kaupassa vaikka, niin vahtii lapsia sen aikaa siinä, ja sitten taas takas töihin. Päivälliselle ei aina ehdi, mutta illalla on kotona noin 19-20.30, jonka jälkeen käy taas töillään ja palaa 21-22 maissa. Kaiken vapaa-aikansa käyttää onneksi lasten kanssa seurusteluun (4 kpl). Onneksi hällä talvella on vähemmän töitä, kun tämä oma mahanikin tästä taas kasvaa =) Ja jos joskus saa lomittajan, niin voi pitää melko vapaan päivän.

t. maanviljelijän vaimo

ps. Onneksi voi itse päättää työaikansa, ja jotkut työt voi odottaa huomiseenkin, mutta joka päivä on eläimet hoidettava.

mies tekee töitä ma-pe 7-10 tuntia päivässä. kerran viikossa pitää vapaaillan, jolloin urheilee tai tapaa kavereita ja mä laitan sillon lapset (3 kpl) nukkumaan. kerran viikossa on myös mulla vapaailta, joka kuluu jumpassa ja sillon mies hoitaa lasten iltatoimet, minä ainoastaan imetän pienimmän kotiin tultuani. mä saan lähteä (miehen työajan puitteissa) itekseni kaupoille ja asioille aina kun tarttee. viikonloppuisin mies rakentaa tuolla pihalla ja saattaa niissä hommissa vierähtää ihan aamusta iltaan. yhteistä taloa/autotallia/pihaa se siellä rakentaa, että en siitä kovin katkera ole. itse rakastan pihahommia ja välillä sovitaan, että mies pitää taukoa rakentamisesta ja mä saan laitella pihaa koko päivän, käyn vaan pienen imettämässä välillä.

Mies lähtee maanantaiaamuna ja palaa perjantai-iltana. Sit täs kotona sil on yhtä sun toista hommaa. Esim. kesäloma meni niin, et lähes joka päivä lähdin lasten kanssa moneksi tunniksi pois ja mies sai rauhassa hommailla kotona. Odottelin siis koko loman, et mies tajuaisi ottaa joskus lapset ja touhuta niiden kanssa, jotta mäkin voisin rauhassa hommailla omia juttuja (siivous, ompelu...) kotona. Mutta ei niin ei...

No päivisin ukko on koulussa ja viikossa hällä olisi 4 kertaa reenejä, mutta kosksa olenmme onnistuneet kompromissien teossa, käy ukko kaksissa reeneissä viikossa ja minä kahtena iltana aikuislukiossa. Sitten vielä on yhetinen harrastus minkä tiimoilta poikakin pääsee tapaamaan muuta pikku väkeä, joten hänkin sosialisoituu siinä sivussa.
Eli meillä on ukko aika "normaalin" ajan pois kotoota.
Tosin meillä ukko kyllä ihmettelee sellaisia isiä jotka ei lähestulkoon koskaan kotpna nenäänsä näytä. Hänelle on jonkinmoinen kunnia asia olla Isä.

Yhteistyössä