BMIsi ja kuinka paljon liikut viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtii kiloja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja w:
19,6.. eli n.20 Pelkkää hyötyliikuntaa, eli kävelyä kauppaan ja neuvolaan. Ei muuta. :ashamed: Pitäis aloittaa kun raskauden jälkeen paikat iha jäykät.

Sama juttu, vain hyötyliikuntaa. BMI 18.. pitäs varmaa alkaa muutaki että vertyis ja jaksas :)

bmi on 28, ja laihdutuksen oon alottanu puol vuotta sitte ja 30 kiloo lähteny. liikunta on lisääntyny, ja nykyyään liikun niin että joka pv n.1 tunnin hölkkä/kävely lenkki. kuntosalilla käyn noin 4 kertaa ja oon siel yleensä 1h-1,5h ja aerobicciä 2-5 kertaa

Jonkun nettilaskurin (BMI-laskuri - Pituus: 185, Paino: 68, BMI: 19.87) mukaan indeksini on19,87 eli normaalipaino. Liikkumiseen on vaikeaa vastata sikäli, että en juuri koskaan makaa paikallani tai istu aloillani=) Siitä ystävät huomautteleekin usein. Kävelen tai pyöräilen kauppareissut, käyn mattopyykillä tai hoidan puutarhaa, ajan naapurienkin nurmet ja lumet vain siksi että pidän siitä. Aina löytyy jotakin hommaa, olen vain sillä tavalla rakennettu. Että ns. normaalikulutukseni on varmasti melko suuri, vaikka en harrastaisikaan mitään ns. erillistä, ohjattua tai maksullista liikuntaa.

Sen sijaan ruokailun kanssa olen ongelmissa, se on myönnettävä.

Olikohan 23-24 ennen raskautta ja liikuntaa en harrasta missään muodossa. Muutaman kerran kesässä innostun kävelylle + hyötyliikunta touhutessa, jälkimmäinenkin vähentynyt roimasti kun hankittiin alkuvuodesta auto eikä tarvitse enää kävellä/kulkea julkisilla minnekään..

Tällä hetkellä painoindeksi on 28,9 (muutama kuukausi sitten 31)
Käyn joka päivä koiran kanssa 2-4 kertaa semmoisilla 15-30 minuutin mittaisella kävelyllä ja lisäksi pyöräilen muutaman kerran viikossa 20-30 minuuttia. Parin viikon päästä aloitan salilla käynnit kaksi kertaa viikossa. Tavoitteena saada BMI laskemaan vielä lisää niin että se on normaalin painon puolella :-)

Yhteistyössä