Kuinka paljon lapsilukkoja teillä on??

  • Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Meiltä löytyy kaikista keittiön kaapeista, tv-tasossa on lukittava ovi, muutaman oven kahvat sojottaa kohti kattoa ja kaikki pieni tilpehööri, kynät ja muut nelosta kiinnostava on nostettu olohuoneen hyllyn päälle. :wave: :whistle:

Tyttö menee ja tyhjentää lelulaatikot ja kiipeää niiden päälle kurottelemaan tavaroita, eli tarvii varmaan liimata noi laatikot lattiaan :snotty:

Rasvat, saippuat ja kynät on lemppari"leluja" :whistle:
Kai sä rakas emmi käsität, että sun lapsessasi on varmaan pakko olla jotain vikaa? Vai onko se vika äidissä?

Ymmärräthän, että oli millainen superhyper ville vallaton tahansa, niin kyllä silti pienilapsi vaihe pärjätään keskiverto perheessä ilman niitä lukkojakin? :xmas:
 
Yhden lipaston kahvat on käännetty sisäänpäin, roskiskaapin ovet köytetty metalli ketjulla kiinni ja keittiön vetolaatikoiden kahvojen läpi menee putki (jonka poika kyllä osaa avata). Sallittuja kaappeja on muovikippokaappi ja se on aika pitkälti nuorelle herralle piisannut.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mä en oo kyllä yhtään helpommalla päässy vaikka ne lukot onkin
Onko ne lukot sitten olleet tarpeellisiakaan? Mun junnu on ihan samanlainen kuin serkkunsakin ja musitan aikoinaan, kun olin systerin mukana yhdfessä lastentarvuikeliikkeessä ostamassa siskon puolitoistavuotiaalle uutta turvaistuinta autoon. Systeri pyysi myyjää esittelemään niitä istuimia, josta puolitoistavuotias ei pääse alle minuutissa itse irti., Muistan vieläkin sen myyjän naaman, kun siskonpoika irroitti itsensä ihan jokaisesta istuimesta alle 30 sekunnissa :D :D :D

 
vieras
Onneksi en niin laiska ole koskaan ollut, että niitä tarvitsisin. Tiukkis olen minäkin siinä asiassa, että mihin ei saa koskea. Mutta aina olen jaksanut takapuoleni nostaa kun tarve on vaatinut. Ja vilkkaan lapsen äitinä usein sitä takapuolta ei ole kannattanut laskeakaan:)
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mä en oo kyllä yhtään helpommalla päässy vaikka ne lukot onkin
Onko ne lukot sitten olleet tarpeellisiakaan? Mun junnu on ihan samanlainen kuin serkkunsakin ja musitan aikoinaan, kun olin systerin mukana yhdfessä lastentarvuikeliikkeessä ostamassa siskon puolitoistavuotiaalle uutta turvaistuinta autoon. Systeri pyysi myyjää esittelemään niitä istuimia, josta puolitoistavuotias ei pääse alle minuutissa itse irti., Muistan vieläkin sen myyjän naaman, kun siskonpoika irroitti itsensä ihan jokaisesta istuimesta alle 30 sekunnissa :D :D :D
on ne, vaikka en helpommalla pääse niin en oo niin vihainen koko aikaa :whistle:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja vilkkaan lapsen äitinä usein sitä takapuolta ei ole kannattanut laskeakaan:)
Kuvaa kyllä hyvin minunkin elämääni silloin, un junnu oli pieni. Ei sitä voinut laskea hetkeksikään silmistään. Ja jos sen teki, niin johan se oli jo pari vuotiaana metrien korkeudella pihamännyssä. Jos junnu olisi ollut mun esikoiseni, olisi saanut jäädä ainoaksi lapseksi :D :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Meiltä löytyy kaikista keittiön kaapeista, tv-tasossa on lukittava ovi, muutaman oven kahvat sojottaa kohti kattoa ja kaikki pieni tilpehööri, kynät ja muut nelosta kiinnostava on nostettu olohuoneen hyllyn päälle. :wave: :whistle:

Tyttö menee ja tyhjentää lelulaatikot ja kiipeää niiden päälle kurottelemaan tavaroita, eli tarvii varmaan liimata noi laatikot lattiaan :snotty:

Rasvat, saippuat ja kynät on lemppari"leluja" :whistle:
Kai sä rakas emmi käsität, että sun lapsessasi on varmaan pakko olla jotain vikaa? Vai onko se vika äidissä?

Ymmärräthän, että oli millainen superhyper ville vallaton tahansa, niin kyllä silti pienilapsi vaihe pärjätään keskiverto perheessä ilman niitä lukkojakin? :xmas:


Niin joo, liian helpolla sitä itse pääsee kun kaikenlaisia esteitä pienelle laittaa, saa homehduttaa takapuoltaan tässä vähän enemmän kun ei tarvitse enää pelätä että likka istuu keittiön lattialla roskapussi ympärilleen levitettynä ja maistelee homeista leivän känttyä :whistle: :saint:


 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onneksi en niin laiska ole koskaan ollut, että niitä tarvitsisin. Tiukkis olen minäkin siinä asiassa, että mihin ei saa koskea. Mutta aina olen jaksanut takapuoleni nostaa kun tarve on vaatinut. Ja vilkkaan lapsen äitinä usein sitä takapuolta ei ole kannattanut laskeakaan:)
Odotas, mä kaivan mun kiillotusliinan niin kiillotan ton sun sädekehäs...

*ryntää siivouskaapille*
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Meiltä löytyy kaikista keittiön kaapeista, tv-tasossa on lukittava ovi, muutaman oven kahvat sojottaa kohti kattoa ja kaikki pieni tilpehööri, kynät ja muut nelosta kiinnostava on nostettu olohuoneen hyllyn päälle. :wave: :whistle:

Tyttö menee ja tyhjentää lelulaatikot ja kiipeää niiden päälle kurottelemaan tavaroita, eli tarvii varmaan liimata noi laatikot lattiaan :snotty:

Rasvat, saippuat ja kynät on lemppari"leluja" :whistle:
Kai sä rakas emmi käsität, että sun lapsessasi on varmaan pakko olla jotain vikaa? Vai onko se vika äidissä?

Ymmärräthän, että oli millainen superhyper ville vallaton tahansa, niin kyllä silti pienilapsi vaihe pärjätään keskiverto perheessä ilman niitä lukkojakin? :xmas:


Niin joo, liian helpolla sitä itse pääsee kun kaikenlaisia esteitä pienelle laittaa, saa homehduttaa takapuoltaan tässä vähän enemmän kun ei tarvitse enää pelätä että likka istuu keittiön lattialla roskapussi ympärilleen levitettynä ja maistelee homeista leivän känttyä :whistle: :saint:
Älä muuta sano, koskakohan mä maadun tonne sohvan nurkkaan kiinni?
:whistle:
 
vieras
Meidän turvatoimet on seuraavat: sulakkeet napsastaan uunista ja tiskikoneesta pois kun ei tarvita. Lastenhuoneen ikkunasta on kahva pois, pitäis ottaa makkaristakin (asutaan kuutosessa). Pistorasioissa on suuressa osassa tulpat, niissä joissa ei ole on melkein kaikki huonekalujen peitossa tai jatkuvassa käytössä. Veitset ja muut vaaralliset esineet pyritään säilyttämään korkealla ettei lapsi yletä.

Auton lapsilukko ei tällä hetkellä käytössä, ehkä sitten kun lapsi kasvaa isommaksi.
 
Keittiönoita
Mun mielestä lapsilukoissa ei ole mitään pahaa, jos niistä kokee olevan hyötyä. Mä olen kuitenkin - ja tämä on siis vain mun omiin lapsiini kohdistuva mielipide - sitä mieltä, että on ollut järkevämpää opettaa lapsi siihen, että yksinkertaisesti tiettyihin asioihin EI SAA koskea. Jos se on sädekehän kiillottamista, niin olkoon. Mutta meillä on ollut aikoinaan lukuisia kyläpaikkoja, joissa mulla olisi mennyt totaalisesti hermot, jos olisin opettanut lapseni siihen, että kaikkeen saa koskea, mikä ei ole erikseen estetty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mun mielestä lapsilukoissa ei ole mitään pahaa, jos niistä kokee olevan hyötyä. Mä olen kuitenkin - ja tämä on siis vain mun omiin lapsiini kohdistuva mielipide - sitä mieltä, että on ollut järkevämpää opettaa lapsi siihen, että yksinkertaisesti tiettyihin asioihin EI SAA koskea. Jos se on sädekehän kiillottamista, niin olkoon. Mutta meillä on ollut aikoinaan lukuisia kyläpaikkoja, joissa mulla olisi mennyt totaalisesti hermot, jos olisin opettanut lapseni siihen, että kaikkeen saa koskea, mikä ei ole erikseen estetty.
Kun sä olet noin pätevä ja hyvä, niin kerrohan, miten noin 10 kuukautinen opetetaan olemaan availematta laatikoita, kiipeämättä tv tason alimmalle hyllylle, olemaan tunkematta palikoita vidoihin...??

Mä todella olen kiinnostunut tietämään? Onko mahdollista että se jo 11 kuisena sitten kyläpaikassa osaa käyttäytyä ihmisten tavoin? =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mun mielestä lapsilukoissa ei ole mitään pahaa, jos niistä kokee olevan hyötyä. Mä olen kuitenkin - ja tämä on siis vain mun omiin lapsiini kohdistuva mielipide - sitä mieltä, että on ollut järkevämpää opettaa lapsi siihen, että yksinkertaisesti tiettyihin asioihin EI SAA koskea. Jos se on sädekehän kiillottamista, niin olkoon. Mutta meillä on ollut aikoinaan lukuisia kyläpaikkoja, joissa mulla olisi mennyt totaalisesti hermot, jos olisin opettanut lapseni siihen, että kaikkeen saa koskea, mikä ei ole erikseen estetty.
Meillä nuo turvatoimet siitä syystä, että tyttö alkoi juuri nukkumaan omassa sängyssään ja pelkään että alkaa vaeltamaan yöllä ja käy laittaa uunin päälle tai vastaavaa. Ihan en voi vielä luottaa että puolitoistavuotiaani muistaisi äidin käskyt silloin kun äiti ei ole vieressä.

 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onneksi en niin laiska ole koskaan ollut, että niitä tarvitsisin. Tiukkis olen minäkin siinä asiassa, että mihin ei saa koskea. Mutta aina olen jaksanut takapuoleni nostaa kun tarve on vaatinut. Ja vilkkaan lapsen äitinä usein sitä takapuolta ei ole kannattanut laskeakaan:)
Odotas, mä kaivan mun kiillotusliinan niin kiillotan ton sun sädekehäs...

*ryntää siivouskaapille*
Varo sitä lapslukkoo :whistle:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Kun sä olet noin pätevä ja hyvä, niin kerrohan, miten noin 10 kuukautinen opetetaan olemaan availematta laatikoita, kiipeämättä tv tason alimmalle hyllylle, olemaan tunkematta palikoita vidoihin...??

Mä todella olen kiinnostunut tietämään? Onko mahdollista että se jo 11 kuisena sitten kyläpaikassa osaa käyttäytyä ihmisten tavoin? =)
Mä en ole hyvä enkä pöätevä, mutta mulla on vissiin aina ollut kaupunkilaisjärkeä. Tuon iköistä vahditaan. Kun se menee availemaan latatikoita, se nostetaan siitä pois ja sanotaan ei. Ja sitä tehdään niin kauan kunnes oppii, että tohon nyt vaan yksinkertaisesti ei kosketa. Kielletyn tekemisen siajlle tarjotaan sallittua tekemistä ts viedään lapsen huomio kokonaan pois siitä kielletystä. Työtähän se vaatii ja siksi mulla onkin vain 2 lasta, koska minusta lasten kasvattaminen - ja varsinkin ne ekat 3 elinvuotta - on erittäin työlästä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onneksi en niin laiska ole koskaan ollut, että niitä tarvitsisin. Tiukkis olen minäkin siinä asiassa, että mihin ei saa koskea. Mutta aina olen jaksanut takapuoleni nostaa kun tarve on vaatinut. Ja vilkkaan lapsen äitinä usein sitä takapuolta ei ole kannattanut laskeakaan:)
Odotas, mä kaivan mun kiillotusliinan niin kiillotan ton sun sädekehäs...

*ryntää siivouskaapille*
Varo sitä lapslukkoo :whistle:

Siinä ei oo vielä, kun kahva on niin ylhäällä, ettei jätkä yltä, eikä se tajua vielä sieltä alareunasta kiskoa. B) :D :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Kun sä olet noin pätevä ja hyvä, niin kerrohan, miten noin 10 kuukautinen opetetaan olemaan availematta laatikoita, kiipeämättä tv tason alimmalle hyllylle, olemaan tunkematta palikoita vidoihin...??

Mä todella olen kiinnostunut tietämään? Onko mahdollista että se jo 11 kuisena sitten kyläpaikassa osaa käyttäytyä ihmisten tavoin? =)
Mä en ole hyvä enkä pöätevä, mutta mulla on vissiin aina ollut kaupunkilaisjärkeä. Tuon iköistä vahditaan. Kun se menee availemaan latatikoita, se nostetaan siitä pois ja sanotaan ei. Ja sitä tehdään niin kauan kunnes oppii, että tohon nyt vaan yksinkertaisesti ei kosketa. Kielletyn tekemisen siajlle tarjotaan sallittua tekemistä ts viedään lapsen huomio kokonaan pois siitä kielletystä. Työtähän se vaatii ja siksi mulla onkin vain 2 lasta, koska minusta lasten kasvattaminen - ja varsinkin ne ekat 3 elinvuotta - on erittäin työlästä.
Mitä te söitte ne lasten ensimmäiset kolme vuotta? Elittekö paskasessa kämpässä? Vai sidoitko sä ne lapset suhun kiinni siksi aikaa kun duunasit jotain muuta kuin vahdit niitä? Mä olen vain kiinnostunut, en muuta.

 
Keittiönoita
Ja, NeitiNasu, lisään vielä sen, että jokainen äiti kyllä oppii tulkitsemaan lapsensa ilmeitä ja eleitä. Eli äiti huomaa kyllä, milloin se nastiainen on vasta menossa sinne kielletylle kaapille. Ja silloin lapsi otetaan pois tilanteesta jo ennenkuin ehtii kaapille asti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ja, NeitiNasu, lisään vielä sen, että jokainen äiti kyllä oppii tulkitsemaan lapsensa ilmeitä ja eleitä. Eli äiti huomaa kyllä, milloin se nastiainen on vasta menossa sinne kielletylle kaapille. Ja silloin lapsi otetaan pois tilanteesta jo ennenkuin ehtii kaapille asti.
Ja Keittiönoita, vastaisitko kysymykseeni yllä. Kiitos.

 
Meillä on villit tenavat, mutta olen huomannu, että sitkeä työ pikkuhiljaa palkitaan, ku nuo ei ronki ja tongi joka paikkaa kylässäkään. Se on koriste -lause jo piisaa varoitukseksi kylässä. Oisin sekopäinen, jos meillä olis kotona lukot joka paikassa mikä on kielletty. Sitte mentäs jonnekki tuhoamaan koko kämppä... :whistle:

Ei se hetkessä tuu, eikä kahessakaan, mutta pikkuhiljaa nuo oppii, ihme ja kumma...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mun mielestä lapsilukoissa ei ole mitään pahaa, jos niistä kokee olevan hyötyä. Mä olen kuitenkin - ja tämä on siis vain mun omiin lapsiini kohdistuva mielipide - sitä mieltä, että on ollut järkevämpää opettaa lapsi siihen, että yksinkertaisesti tiettyihin asioihin EI SAA koskea. Jos se on sädekehän kiillottamista, niin olkoon. Mutta meillä on ollut aikoinaan lukuisia kyläpaikkoja, joissa mulla olisi mennyt totaalisesti hermot, jos olisin opettanut lapseni siihen, että kaikkeen saa koskea, mikä ei ole erikseen estetty.
Meillä nuo turvatoimet siitä syystä, että tyttö alkoi juuri nukkumaan omassa sängyssään ja pelkään että alkaa vaeltamaan yöllä ja käy laittaa uunin päälle tai vastaavaa. Ihan en voi vielä luottaa että puolitoistavuotiaani muistaisi äidin käskyt silloin kun äiti ei ole vieressä.
Tähän minäkin kaipaisin keittiönoidan "vastinetta"

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mitä te söitte ne lasten ensimmäiset kolme vuotta? Elittekö paskasessa kämpässä? Vai sidoitko sä ne lapset suhun kiinni siksi aikaa kun duunasit jotain muuta kuin vahdit niitä? Mä olen vain kiinnostunut, en muuta.
Syötiin ihan mun tekemää ruokaa ja kämppä oli varmaan siihen aikaan paljon siistimpi kuin mitä nykyisin. Mä siivosin silloin, kun lapset nukkuivat. Meillä syötiin siihen aikaan myös paljon uuniruokia eli ruokia, jotka saivat rauhassa muhia uunissa.

 
No minusta varsinkin tuo roskiskaapin ketju on tarpeellinen, muuten poika ei muuta tekisikään kun kaivelisi roskiksesta kaikkea ihanaa, söisi biojätteet, levittelisi metallit ja lasit pitkin lattioita sun muuta ihastuttavaa.
Ruokaakin on kiva tehdä niin, ettei joka puolen minutin välein tartte olla ottamassa eilisen papumuhennoksen jääntetä pois pojan suusta tai yrittää estää ettei poika maistele kaikkia pissa vaippoja tai likasia muoveja.

Toki voisin kiletää ja kantaa pois sen puolen minuutin välein mutta sitten muuta en tekisikän kun sitä ruokaa läpi päivän ja kiva on välillä vaikka leikkiäkin tai istahtaa sinne syntiselle sohvalle hetkeksi.
Meillä toi tuholainen lähti seikkailemaan jaloillaan 9kk iässä ja siinä vaiheessa katsottiin parhaaksi laittaa kriittiset asiat lukkojen taakse.
 

Yhteistyössä