Kuinka oma-aloitteisia ja reippaita muiden 4-vuotiaat ovat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuntuu, että meillä saa vääntää ihan jokaisesta asiasta, lapsi ei oikein pue itse, sisävaatteet vielä pukee, mutta ei ulkovaatteita, riisuminenkin on tuskaa. Metriäkään ei kävelisi, jos ei olisi pakko ja senkin minkä on pakko, niin yleensä menee kiljuen "haluan syliin". Eilen tultiin kotiin hammaslääkäriltä, matkaa n. 400m, niin siitä lapsi käveli ihan reippaasti puolet ja puolet se sitten roikkui mun puntissa ja kiljui, että haluaa syliin, ei jaksa kävellä, hän on vauva jne. Lapsi ei päässyt syliin, roikkui mun jalassa kotiin asti.
Päiväkodissa taas on reipastakin reippaampi, kävelee ja pukee ihan itse, mutta kotona ei.

Kauhulla odotan kun muutaman vuoden päästä pitäisi mennä kouluun, jos homma jatkuu samanlaisena. Lapsi on ihan pienestä lähtien ollut laiska kävelemään, eikä tuo pukeminen ole koskaan juurikaan kiinnostanut.

Pienempi sisarus on nyt 2-vuotias ja se kävelee todella reippaasti paikasta toiseen, ei mitään ongelmia.

Niin ja motorisesti lapsi on lahjakas, kiipeilee ja juoksee taitavasti, mutta kun pitäisi kävellä paikasta A paikkaan B, niin siitä ei tahdo tulla mitään.

Tutulta kuulostaa. Vieraassa paikassa tekee kaiken itse, kotona laiskistuu. Olen yrittänyt opettaa itseäni siihen, että en tee puolesta, vaikka kestäis kuinka kauan.

[QUOTE="...";27434289]Jos lapsella on vaan sylin kaipuu? Tarve olla joskus pieni, eikä aina se isompi ja reipas? Haluaa hellyyttä ja huomiota.[/QUOTE]

Peesi. 4-vuotias on kuitenkin viel aika pieni. Mut ap:lle :hug:. Meil täyttää 4 vuodenvaihteen jälkeen ja samanlaista ajoittain. Pukemisesta saa muistuttaa usein monen monta kertaa. Just aamulla selitin et jos se pukee kiltisti sillon kun sanon niin ei tule kiire, ei hiki, ei mene hermot ja kaikilla on mukavampaa. Mut joskus menee paremmin ja joskus taas vähemmän. Ja mitä joitain ekaluokkalaisia lähipiirissä seurannut niin samanlaista on ajoittain...

Kyllä tuo lapsi syliä saa paljonkin, en vaan jaksa sitä kantaa pitempiä matkoja, etenkin kun mulla oli eilen 2 kassia olkapäällä ja olisi vielä pitänyt ottaa tuo 16kg painava lapsi syliin. Nyt on tosiaan tullut tuo haluan olla vauva-vaihe, mutta laiska kävelijä tuo lapsi on ollut aina.

Meillä aamuisin on niin aikainen herätys, että en edes yritä saada lasta pukemaan silloin itse, silloin mennään tyyliin sängystä ylös, potalle pissalle, vaatteet päälle ja pihalle.

Onhan toi 2-vuotiaskin ihan täysin puettava, sitäkään ei näytä pukeminen yhtään kiinnostavan, se vaan heittäytyy nykyään ihan veteläksi.

Yhteistyössä