Mikä pakko se on aina ihastella ja tykätä muiden lapsista?! :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Miestä ei kiinnosta pätkääkään siskonsa lapsi, ja suoraan sanottuna ei minuakaan enää, kun tuo miehen sisko tökeröllä käytöksellään ns. ajoi meidät lapsen luota.

Anoppi on koko ajan soittamassa ja kertomassa mitä tuolle lapselle kuuluu, mitä se teki tänään jne. Jos satutaan kaikki samaan paikkaan, niin eiköhän joku onnesta soikeana retuuta lasta meidänkin syliin.

Miksi ihmeessä meidän pitäisi tuosta lapsesta olla ylpeitä ja onnellisia, kun ei meidän elämäämme kosketa? Siis ihan oikeasti ei kosketa, se joka alkaa jotain vinkua niin siitä vaan - arvaapa häiritseekö. :D

Mä varsinkin pidän paljon lapsista, mutta en mä siltikään ymmärrä niitä muiden ihmisten asettamia odotuksia, että "meidän lapsesta tykkää kaikki!!!" Ääh, kadotin jo pointtini. :ashamed: Ehkä joku ymmärtää.

Psst, ennen kuin joku neropatti huutaa mun olevan katkera tai jotain muuta, niin ihan tiedoksi: siitä tässä ei ole kyse, vaan tilanne sama YLEISESTI OTTAEN. Tuo kertomani vaan lähin esimerkki.

En mäkään tajua..oon saanu haukut kun en pitäny serkun muksua miss maailmana vaan totesin sitten myöhemin etten oo ikinä pitäny vauvoja kauniina..ni sitten se oli menny viel sen korviin " mä pidän sen vauvaa rumana" voi pyhä v*ttu sitä showta. Mä en pidä muitten lapsista ja olen asiasta rehellinen..

Mä voin myöntää rehellisesti, että en pidä läheskään kaikista lapsista. Enkä kyllä illoin kiinnitä heihin sen suurempaa huomiotakaan. Omastani tietysti pidän ja joidenkin muidenkin, mutta jos lapsi on esim kaverinin niin se ei automaattisesti tarkoita, että pitäisin juuri siitä lapsesta. Kavereillanikin on ärsyttäviä ipanoita!:D

Ei ole pakko! Miksi et tykkäisi? mie meen ihan sekasin sulosista lapsista! itkevät siedän, en uhmaisia muiden lapsia. Mua omien lasteni kohdalla joskus hämmentää se, kun vieraat kaupassa alkaa höpötellä lapselle. Toisaalta se on suloista! Ja mitä sinuun tulee, niin katkerahan sinä olet!!sen huomaa koko tekstistä!

Mä taas kyllä ihan pidän lapsista, mutta ei ne muiden lapset mulle mikään elämää tärkeämpi asia ole. Toisin kuin lapsen omille vanhemmille ja isovanhemmille, luonnollisesti.

Mua jotenkin niin jopa suututtaa, kun multa oletetaan aina, että palvon kaikkien lapsia jne.,
eikä muusta puhutakaan. :/ Noh, sitten kun saan oman lapsen, pääsen liittymään näihin kouhkaajiin. ;) Ei vaan, on paljon fiksujakin tyyppejä lähipiirissä. Erityisesti vaan tuo anopin/miehen siskon käytös harmittaa.

En mä ainakaan osaa ajatella että kaikki pitäisivät yleisesti ottaen lapsista tai edes tuosta meidän mussukasta... Eikä mun mielestä kaikkien tarvitsekaan pitää lapsista kunhan sitä ei jollekin lapselle suoraan näytä, lapset kun ajattelevat että vika on juuri hänessä jos joku aikuinen ei hänestä pidä... Enhän minäkään pidä kaikista aikuisista...enkä oleta kaikkien pitävän minusta (tai lapsestani tai miehestäni tai koiristamme tms. vaikka he minulle rakkaita ovatkin). Tästä huolimatta esim. joulukorteissa meillä esiintyy lapsi ja koirat (viittaus tuohon toiseen ketjuun), mutta se johtuu osin siitä että tällä tavoin joulukortit ovat minusta persoonallisempia ja itse tehtyjä (ja heti kun lapselta onnistuu niin hän saa alkaa askartelemaan meidän joulukortit).

ymmärrän!

itse tykkään kyllä siskojen lapsista. ne on tosi mukavia mukuloita. mut ihan vieraat tai puolituttujen kakrut. ei jaksa kiinnostaa. sit pitää ottaa syliin ja näpsiä valokuvia ja viedä kakkavaippoja, yök!!!

hah. käly viskasi mulle vaipan et ie roskiin. mie väistin ja tippus lattialle. en tiiä. oli vaan sellainen reaktio.

Alkuperäinen kirjoittaja pakko:
Ei ole pakko! Miksi et tykkäisi? mie meen ihan sekasin sulosista lapsista! itkevät siedän, en uhmaisia muiden lapsia. Mua omien lasteni kohdalla joskus hämmentää se, kun vieraat kaupassa alkaa höpötellä lapselle. Toisaalta se on suloista! Ja mitä sinuun tulee, niin katkerahan sinä olet!!sen huomaa koko tekstistä!

:D Tulihan se sieltä, ja ensimmäisten joukossa :D
Hih, hyvää päivänjatkoa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja pakko:

Miten niin ap on katkera? Kysyi vaan että miksi miehen siskon lapsesta pitäisi tykätä jos ei tykkää??:)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miestä ei kiinnosta pätkääkään siskonsa lapsi, ja suoraan sanottuna ei minuakaan enää, kun tuo miehen sisko tökeröllä käytöksellään ns. ajoi meidät lapsen luota.

Anoppi on koko ajan soittamassa ja kertomassa mitä tuolle lapselle kuuluu, mitä se teki tänään jne. Jos satutaan kaikki samaan paikkaan, niin eiköhän joku onnesta soikeana retuuta lasta meidänkin syliin.

Miksi ihmeessä meidän pitäisi tuosta lapsesta olla ylpeitä ja onnellisia, kun ei meidän elämäämme kosketa? Siis ihan oikeasti ei kosketa, se joka alkaa jotain vinkua niin siitä vaan - arvaapa häiritseekö. :D

Mä varsinkin pidän paljon lapsista, mutta en mä siltikään ymmärrä niitä muiden ihmisten asettamia odotuksia, että "meidän lapsesta tykkää kaikki!!!" Ääh, kadotin jo pointtini. :ashamed: Ehkä joku ymmärtää.

Psst, ennen kuin joku neropatti huutaa mun olevan katkera tai jotain muuta, niin ihan tiedoksi: siitä tässä ei ole kyse, vaan tilanne sama YLEISESTI OTTAEN. Tuo kertomani vaan lähin esimerkki.

no, ehket ole katkera, mutta miksi se kiinnostus siihen lapseen lopahti vasta "kun sisko ajoi teidät käytöksellään lapsen luota"? kuulostaa silti siltä, että kostatte siskon käytöksen lapselle. varsinkin kun sinä pidät_paljon_lapsista.

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaana:

no, ehket ole katkera, mutta miksi se kiinnostus siihen lapseen lopahti vasta "kun sisko ajoi teidät käytöksellään lapsen luota"? kuulostaa silti siltä, että kostatte siskon käytöksen lapselle. varsinkin kun sinä pidät_paljon_lapsista.

Siis tuo kohta oli vähän asiaankuulumatonta ja liian lyhyesti selitetty jotta sen ulkopuolinen ymmärtäisi. Mutta siis kiinnostus itse lapseen ei ole lopahtanut, vaan yleensäkään mulla ei ole mitään erityistä kiinnostusta muiden lapsiin. Ristiriitaistako sitten, että kuitenkin pidän lapsista ja ennen kaikkea haluan niitä omia muksuja. :D

Ei tarvitse tykätä, eikä ihastella oikeasti. On kuitenkin olemassa sellaisia varmaan monesta vanhanaikaisia pointteja kuten sosiaalisuus, kohteliaisuus, ystävällisyys, hyvät käytöstavat jne. Voit toki laukoa päin naamaa, että onpa v***n ruma kakara, mutta älä odota vastapuolelta hirveän iloista palautetta. Voi siinä jopa muutama ystävä kadota ja sukulaissuhteet kärsiä, joku voi vetää jopa turpaan. Ts. ajattele ihan niin kuin sinusta tuntuu, mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mutta siis kiinnostus itse lapseen ei ole lopahtanut, vaan yleensäkään mulla ei ole mitään erityistä kiinnostusta muiden lapsiin. Ristiriitaistako sitten, että kuitenkin pidän lapsista ja ennen kaikkea haluan niitä omia muksuja. :D

Mä varsinkin pidän paljon lapsista, mutta en mä siltikään ymmärrä niitä muiden ihmisten asettamia odotuksia, että "meidän lapsesta tykkää kaikki!!!"
?? no en ihan tajua.

sori, jos menee saivarteluksi, mutta pakko kysyä vielä.. siis ymmärrän sen, ettei jollain ole erityistä kiinnostusta toisten lapsiin, mutta jos sä pidät paljon lapsista, niin miten se sitten näkyy? kun et ole kiinnostunut ottamaan syliin tai kuuntelemaan kuulumisia?

et ole mun sukulainen
susta tulee varmaan ihan kauhea sit kun saat omia lapsia, ne on koko maailman napa jne.
muistathan sillon, että sunkaan lapsista ei muiden ole pakko tykätä???

Ilmeisesti tuo miehen siskon lapsi on vielä aika pieni ja ehkä anopin ensimmäinen lapsenlapsikin, joillain se vaan alkuun on sellaista kouhaamista. Kyllä se siitä ruukaa rauhottumaan! Odotas vaan kun teille syntyy esikoinen ja anoppi on kokoajan sitä raahaamassa ympäriinsä ja tunkemassa muiden syliin, voit vielä alkaa ymmärtää miehen siskoa... :D

Itse tykkään lapsista ja vauvoistakin, ennen omia lapsia olin aivan hulluna kaikkiin kavereiden ja sukulaisten vauvoihin. Nyt taas kun sai kaksi omaa reilun vuoden ikäerolla niin suurin innostus laantui enkä enää jaksa hypiä ilmana kun näen jonkun sukulaisen pikkuisen ekakertaa. Ymmärrän ettei kaikki ihmiset ole lain kiinnostuneita toisten vauvoista tai lapsista ja siksi en omiani sen ihmeemmin mainosta.

Mutta siis kiinnostus itse lapseen ei ole lopahtanut, vaan yleensäkään mulla ei ole mitään erityistä kiinnostusta muiden lapsiin. Ristiriitaistako sitten, että kuitenkin pidän lapsista ja ennen kaikkea haluan niitä omia muksuja. :D

Mä varsinkin pidän paljon lapsista, mutta en mä siltikään ymmärrä niitä muiden ihmisten asettamia odotuksia, että "meidän lapsesta tykkää kaikki!!!"
?? no en ihan tajua.

sori, jos menee saivarteluksi, mutta pakko kysyä vielä.. siis ymmärrän sen, ettei jollain ole erityistä kiinnostusta toisten lapsiin, mutta jos sä pidät paljon lapsista, niin miten se sitten näkyy? kun et ole kiinnostunut ottamaan syliin tai kuuntelemaan kuulumisia?

Tai kysymys on vaan kateudessa kun anoppi ja suku nyt höösää vauvan perässä ja ap miehineen jää pienemmälle huomiolle?

Ymmärränä sua täysin!!!! Mä en usko, että tälläkään palstalla on yhtäkään naista joka voi oikeesti sanovansa TYKKÄÄVÄNSÄ KAIKKIEN LAPSISTA!!!
Mä en pidä mun siskon lapsista. Ne ei vaan jotenkin kolahda. Mun mielestä ne on "rumia tihrusilmiä", niillä on ärsyttän kuulonen "kitisevä itku"
Olen töissä lasten parissa ja on sielläkin sellaisia joihin en saa sellaista samanlaista tunnelatausta, mitä ehkä pitäisi. Kyllä minä hoidan ne lapset ja huolehdin, mutta ei niitä tule samalailla paijattua kuin sellaista lasta josta todella tykkää!!!

?? no en ihan tajua.

Tätä samaa minäkin mietin. Tulipahan myös mieleen, että näinköhän syy sinun ärsyyntymiseesi on se, että anoppi on innoissaan tästä lapsesta ja sinulla ei ole lasta, josta anoppi voisi intoilla. Mustasukkainen lapselle, heh. :D Niin, ja sitäkin mietin, että onko sitä aina pakko laukoa kaikki mielipiteet suoraan, voisiko joskus pitää mölyt mahassaan ihan vain hyvien käytöstapojen vuoksi? Nimimerkki "jep" on mielestäni ihan turhaan "rehellisyydellään" loukannut serkkuaan.

Mä tykkään yleensä kaikista pienistä lapsista. En oikeastaan keksi montaakaan alle 4 v. josta en pitäisi. No paitsi miehen siskon lapset, ne pitää ärsyttävän kuuloista kitinää koko ajan ja ne on jotenkin niin rumia ja hoitamattoman näköisiä... tätä en tietekään ole koskaan sanonut muille kuin miehelleni, joka on samaa mieltä... Muilla sen sisaruksilla on ihania lapsia. Sen 4 v. iän jälkeen taas en keksi montakaa ihanaa lasta, en pidä siitä kun lapset uhmaavat vieraitakin ja puhuvat rumia... Nykylapsia ei opeteta käyttäymään. Omat lapsetkin on vielä pieniä, joten ehkä mä opi sietämään vielä niitä isompiakin paremmin...=)

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
kyllä mä ainkin ihastlen toisten vauvoja. vauvat vaan on niin ihania. vaikak enniin kauhean lapsirakas olekkaan

saanko mie kysyä että jos et oo lapsirakas niin MIKSI siulla on 4 lasta??? :o

ja ap:n kysymykseen: kaikista lapsista ei tartte pitää, mutta aikuinen osaa kyllä sen verran käyttäytyä ettei tuo sitä törkeesti julki.

Omista tätitettävistä tykkään ihan hirveästi, ihania lapsia, mutta kälyn lapsia inhoon. Ärsyttäviä vinkujia, joilla ei ole minkäälaisia käytöstapoja. Särkeevät ja sotkevat ja riehuvat. Sit isovanhemmat onnesta soikeena ku ne hirviöt tulee. Itellä ei oo lapsia ja kälyn lapset sa kyllä aina orastavan vauvakuumeen menemään pakkaselle, mutta sit taas siskon lapset sitä nostattaa.

Yhteistyössä