Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
Teoriassa kyllä, käytännössä ehkä.... Kyllähän sitä monesti tietää, että miten pitäisi olla ja elellä, mutta ei se siltikään oo aina niin helppoa.
Mutta tottahan se on, että turhahan siitä on ruveta jälkikäteenkään vinkumaan, mutta välillä on vain pakko, vaikka kuinka tietäisi, että on omaa syytä kaikki paska niskassa... Mutta tuolla en tarkoita sitä muiden syyttelyä.
Omista virheistään on aivan turha muita syytellä ja sormella osoitella, mutta
virheistä oppiminen on jokaisen oman kantapään asia. Kuinka kauan siinä kestää niin se on yksilöllinen taiteenlaji...
mutta niinko Miljoonasade mun mielestä ilmaisee tätä asiaa laulussaan hyvin, että: "Älä piittaa jos sä mokaat, ei se välttämättä ole sun syys, meitä jokaista täällä piirittää monimutkainen typeryys..."
Mä en ymmärtänyt tätä asiaa ihan näin... Siis omat mokani elämässä kyllä tunnustan, mutta on paljon asoita joihin en ole voinut vaikuttaa. Esim. Kerran yhteishaun kautta hain opiskelemaan ja pääsin kyseiseen kouluun niin opettaja ottikin lopputilin eikä uutta opettajaa saatu tilalle, puoli vuotta meni siinä, että opiskelut laitettiin jäihin... Oma elämä oli laskettu paljolti tuon opiskelun varaan mutta suunnitelmat menivät uusiksi. Samoin kävi juuri muutama viikko sitten kun hain aikuispuolella AMK:hon ja pääsykokeissa kävin ja jopa pääsin kouluun, mikä oli juuri se mitä halusin ja paljon tulevaisuutta suunnittelin tuon kouluksen varaan. Sen piti siis olla iltakouluna (kuten usein aikuispuolella) ja ennakkoon ilmoitettu myös niin, työnohessa suoritettava, mutta sitten koulutuksen järjestäjät päättivätkin muuttaa sen päiväkouluksi, eli mun mahdollisuudet opiskella kaatuivat sen sileän tien...
No sitten on sairastumisia, kuolematapauksia...
Siis mun elämässä on ainakin tullut paljon asioita vastaan joihin en ole itse voinut vaikuttaa.. Sekä hyviä että huonoja asioita.