Kuinka moni EI ole luovuttanut verta?

"vieras"
Kiitos luovuttajille. Tosi iso kiitos. Olen saanut verta kolme kertaa ja olen kiitollinen. Sairauteni ja lääkityksni vuoksi en voi luovuttaa verta koskaan. Luovuttaisin säännöllisesti, jos se olisi mahdollista.
 
"eee"
Mä olen yrittänyt luovuttaa, mutta en valitettavasti onnistunut siinä. :D Musta ei kerta kaikkiaan saatu pumpattua sitä tarvittavaa verimäärää ulos. No, olen kuitenkin yrittänyt...
 
aivotonta
Hyi miten oksettavia olette jotka lässytätte piikkipelosta tai jostain 'ällöstä hajusta'. Ja ihme kuvitelmia esim. että ei sais luovuttaa jos polttaa. Tajuatteko että se veri voi pelastaa jonkun lapsen hengen! Mutta juu, tuskin teitä kiinnostaa ku on kivempi olla käyttämättä aivoja.
 
Hyi miten oksettavia olette jotka lässytätte piikkipelosta tai jostain 'ällöstä hajusta'. Ja ihme kuvitelmia esim. että ei sais luovuttaa jos polttaa. Tajuatteko että se veri voi pelastaa jonkun lapsen hengen! Mutta juu, tuskin teitä kiinnostaa ku on kivempi olla käyttämättä aivoja.
Oletko muuten luuydinrekisterissä?

Veren luovutus on hieno juttu, mutta karsastan tuotakin asennetta. =) Jokainen auttaa muita sen verran ja niissä asioissa kuin haluaa ja kykenee.
 
"femin"
Olen yrittänyt, mutta oli kulunut liian vähän aikaa raskaudesta ja sen jälkeen olen ollut toisenkin kerran raskaana ja tällä hetkellä imetän.
Menen kyllä heti luovuttamaan, kun saan luovuttaa, koska veriryhmäni on myös hieman harvinaisempi. :)
 
"Vieras"
Liian vähän painoa, liian matala hb ja lisäksi miestään. En ole mitenkään ylpeä esteistäni, mutta en kyllä nää mitään syytä miksi minun pitäisi ottaa siitä huono omatuntokaan. Minä teen jotain muuta yhteiskunnan ja hädässä olevien avuksi. Esim. Ilman mua se ambulanssi ei löytäisi perille hakemaan potilasta saamaan jonkun muun luovuttamaan verta.
 
kkkkkk
Te, jotka luovutatte verta, oletteko tehneet muuta vastaavaa? :) Esim. oletteko luuydinrekisterissä tai luovuttaneet jotain muuta?
Mä oon luovuttanu verta ja olen myös luuydinrekisterissä. Olen ollut rekisterissä nyt kymmenkunta vuotta ja kerran olen saanut kutsun tarkempiin analyyseihin, mutta olin silloin raskaana. Saas nähdä ehdinkö saada uuden kutsun ennen kuin potkivat iän takia sieltä ulos.
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja Yritän uskaltaa;27557017:
Mielelläni luovuttaisin. En ole uskaltanut lähteä kokeilemaan, koska nuorempana kerran menin äitiäni vastaan ko. tilaisuuteen ja olin oksentaan eteiseen sen raudan hajun takia.

Piikkiäkammoa ei ole, mutta se haju...! Täytyy yrittää luovuttaa vielä kun saa, ennenkuin paino tippuu liikaa.
Ei oo kyl ikinä haissut mikään veri luovutustilaisuuksissa. Harvoin edes näkee verta muuta kuin siellä pussissa josta ei luonnollisesti hajua tule läpi.

Kerran terveyskeskuksessa antaessani verikoetta, niin vieressä olevalta mummolta tais revetä(?) verisuoni. Sitä verta lens joka paikkaan, pikkasen ahdistava tilanne. Mutta siltikään en muista että ois mitään hajua tullut.
 
Kiitollinen
Sain synnytyksen jälkeen kahteen otteenseen yhteensä 4 pussia verta. Ennen raskaaksi tuloa luovutin satunnaisesti. Uudestaan pitäisi mennä, mutta vielä en voi, kun imetän. Ihmettelen hieman veripalvelun sääntöjä, että isompaakaan lasta imettävä ei voi luovuttaa. Selitetään jotain rautavarastoista jne. Mitataanhan se hb joka tapauksessa ja luovutuksen jälkeen voi nauttia rautapitoisia ruokia tai lisärautakuurin.

Harmittaa myös, että mies on niin luuseri ettei ole kertaakaan luovuttanut. Ei siis kuitenkaan piikkikammoinen tms.
 
mittaako ne eka hemoglobiinin?
Minä en ole luovuttanut koska mulla on liian matala hemoglobiini, ainakin ollut...

Jos menisin luovuttamaan niin mittaako ne eka hemoglobiinin? Haluaisin kyllä luovuttaa.
 
....
Te, jotka luovutatte verta, oletteko tehneet muuta vastaavaa? :) Esim. oletteko luuydinrekisterissä tai luovuttaneet jotain muuta?
Itse olen luuydinrekisterissäkin, mutta ei ole vielä minkäänlaisia kutsuja tullut.

Olen myös ajatellut jossain vaiheessa aikuisempana ja lapsien hankinnan jälkeen luovuttaa munasoluja.

En näe syytä miksi ei vois auttaa ihmisiä joilla ei ole näitä asioita jota itselläni on "ylimääräisenä". Vähän niinkuin jos olisin upporikas, ja ylimääräistä rahaa, niin antaisin sitäkin hyväntekeväisyyteen. Mutta nyt kun itsekin olen köyhä, niin mieluummin luovutan kaikkea muuta kuin sitä mitä itse tarvitsen :D
 
"vieras"
kärsin todella voimakkaasta piikkikammosta, ja pyörryn jopa sormenpäästä otettavaan veerikokeeseen... olen muutaman kerran päättänyt että nyt menen peloista huolimatta luovuttamaan. molemmilla kerroilla jännitys ja pelko saivat minut oksentamaan ja niin huonoon kuntoon että en tolpillani pysynyt. hävettää olla tällainen pelkuri... eikä se veren haju yhtään helpota siaa.

no, nyt olen raskaana joten ei tarvitse vähään aikaan potea huonoa omaatuntoa.
 
"vieras"
Erittäin voimakas piikkikammo estää minun luovuttamasta mutta mies luovuttaa säännöllisesti( usein kutsutaan tai jopa soitetaan).On luovuttanut niin verta kuin plasmaa. Arvostan kovasti kaikkia jotka käy/pystyy käymään luovuttamassa.
 

Yhteistyössä