Kuinka moni EI ole luovuttanut verta?

Kahdesti olen yrittänyt- huonoin tuloksin.

Mulla saa otettua vain toisesta kädestä ja siinä tekee suoni hyvin jyrkän mutkan kohta hyvän pistospaikan yllä. Suoniverinäytteet saa kyllä otettua, mutta verentulo yksinkertaisesti vain lakkaa, ennenkuin saadaan minimimäärä talteen.
Harmittaa.
 
On mullakin piikkikammo, mutta en anna sen estää elämääni. Okei, vien lavitsan about puoli tuntia luovutuksen jälkeenkin, koska olo niin heikko joka kerta, mutta kuitenkin. Olen oonegaa ja koen tärkeäksi luovuttaa. Pelot on tehty voitettaviksi, vaikkakaan en voi katsoa neulan suuntaan tms.
 
"Vieras"
Haluaisin luovuttaa mutten tiedä estääkö lääkitykseni sen. Hemoglobiini liiankin korkea. Lääkityksenä e-pillerit, venlafaksiini, simvastatiini, Propral,tarvittaessa Sirdalud, Heinix ja Imigran.
 
[QUOTE="Vieras";27559100]Haluaisin luovuttaa mutten tiedä estääkö lääkitykseni sen. Hemoglobiini liiankin korkea. Lääkityksenä e-pillerit, venlafaksiini, simvastatiini, Propral,tarvittaessa Sirdalud, Heinix ja Imigran.[/QUOTE]

Voit lähettää vaikka Veripalveluun sähköpostia ja kysyä tuosta. Sinne voi myös soittaa ja mennä käymään. Kannattaa ottaa selvää!
 
En ole, koska kerran kävin katsomassa mitä siellä tapahtuu kaverin mukana ja kattelin sitä mustaa verta siinä pussissa joka heilui puolelta ´toiselle ja hoitsu tuli sanomaan että joskos istuisit tähän ennenkuin pyörryt ja ottaisit kaverisi kanssa mehua ja voikkaria ennenkuin lähdet täältä :D :D
 
pha
Luovutan heti verta, kun joku ystäväni tarvitsee. En random raiskaajille/kokoomuslaisille,
No sullehan ne tietysti ekana sairaalasta soittaa, kun ystäväsi makaa siellä veret lattialla.

Näissä ketjuissa mua veetuttaa se, että porukka luulottelee ja kiillottaa omaa kruunuaan kelpaamattomuudellaan. Okei, osalla on raskaus tai sairaus syynä, mut sit on nää "kävin tarjoutumassa kerran vuonna 2003, mutta eivät huolineet liian alhaisen hempan takia" ja "en kyllä kelpaa, tai ehkä kelpaankin, mutta olen liian laiska katsoakseni netistä luovutuksen estävät syyt."

Muistakaa sitten edes olla kiitollisia, jos oma tai perheenjäsenenne henki joskus pelastetaan luovutetulla verellä.
 
njp
En ole luovuttanut. Olen myös jotenkin ajatellut, että kilpirauhaslääkitys estää luovutuksen. Sitten kerran työporukka kävi yhdessä ja tälle reissulle olin jo lähdössä, mutta sainkin vähän aiemmin tietää, että olin raskaana. Kun imetys tällä kertaa loppuu ja saadaan tyroksiinit taas tasoittumaan, aion mennä.
 
ks
Yhden kerran ehdin luovuttaa, ja sitten olenkin ollut vuosien raskaus/imetys-kierteessä. Harmi että imetys estää luovuttamisen, minä kun olen imettänyt lapsiani sen pari vuotta. Odotan nyt kolmatta, eli ehkä sitten parin kolmen vuoden päästä taas pääsen luovuttamaan.
 
"mimosa"
En ole, koska luovutukset ovat huonoon aikaan, siis aina päiväsin kun olen töissä. Spr:n pitäs tulla työpaikalle tai illaksi johonkin minne pääsee helposti niin varmasti luovuttaisin.
 
En ole koskaan luovuttanut verta. En ole joko nähnyt ilmoituksia tai sitten mulla on ollut erinäisiä fyysisiä esteitä luovuttamiseen.
Joskus pitäisi käydä, ilmeisesti minun veri nyt just kelpaisikin....
 
pha
[QUOTE="mimosa";27559880]En ole, koska luovutukset ovat huonoon aikaan, siis aina päiväsin kun olen töissä. Spr:n pitäs tulla työpaikalle tai illaksi johonkin minne pääsee helposti niin varmasti luovuttaisin.[/QUOTE]

No mikäs sua estää pyytämästä niitä työpaikallesi? Meilläkin käyvät säännöllisesti ja joku aktiivinenhan ne sinne on alunperin kutsunut.
 

Yhteistyössä