Kuinka moni arvostaa hoitoalan työntekijöitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:
:wave:

Ei. En hauku. Mutta minusta ei ole järkeä alkaa nostaa yhtä yli muiden, kun kokonaisuus on hiton paljon tiimityötä. :)
Mä en ainakaan ole väheksynyt mitään muuta ammattialaa, mutta sairaalat ja niiden henkilökunta on ollut aika paljon osana mun elämää. Ehkä siksi ajattelen eri tavalla kuin sellainen joka ei ole hoitohenkilökuntaa pahemmin tarvinnut.

Just noin.Eli semmoset kenenkä esim.henkeä ei ole pelastettu henk.koht.ei osaa asennoitua niin =) että arvokkaita ovat "hoitajat "jne.jopa sillä hetkellä korvaamattomia.Ja meidän perheen kohdalla jatkuu-isällä syöpä.Hoito tuntuu aika tärkeältä.
vähä sama kuin
lapsettomilta saa parhaat lastenhoitoneuvot" ;) on tuo jos ei kokemusta muusta kuin sairasloman saannista flunssassa.

Alkuperäinen kirjoittaja kirsuli:

Ei. En hauku. Mutta minusta ei ole järkeä alkaa nostaa yhtä yli muiden, kun kokonaisuus on hiton paljon tiimityötä. :)
Mä en ainakaan ole väheksynyt mitään muuta ammattialaa, mutta sairaalat ja niiden henkilökunta on ollut aika paljon osana mun elämää. Ehkä siksi ajattelen eri tavalla kuin sellainen joka ei ole hoitohenkilökuntaa pahemmin tarvinnut.

Just noin.Eli semmoset kenenkä esim.henkeä ei ole pelastettu henk.koht.ei osaa asennoitua niin =) että arvokkaita ovat "hoitajat "jne.jopa sillä hetkellä korvaamattomia.Ja meidän perheen kohdalla jatkuu-isällä syöpä.Hoito tuntuu aika tärkeältä.
vähä sama kuin
lapsettomilta saa parhaat lastenhoitoneuvot" ;) on tuo jos ei kokemusta muusta kuin sairasloman saannista flunssassa.

Eiköhän kaikkien suvussa ole kuoltu vanhana johonkin sairauteen. Eli kaikilla on kokemusta. Se vaan, että nykyään sitä ei hyväksytä, että kuolema on yhtä normaali asia kuin syntymä. Se tekee nykysairaanhoitosta sairasta touhua.

Alkuperäinen kirjoittaja kirsuli:

vähä sama kuin

Ahaa....

Saanko kysyä, mistä te päättelitte, että sen enempää minä tai minun läheiseni eivät ole tarvinneet sairaalahoitoa? Koska en sanonut sairastaneeni syöpää tms. vakavaa sairautta, en ole sitä koskaan tarvinnut kokea?

Osaan silti omasta sairaushistoriastani huolimatta katsoa asiaa laajemmalti kuin tuijottaa yhteen pisteeseen. Itse asiassa paljon kiitollisempi olen niille toisille osa-alueille, jotka hoitoni mahdollistivat. Eipä minua olisi auttanut edes lämpimin ja sydämellisin sairaanhoitaja, jos ei tarvittavaa lääkitystä olisi ollut saatavilla. :)

P.S. Suomeksi väärään meni. Mutta en silti nosta sairaanhoitajia sen korkeammalle kuin muitakaan ammattikuntia. Päinvastoin. ...oman kokemukseni perusteella lähinnä pistää väkisin hymyilyttämään tämä "koulutettu, suomalainen sairaanhoitaja", joka tekee "korvaamattoman arvokasta työtä". Itse kun olen tavannut riittävästi niitä kylmiä, työhönsä kyllästyneitä ihmisiä, joita ei kiinnosta potilas p**n vertaa. Juu, olen tavannut myös tosi hyviä sairaanhoitajia, äitinikin on terveydenhoitaja. Kaikki eivät ole samanlaisia missään ammattikunnassa.

Kummallista haukkumista hoitajia kohtaan, sillä tuskin porukka hoitoalan henkilöstöä haukkuu silloinkaan, kun he auttavat tämän porukan lapsia, puolisoita, ystäviä, vanhempia tai haukkujia itseään selviytymään.

kuka tässä ketjussa hoitajia haukkui?

Lähinnä jotkut puhuivat siitä, että monet muutkin ammatit ovat ihan yhtä tärkeitä kuin sairaanhoitajatkin.

Ei siellä sairaalassa niitä syöpähoitoja anneta, jos ei ensin joku ole sitä lääkettä kehittänyt, sairaalaa rakentanut, sairaanhoitajaa lukemaan opettanut jne. Se nyt vaan on fakta.

Arvostan kovasti terveydenhuoltoalan ihmisiä. Arvostan myös maanviljelijöitä, jotka hankkivat meille evästä pöytään, sillä pitkälle ei ilman ruokaa pötki. Ja opettajia, jotka jälkikasvuamme opettavat, että saadaan lisää ammatti-ihmisiä. Arvostan myös lukuisia muita ammatti-aloja.

Tämä siitäkin huolimatta, että syöpähoidot pelastivat isäni ja sisareni.

Arvostan KAIKKIA hoitoalan työntekijöitä lääkäreistä laitoshuoltajiin. Hoitoalalla kun on paljon muutakin kuin sairaanhoitajat. Tiimityöllä sairaaloissakin toimitaan ja tiimin toimivuus yhteen on lähestulkoon kaiken a ja o. Tehyn ja tehyläisten keinoja en arvosta, mutta sehän ei tähän kysymykseen kuulukaan.

Kummallista haukkumista hoitajia kohtaan, sillä tuskin porukka hoitoalan henkilöstöä haukkuu silloinkaan, kun he auttavat tämän porukan lapsia, puolisoita, ystäviä, vanhempia tai haukkujia itseään selviytymään.
Hyvä, että siihen pelastamiseen ei tarvittu muita kuin vain ja ainoastaan se sairaanhoitaja. Hyvä, että sitä ei tarvittu esim. kuljettaa mihinkään, antaa sille lääkkeitä, käyttää siinä hoidossa minkäänlaisia apuvälineitä. Hyvä, että se sairaanhoitaja ihan omin paljain käsin otti ja pelasti sen elämän.

Mutta tässä käsittääkseni kysyttiin hoitoalan henkilökuntaa? Ei sairaanhoitajia. Hoitoalan henkilökuntaan minä ainakin lasken ne kaikki ihmiset siellä sairaalassa, ja vähän muitakin
:whistle:

Tässä ei myöskään kukaan kysynyt, että arvostanko minä opettajia, tai myyjiä tai floristeja. Joten minun mielestä on ihan riittävää, jos minä vastaan siihen mitä aloituksessa kysytään, enkä ala luettelemaan lisäksi listaa niistä eri aloista, joiden edustajia minä arvostan :saint:

En arvosta sen enempää kuin muitakaan eli olen tietoinen siitä, että kaikkia ammattiryhmiä tarvitaan. Kääntäen voisi sanoa, että arvostan kuten muitakin ammattiryhmiä. Mutta lisää palkkaa ansaitsevia ammattiryhmiä on paljon muitakin. Hoitajia pienemmällä palkalla kunnissa työskentelee mm.erilaiset ohjaajat, toimistotyöntekijät, kirjastovirkailijat, teknisen puolen ammattimiehet, perhepäivähoitajat...

Yhteistyössä