Kuinka moni arvostaa hoitoalan työntekijöitä?

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan :
yhtä paljon kuin kaikkia muitakin työntekijöitä ja ihmisiä. Eivät ole sen enempää ihmishengistä vastuussa kuin kukaan muukaan.

No kyllä he vain ovat enemmän vastuussa ihmishengistä kuin muun alan työntekijät. Ilman hoitoalan työntekijöitä mä olisin kuollut.

Itse olen sitä mieltä, että opettaja tekee tärkeämpää työtä. Opettaa lapsia ja pitää heistä huolta.
Suurin osa sairaaloiden ja terveyskeskusten toimintaa on itsensä läskiksi syöneiden hyysaamista välittämättä kustannuksista.

haluatko selittää mitä tarkoitit tuolla, en ihan totta ymmärrä, siis ketkä on läskejä, potilaat vai hoitajat vai.. häh :o

yhtä paljon kuin kaikkia muitakin työntekijöitä ja ihmisiä. Eivät ole sen enempää ihmishengistä vastuussa kuin kukaan muukaan.

No kyllä he vain ovat enemmän vastuussa ihmishengistä kuin muun alan työntekijät. Ilman hoitoalan työntekijöitä mä olisin kuollut.

Joo.. ja jos bussikuski aamuisin ei ajaisi, kuten ajaa, sua ei sittenkään olisi tässä ja nyt. Tai jos ne tutkijat, joka keksi syöpälääkkeen ei olisi sitä tehnyt siellä yliopistolla, niillä hoitajilla ois ollu hyvin vähän sulle mitään tarjottavaa. Tai jos kääntäjät ei olisi alunperin kääntäneet sen lääkkeen patenttia ja sen jälkeen sen lääkkeen pakkaustietoja. Tai jos lääkäri ei olis lukenut niitä tai jos..

See what I mean?

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Arvosta ja soisin jopa lisää liksaa ihan sillä perusteella että itse en kuunapäivänä hoitoalalle tule eksymään ja kiva olisi jos joku minuakin (ja perhettäni) sielä tulevaisuudessa hoitaisi.

Samoin! Ja voisin ilomielin maksaa pari prossaa enemmän verojakin, jos sillä saatais hoitsujen (ja poliisien) liksat kohilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Joo.. ja jos bussikuski aamuisin ei ajaisi, kuten ajaa, sua ei sittenkään olisi tässä ja nyt. Tai jos ne tutkijat, joka keksi syöpälääkkeen ei olisi sitä tehnyt siellä yliopistolla, niillä hoitajilla ois ollu hyvin vähän sulle mitään tarjottavaa. Tai jos kääntäjät ei olisi alunperin kääntäneet sen lääkkeen patenttia ja sen jälkeen sen lääkkeen pakkaustietoja. Tai jos lääkäri ei olis lukenut niitä tai jos..

See what I mean?

Tai vielä "pahempaa": mitäs, jos se bussikuski ois tehny virheen tai se kääntäjä tai se lääkäri, eikö sun henkesi olisi ollut vaarassa.. :whistle:

Arvostan, mutten mitenkään ylenpalttisesti enempää kuin minkä muun tahansa ammatin harjoittajia.
Jokaisella työllä on merkitys ja jokainen työ ON tärkeää! :attn: :attn: :attn:

Itse olen sitä mieltä, että opettaja tekee tärkeämpää työtä. Opettaa lapsia ja pitää heistä huolta.
Suurin osa sairaaloiden ja terveyskeskusten toimintaa on itsensä läskiksi syöneiden hyysaamista välittämättä kustannuksista.

Haista sä kuule paska. Mulla on ollut syöpä kaks kertaa eikä sillä ole mitään tekemistä mun painon kanssa. Ja mä tiedän lähinnä niitä ihmisiä joilla on kaikkia sairauksia enkä niitä jotka ovat hoidossa ylipainon takia.

Mitä merkitystä olisi opettajan työllä jos ei olisi hoitohenkilökuntaa auttamassa ihmisiä ja pitämässä huolta siitä, että ihmiset selviäisivät hengissä. Kummalla on enemmän merkitystä ihmisen elämässä, sillä että hänet vastasyntyneenä saadaan pysymään hengissä vai sillä että hänelle opetetaan lukeminen yms? Jos ihminen ei saa edes aloittaa elämäänsä, niin jollain koulutuksella ei ole paskan vertaa väliä siinä vaiheessa.

See what I mean?

Nuo sun mainitsemat asiat ei poista sitä tosiasiaa, että lääkäri huomasi mussa olevan jotain pahasti vialla. Eikä poista sitä tosiasiaa, että hoitajat olleet osana mun toipumisessa.

Mitä merkitystä olisi opettajan työllä jos ei olisi hoitohenkilökuntaa auttamassa ihmisiä ja pitämässä huolta siitä, että ihmiset selviäisivät hengissä. Kummalla on enemmän merkitystä ihmisen elämässä, sillä että hänet vastasyntyneenä saadaan pysymään hengissä vai sillä että hänelle opetetaan lukeminen yms? Jos ihminen ei saa edes aloittaa elämäänsä, niin jollain koulutuksella ei ole paskan vertaa väliä siinä vaiheessa.[/quote]

peesaan.terveys on kaiken pohja :) :)

Haista sä kuule paska. Mulla on ollut syöpä kaks kertaa eikä sillä ole mitään tekemistä mun painon kanssa. Ja mä tiedän lähinnä niitä ihmisiä joilla on kaikkia sairauksia enkä niitä jotka ovat hoidossa ylipainon takia.

Mitä merkitystä olisi opettajan työllä jos ei olisi hoitohenkilökuntaa auttamassa ihmisiä ja pitämässä huolta siitä, että ihmiset selviäisivät hengissä. Kummalla on enemmän merkitystä ihmisen elämässä, sillä että hänet vastasyntyneenä saadaan pysymään hengissä vai sillä että hänelle opetetaan lukeminen yms? Jos ihminen ei saa edes aloittaa elämäänsä, niin jollain koulutuksella ei ole paskan vertaa väliä siinä vaiheessa.

Suurin osa ihmisistä on pysynyt hengissä ilman sairaanhoitajia... ja nykyajan koneita. Itseasiassa koneet ja tekniikka ja teknologia tuhoaa vähitellen tämän maapallon, kun ei sietokyky riitä kaikelle jätteelle, jonka tuotamme.
Koulu on ekologinen. tarvitaan vain yksi luokka 20 lasta varten.
Lukutaito on tärkeämpää kuin jonkun verenpaineen mittaus.
Ja syövät ym. ovat lisääntyneet juuri sairaaloidenkin käyttämien ja aiheuttamien kemikaalien, saasteen, jätteen, kaiken teollistumisen myötä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi scarlet muistutat joka toises avauksessa syövästäs.
Et oo ainoo etkä viimonen joka sen sairastaa. Toitotus on noloo.

Jos noin kovaa häirittee mun kirjoitukset, niin älä lue niitä. Ja aika valikoivasti olet lukenut mun aloituksia jos meinaat, että jokatoinen mun aloituksista liittyy syöpään. Voisin tehdä vaikka samantien 10 aloitusta jotka liittyy aivan muuhun kuin syöpään :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kirsuli:

peesaan.terveys on kaiken pohja :) :) [/quote]

Joo, mutta ei joitain sairaanhoitajia voida kiittää yksinään koko Terveys-käsitteestä. Siihen kuuluu hiton paljon muitakin.

Ja syövät ym. ovat lisääntyneet juuri sairaaloidenkin käyttämien ja aiheuttamien kemikaalien, saasteen, jätteen, kaiken teollistumisen myötä.

Ja mähän en voi mitään sille asialle, että olen syöpään sairastunut. Jos olisin antanut asian vain olla niin en olisi tässä kirjoittamassa viestiä tänne.

kokenut ja joutunut näkemään.ja miten ottaa asiat. Itse olen myös saanut muutaman kerran henkeni ns.takaisin hoitoalan ammattilaisten ansiosta(sama tyttäreni) ja siksi arvostan heitä jne.Kyllä terveys kuulu tärkeimpiin asioihin elämässä. Ja sen hoito ON OLLUT hyvää suomessa.

kokenut ja joutunut näkemään.ja miten ottaa asiat. Itse olen myös saanut muutaman kerran henkeni ns.takaisin hoitoalan ammattilaisten ansiosta(sama tyttäreni) ja siksi arvostan heitä jne.Kyllä terveys kuulu tärkeimpiin asioihin elämässä. Ja sen hoito ON OLLUT hyvää suomessa.

Oisko se sitten putkinäköistä ajattelua, mitä olet oppinut tässä elämässä. :) Siis sitä tässä koitin teille sanoa, että ei ne siellä sairaalassa tai terveyskeskuksissa ketään hoitaisi, kuten hoitavat, jos ei hiton monia muita ammattikuntia olisi olemassa. ...ja se, että koko ajan toitotetaan, että sairaanhoitaja on vastuussa elämästä. Joo on. Kuten monet muutkin.

Ja mähän en voi mitään sille asialle, että olen syöpään sairastunut. Jos olisin antanut asian vain olla niin en olisi tässä kirjoittamassa viestiä tänne.

Mä tunnen yhen toisen nikin täältä jolla on imusolmukesyöpä, ja se ei ikinä kirjota siitä täällä, vaikka joutuu mahan kautta laittaan lääkettä jokatoinen pv kotona letkusta ja ramppaa sairaalassa leikkauksissa niin kuin muut prismassa.

Aivan. Itse näin myös ne kyyneleet ensihoitajien silmissä, kun he taistelivat tyttäreni hengestä. Ilman heidän panostaan ei hän tarvitsisi niitä bussikuskeja, eikä edes opettajia.

:wave:

Kummallista haukkumista hoitajia kohtaan, sillä tuskin porukka hoitoalan henkilöstöä haukkuu silloinkaan, kun he auttavat tämän porukan lapsia, puolisoita, ystäviä, vanhempia tai haukkujia itseään selviytymään.

Alkuperäinen kirjoittaja joo mutta:

Mä tunnen yhen toisen nikin täältä jolla on imusolmukesyöpä, ja se ei ikinä kirjota siitä täällä, vaikka joutuu mahan kautta laittaan lääkettä jokatoinen pv kotona letkusta ja ramppaa sairaalassa leikkauksissa niin kuin muut prismassa.

Niin ja sun pointti oli? Miksi en saisi kirjoittaa täällä asiasta? Onko se jotenkin pois joltakin?

Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:

Kummallista haukkumista hoitajia kohtaan, sillä tuskin porukka hoitoalan henkilöstöä haukkuu silloinkaan, kun he auttavat tämän porukan lapsia, puolisoita, ystäviä, vanhempia tai haukkujia itseään selviytymään.

Jos minuun viittaat, en hauku. :) Mutta en myöskään nosta heitä samalla tavalla jalustalle, kuten moni muu täällä tekee. "Kun ne silloin pelasti mut ja mun lapsen ja koko suvun.." joo. Hyvä, että siihen pelastamiseen ei tarvittu muita kuin vain ja ainoastaan se sairaanhoitaja. Hyvä, että sitä ei tarvittu esim. kuljettaa mihinkään, antaa sille lääkkeitä, käyttää siinä hoidossa minkäänlaisia apuvälineitä. Hyvä, että se sairaanhoitaja ihan omin paljain käsin otti ja pelasti sen elämän.

Ei. En hauku. Mutta minusta ei ole järkeä alkaa nostaa yhtä yli muiden, kun kokonaisuus on hiton paljon tiimityötä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:

Jos minuun viittaat, en hauku. :) Mutta en myöskään nosta heitä samalla tavalla jalustalle, kuten moni muu täällä tekee. "Kun ne silloin pelasti mut ja mun lapsen ja koko suvun.." joo. Hyvä, että siihen pelastamiseen ei tarvittu muita kuin vain ja ainoastaan se sairaanhoitaja. Hyvä, että sitä ei tarvittu esim. kuljettaa mihinkään, antaa sille lääkkeitä, käyttää siinä hoidossa minkäänlaisia apuvälineitä. Hyvä, että se sairaanhoitaja ihan omin paljain käsin otti ja pelasti sen elämän.

Ei. En hauku. Mutta minusta ei ole järkeä alkaa nostaa yhtä yli muiden, kun kokonaisuus on hiton paljon tiimityötä. :)
Mä en ainakaan ole väheksynyt mitään muuta ammattialaa, mutta sairaalat ja niiden henkilökunta on ollut aika paljon osana mun elämää. Ehkä siksi ajattelen eri tavalla kuin sellainen joka ei ole hoitohenkilökuntaa pahemmin tarvinnut.

eli lääkärit,kätilöt,sairaanhoitajat,terveydenhoitajat,avustajat.......kaikki ketkä ovat linkkinä tähän toimintaan :attn:
Ja kaipa itseäkin saa kiittää kun niitä kamoja työkseni teen.mutta se onkin eri asia........... B)

Yhteistyössä