Kuinka monen lapsella vaukuutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti minäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Kaikille kolmella on. Haluan että saavat laadukasta hoitoa ilman että joku korvakierre ajaa meidät konkurssiin.

Miten se vois sen tehdä ?? Suomessa hoito on melkein ilmaista lapsilla.

Laadukasta hoitoa ei ainakaan täällä saa ilmaiseksi.

Se on sun mielipitees ja sen mukaan sit elät. Mut kyllä totuus on, että kaikki oikeasti apua tarvitsevat sitä myös saavat sairaalan päivystyksessä.

Ainakaan täällä ei sairaalaan päivystykseen saa mennä ilman lähetettä päiväsaikaan.

Hätätapaukset saa aina mennä päivystykseen suoraan. Mutta suurin osa kansalaisista ei ymmärrä, mitä oikeasti tarkoittaa hätätapaus.

Niin, hätätapaukset juu, mut lapsen korvatulehdus ei ole hätätapaus vaik voi olla kovin kivulias..

Kaikille kolmella on. Haluan että saavat laadukasta hoitoa ilman että joku korvakierre ajaa meidät konkurssiin.

Se on sun mielipitees ja sen mukaan sit elät. Mut kyllä totuus on, että kaikki oikeasti apua tarvitsevat sitä myös saavat sairaalan päivystyksessä.

Ainakaan täällä ei sairaalaan päivystykseen saa mennä ilman lähetettä päiväsaikaan.

Hätätapaukset saa aina mennä päivystykseen suoraan. Mutta suurin osa kansalaisista ei ymmärrä, mitä oikeasti tarkoittaa hätätapaus.

Niin, hätätapaukset juu, mut lapsen korvatulehdus ei ole hätätapaus vaik voi olla kovin kivulias..

No ei todellakaan olekaan.

No ei todellakaan olekaan.

Ja täällä jos ei pääse terveyskeskukseen niin pakko mennä yksityiselle, ja saa laadukasta hoitoa ja ymmärtääkin vielä mitä lääkäri puhuu.

Joka toki ohjaa tarvittaessa ihan "oikealle" läkärille. Mut tuossahan kyseenalaistettiinkin hoidon saanti.

Niin, jos nyt sattuu huomaamaan sitä tarvetta. Lapsikin ehtii siinä välissä usein kärsiä kun pompotellaan paikasta toiseen. Esimerkiksi korvatulehduskierrettä saatetaan hoitaa terveyskeskuksessa aivan liian pitkään ennen kuin laitetaan lähete putkitukseen, sinne sitten jonotetaan puolikin vuotta (ainakin täällä). Minusta se ei ole inhimillistä hoitoa.

On ollut vakuutus jo ennen syntymää. Ei tulis mieleenkään viedä lasta samaan rumbaan missä itse olin lapsena ( julkinen terv. huolto ). Mutta mä koin sen lapsena hirvittävänä, epäpätevänä ja sen on mun mielipide. Myös tiedän kuulopuheena että yksityinen hoito on laadukkaampaa kun lapseen panostetaan aikaa.

Myös aikuisiällä minulla vain huonoa kokemusta julk. terv. huollosta. Ainoa hieno asia mitä käytän on neuvola :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
On ollut vakuutus jo ennen syntymää. Ei tulis mieleenkään viedä lasta samaan rumbaan missä itse olin lapsena ( julkinen terv. huolto ). Mutta mä koin sen lapsena hirvittävänä, epäpätevänä ja sen on mun mielipide. Myös tiedän kuulopuheena että yksityinen hoito on laadukkaampaa kun lapseen panostetaan aikaa.

Myös aikuisiällä minulla vain huonoa kokemusta julk. terv. huollosta. Ainoa hieno asia mitä käytän on neuvola :heart:

ja synnytyssali ja lapsivuodeosasto ja mahdollisesti lastenosaston palvelut ja poliklinikat ;) julkista terveydenhuoltoa nekin on

On tietenkin. Valitettavasti tässä maassa ei enää ilman vakuutusta pärjää. Julkinen terveydenhoito ei pysty eikä halua hoitaa kaikkia sairastajia ja laatua saa vain rahalla. Ikävä kyllä sairaalatasoista hoitoa ei lapsille Suomessa saa edes rahalla muualta kuin julkiselta puolelta. Välillä hoito sairaalassa on kohtuullista, useimmiten ei.

En minä itsekään koskaan käytä julkista terveydenhuoltoa jos vain voin sitä välttää. Synnytys oli pakko hoitaa julkisella puolella ja todellakin näki, että halvalla ei hyvää saa.

Yhteistyössä