tiedäkö mitä vakuutuksia sinulla on ja mitä ne korvaa? Entä puolisosi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakuutuksia kerrakseen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakuutuksia kerrakseen

Vieras
kävin viikonloppuna vakuutuksiani läpi.. Omia vakuutuksia minulla on mm:

-matkustajavakuutus liiton kautta
-oma tapaturma vakuutus
-työnantajan kautta erillinen vapaa-ajan tapaturmavakuutus

miehelläni on:

-matkustaja vakuutus liiton kautta
-matkustajavakuutus liitettynä luottokorttiin (on sen verran hyvä ja halpa, ettei kannata lopettaa)
-työnantajan kautta sairaskulu ja tapaturmavakuutus
-harrastuksen kautta tapaturmavakuutus

Jos toinen meistä kuolee esim. tapaturmaisesti niin itse on osattava hakea korvaukset vakuutuksista. Nyt meillä on kaikki listattuna ylös, mutta eipä mieheni ole aikaisemmin tiennyt että minulla on työnanatajlta tapaturmavakuutus enkä minä muistanut mieheni harrastukseen liittyvää vakuutusta.

Kuinkahan paljon vakuutuksista jää hakematta korvauksia kun ihmiset eivät vaan tiedä/muista?? Vakuutusyhtiöthän eivät näistä asioista huutele...

Mikä on sinun tilanne?? Muistaisitko tarkastaa kuolemantapauksessa puolisosi liiton vakuutusehdot ja hakea mahdollisia korvauksia?

Meillä on kummallakin tapaturma- ja henkivakuutus.

onko teidän itse ottama vakuutusyhtiön kautta? Oletteko jäseninä ammattiliitoissa? Useilla ammattiliitoilla on jäsenilleen jonkinlainen vakuutus jäsenetuna. Koskeeko työnantajan tapaturmavakuutus vain työssäoloaikaa vai myös vapaa-aikaa. Itselleni selvisi työnantajani maksaa meille tapaturmavakuutuksen myös vapaa-ajalta oltuani töissä parisen vuotta. Siihen asti luulin, että se koskee vain työaikaa.

[QUOTE="alkup.";25856183]onko teidän itse ottama vakuutusyhtiön kautta? Oletteko jäseninä ammattiliitoissa? Useilla ammattiliitoilla on jäsenilleen jonkinlainen vakuutus jäsenetuna. Koskeeko työnantajan tapaturmavakuutus vain työssäoloaikaa vai myös vapaa-aikaa. Itselleni selvisi työnantajani maksaa meille tapaturmavakuutuksen myös vapaa-ajalta oltuani töissä parisen vuotta. Siihen asti luulin, että se koskee vain työaikaa.[/QUOTE]

No tapaturmavakuutukset on meidän itse ottamat ja koskee vapaa-aikaa, työnantajan puolelta on sitte vakuutus joka kattaa työajan ja työmatkat. henkivakuutus on meidän itse ottama mutta siitä me saadaan tietyn liiton jäseninä 50% alennusta, siis siitä vakuutusmaksusta. Siis kuulutaan samaan liittoon kumpikin miehen kanssa kun ollaan kollegoita toisillemme.

kävin viikonloppuna vakuutuksiani läpi.. Omia vakuutuksia minulla on mm:

-matkustajavakuutus liiton kautta
-oma tapaturma vakuutus
-työnantajan kautta erillinen vapaa-ajan tapaturmavakuutus

miehelläni on:

-matkustaja vakuutus liiton kautta
-matkustajavakuutus liitettynä luottokorttiin (on sen verran hyvä ja halpa, ettei kannata lopettaa)
-työnantajan kautta sairaskulu ja tapaturmavakuutus
-harrastuksen kautta tapaturmavakuutus

Jos toinen meistä kuolee esim. tapaturmaisesti niin itse on osattava hakea korvaukset vakuutuksista. Nyt meillä on kaikki listattuna ylös, mutta eipä mieheni ole aikaisemmin tiennyt että minulla on työnanatajlta tapaturmavakuutus enkä minä muistanut mieheni harrastukseen liittyvää vakuutusta.

Kuinkahan paljon vakuutuksista jää hakematta korvauksia kun ihmiset eivät vaan tiedä/muista?? Vakuutusyhtiöthän eivät näistä asioista huutele...

Mikä on sinun tilanne?? Muistaisitko tarkastaa kuolemantapauksessa puolisosi liiton vakuutusehdot ja hakea mahdollisia korvauksia?

Juuri tein vastaavan listan miehelleni (ei ole suomalainen eikä osaa suomea) mistä kaikista paikoista pitää osata hakea missäkin erilaisessa tapauksessa, muuten olisi sellainen suo että jäisi rahat saamatta. Mustaa huumoria: kannattavinta olisi kuolla työmatkalla liikenteessä yli 50km päässä kotoa, siten tulisi maksimaaliset korvaukset oo lakisääteinen tapaturma, yksityistapaturma, matkatapaturma, liikennevakuutus (tosin yhteensovitetaan lakisääteisen kanssa), henkivakuutus ja säästöeläkevakuutus. Kela ja työeläkeyhtiökin on haettava mutta yhteensovituksen jälkeen tuskin maksettavaa jää.

Olen itse työssä vakuutusyhtiössä joten siltä osin homma hallussa.

itse otettuja tapaturma vakuutuksia meillä ei miehen kanssa ole, ammattiliittojen kautta kyllä. samoin työnanatajat ovat vakuuttaneet. muuten löytyy normaalit koti,-auto ja lasten tapaturmavakuutukset.

Yhteistyössä