Kuinka kauan esikoisen synnytys kesti?

  • Viestiketjun aloittaja raskaana ja synnytys pelottaa
  • Ensimmäinen viesti
tinni
esikoista alettiin käynnistää tiistaina. to illalla lähti vauhtiin mutta hiipui. perjantaina sitten puhkaistiin kalvot , oksitosiini ja epiduraali. synnytys kesti 3,5h ponnistus 37min. ihan omin avuin ulos rutistin....

pisin synnytys on ollu kolmonen joka lähti luomusti ja kesti rapiat 7h ponnistus 6min.
 
dfdf
5,5 h kesti. Lähdin sairaalaan siinä vaiheessa, kun supistukset alkoivat käydä todella kipeiksi eli kaikki pimeni silmissä. Sairaalaan mennessä olin 6-7 cm auki. Sairaalassa ehdittiin olla 2,5 h, josta reilu tunti ponnistusta.

Imukuppia ei tarvittu, mutta en osannut ensin ponnistaa. Yritin työntää jotenkin 'keskireiästä', vaikka olisi pitänyt työntää peräsuolesta ihan kuin kakkaan olisi puskenut. Se auttoi myös, kun lopulta uskalsin ponnistaa 'kipua kohti'.
 
minni
Tyttö syntyi noin 8h siitä, kun sain ekan cytotec-tabun. Lapsivedet menneet ed. päivänä, siksi käynnisteltiin. Ponnistusvaihe oli 10 min. Ponnistamista pelkäsin etukäteen eniten, mutta olikin paljon helpompaa kuin kuvittelin, siitä huolimatta etten tuntenut supistuksia spinaalin takia.
 
muku
Oma esikoinen oli keskonen ja imukupilla autettiin ulos, synnytys kesti 10 h.

Viime viikolla kaveri sai ensimmaisensa ja vaikka sita pelotti etukateen kovasti, kaikki meni niin hyvin kuin vain voi; synnytyksen kesto 3 h, vauva syntyi altaaseen muutamalla ponnistuksella eika mitaan kivunlievitysta tarvinnut eika tikkeja tullut. Tuore aiti seuraavana paivana niin pirtea ja raikkaan nakoinen kuin olisi nuortunut :)
 
pikkuinen
Synnytys kesti 9h, ponnistus 1h (tosin ponnistin vain muutaman kerran, kun supistuksia tuli niin harvoin, kun niiden välit kasvoivat kipupiikin ottamisen jälkeen), Sairaalassa oltiin 5h ennen tytön syntymää ja muuta kivunlievitystä en ottanut kuin sen kipupiikin.. Hyvä kokemus oli! Eppari tehtiin, mutta ei läheskään niin kipeää touhua, kuin olin kuvitellut. :D Imukuppia ei tarvittu.
 
3h 20min, ponnistuvaihe kesti sen 20min, ei imukuppia ym. Sairaalaan mentiin lauantaina ihan aikaisin aamusta vesien menon takia, lapsi syntyi sunnuntaina klo.11:20. Ei tarvittu sitten käynnistää vaikka sitä oltiin sunnuntaiaamulle mietitty.
 
Virallisesti 26tuntia kesti, ponnistusvaihe 1,5tuntia ja imukuppiulosautto (eli vauva oli jo melkein pihalla). Sairaalassa olin noin vuorokauden ennen kuin lapsi syntyi, supistuksia oli ollut jo koko päivän ja illalla menin sairaalaan, seuraavana iltana syntyi sitten.
 
Lähdin sairaalaan, kun supistusten alusta oli kulunut 2 tuntia. Supistusten väli oli 10-15 min.
Sairaalaan kesti ajaa 30min, ja sairaalassa olin tunnin, ponnistusvaihe kesti minuutin. Sit oli poika maailmassa.
Ei tarvittu imukuppia.
Synnytys kesti siis 3h35min.
 
Fleur de la Cour
Vajaa kahdeksan tuntia koko homma (sairaalaan mentiin kyllä aamulla kun lapsivettä tihkui, mutta supistukset alkoi puolen päivän aikaan), ponnistusvaiheeksi on kirjattu 15 minuuttia, mutta ponnistelin kyllä käytännössä yli tunnin kun välissä oli sellainen siirtymävaihe, jota kaikilla synnyttäjillä ei edes ole. Jästipää lapseni koitti jo elämänsä alkumetreillä tulla kuin läpi harmaan kiven eli pää väärässä asennossa synnytyskanavaan nähden. Ei tarvittu silti mitään imukuppeja, koska olin rauhallinen synnyttäjä, jaksoin hyvin ponnistella, vaikka jouduinkin tekemään työtä yli tunnin ja vauva kääntyi pikkuhiljaa hyvään asentoon.
 
vieras
Tasan 2 tuntia, ponnistusvaihetta kolme minuuttia.
Repesin tosi pahasti kun oli noin vauhdikasta. Minun puolestani ei olisi tarvinnut olla noin nopeaa touhua mutta vauvalla oli kiire.
 
Sairaalaan viikolla 42+1, käynnistys aloitettiin viikolla 42+2 ja syntyi 42+4. Kohdunkaulan kypsyttelyä pari päivää ja kolmantena päivänä saatiin kalvot puhkaistua, jonka jälkeen varsinainen synnytys alkoi. Kesti noin 10 h kalvojen puhkaisusta, kun tyttö oli sylissä. :) ponnistusvaihe kesti noin 40 minuuttia eikä tarvittu apuvälineitä.
 

Yhteistyössä