Ponnistusvaihe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pitkä ponnistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Synnytyksen kesto 17h, ponnistus 12min.

Ponnistusvaihe olis varmaan kestänyt vähän kauemmin, jos vauva ei olis joutunut ahdinkoon, mutta mulla piti siis leikata eppari, että saatiin nopeemmin ulos.
Kätilö mukaan en olis revennyt, eikä olis tarvinu epparia, jos olis ollu enemmän aikaa...

mulla eka synnytys 8h40min ponnistusvaihe 8min,toka 6h15min ponnistusvaihe 8min. Ystävälläni ponnistusvaihe kestäny 3h8min imukuppisynnytys lopulta. Kätilö oli jälkikäteen sanonu et imukuppia ois voitu käyttää aiemmin,mutta kun vauvan ja äidin vointi oli hyvä,ei hän nähnyt tarvetta imukupille.

synnytys kesti luvattoman kauan :D sairaalassa oltiin n. klo 20 ja lapsi syntyi 10.50 aamulla. Sitä ennen oli supistellut 2vrk. Ponnistuttivat 1½h, jonka jälkeen sektiomääräys väärän tarjonnan vuoksi. Toimenpide oli kiireellinen, ei hätäsektio.

Hätäsektio tehdään käsittääkseni silloin, jos äidin tai lapsen vointi huononee radikaalisti.

Mulla kesti synnytys 23h ja ponnistusvaihe siitä 1h 45min. Ponnistusvaihe oli epätavallisen pitkä, sairaalan lääkärin mukaan on harvinaista, että annetaan jatkua tuntia pidempään. Sektiosta kyllä puhuttiin, mutta lapsen pää oli kuulemma sellaisessa asennossa ettei sektioon mielellään, ellei olisi ollut aivan pakko. Imukupilla sitten otettiin. Lapsi oli kasvotarjonnassa, eli sukelsi kanavaa "niskat edellä".

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Synnytys 16h, ponnistusvaihe 33min. Ei se ponnistus noin pitkältä tuntunut, 10min korkeintaan :O Ehkä aika on kullannut muistot (synnytyksestä aikaa vajaa 9kk) :D

Lasketaanko istukan "synnyttäminen" ponnistusvaiheeseen vai koko synnytyksen kestoon? Nyt en muista nimittäin. Minulla se kesti kauan, ei meinannut millään tulla pois.

Mulla ekassa ponnistusvaihe kesti 2h13min. Eipä paljon naurattanut. Suppareita eikä tarvetta tuntunut missään vaiheessa, kiitos epiduralin. Imukupilla sitten vedettiin.
Tokassa ponnistus kesti 9 min.

Mulla ponnistus oli jotain tunnin luokkaa. Mielestäni kätilö käski alkaa ponnistamaan liian aikaisin. Oikea ponnitustarve tuli vasta, kun kätilö oli jo pitkään hokenut että ponnista nyt... Ja olin kyllä ihan älyttömän väsynyt lopulta, tuntui ettei homma lopu ikinä.

Synnytys kesti 29h, ponnistusvaihe 2,5h (ponnistamisen tarvetta tosin oli 4h ja kipu oli ihan mieletön), kolmen imukuppiyrityksen jälkeen syntyi sitten viimein hätäsektiolla..niin, ja kun ponnistin niin yksi painoi mahan päältä, yksi kiskoi ulos ja 2 piti jaloista kiinni. Toinen lapseni syntyikin sitten suunnitellulla sektiolla.

Esikko ponnia 1h45min :/ ja imukupilla tuli ulos jättipäänsä kanssa.
Kuopus ponnia jtn 14min?

Tuntuu vaihtelevan ne leikkuurajat. Mun kohdalla tuntu etteivät pitäneet kiirettä, ite pyysin imukupinkin :o lopulta kun en vaan enää jaksanut ja poika ei meinannu mahtua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Synnytys kesti 29h, ponnistusvaihe 2,5h (ponnistamisen tarvetta tosin oli 4h ja kipu oli ihan mieletön), kolmen imukuppiyrityksen jälkeen syntyi sitten viimein hätäsektiolla..niin, ja kun ponnistin niin yksi painoi mahan päältä, yksi kiskoi ulos ja 2 piti jaloista kiinni. Toinen lapseni syntyikin sitten suunnitellulla sektiolla.

:o :o :o :o järkyttävää :o :hug: :/ . Sietääkin saada sektio ton jälkeen seuraavista.

1. synnytys kesti 26tuntia, ponnistus 1,5tuntia. Puoli tuntia oli vauvan sydänäänet laskeneet aina ponnistaessa, lopulta eivät korjaantuneet enää ja imukuppiulosautto.

2. synnytys kesti suunnilleen 11tuntia ja ponnistus 4 minuuttia.

Synnytyksien kokonais kestoja en muista mutta..

Eka: ponnistusv, 8min. Ei leikattu välilihaa ja tikkejä tuli 3.

Toka: ponnistusv, 6min. Ei leikattu välilihaa ja tikkejä 1.

Siksi laitoin nuo "vauriot", kun tuossa ylempänä joku kirjoitti että yleensä nopeissa ponnareissa tulee isommat vauriot ja repeämät tjs.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

:o :o :o :o järkyttävää :o :hug: :/ . Sietääkin saada sektio ton jälkeen seuraavista.

Juu, ja onneksi saankin. Tai oikeastaan ei ole muuta vaihtoehtoa kun löytyy lantion yläaukeaman rakenteellinen poikkeama eli näistä lanteista ei lasta tehä. Ja syy selvisi siis vasta sitten kun toista odotin. Vaikka en mä kyllä alakautta olisi enää uskaltanutkaan.. Eikä ensimmäisestä synnytyksestä tullut palkintona edes sitten tervettä lasta..Elottomana syntyi vaikeasta hapenpuutteesta kärsineenä ja se sitten taas aiheutti laaja-alaisen aivovaurion ja vaikean cp-vamman.

Yhteistyössä