Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja mama:Alkuperäinen kirjoittaja mama:Synnytys 16h, ponnistusvaihe 33min. Ei se ponnistus noin pitkältä tuntunut, 10min korkeintaan :O Ehkä aika on kullannut muistot (synnytyksestä aikaa vajaa 9kk)![]()
Lasketaanko istukan "synnyttäminen" ponnistusvaiheeseen vai koko synnytyksen kestoon? Nyt en muista nimittäin. Minulla se kesti kauan, ei meinannut millään tulla pois.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Synnytys kesti 29h, ponnistusvaihe 2,5h (ponnistamisen tarvetta tosin oli 4h ja kipu oli ihan mieletön), kolmen imukuppiyrityksen jälkeen syntyi sitten viimein hätäsektiolla..niin, ja kun ponnistin niin yksi painoi mahan päältä, yksi kiskoi ulos ja 2 piti jaloista kiinni. Toinen lapseni syntyikin sitten suunnitellulla sektiolla.
![]()
![]()
![]()
järkyttävää
:hug: :/ . Sietääkin saada sektio ton jälkeen seuraavista.
Juu, ja onneksi saankin. Tai oikeastaan ei ole muuta vaihtoehtoa kun löytyy lantion yläaukeaman rakenteellinen poikkeama eli näistä lanteista ei lasta tehä. Ja syy selvisi siis vasta sitten kun toista odotin. Vaikka en mä kyllä alakautta olisi enää uskaltanutkaan.. Eikä ensimmäisestä synnytyksestä tullut palkintona edes sitten tervettä lasta..Elottomana syntyi vaikeasta hapenpuutteesta kärsineenä ja se sitten taas aiheutti laaja-alaisen aivovaurion ja vaikean cp-vamman.
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Synnytys kesti 29h, ponnistusvaihe 2,5h (ponnistamisen tarvetta tosin oli 4h ja kipu oli ihan mieletön), kolmen imukuppiyrityksen jälkeen syntyi sitten viimein hätäsektiolla..niin, ja kun ponnistin niin yksi painoi mahan päältä, yksi kiskoi ulos ja 2 piti jaloista kiinni. Toinen lapseni syntyikin sitten suunnitellulla sektiolla.
![]()
![]()
![]()
järkyttävää
Juu, ja onneksi saankin. Tai oikeastaan ei ole muuta vaihtoehtoa kun löytyy lantion yläaukeaman rakenteellinen poikkeama eli näistä lanteista ei lasta tehä. Ja syy selvisi siis vasta sitten kun toista odotin. Vaikka en mä kyllä alakautta olisi enää uskaltanutkaan.. Eikä ensimmäisestä synnytyksestä tullut palkintona edes sitten tervettä lasta..Elottomana syntyi vaikeasta hapenpuutteesta kärsineenä ja se sitten taas aiheutti laaja-alaisen aivovaurion ja vaikean cp-vamman.
:hug: :hug: :hug:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:Esikko ponnia 1h45min :/ ja imukupilla tuli ulos jättipäänsä kanssa.
Kuopus ponnia jtn 14min?
Tuntuu vaihtelevan ne leikkuurajat. Mun kohdalla tuntu etteivät pitäneet kiirettä, ite pyysin imukupinkinlopulta kun en vaan enää jaksanut ja poika ei meinannu mahtua.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Synnytys kesti 29h, ponnistusvaihe 2,5h (ponnistamisen tarvetta tosin oli 4h ja kipu oli ihan mieletön), kolmen imukuppiyrityksen jälkeen syntyi sitten viimein hätäsektiolla..niin, ja kun ponnistin niin yksi painoi mahan päältä, yksi kiskoi ulos ja 2 piti jaloista kiinni. Toinen lapseni syntyikin sitten suunnitellulla sektiolla.
![]()
![]()
![]()
järkyttävää
Alkuperäinen kirjoittaja nimim. 25h synnyttänyt..:Ei voi kuin ihmetellä, että miten synnytys voi kestää alle tunninkin..?? Kertokaa viisaammat :-O
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja nimim. 25h synnyttänyt..:Ei voi kuin ihmetellä, että miten synnytys voi kestää alle tunninkin..?? Kertokaa viisaammat :-O
Mä olin valmiiksi auki jo 6 cm. Ja ekasta 5 cm joka kesti 5 tuntia. Mulla ei ole tapana mennä aikaisin synnärille vaan vasta sitten kun tiedän varmuudella että on paikat jo hyvin auki.
Ponnistukset 7 ja 12 minsaa, ei yhtään tikkiä.
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja nimim. 25h synnyttänyt..:Ei voi kuin ihmetellä, että miten synnytys voi kestää alle tunninkin..?? Kertokaa viisaammat :-O
Mä olin valmiiksi auki jo 6 cm. Ja ekasta 5 cm joka kesti 5 tuntia. Mulla ei ole tapana mennä aikaisin synnärille vaan vasta sitten kun tiedän varmuudella että on paikat jo hyvin auki.
Ei mulla synnytystä siitä laskettu alkaneeksi kun sairaalaan tulin vaan siitä milloin itse kerroin säännöllisten kivuliaiden supistusten alkaneen. Jos se sairaalaan menosta laskettaisiin niin eihän sillä perusteella esim. kotisynnyttäjä ole synnyttänyt ollenkaan![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja nimim. 25h synnyttänyt..:Ei voi kuin ihmetellä, että miten synnytys voi kestää alle tunninkin..?? Kertokaa viisaammat :-O
Ei mulla synnytystä siitä laskettu alkaneeksi kun sairaalaan tulin vaan siitä milloin itse kerroin säännöllisten kivuliaiden supistusten alkaneen. Jos se sairaalaan menosta laskettaisiin niin eihän sillä perusteella esim. kotisynnyttäjä ole synnyttänyt ollenkaan![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja nimim. 25h synnyttänyt..:Ei voi kuin ihmetellä, että miten synnytys voi kestää alle tunninkin..?? Kertokaa viisaammat :-O
Niin? Mun säännölliset, kivuliaat supistukset alkoi toisesta 15 minuuttia ennen ponnistusvaihetta ja tuosta synnytys laitettiin alkaneeksi kun menin sairaalaan veden menojen vuoksi.
Alkuperäinen kirjoittaja hox:Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja nimim. 25h synnyttänyt..:Ei voi kuin ihmetellä, että miten synnytys voi kestää alle tunninkin..?? Kertokaa viisaammat :-O
Nimenomaan
Vasta yksi synnytys takana, avautuminen 6h ja ponnistus 8 min. Ihan sopivat ajat mielestäniEi tullu mitään vaurioita, ei tuntunut liian hätäiseltä mutta ei jatkunut liian pitkään.
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:Voimat loppui ja sanoin että tehkää nyt jotain ja kutsuivat imukupin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras':Alkuperäinen kirjoittaja hox:Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja nimim. 25h synnyttänyt..:Ei voi kuin ihmetellä, että miten synnytys voi kestää alle tunninkin..?? Kertokaa viisaammat :-O
Nimenomaan
Vasta yksi synnytys takana, avautuminen 6h ja ponnistus 8 min. Ihan sopivat ajat mielestäniEi tullu mitään vaurioita, ei tuntunut liian hätäiseltä mutta ei jatkunut liian pitkään.
Edelleen, ekasta alkoi säännölliset supistukset 5 tuntia ennen syntymää, toisesta 15 minuuttia ennen ponnistusvaihetta eli tokassa synnytyksen kesto on tuon mukaan laskettu reilusti yläkanttiin ( 1h 45)