kotiäidit tuo lapsensa päiväkotiin jotta saavat laittaa joulua :(

  • Viestiketjun aloittaja hoitotäti
  • Ensimmäinen viesti
Paskiainen
Mua v*tuttaa suunnattomasti kun joudun lapset viemään vielä huomenna hoitoon. Ovat 5 ja 6 vuotiaat.
Mutta kun on pakko. Minulla ja miehellä on vielä työpäivä.
Minä kyllä tein tänään niin paljon kuin mahdollista sisälle niin huomenna haen heidät viimeistään puolenpäivän aikaan.
mutta en halua sitä lapsilleni mitenkään näyttää että mua harmittaa heidän puolestaan! Ihan positiivisesti kerron kuinka huomenna on sitten vaan ihan muutama kaveri enää päikyssä ja äiti hakee jo aikaisin.
Enkä haluaisi että lapsien hoitotäditkään näyttäisivät mieltään siellä päikyssä tälläiselle paskamutsille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hmm, eli olet kumminkin samaa mieltä kanssani? =)
Juu, taidan olla =)

Kannatan subjektiivista päivähoito-oikeutta ehdottomasti. Mutta en todellakaan kannata lasten ylipitkiä hoitopäiviä, tai sitä että joku 1½ v lapsi on virikehoidossa. Työssäkäyvä ei ehkä voi mitään sille, että lapsen hoitopäivä on 9-10 h, mutta virikehoitolaisen päivä olisi korkeintaan 8:30-14:30 2-4 päivänä viikossa jos minä olisin asioista päättävä henkilö :). Ja virikehoidon alaikäraja 2½-3 v.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Me viedään poika aina mummilaan jos suursiivous tai joku remppahomma kotona :)
Tulevaisuudessa ei meinata kyllä lasten kanssa tehdä joululahjaostoksiakaan. Ei lasten tarvi etukäteen tietää mitä ne saa ja kuka ne paketoi :)
Leipomiset + koristelut voi hoitaa lasten kanssa. Nyt jo 1v vauva tykkää ainakin osittain mun leipomistouhuista.
Kukin tyylillään. Mulla ei ainakaan ole ollut koskaan lapsi hoidossa, vaikka olen yksinhuoltaja. Lahjat olen tosin tilannut suurelta osin netistä, niin ei ole tarvinnut lahjaostoksille lähteä lapsen kanssa. Jos teitä on kaksi vanhempaa, niin eikö teistä kumpikaan ole tulevaisuudessa kyvykäs tekemään suuria päätöksiä joululahjojen ostossa ja käymään yksin?

Minun lapsi on tottakai myös joskus isovanhemmillaan, muttei koskaan isällään. Ja silloinkin siitä syystä, että ei ole aina mahdollista järjestää tuota hoitoa minun työvuorojeni mukaan. Miksi niitä lapsia täytyy tehdä, jos niille ei ole aikaa, ja on tuo arjen pyörittäminen niin ongelmallista, kahdestaankin? Ihan turhaa väsyttää isovanhempia, laita lapset silloin sinne, kum itse pyytävät tai sitä haluaa.
 
Voi itku
Mua taas kummastuttaa kuinka huonoa hoitoa ilmeisesti ap:n pk:ssa on. Kun ihan itku tulee silmään jos lapset siellä joutuu olemaan... Sniif. Varmaan olisi parempi lopettaa koko pk, ja laittaa kortistoon tuollaiset hoitajat.
 
ap NIIIIIN oikeassa
Ap puhuu asiaa: Jos on kotona (loma, vanhempainvapaa, what ever) ei lasta tarvitse pitää hoidossa kello kahdeksasta aamusta viiteen asti illalla. Se on YHDEKSÄN TUNNIN HOITOPÄIVÄ!!!!!!!! Ja lapsi vielä 2-4 vuotias.... Niin tärkeää siivousta ei kotona voi olla, että hylkää lapsensa noin pitkäksi aikaa. Kaksi vuotias ottaa sen asian juuri noin; HYLKÄÄMISENÄ!

Siinä on vanhemmilla tasan oma napa tärkein, ku se on niiin w*tun kätevää tyrkätä se penska 'pois jaloista', että saadaan perhejuhla järjestettyä. Pikkusta ristiriittaa toski ajattelutavassa.... eller????
 
Järkyttävä asenne / jatkoa
Olen todellakin siis työssäkäyvä ihminen, jonka työ myös sisältää hoitamista. Lapseni lomailevat tavanomaista enemmän, koska meillä on siihen mahdollisuus. Minun pointtini koko ketjussa on, että todellinen välittäminen ja huoli lapsista tulisi puhua suoraan ja tuomitsematta vanhempien kanssa. EI tuomitsevasti ja yleistäen netissä, EI kahvipöytäjuoruiluna, EI siskoille ja muille sukulaisille valittamalla (kaikki nämä siis jo keskustelussa mainittiin ).

lisää kovasti vastakkainasettelua vanhemmat - pk:n tädit/pph:t, jos täällä anonyymisti arvostellaan vanhempia. Vaitiolovelvollisuus koskee myös palstaa, sukulaisia ym. Ja jos lasta ajattelee ja aidosti on huolissaan, on keskusteltava vanhempien kanssa.

ei ole mukavaa lukea negatiivisesta asenteesta täällä. Itsellä on todella hyvä käsitys lasteni hoitajista. Olen kokenut heidän arvostavan minua ja lastani. Jokaisella voi olla omanlaisensa tilanne ja omanlaisensa voimavarat. Päiväkodin perustehtävä ainakin minun ammattikokemukseni mukaan on tukea vanhemmuutta ei päinvastoin. Ja jos kukaan huomasi, en edes kommentoinut otsikon aihetta ja silti eräskin PK:n hoitaja oli valmis tuomitsemaan vanhemmuuteni. Sekö on ammattitaitoa? Kaipa se on niin, että "tyhjät tynnyrit kolisevat eniten".
 
---
Täällä äidit paasaa kuinka lapsi on vietävä hoitoon, että äiti saa levätä ja tehdä jouluvalmisteluja ym.

Herää kysymys, että missä se lasten isä on?

Kummallista jos ei lasten kanssa kyetä normaaleista touhuista suoriutumaan.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Voi itku:
Mua taas kummastuttaa kuinka huonoa hoitoa ilmeisesti ap:n pk:ssa on. Kun ihan itku tulee silmään jos lapset siellä joutuu olemaan... Sniif. Varmaan olisi parempi lopettaa koko pk, ja laittaa kortistoon tuollaiset hoitajat.
Haluaisitko vielä kertoa meille että mikä saa sinut uskomaan näin?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Täällä äidit paasaa kuinka lapsi on vietävä hoitoon, että äiti saa levätä ja tehdä jouluvalmisteluja ym.

Herää kysymys, että missä se lasten isä on?

Kummallista jos ei lasten kanssa kyetä normaaleista touhuista suoriutumaan.
Töissä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hmm, eli olet kumminkin samaa mieltä kanssani? =)
Juu, taidan olla =)

Kannatan subjektiivista päivähoito-oikeutta ehdottomasti. Mutta en todellakaan kannata lasten ylipitkiä hoitopäiviä, tai sitä että joku 1½ v lapsi on virikehoidossa. Työssäkäyvä ei ehkä voi mitään sille, että lapsen hoitopäivä on 9-10 h, mutta virikehoitolaisen päivä olisi korkeintaan 8:30-14:30 2-4 päivänä viikossa jos minä olisin asioista päättävä henkilö :). Ja virikehoidon alaikäraja 2½-3 v.
no niin, asiaa =)
ja tosiaan, työssäkäyvät on asia erikseen, siitä emme kai tässä puhukaan?
ei mun mielestä kenestäkään tee paskamutsia se, että lapsi on huomenna tarhassa, jos vanhemmatkin on töissä.. tässä oli kyse tosiaan niistä joiden vanhemmat ei ole töissä..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hmm, eli olet kumminkin samaa mieltä kanssani? =)
Juu, taidan olla =)

Kannatan subjektiivista päivähoito-oikeutta ehdottomasti. Mutta en todellakaan kannata lasten ylipitkiä hoitopäiviä, tai sitä että joku 1½ v lapsi on virikehoidossa. Työssäkäyvä ei ehkä voi mitään sille, että lapsen hoitopäivä on 9-10 h, mutta virikehoitolaisen päivä olisi korkeintaan 8:30-14:30 2-4 päivänä viikossa jos minä olisin asioista päättävä henkilö :). Ja virikehoidon alaikäraja 2½-3 v.
Mites kun meidän lapsi herää vasta klo 8.30 ja hoitoon keritään noin 9.30-10. Ja haen 15.30? Kun en millään viitsisi herättää kun ei ihan pakko ole. Ikääkin vasta 2v 2kk niin rappiollehan tuo menee. Tai on tainnut mennä jo kun joka aamu on innolla pakkaamassa tarhakassia ja menossa sinne leikkimään. Julma äiti vaan pitää kotona 5 päivää viikossa ja vie johonkin tylsiin leikkipuistoihin ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Täällä äidit paasaa kuinka lapsi on vietävä hoitoon, että äiti saa levätä ja tehdä jouluvalmisteluja ym.

Herää kysymys, että missä se lasten isä on?

Kummallista jos ei lasten kanssa kyetä normaaleista touhuista suoriutumaan.
Töissä?
24/7?
Nukkuakin valitettavasti täytyy, eikä iltasella montaa tuntia ole aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mites kun meidän lapsi herää vasta klo 8.30 ja hoitoon keritään noin 9.30-10. Ja haen 15.30? Kun en millään viitsisi herättää kun ei ihan pakko ole. Ikääkin vasta 2v 2kk niin rappiollehan tuo menee. Tai on tainnut mennä jo kun joka aamu on innolla pakkaamassa tarhakassia ja menossa sinne leikkimään. Julma äiti vaan pitää kotona 5 päivää viikossa ja vie johonkin tylsiin leikkipuistoihin ;)
10-15 virikehoitopäivässä ei mun mielestä olisi mitään järkeä, kun sinä aikana vaan ulkoillaan, syödään, nukutaan :)
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Täällä äidit paasaa kuinka lapsi on vietävä hoitoon, että äiti saa levätä ja tehdä jouluvalmisteluja ym.

Herää kysymys, että missä se lasten isä on?

Kummallista jos ei lasten kanssa kyetä normaaleista touhuista suoriutumaan.
Töissä?
24/7?
Nukkuakin valitettavasti täytyy, eikä iltasella montaa tuntia ole aikaa.
Ei jumalauta =D
 
argh!!!
voi elämä. joku sanoo että minkä takia niitä lapsia pitää hankkia ellei niitten kanssa voi olla lomapäivinä kotona. mut jos on erityislapsi niin sen saa laittaa hoitoon vai? minkä takia niitä lapsia pitää hankki jos erityislapsen laittaa hoitoon. kyllähän se pitäis tietää että jos lapsen hankkii niin ei siitä terve välttämättä tule. yhtä tymälät toi teksti kuulostaa kun koko ketju. onko sillä lapsella kivaa muka jos äiti konttaa vessan lattialla kloorinhajussa tai että äiti kuorii montakiloa porkkanoita, perunoita, lanttuja. survoo ja paistelee uunissa, tai istuu viis tuntia ostoskärryissä kauppakeskuksessa. hei hyvä idea, paketoidaan lapsen lahjat ja ostetaan ne lapsen kanssa, hei hei joulupukki.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hoitotäti:
tiedättekö keitä on ne lapset, jotka on koko viime ja tämän viikon haettu päiväkodista viimeisinä ja jotka viettävät siellä myös koko huomisen päivän aamukasista iltaviiteen? ne on meidän tarhan kotiäitien lapset. nämä "isot" 2-4 -vuotiaat esikoiset ovat virikehoidossa kun äidit ovat vauvojen kanssa kotona. ja nyt pitää sitten laittaa joulua, ostaa lahjoja ja leipoa niin kiireellä ettei tahdo olla aikaa edes hakea sitä ressukkaa esikoista kotiin pimeältä päiväkodin pihalta. :'( en uskoisi todeksi ellen olis itse tuolla töissä mutta näin se vaan on.
niinhän se ikävä kyllä on.
 
vieras
Tällä palstalla on mun mielestä vähän nurinkurinen kuva tästä vanhemmuudesta. Imetystä ihannoidaan ja korvikkeella vauvansa ruokivat äidit ovat niistä astetta huonompia äitejä, mut annas olla kun lapsi aloittaa päivähoidon niin yhtäkkiä äiti tarvitseekin lepoa niistä lapsista ja on ihan ok, jopa suotavaa pitää ne lapset siellä hoidossa kun itse lomaillaan kotona.

Kyllähän mä ymmärrän et jos kuusi pitää koristella sävysävyyn sisustuksen kanssa niin tiellähän ne lapset silloin on. Meillä kuitenkin on ihan itsestään selvää, että päävastuu lapsen hoidosta ja sen järjestämisestä on meillä vanhemmilla. Ei tietenkään oteta lapsia mukaan joulu-ostoksille vaan jompikumpi meistä tekee ne mitä ei voi lasten kanssa tehdä ja jos lapsi on tiellä siivouksessa niin toinen on lapsen kanssa ja toinen siivoaa.
 
Jaana
Niin. Josta päästään itse asiaan. Virikkeet ja leikkijutut on ihan hölynpölyä. Eukot vaan on niin superlaiskoja, etteivät jaksa lapsiaan hoitaa. Ikävältähän se kuulostaa, mutta se ainoa oikea selitys tällekin ilmiölle. Rankkaahan se on välillä taaperon ja vauvan kanssa, minä tiedän, mulla nyt 2-vuotias ja 8-kuinen kotona. Jouluvalmisteluista ei ole tullut hittojakaan kun mieskin on nyt yötä päivää töissä, mutta mitäs tuosta - siivoan ensi yönä kinkun paiston lomassa. Joulukortit jäi kirjoittamatta jne... Mut kaikki tietää että mulla kaksi pientä lasta. Se ken moisesta loukkaantuu saa loukkaantua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mites kun meidän lapsi herää vasta klo 8.30 ja hoitoon keritään noin 9.30-10. Ja haen 15.30? Kun en millään viitsisi herättää kun ei ihan pakko ole. Ikääkin vasta 2v 2kk niin rappiollehan tuo menee. Tai on tainnut mennä jo kun joka aamu on innolla pakkaamassa tarhakassia ja menossa sinne leikkimään. Julma äiti vaan pitää kotona 5 päivää viikossa ja vie johonkin tylsiin leikkipuistoihin ;)
10-15 virikehoitopäivässä ei mun mielestä olisi mitään järkeä, kun sinä aikana vaan ulkoillaan, syödään, nukutaan :)
Kummasti toi vaan tykkää. ;) Ja noi pikkuiset ei näillä keleillä ole kauheasti ulkona ole olleet, pakkasrajana pitävät -10. Nytkin oli askarreltu, opittu uusia lauluja ym. Mutta tästä taas huomataan että mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Varmaan jos meillä kukuttaisiin kello kuusi tuo 8.30 olisi ihan jees. Tai aiemminkin, niin ei tarvitsisi väsätä aamupalaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Niin. Josta päästään itse asiaan. Virikkeet ja leikkijutut on ihan hölynpölyä. Eukot vaan on niin superlaiskoja, etteivät jaksa lapsiaan hoitaa. Ikävältähän se kuulostaa, mutta se ainoa oikea selitys tällekin ilmiölle. Rankkaahan se on välillä taaperon ja vauvan kanssa, minä tiedän, mulla nyt 2-vuotias ja 8-kuinen kotona. Jouluvalmisteluista ei ole tullut hittojakaan kun mieskin on nyt yötä päivää töissä, mutta mitäs tuosta - siivoan ensi yönä kinkun paiston lomassa. Joulukortit jäi kirjoittamatta jne... Mut kaikki tietää että mulla kaksi pientä lasta. Se ken moisesta loukkaantuu saa loukkaantua.
Eihän lasten hoitaminen mitenkään vaikeaa ole, ja minä henk. koht. en kokenut arkea mitenkään raskaaksi 2 v esikoisen ja vauvan kanssa, mieskin oli päivät koulussa ja illat/yöt/viikonloput työssä.

Mutta ikätovereiden seura ja varhaiskasvatus ovat sellaisia asioita, joita ei kotona pysty yleensä tarjoamaan. Siksi meidän tyttö meni pari viikkoa ennen 3 v synttäreitään päiväkotiin. Oli kokeiltu perhekerhot ja puistotädit, mutta eivät ajaneet asiaansa. Pari kolme kertaa viikossa samanikäisten seurassa päiväkodissa tuli todella tarpeeseen sosiaaliselle ja reippaalle tytölle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kummasti toi vaan tykkää. ;) Ja noi pikkuiset ei näillä keleillä ole kauheasti ulkona ole olleet, pakkasrajana pitävät -10. Nytkin oli askarreltu, opittu uusia lauluja ym. Mutta tästä taas huomataan että mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Varmaan jos meillä kukuttaisiin kello kuusi tuo 8.30 olisi ihan jees. Tai aiemminkin, niin ei tarvitsisi väsätä aamupalaa.
Hyvä että tykkää :)
Mutta tarvitseeko 2 v 2 kk virikehoitoa viitenä päivänä viikossa? Mielestäni ei.
 
lto
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mutta ikätovereiden seura ja varhaiskasvatus ovat sellaisia asioita, joita ei kotona pysty yleensä tarjoamaan.
varhaiskasvatus = alle kouluikäisen lapsen hoito ja kasvatus. sitäkö ei kotona pystytä tarjoamaan? :eek:
 

Yhteistyössä