kotiäidit tuo lapsensa päiväkotiin jotta saavat laittaa joulua :(

  • Viestiketjun aloittaja hoitotäti
  • Ensimmäinen viesti
hoitotäti
tiedättekö keitä on ne lapset, jotka on koko viime ja tämän viikon haettu päiväkodista viimeisinä ja jotka viettävät siellä myös koko huomisen päivän aamukasista iltaviiteen? ne on meidän tarhan kotiäitien lapset. nämä "isot" 2-4 -vuotiaat esikoiset ovat virikehoidossa kun äidit ovat vauvojen kanssa kotona. ja nyt pitää sitten laittaa joulua, ostaa lahjoja ja leipoa niin kiireellä ettei tahdo olla aikaa edes hakea sitä ressukkaa esikoista kotiin pimeältä päiväkodin pihalta. :'( en uskoisi todeksi ellen olis itse tuolla töissä mutta näin se vaan on.
 
vieras
ei muuten oo huono provo, vaan todellisuutta...
siskoni on pph, ja yksikin äiti oli sanonut, että hän ja mies ovat kyllä jo kaksi päivää ennen joulua vapaalla, mutta pekka ja pirjo tulevat kyllä hoitoon, kun he saavat sitten rauhassa laittaa joulua :eek: mun sisko sitten laittaa joulua heidän lastensa kanssa... en oikein ymmärrä... :(
 
x
Kummassa luulet 2-4-vuotiaiden viihtyvän paremmin: kavereiden kanssa leikkimässä vai kiireisen, kiukkuisen, siivoavan, leipovan jne. äidin kanssa kodissa, jossa lapsi ei saa yhtään huomiota.
 
??
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei muuten oo huono provo, vaan todellisuutta...
siskoni on pph, ja yksikin äiti oli sanonut, että hän ja mies ovat kyllä jo kaksi päivää ennen joulua vapaalla, mutta pekka ja pirjo tulevat kyllä hoitoon, kun he saavat sitten rauhassa laittaa joulua :eek: mun sisko sitten laittaa joulua heidän lastensa kanssa... en oikein ymmärrä... :(
ja tää on sun siskolle joku ongelma, koska... ?
 
mia
Tuo on todellisuutta myös meidän päiväkodissa. Tosin meillä pahin tapaus on työssä käyvä pari, jotka ovat olleet molemmat sekä isä ja äiti lomalla viime viikon keskiviikosta asti, mutta lapsi 3v. on ollut hoidossa joka päivä 8-17 ja tulee olemaan huomennakin. Säälittää.
 
just joo
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Kummassa luulet 2-4-vuotiaiden viihtyvän paremmin: kavereiden kanssa leikkimässä vai kiireisen, kiukkuisen, siivoavan, leipovan jne. äidin kanssa kodissa, jossa lapsi ei saa yhtään huomiota.
no voihan sen lapsen ottaa siihen leiomiseen jaa siivoamiseen mukaan ja yhdessä tehdä joulua, näin meillä ainakin ! ja varmasti lapsi olisi ennemmin näitä touhuamassa omien vanhempien kanssa...
 
Me viedään poika aina mummilaan jos suursiivous tai joku remppahomma kotona :)
Tulevaisuudessa ei meinata kyllä lasten kanssa tehdä joululahjaostoksiakaan. Ei lasten tarvi etukäteen tietää mitä ne saa ja kuka ne paketoi :)
Leipomiset + koristelut voi hoitaa lasten kanssa. Nyt jo 1v vauva tykkää ainakin osittain mun leipomistouhuista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei muuten oo huono provo, vaan todellisuutta...
siskoni on pph, ja yksikin äiti oli sanonut, että hän ja mies ovat kyllä jo kaksi päivää ennen joulua vapaalla, mutta pekka ja pirjo tulevat kyllä hoitoon, kun he saavat sitten rauhassa laittaa joulua :eek: mun sisko sitten laittaa joulua heidän lastensa kanssa... en oikein ymmärrä... :(
ja tää on sun siskolle joku ongelma, koska... ?
ei siskolle, mut kyl mua surettaa
a) se että nuo lapset eivät saa laittaa joulua omassa kodissaa omien vanhempiensa kanssa
b) se että mun sisko varmaan voisi kanssa laittaa joulua ilman pieniä lapsia, kun omansa ovat jo isoja...
mutta ennen kaikkea en voi ymmärtää sitä, millaiset vanhemmat vievät lapsensa vieraalle hoitoon jos ovat itse kotona.. ja kyseessä pikkuiset piiperöt....
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei muuten oo huono provo, vaan todellisuutta...
siskoni on pph, ja yksikin äiti oli sanonut, että hän ja mies ovat kyllä jo kaksi päivää ennen joulua vapaalla, mutta pekka ja pirjo tulevat kyllä hoitoon, kun he saavat sitten rauhassa laittaa joulua :eek: mun sisko sitten laittaa joulua heidän lastensa kanssa... en oikein ymmärrä... :(
eikös se sun siskon tehtävä ole hoitaa niitä lapsia eikä laittaa sitä oman kodin joulua?! tai toki voihan ne lapset siinä autta jos on ohjelma sen mukainen. Mun mielestä toi on todella fiksu veto noilta vanhemmilta. Saavat laittaa aivan rauhassa isommat jutut valmiiksi ja siivoukset tehtyä ja lapset saavat viettäää laatuaikaa hoitajan kanssa, varsinkin jos muut hoitolapset ovat jo poissa. vai kuuluisiko sun mielestä sun siskolle ylimääräisiä vapaapäiviä sen vuoksi, että lasten vanhemmat ovt saaneet itse vapaapäivän järjestettyä töistä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ota joku uus aihe:
hah hah. huono provo.
Valitettavasti ei oo provo. Todellisuutta monessakin kodissa.
Nyt avaan sateenvarjon, mutta miksi ihmeessä hankkia lapsia, jos ei jaksa niitä hoitaa ja heidän kanssa tehdä joulua ja olla muutenkin. Mä ainakin nautin, kun saan lasten kanssa touhuta ja laittaa joulua...
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Kummassa luulet 2-4-vuotiaiden viihtyvän paremmin: kavereiden kanssa leikkimässä vai kiireisen, kiukkuisen, siivoavan, leipovan jne. äidin kanssa kodissa, jossa lapsi ei saa yhtään huomiota.
no voihan sen lapsen ottaa siihen leiomiseen jaa siivoamiseen mukaan ja yhdessä tehdä joulua, näin meillä ainakin ! ja varmasti lapsi olisi ennemmin näitä touhuamassa omien vanhempien kanssa...
Niin, miksei. Jos ei välitä lopputuloksesta.
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Kummassa luulet 2-4-vuotiaiden viihtyvän paremmin: kavereiden kanssa leikkimässä vai kiireisen, kiukkuisen, siivoavan, leipovan jne. äidin kanssa kodissa, jossa lapsi ei saa yhtään huomiota.
Meidän 3-vuotias on ainakin viihtynyt lomailevan isänsä kanssa kotona oikein mainiosti, isä ei kyllä ole mitenkän erikoisen kiukkuinen eikä hänellä niin kiirekään ole ettei ehtusi poikansa kanssa aikaa viettää.
Mutta kukin perhe tavallaan.
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Kummassa luulet 2-4-vuotiaiden viihtyvän paremmin: kavereiden kanssa leikkimässä vai kiireisen, kiukkuisen, siivoavan, leipovan jne. äidin kanssa kodissa, jossa lapsi ei saa yhtään huomiota.
Meidän 3-vuotias on ainakin viihtynyt lomailevan isänsä kanssa kotona oikein mainiosti, isä ei kyllä ole mitenkän erikoisen kiukkuinen eikä hänellä niin kiirekään ole ettei ehtusi poikansa kanssa aikaa viettää.
Mutta kukin perhe tavallaan.
Paljonkos tää isä tekee niitä jouluvalmisteluja siinä samalla???
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei muuten oo huono provo, vaan todellisuutta...
siskoni on pph, ja yksikin äiti oli sanonut, että hän ja mies ovat kyllä jo kaksi päivää ennen joulua vapaalla, mutta pekka ja pirjo tulevat kyllä hoitoon, kun he saavat sitten rauhassa laittaa joulua :eek: mun sisko sitten laittaa joulua heidän lastensa kanssa... en oikein ymmärrä... :(
eikös se sun siskon tehtävä ole hoitaa niitä lapsia eikä laittaa sitä oman kodin joulua?! tai toki voihan ne lapset siinä autta jos on ohjelma sen mukainen. Mun mielestä toi on todella fiksu veto noilta vanhemmilta. Saavat laittaa aivan rauhassa isommat jutut valmiiksi ja siivoukset tehtyä ja lapset saavat viettäää laatuaikaa hoitajan kanssa, varsinkin jos muut hoitolapset ovat jo poissa. vai kuuluisiko sun mielestä sun siskolle ylimääräisiä vapaapäiviä sen vuoksi, että lasten vanhemmat ovt saaneet itse vapaapäivän järjestettyä töistä?
ei misssään tapauksessa kuulu ylimääräisiä vapaapäiviä, mutta kyllä mun mielestä tuo allkaa jo lähellennä törkeyden rajaa vanhemmilta :D sori, en vaan voi ymmärtää, kun en ikinä tekisi itse noin... ja tosiaankin se siivous kuuluu myös siskoni jouluvalmisteluihin ja jouluruokien laitto ja leipominen, jotka hän hoitaa sitten lasten kanssa ja iltaisin =)
ja vielä yhtään valittamatta! mähän tässä asiaa päivittelen..
 
nyt harmaana
Juu ja minäkin vien lapset huomen aamuna pvkotiin vaikka itse työttömänä. Ja siis ovat joka arkipäivä koko päivän, yleensä vien kahdeksaksi ja haen neljän jälkeen.
 
mitä pahaa siinä on että tulevat myös äidin vapaapäivinä hoitoon, jos kerran siitä maksetaan ja lapset tykkäävät. kohta alkaa pitkä joululomakin niin eikö ole lapsille vain kivaa että saavat kavereiden kanssa touhuta vielä. ja kaippa ne äidit ja isitkin joskus saavat keskenään olla vaikka lapset hoitoon meniskin ja touhuta ja pistää joulua esim.
 
Minusta parasta kaikessa on se, että saan lasten kanssa siivoilla, koristella taloa, leipoa, herkutella.. Ei se, että kaiken pitäisi olla tiptop ja jotenkin täydellistä. Minusta se on täydellisintä tällaisenaan. Lapset jouluna tiellä.. kaikkea sitä kuuleekin.
 
gab
Alkuperäinen kirjoittaja Miranda83:
mitä pahaa siinä on että tulevat myös äidin vapaapäivinä hoitoon, jos kerran siitä maksetaan ja lapset tykkäävät. kohta alkaa pitkä joululomakin niin eikö ole lapsille vain kivaa että saavat kavereiden kanssa touhuta vielä. ja kaippa ne äidit ja isitkin joskus saavat keskenään olla vaikka lapset hoitoon meniskin ja touhuta ja pistää joulua esim.
Peesi tälle!
 

Yhteistyössä