kotiäidit tuo lapsensa päiväkotiin jotta saavat laittaa joulua :(

  • Viestiketjun aloittaja hoitotäti
  • Ensimmäinen viesti
Paskiainen
Hain lapset tuossa ennen puoltapäivää hoidosta tänään.
Oli aika hiljainen päiväkoti kun oli vain 4 lasta hoidossa :)
Mulla siis oli vielä työpäivä (tosin tynkä) tänään.
Ehtivät laskea mäkeä ja leipoa joulutorttuja ja nyt aletaan viettämään joulua yhdessä kotona!
Hyvää ja rauhallista joulumieltä kaikille :)
 
Kotiäiti
Kyllä, on kamalaa tehdä joulusiivous lasten kanssa. Puolitoistavuotias kamikaze kiipeää pöydille, portaisiin, vääntää lieden nappulat täysille, kaataa ämpärit, kompuroi imuriin, karkaa ulos kun vie mattoja pihalle.. Isompi sisarus "auttaa" rätin kanssa, jolloin tuloksena on vettä valuva sohva ym. paikat. Kai olen sitten totaalisen avuton tapaus, mutta kaikki muut hommat näiden kanssa sujuu paitsi isompi siivoaminen. Terveisin kotiäiti, joka mielellään hoitaa siivouksen ilman lapsia.
 
voi voi
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti:
Kyllä, on kamalaa tehdä joulusiivous lasten kanssa. Puolitoistavuotias kamikaze kiipeää pöydille, portaisiin, vääntää lieden nappulat täysille, kaataa ämpärit, kompuroi imuriin, karkaa ulos kun vie mattoja pihalle.. Isompi sisarus "auttaa" rätin kanssa, jolloin tuloksena on vettä valuva sohva ym. paikat. Kai olen sitten totaalisen avuton tapaus, mutta kaikki muut hommat näiden kanssa sujuu paitsi isompi siivoaminen. Terveisin kotiäiti, joka mielellään hoitaa siivouksen ilman lapsia.
Olet ilmeisesti yh, jos sulla ei ole miestä, joka pystyis joko auttamaan siivoamisessa tai lasten hoitamisessa sillä aikaa.
 
Kotiäiti
Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti:
Kyllä, on kamalaa tehdä joulusiivous lasten kanssa. Puolitoistavuotias kamikaze kiipeää pöydille, portaisiin, vääntää lieden nappulat täysille, kaataa ämpärit, kompuroi imuriin, karkaa ulos kun vie mattoja pihalle.. Isompi sisarus "auttaa" rätin kanssa, jolloin tuloksena on vettä valuva sohva ym. paikat. Kai olen sitten totaalisen avuton tapaus, mutta kaikki muut hommat näiden kanssa sujuu paitsi isompi siivoaminen. Terveisin kotiäiti, joka mielellään hoitaa siivouksen ilman lapsia.
Olet ilmeisesti yh, jos sulla ei ole miestä, joka pystyis joko auttamaan siivoamisessa tai lasten hoitamisessa sillä aikaa.
No en ole, ja sainkin siivottua kun mies oli lasten kanssa pihalla :D. Mutta yritin tosiaan näiden kanssa, ja tarkoitus olikin sanoa, että ei se kovin vaivatonta ainakaan ole :D.

 
Äiti minäki
Oikeasti mammat, löysätkää jo vähä sitä vannetta pään ympärillä, jos ei tosiaan ole muuta elämää kun päivitellä muiden elämää niin annan neuvon..hankkikaa harrastus:D kait tuollainen vie hautaan ennen aikaisesti kun pumppu loppuu:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Miranda83:
mitä pahaa siinä on että tulevat myös äidin vapaapäivinä hoitoon, jos kerran siitä maksetaan ja lapset tykkäävät. kohta alkaa pitkä joululomakin niin eikö ole lapsille vain kivaa että saavat kavereiden kanssa touhuta vielä. ja kaippa ne äidit ja isitkin joskus saavat keskenään olla vaikka lapset hoitoon meniskin ja touhuta ja pistää joulua esim.
Joo, tosi pitkä 4 pvää...Misksi vanhemmat eivät tajua, että lapsikin tarvitsee lomaa. On aika rankkaa olla päiväkodissa ja touhuta ja tehdä sitä, tätä, tota jne. Jotkut lapsetkin ovat 10 tuntiakin hoidossa aina ja joka arkipäivä, ilman lomia. Aikas rankkaa sanon minä.
Meidän pojan päiväkoti on kiinni 4.1. saakka, että siitä tulee ainakin yli 4 päivää...
Kaikki päiväkodit eivät todellakaan ole kiinni 4.1 asti.
 
lh
Alkuperäinen kirjoittaja hoitotäti:
tiedättekö keitä on ne lapset, jotka on koko viime ja tämän viikon haettu päiväkodista viimeisinä ja jotka viettävät siellä myös koko huomisen päivän aamukasista iltaviiteen? ne on meidän tarhan kotiäitien lapset. nämä "isot" 2-4 -vuotiaat esikoiset ovat virikehoidossa kun äidit ovat vauvojen kanssa kotona. ja nyt pitää sitten laittaa joulua, ostaa lahjoja ja leipoa niin kiireellä ettei tahdo olla aikaa edes hakea sitä ressukkaa esikoista kotiin pimeältä päiväkodin pihalta. :'( en uskoisi todeksi ellen olis itse tuolla töissä mutta näin se vaan on.
näinhän se valitettavasti on ja hoitoon ne myös tuodaan välipäivinä ja vaikka oltais varapäiväkodissa niin silti, onhan se niin hyvä päästä virikkeitä lasten saamaan..
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Kummassa luulet 2-4-vuotiaiden viihtyvän paremmin: kavereiden kanssa leikkimässä vai kiireisen, kiukkuisen, siivoavan, leipovan jne. äidin kanssa kodissa, jossa lapsi ei saa yhtään huomiota.
Niin, ja tämä työäiti on laittanut joulua iltaisin lasten kanssa, lapset ovat olleet tänään kotona, ja on mm. leivottu piparit, maanantaina ostettiin kuusi, se koristeltiin eilen illalla. Mies juuri imuroi, itse olen lähdössä kauppaan hakemaan tilattua kinkkua. Joulukukat vielä puuttuu, mutta sitten meille laskeutuu joulurauha.

Ja todellakin väsyneet aikuiset lepäävät sitten joulun ajan, kun itse työkin on ajanut meidät piippuun.

Muutama aikaisempi viikko mentiin illat tukkaputkella, koululaisten harrastuksiin kuskausta 4 krt viikko, ja päälle sitten päiväkodin ja koulun joulujuhlat ja vielä omatkin pikkujoulut.

Mutta ihanaa on kun tuli joulu ja sitä saa viettää omien lastensa kanssa.

Ja kyllä, lapset tykkäävät osallistua jouluvalmisteluihin. Eli ilman heitä ei näytä hommia tehtäisi.
 

Yhteistyössä