kotiäidit tuo lapsensa päiväkotiin jotta saavat laittaa joulua :(

  • Viestiketjun aloittaja hoitotäti
  • Ensimmäinen viesti
juu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ilman, että mulla oli aikomustakaan työllistyä tms.
Mä en ymmärrä miten ihmiset jaksaa vaan olla kotona pidemmän aikaa. Kai siihen täytyy olla sellainen peruslaiska luonne? Eikä mulla olisi päivisin seuraakaan, kun kaveritkin kuuluu siihen porukkaan jotka opiskelee tai ovat töissä.
Åbolla ainakin kului aika hyvin palstaillessa aamusat iltaan, kuten kuluu nytkin kun muka opiskelee. Missä on opiskelu noin löyssää että eri palstoilla on aamusta iltaan?
 
vieras
Kyllä nämä joulutouhut stressaa, vaikka ei ole edes pieniä lapsiakaan. Kiirettä on pitänyt riittävästi. Jos minulla olisi pieniä lapsia, joilla olisi hoitopaikka, niin hyvillä mielin veisin hoitoon siivouksen ja jouluostosten ajaksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö sulla ollutkaan molemmat lapset virikehoidossa?
Ei, palstan mukaan kyllä mutta oikeasti ei.
Eli molemmat olivat hoidossa vaikka itse olit kotona. Tuollaista mä en ymmärrä, että miten joku jaksaa vaan olla kotona pidemmän aikaa. Mutta kuten sanottu, mehän ollaan erilaisia. On erilaisia tarpeita.
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei muuten oo huono provo, vaan todellisuutta...
siskoni on pph, ja yksikin äiti oli sanonut, että hän ja mies ovat kyllä jo kaksi päivää ennen joulua vapaalla, mutta pekka ja pirjo tulevat kyllä hoitoon, kun he saavat sitten rauhassa laittaa joulua :eek: mun sisko sitten laittaa joulua heidän lastensa kanssa... en oikein ymmärrä... :(
Miten sun siskos voi joulua laittaa omaan kotiinsa KESKEN TYÖPÄIVÄN?
 
gab
Voi V mitä jeesustelua täällä taas! Yksi ylpeilee sillä, että ottaa lapsensa pois päivähoidosta viedäkseen hänet sitten shoppailupäivän ajaksi kauppakeskuksen lapsiparkkiin! Olisiko ehkä sittenkin ollut parempi antaa lapsen olla tutussa hoitopaikassa, kuin viedä kokonaan vieraaseen hoitoon? Mitä? Mutta ei, kun Hyvä Äiti EI pidä lapsiaan yhtenäkään vapaapäivänään päivähoidossa. Se on sitten taas ihan yksi lysti millaista lapsen elämä on hoitopaikan ulkopuolella...

Ei ne lapset oikeasti me pilalle siitä, jos vanhemmat muutaman kerran vuodessa ottavat itselleen vapaata tehdäkseen suurimmat ja aikaavievimmät työt rauhassa valmiiksi. Herätkää jo.
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja erityislapsen äiti:
Sanon tämän lyhyesti ja suoraan: tarvitsen lepoa ja hengähdystaukoa tuosta erityislapsestani. Siksi olen vienyt molemmat lapset kahtena päivänä päiväkotiin, jotta olen saanut rauhassa siivota ja VAIN OLLA!! Ajatelkaa, äiti vain hummaa kaupungilla ja ystävien luona :eek: ;) Ja ennen kuin tuomitsette, tulkaa elämään tätä elämää edes hetki... Noista vapaapäivistä saa kuulkaa yllättävän paljon uutta virtaa kohdata taistot tuon vaativan, mutta rakkaan lapsen kanssa :)

Nyt lomaillaan koko perhe lähes 3 viikkoa -yhdessä :) :heart:
höpö höpö. "Erityislapsia" suomessa on jo joka toisessa taloudessa. Jospa vaan pidät kurin niin ei tule adhd eikä muita diagnooseja.

Ällä nyt ainakaan toisille vaivoiksi vie, jos lapsesi ei käyttäydy. pidä kotona kunnes käyttäytyy ihmisiksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Järkyttävä asenne:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Kummassa luulet 2-4-vuotiaiden viihtyvän paremmin: kavereiden kanssa leikkimässä vai kiireisen, kiukkuisen, siivoavan, leipovan jne. äidin kanssa kodissa, jossa lapsi ei saa yhtään huomiota.
Todellakin kotona! Ja tätä juttuahan ei varmasti ymmärrä muut kuin me päiväkodin tätit...Miksi tehdä lapsia jos niiden kanssa ei jaksa olla? Ei leikitä ja tehdä kotona mitään. Tuodaan hoitoon leikkimään ja tekemään.

Miettikää ennen kuin jätätte ehkäisyn pois...
Toivottavasti et ole lapseni päiväkodin täti :(. Asenteesi vanhempia kohtaan on tuomitseva ja ylimielinen. Jos pidät koko päivähoitosysteemiä noin epäeettisenä ja ei-toimivana, miten voisit pitää työstäsi?
Toivottavasti en ole lastesi päikkytäti. Mä sanoin ääneen sen myös teille, msitä aina kaikki päikkytätit kahvitauolla puhuvat. Ei todellakaan ole lapselle oikein olla hoidossa jos oma äiti tai isä on kotona. Kyllä lapsi lomaa tarvitsee niin paljon kuin mahdollista. Pieni ihminen ei jaksa tosiaan niin paljon kuin vanhemmat itse. Mielestäni en ajattele tökerösti, ajattelen vain lapsen parasta. Mutta jos se sua "järkyttävä asenne" jotenkin loukkasi niin pyydän anteeksi ja tuo lapsesi hoitoon. Toivon vain, että he sitten ovat vahvoja lapsia, jotka eivät välitä siitä mitä äiti heistä ajattelee.
 
erityislapsen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja erityislapsen äiti:
Sanon tämän lyhyesti ja suoraan: tarvitsen lepoa ja hengähdystaukoa tuosta erityislapsestani. Siksi olen vienyt molemmat lapset kahtena päivänä päiväkotiin, jotta olen saanut rauhassa siivota ja VAIN OLLA!! Ajatelkaa, äiti vain hummaa kaupungilla ja ystävien luona :eek: ;) Ja ennen kuin tuomitsette, tulkaa elämään tätä elämää edes hetki... Noista vapaapäivistä saa kuulkaa yllättävän paljon uutta virtaa kohdata taistot tuon vaativan, mutta rakkaan lapsen kanssa :)

Nyt lomaillaan koko perhe lähes 3 viikkoa -yhdessä :) :heart:
höpö höpö. "Erityislapsia" suomessa on jo joka toisessa taloudessa. Jospa vaan pidät kurin niin ei tule adhd eikä muita diagnooseja.

Ällä nyt ainakaan toisille vaivoiksi vie, jos lapsesi ei käyttäydy. pidä kotona kunnes käyttäytyy ihmisiksi.
Lapseni ei ole adhd. Erityistarpeita voi olla katsos muunkinlaisia :whistle: Mutta minua et saa syyllistettyä :)
 
löllö
Alkuperäinen kirjoittaja nää on näitä hysteerikkoja :
Kysyn teiltä kotimammat, että ovatko lapset hoidossa viikonloppuisin mummoillaan? jos ovat niin olette maailman surkeimpia vanhempia :D :D
joo, joka toinen viikonloppu säännöllisesti, eikä se tee musta yhtään sen huonompaa äitiä :D mummula korvaa meiän tytölle sen olemattoman isän ja molemmin päin osapuolet tykkää tästä järjestelystä, kovin harvalla lapsella on yhtä lämpimät välit isovanhempiinsa nykypäivänä. enkä siis tarkota että ei muuten kuin tällä järjestelyllä olla läheiset välit, joku kun siihen nyt kuitenkin tarkertuu :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Voi V mitä jeesustelua täällä taas! Yksi ylpeilee sillä, että ottaa lapsensa pois päivähoidosta viedäkseen hänet sitten shoppailupäivän ajaksi kauppakeskuksen lapsiparkkiin! Olisiko ehkä sittenkin ollut parempi antaa lapsen olla tutussa hoitopaikassa, kuin viedä kokonaan vieraaseen hoitoon?
Sun lapset ehkä kärsii lapsiparkissa, mun lapset rakastivat sitä tuntia jonka siellä tänään saivat viettää. Lapset yleensä tykkäävät leikkipaikoista...etenkin 4- ja 6- vuotiaat. Olivat siellä leikkimässä, eivät erityisemmin hoidossa. Ja se asialla ylpeily oli LÄPPÄ jos et muka ymmärtänyt :D

Lasten päiväkoti on kiinni, he ovat joululomalla, ovat olleet jo jonkin aikaa :)
 
kotiäiti
Veisin kuule minäkin, jos saisin ne sinne tilapäisesti. Vaan kotiäiti on kotiäiti 24/7 ja lastensa hoitaja. Ois huomattavasti helpompaa siivota,leipoa,laittaa jouluruokaa jne. kun helmoissa ei roikkuisi kolme alle 5 veetä.
 
Järkyttävä asenne
Alkuperäinen kirjoittaja nää on näitä hysteerikkoja :
Kysyn teiltä kotimammat, että ovatko lapset hoidossa viikonloppuisin mummoillaan? jos ovat niin olette maailman surkeimpia vanhempia :D :D
En ole kotiäiti, eivätkä lapseni ole viikonloppuisin hoidossa mummoillaan, mutta olen sitä mieltä, että tekstisi on tuomitsevaa ja ilkeää. Mikä sinä olet kenenkään vanhemmuutta arvioimaan? Tekstisi perusteella katsoisin mieluummin peiliin. Myös arvojen ja empatian opettaminen on tärkeä osa kasvatusta.

sanoisin myös tarhan tädeille, joista suurinta osaa pidän suuressa arvossa, että toimenkuvaanne ei tietääkseni kuulu vanhempien tuomitseminen ja arvosteleminen palstoilla. Miksette kysele suoraan vanhemmilta, jos kerran olette huolissanne lasten hyvinvoinnista (VS esim. työpäivänne päättymisajasta ). Itselläni ei tulisi mieleenkään kirjoitella omien hoidettavieni perheistä edes nimettömänä täällä. Tulee hyvin kurja olo pk-lapsen vanhempana TIETÄÄ, että päiväkodin tädit juoruilevat ja arvostelevat. Enkä puhu pelkästään otsikon asiasta, vaan yleisemminkin.
 
Jaana
Kaikki jotka vievät lapsensa päiväkotiin vaikka ovat itse kotona ovat vaan laiskoja p**koja. Muka viedään lapsi leikkimään tai 'virikkeitä hakemaan', hah! Varsinainen meriselitys!

 
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Veisin kuule minäkin, jos saisin ne sinne tilapäisesti. Vaan kotiäiti on kotiäiti 24/7 ja lastensa hoitaja. Ois huomattavasti helpompaa siivota,leipoa,laittaa jouluruokaa jne. kun helmoissa ei roikkuisi kolme alle 5 veetä.
Hei....ei Kunnon Kotiäidin kuulu tuollaista myöntää! :eek: :eek:
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja erityislapsen äiti:
Sanon tämän lyhyesti ja suoraan: tarvitsen lepoa ja hengähdystaukoa tuosta erityislapsestani. Siksi olen vienyt molemmat lapset kahtena päivänä päiväkotiin, jotta olen saanut rauhassa siivota ja VAIN OLLA!! Ajatelkaa, äiti vain hummaa kaupungilla ja ystävien luona :eek: ;) Ja ennen kuin tuomitsette, tulkaa elämään tätä elämää edes hetki... Noista vapaapäivistä saa kuulkaa yllättävän paljon uutta virtaa kohdata taistot tuon vaativan, mutta rakkaan lapsen kanssa :)

Nyt lomaillaan koko perhe lähes 3 viikkoa -yhdessä :) :heart:
Maksatteko itse noista virikepäivistä? vai oletteko toimeentulotukiasiakkaita? Olet siis kotona kotiäitinä ja molemmat lapset puolet viikosta hoidossa kun sinä shoppailet ja käyt ystävien luona. Jep
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Veisin kuule minäkin, jos saisin ne sinne tilapäisesti. Vaan kotiäiti on kotiäiti 24/7 ja lastensa hoitaja. Ois huomattavasti helpompaa siivota,leipoa,laittaa jouluruokaa jne. kun helmoissa ei roikkuisi kolme alle 5 veetä.
Hei....ei Kunnon Kotiäidin kuulu tuollaista myöntää! :eek: :eek:
Sulla on ilmeisesti vaikeuksia käsittää sitä, että kaikilla ei ole tuollaista myönnettävää. Mä voisin vaikka kaiket illat häärätä yksin, mutta samalla lailla ne tulee lasten kanssa tehtyä.
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja erityislapsen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja erityislapsen äiti:
Sanon tämän lyhyesti ja suoraan: tarvitsen lepoa ja hengähdystaukoa tuosta erityislapsestani. Siksi olen vienyt molemmat lapset kahtena päivänä päiväkotiin, jotta olen saanut rauhassa siivota ja VAIN OLLA!! Ajatelkaa, äiti vain hummaa kaupungilla ja ystävien luona :eek: ;) Ja ennen kuin tuomitsette, tulkaa elämään tätä elämää edes hetki... Noista vapaapäivistä saa kuulkaa yllättävän paljon uutta virtaa kohdata taistot tuon vaativan, mutta rakkaan lapsen kanssa :)

Nyt lomaillaan koko perhe lähes 3 viikkoa -yhdessä :) :heart:
höpö höpö. "Erityislapsia" suomessa on jo joka toisessa taloudessa. Jospa vaan pidät kurin niin ei tule adhd eikä muita diagnooseja.

Ällä nyt ainakaan toisille vaivoiksi vie, jos lapsesi ei käyttäydy. pidä kotona kunnes käyttäytyy ihmisiksi.
Lapseni ei ole adhd. Erityistarpeita voi olla katsos muunkinlaisia :whistle: Mutta minua et saa syyllistettyä :)
Sitten diagnoosi lienee käytöshäiriö. Joka tapauksessa viestistäsi tulee ilmi sellainen asenne, joka käytöshäiriöisten vanhemmilla aina on. Että mun lapsi on niiiiiin erityinen ja jne
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sulla on ilmeisesti vaikeuksia käsittää sitä, että kaikilla ei ole tuollaista myönnettävää. Mä voisin vaikka kaiket illat häärätä yksin, mutta samalla lailla ne tulee lasten kanssa tehtyä.
Heh. Mä kirjoitin tuolle kotiäidille, en mitenkään yleisesti kaikista kotiäideistä.

Hiton hyvin multakin sujuu kotihommat lasten kanssa nyt, kun he ovat kotona, ja ne vuodet jotka olin kotiäitinä.
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Veisin kuule minäkin, jos saisin ne sinne tilapäisesti. Vaan kotiäiti on kotiäiti 24/7 ja lastensa hoitaja. Ois huomattavasti helpompaa siivota,leipoa,laittaa jouluruokaa jne. kun helmoissa ei roikkuisi kolme alle 5 veetä.
Hei....ei Kunnon Kotiäidin kuulu tuollaista myöntää! :eek: :eek:
Sulla on ilmeisesti vaikeuksia käsittää sitä, että kaikilla ei ole tuollaista myönnettävää. Mä voisin vaikka kaiket illat häärätä yksin, mutta samalla lailla ne tulee lasten kanssa tehtyä.
Just näin. Jos kasvattaa lapsensa niin ovat ihmisiksi eivätkä roiku kattokruunussa vaikka ei vieressä vahtisikaan. Auttelevat äitiä ja niin pois päin.
 
gab
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Voi V mitä jeesustelua täällä taas! Yksi ylpeilee sillä, että ottaa lapsensa pois päivähoidosta viedäkseen hänet sitten shoppailupäivän ajaksi kauppakeskuksen lapsiparkkiin! Olisiko ehkä sittenkin ollut parempi antaa lapsen olla tutussa hoitopaikassa, kuin viedä kokonaan vieraaseen hoitoon?
Sun lapset ehkä kärsii lapsiparkissa, mun lapset rakastivat sitä tuntia jonka siellä tänään saivat viettää. Lapset yleensä tykkäävät leikkipaikoista...etenkin 4- ja 6- vuotiaat. Olivat siellä leikkimässä, eivät erityisemmin hoidossa. Ja se asialla ylpeily oli LÄPPÄ jos et muka ymmärtänyt :D

Lasten päiväkoti on kiinni, he ovat joululomalla, ovat olleet jo jonkin aikaa :)
Pointti olikin siinä, että ketään ei tunnu kiinnostavan millaiset kotiolot lapsella on. Vouhkataan vain suu vaahdossa siitä, miten lasten EI MILLOINKAAN pidä olla päivähoidossa jos vanhempi on kotona. Suurimmalla osalla toki kotielämä on ihan laadukasta, mutta uskallan väittää että on perheitä ja on tilanteita joissa lapsen on parempi olla hoidossa kuin kotona.
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja hoitotäti:
tiedättekö keitä on ne lapset, jotka on koko viime ja tämän viikon haettu päiväkodista viimeisinä ja jotka viettävät siellä myös koko huomisen päivän aamukasista iltaviiteen? ne on meidän tarhan kotiäitien lapset. nämä "isot" 2-4 -vuotiaat esikoiset ovat virikehoidossa kun äidit ovat vauvojen kanssa kotona. ja nyt pitää sitten laittaa joulua, ostaa lahjoja ja leipoa niin kiireellä ettei tahdo olla aikaa edes hakea sitä ressukkaa esikoista kotiin pimeältä päiväkodin pihalta. :'( en uskoisi todeksi ellen olis itse tuolla töissä mutta näin se vaan on.

Älä kuitenkaan yleistä, vaikka tiedän että on tuollaisiakin kotiäitejä. Surullista todellakin.

 
nää on näitä hysteerikkoja
Alkuperäinen kirjoittaja Järkyttävä asenne:
Alkuperäinen kirjoittaja nää on näitä hysteerikkoja :
Kysyn teiltä kotimammat, että ovatko lapset hoidossa viikonloppuisin mummoillaan? jos ovat niin olette maailman surkeimpia vanhempia :D :D
En ole kotiäiti, eivätkä lapseni ole viikonloppuisin hoidossa mummoillaan, mutta olen sitä mieltä, että tekstisi on tuomitsevaa ja ilkeää. Mikä sinä olet kenenkään vanhemmuutta arvioimaan? Tekstisi perusteella katsoisin mieluummin peiliin. Myös arvojen ja empatian opettaminen on tärkeä osa kasvatusta.

sanoisin myös tarhan tädeille, joista suurinta osaa pidän suuressa arvossa, että toimenkuvaanne ei tietääkseni kuulu vanhempien tuomitseminen ja arvosteleminen palstoilla. Miksette kysele suoraan vanhemmilta, jos kerran olette huolissanne lasten hyvinvoinnista (VS esim. työpäivänne päättymisajasta ). Itselläni ei tulisi mieleenkään kirjoitella omien hoidettavieni perheistä edes nimettömänä täällä. Tulee hyvin kurja olo pk-lapsen vanhempana TIETÄÄ, että päiväkodin tädit juoruilevat ja arvostelevat. Enkä puhu pelkästään otsikon asiasta, vaan yleisemminkin.
nimimerkkini varmaan kertoo siitä, että tuo viesti on sarkastinen, ottaa päähän tuo työssäkäyvien äitien syyllistäminen, jos vie lapsensa jonakin vapaapäivänään päikkyyn.
 

Yhteistyössä