kotiäidit tuo lapsensa päiväkotiin jotta saavat laittaa joulua :(

  • Viestiketjun aloittaja hoitotäti
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Pointti olikin siinä, että ketään ei tunnu kiinnostavan millaiset kotiolot lapsella on. Vouhkataan vain suu vaahdossa siitä, miten lasten EI MILLOINKAAN pidä olla päivähoidossa jos vanhempi on kotona. Suurimmalla osalla toki kotielämä on ihan laadukasta, mutta uskallan väittää että on perheitä ja on tilanteita joissa lapsen on parempi olla hoidossa kuin kotona.
Jep, tuo on aivan totta.

Toinen asia, mistä aina vouhkataan, on se että "MINÄ en pidä lapsia hoidossa jos olen itsekin kotona, ei tulisi mieleenkään, lapset ovat vapaansa myös ansainneet!". Silti sellainen lapsi, joka on joskus hoidossa vaikka äidillä tai iskällä vapaapäivä onkin, voi olla puolet vähemmän hoidossa kun sellainen lapsi jonka vanhemmat pitävät hänet aina kotona kun ovat itsekin kotona. Mun mielestä lapsen hoidossa viettämät tuntimäärät ratkaisevat, ei se mitä vanhemmat sattuvat sillä aikaa tekemään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei muuten oo huono provo, vaan todellisuutta...
siskoni on pph, ja yksikin äiti oli sanonut, että hän ja mies ovat kyllä jo kaksi päivää ennen joulua vapaalla, mutta pekka ja pirjo tulevat kyllä hoitoon, kun he saavat sitten rauhassa laittaa joulua :eek: mun sisko sitten laittaa joulua heidän lastensa kanssa... en oikein ymmärrä... :(
Miten sun siskos voi joulua laittaa omaan kotiinsa KESKEN TYÖPÄIVÄN?
miten ei voisi? voihan lasten kanssa leipoa? voihan lasten kanssa järjestellä? voihan lasten kanssa vaikka siivotakin? eikö perhepäivähoito ole kodinomaista hoitoa, ja mun käsittääkseni kodin jouluvalmisteluihin kuuluu tietyt jutut..?? =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei muuten oo huono provo, vaan todellisuutta...
siskoni on pph, ja yksikin äiti oli sanonut, että hän ja mies ovat kyllä jo kaksi päivää ennen joulua vapaalla, mutta pekka ja pirjo tulevat kyllä hoitoon, kun he saavat sitten rauhassa laittaa joulua :eek: mun sisko sitten laittaa joulua heidän lastensa kanssa... en oikein ymmärrä... :(
Miten sun siskos voi joulua laittaa omaan kotiinsa KESKEN TYÖPÄIVÄN?
miten ei voisi? voihan lasten kanssa leipoa? voihan lasten kanssa järjestellä? voihan lasten kanssa vaikka siivotakin? eikö perhepäivähoito ole kodinomaista hoitoa, ja mun käsittääkseni kodin jouluvalmisteluihin kuuluu tietyt jutut..?? =)
 
Autistin äiti
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja erityislapsen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja erityislapsen äiti:
Sanon tämän lyhyesti ja suoraan: tarvitsen lepoa ja hengähdystaukoa tuosta erityislapsestani. Siksi olen vienyt molemmat lapset kahtena päivänä päiväkotiin, jotta olen saanut rauhassa siivota ja VAIN OLLA!! Ajatelkaa, äiti vain hummaa kaupungilla ja ystävien luona :eek: ;) Ja ennen kuin tuomitsette, tulkaa elämään tätä elämää edes hetki... Noista vapaapäivistä saa kuulkaa yllättävän paljon uutta virtaa kohdata taistot tuon vaativan, mutta rakkaan lapsen kanssa :)

Nyt lomaillaan koko perhe lähes 3 viikkoa -yhdessä :) :heart:
höpö höpö. "Erityislapsia" suomessa on jo joka toisessa taloudessa. Jospa vaan pidät kurin niin ei tule adhd eikä muita diagnooseja.

Ällä nyt ainakaan toisille vaivoiksi vie, jos lapsesi ei käyttäydy. pidä kotona kunnes käyttäytyy ihmisiksi.
Lapseni ei ole adhd. Erityistarpeita voi olla katsos muunkinlaisia :whistle: Mutta minua et saa syyllistettyä :)
Sitten diagnoosi lienee käytöshäiriö. Joka tapauksessa viestistäsi tulee ilmi sellainen asenne, joka käytöshäiriöisten vanhemmilla aina on. Että mun lapsi on niiiiiin erityinen ja jne
Ja sun diagnoosi lienee myös käytöhäiriö. Ei mitään käytötapoja löydy sieltä päästä. Yritä keskittyä omaan elämääsi, äläkä urputa palstoilla asioista joista et tiedä.
 
ap
tämä aihe onkin kerännyt mielipiteitä. hyvä niin. joku ihmetteli miksen vaan tee töitäni mistä mulle maksetaan. kyllä minä teenkin ja suurella sydämellä. aika rakkaaksi ne lapset siellä käy kun niiden kanssa joka päivä useamman vuodenkin touhuaa. siksipä mun sydäntä raastaa katsoa niitä, jotka tuodaan päiväkotiin pois jaloista (osa vanhemmista sanoo tämän ihan ääneenkin ) että saadaan laatuaikaa vauvan kanssa. tämä pikkuinen esikoinen sitten alkaa jo puolilta päivin kysellä että koska hänet haetaan kotiin. :( ja viimeistään silloin riipaisee kun ne työssä käyvien vanhempien lapset on jo aika päivää haettu, pihalla ei ole enää kavereita ja vielä pitää portilla roikkua odottamassa äitiä.
 
gab
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Pointti olikin siinä, että ketään ei tunnu kiinnostavan millaiset kotiolot lapsella on. Vouhkataan vain suu vaahdossa siitä, miten lasten EI MILLOINKAAN pidä olla päivähoidossa jos vanhempi on kotona. Suurimmalla osalla toki kotielämä on ihan laadukasta, mutta uskallan väittää että on perheitä ja on tilanteita joissa lapsen on parempi olla hoidossa kuin kotona.
Jep, tuo on aivan totta.

Toinen asia, mistä aina vouhkataan, on se että "MINÄ en pidä lapsia hoidossa jos olen itsekin kotona, ei tulisi mieleenkään, lapset ovat vapaansa myös ansainneet!". Silti sellainen lapsi, joka on joskus hoidossa vaikka äidillä tai iskällä vapaapäivä onkin, voi olla puolet vähemmän hoidossa kun sellainen lapsi jonka vanhemmat pitävät hänet aina kotona kun ovat itsekin kotona. Mun mielestä lapsen hoidossa viettämät tuntimäärät ratkaisevat, ei se mitä vanhemmat sattuvat sillä aikaa tekemään.
Niin totta. Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista.
 
Entistä järkyttävämpää tekstiä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Järkyttävä asenne:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Kummassa luulet 2-4-vuotiaiden viihtyvän paremmin: kavereiden kanssa leikkimässä vai kiireisen, kiukkuisen, siivoavan, leipovan jne. äidin kanssa kodissa, jossa lapsi ei saa yhtään huomiota.
Todellakin kotona! Ja tätä juttuahan ei varmasti ymmärrä muut kuin me päiväkodin tätit...Miksi tehdä lapsia jos niiden kanssa ei jaksa olla? Ei leikitä ja tehdä kotona mitään. Tuodaan hoitoon leikkimään ja tekemään.

Miettikää ennen kuin jätätte ehkäisyn pois...
Toivottavasti et ole lapseni päiväkodin täti :(. Asenteesi vanhempia kohtaan on tuomitseva ja ylimielinen. Jos pidät koko päivähoitosysteemiä noin epäeettisenä ja ei-toimivana, miten voisit pitää työstäsi?
Toivottavasti en ole lastesi päikkytäti. Mä sanoin ääneen sen myös teille, msitä aina kaikki päikkytätit kahvitauolla puhuvat. Ei todellakaan ole lapselle oikein olla hoidossa jos oma äiti tai isä on kotona. Kyllä lapsi lomaa tarvitsee niin paljon kuin mahdollista. Pieni ihminen ei jaksa tosiaan niin paljon kuin vanhemmat itse. Mielestäni en ajattele tökerösti, ajattelen vain lapsen parasta. Mutta jos se sua "järkyttävä asenne" jotenkin loukkasi niin pyydän anteeksi ja tuo lapsesi hoitoon. Toivon vain, että he sitten ovat vahvoja lapsia, jotka eivät välitä siitä mitä äiti heistä ajattelee.
Vielä enemmän toivon todella, ettet ole lasteni päiväkodissa töissä tuolla asenteella. Lapseni ovat jo jääneet lomalle ja ovat lomalla yli loppiaisen. Kesällä lomailivat yli 2kk ja muutenkin saavat ylimääräisiä vapaita. En siis kuulu arvostelemiesi vanhempiparkojen joukkoon. Silti pidän todella omituisena ja äärimmäisen epäeettisenä palstalla valittaa lasten vanhemmista. Minut ja "lapsiparkanikin" tuomitsit tuntematta ollenkaan ja arvelet jopa tietäväsi "mitä äiti heistä ajattelee"... Vahvoja, kilttejä ja ihania lapsia kyllä ovat. Ikävä kuulla, että ehkä heidänkin pk:n tätinsä arvostelevat vanhempia kahvitauoillaan :(. Huh huh!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tämä aihe onkin kerännyt mielipiteitä. hyvä niin. joku ihmetteli miksen vaan tee töitäni mistä mulle maksetaan. kyllä minä teenkin ja suurella sydämellä. aika rakkaaksi ne lapset siellä käy kun niiden kanssa joka päivä useamman vuodenkin touhuaa. siksipä mun sydäntä raastaa katsoa niitä, jotka tuodaan päiväkotiin pois jaloista (osa vanhemmista sanoo tämän ihan ääneenkin ) että saadaan laatuaikaa vauvan kanssa. tämä pikkuinen esikoinen sitten alkaa jo puolilta päivin kysellä että koska hänet haetaan kotiin. :( ja viimeistään silloin riipaisee kun ne työssä käyvien vanhempien lapset on jo aika päivää haettu, pihalla ei ole enää kavereita ja vielä pitää portilla roikkua odottamassa äitiä.
asiaa... juuri tuota en ymmärrä.. ymmärrän kaiken maailman erityistilanteet ja autistit ja muut, mutta että tavallinen perhe, jossa vauvan kanssa äiti kotona, niin ei mee mun järkeen...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitotäti:
tiedättekö keitä on ne lapset, jotka on koko viime ja tämän viikon haettu päiväkodista viimeisinä ja jotka viettävät siellä myös koko huomisen päivän aamukasista iltaviiteen? ne on meidän tarhan kotiäitien lapset. nämä "isot" 2-4 -vuotiaat esikoiset ovat virikehoidossa kun äidit ovat vauvojen kanssa kotona. ja nyt pitää sitten laittaa joulua, ostaa lahjoja ja leipoa niin kiireellä ettei tahdo olla aikaa edes hakea sitä ressukkaa esikoista kotiin pimeältä päiväkodin pihalta. :'( en uskoisi todeksi ellen olis itse tuolla töissä mutta näin se vaan on.

Älä kuitenkaan yleistä, vaikka tiedän että on tuollaisiakin kotiäitejä. Surullista todellakin.
en yleistänytkään vaan puhuin nimenomaan omasta työpaikastani. muissa päiväkodeissa kun en ole tämmöiseen asiaan joutunut törmäämään ja järkytyin itsekin.
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei muuten oo huono provo, vaan todellisuutta...
siskoni on pph, ja yksikin äiti oli sanonut, että hän ja mies ovat kyllä jo kaksi päivää ennen joulua vapaalla, mutta pekka ja pirjo tulevat kyllä hoitoon, kun he saavat sitten rauhassa laittaa joulua :eek: mun sisko sitten laittaa joulua heidän lastensa kanssa... en oikein ymmärrä... :(
Miten sun siskos voi joulua laittaa omaan kotiinsa KESKEN TYÖPÄIVÄN?
miten ei voisi? voihan lasten kanssa leipoa? voihan lasten kanssa järjestellä? voihan lasten kanssa vaikka siivotakin? eikö perhepäivähoito ole kodinomaista hoitoa, ja mun käsittääkseni kodin jouluvalmisteluihin kuuluu tietyt jutut..?? =)
Ai perhepäivähoitajan kodin laittelu joulukuntoon? Joo, mopit käteen vaan.. Kuule pph hoitaa itse jouluvalmistelunsa, ja voi pieniä joulujuttuja tehdä lasten kanssa, mutta siivoominen ei kuulu siihen, eikä lanttulaatikon valmistus omaan joulupöytään.

Monilla pph:illa on harhaisia käsityksiä siitä, mitä työpäivän aikana saa tehdä ja mitä ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Kummassa luulet 2-4-vuotiaiden viihtyvän paremmin: kavereiden kanssa leikkimässä vai kiireisen, kiukkuisen, siivoavan, leipovan jne. äidin kanssa kodissa, jossa lapsi ei saa yhtään huomiota.
Meidän 3-vuotias on ainakin viihtynyt lomailevan isänsä kanssa kotona oikein mainiosti, isä ei kyllä ole mitenkän erikoisen kiukkuinen eikä hänellä niin kiirekään ole ettei ehtusi poikansa kanssa aikaa viettää.
Mutta kukin perhe tavallaan.
Paljonkos tää isä tekee niitä jouluvalmisteluja siinä samalla???
Kuinka hirveesti niitä jouluvalmsiteluja tehdään sit? Siivoatteko oiekasti kaikki kaapit ja varaston nurkatkin,kun on joulu,vaikkei niissä kukaan aikaansa vietäkään?

laatikot on vielä vaiheessa,kinkku sulamassa,kuusi vaatehuoneessa paketissaan,ja jouluvalot vasta esillä. Piparia saa kauapsta,taikinana tai valmiina,jaj os leipoo niitä niin lapsistahan se on jsut se hauskin osa. Samoin tortut,saa taikinanan pakasteesta tai valmiina, laatikotkin saa tarvittaessa valmiina...Lahjat pakettiin, ja glögiä kauapsta,miksi siitä joulusta pitää hössätä niin kamalasti ettei valmsiteluja voi tehdä lasten kanssa . Lasten juhlhan se pääasiassa on!

 
Järkyttävä asenne
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tämä aihe onkin kerännyt mielipiteitä. hyvä niin. joku ihmetteli miksen vaan tee töitäni mistä mulle maksetaan. kyllä minä teenkin ja suurella sydämellä. aika rakkaaksi ne lapset siellä käy kun niiden kanssa joka päivä useamman vuodenkin touhuaa. siksipä mun sydäntä raastaa katsoa niitä, jotka tuodaan päiväkotiin pois jaloista (osa vanhemmista sanoo tämän ihan ääneenkin ) että saadaan laatuaikaa vauvan kanssa. tämä pikkuinen esikoinen sitten alkaa jo puolilta päivin kysellä että koska hänet haetaan kotiin. :( ja viimeistään silloin riipaisee kun ne työssä käyvien vanhempien lapset on jo aika päivää haettu, pihalla ei ole enää kavereita ja vielä pitää portilla roikkua odottamassa äitiä.
No, miksi et keskustele niiden vanhempien kanssa sitten? Miksi tänne kirjoittelet? Sinulla lienee vaitiolovelvollisuus. Ja jos olet huolissasi, ota puheeksi asia!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei muuten oo huono provo, vaan todellisuutta...
siskoni on pph, ja yksikin äiti oli sanonut, että hän ja mies ovat kyllä jo kaksi päivää ennen joulua vapaalla, mutta pekka ja pirjo tulevat kyllä hoitoon, kun he saavat sitten rauhassa laittaa joulua :eek: mun sisko sitten laittaa joulua heidän lastensa kanssa... en oikein ymmärrä... :(
Miten sun siskos voi joulua laittaa omaan kotiinsa KESKEN TYÖPÄIVÄN?
miten ei voisi? voihan lasten kanssa leipoa? voihan lasten kanssa järjestellä? voihan lasten kanssa vaikka siivotakin? eikö perhepäivähoito ole kodinomaista hoitoa, ja mun käsittääkseni kodin jouluvalmisteluihin kuuluu tietyt jutut..?? =)
Ai perhepäivähoitajan kodin laittelu joulukuntoon? Joo, mopit käteen vaan.. Kuule pph hoitaa itse jouluvalmistelunsa, ja voi pieniä joulujuttuja tehdä lasten kanssa, mutta siivoominen ei kuulu siihen, eikä lanttulaatikon valmistus omaan joulupöytään.

Monilla pph:illa on harhaisia käsityksiä siitä, mitä työpäivän aikana saa tehdä ja mitä ei.


no juu, tää tuntemani pph ei ole yksi niitä joilla olisi harhaisia käsityksiä :D :D
mutta kodinomainen hoito on kodinomainen hoito...
ihan varmasti voi tehdä tosiaan pienimuotoista valmistelua ja sitten jatkaa, kun lapset aatonaattona viiden jälkeen haetaan? =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Miranda83:
mitä pahaa siinä on että tulevat myös äidin vapaapäivinä hoitoon, jos kerran siitä maksetaan ja lapset tykkäävät. kohta alkaa pitkä joululomakin niin eikö ole lapsille vain kivaa että saavat kavereiden kanssa touhuta vielä. ja kaippa ne äidit ja isitkin joskus saavat keskenään olla vaikka lapset hoitoon meniskin ja touhuta ja pistää joulua esim.
Joo, tosi pitkä 4 pvää...Misksi vanhemmat eivät tajua, että lapsikin tarvitsee lomaa. On aika rankkaa olla päiväkodissa ja touhuta ja tehdä sitä, tätä, tota jne. Jotkut lapsetkin ovat 10 tuntiakin hoidossa aina ja joka arkipäivä, ilman lomia. Aikas rankkaa sanon minä.
Meidän pojan päiväkoti on kiinni 4.1. saakka, että siitä tulee ainakin yli 4 päivää...
 
maris
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Kuinka hirveesti niitä jouluvalmsiteluja tehdään sit? Siivoatteko oiekasti kaikki kaapit ja varaston nurkatkin,kun on joulu,vaikkei niissä kukaan aikaansa vietäkään?

laatikot on vielä vaiheessa,kinkku sulamassa,kuusi vaatehuoneessa paketissaan,ja jouluvalot vasta esillä. Piparia saa kauapsta,taikinana tai valmiina,jaj os leipoo niitä niin lapsistahan se on jsut se hauskin osa. Samoin tortut,saa taikinanan pakasteesta tai valmiina, laatikotkin saa tarvittaessa valmiina...Lahjat pakettiin, ja glögiä kauapsta,miksi siitä joulusta pitää hössätä niin kamalasti ettei valmsiteluja voi tehdä lasten kanssa . Lasten juhlhan se pääasiassa on!
Joulu on lasten juhla, kyllä. Mutta mä en HALUA tehdä niitä isoimpia valmisteluja lasten kanssa. Lasten kanssa leivotaan piparit ja tortut ja koristellaan koti ja joulukuusi, mutta isomman joulusiivouksen (ei, en siivoa komeroita) ja suurimmat ruokien laittamiset hoidan mieluiten yksin. Multa menee hermot, jos en saa rauhassa hoitaa noita asioita kuntoon. Siksi otan mieluummin yhden päivän jolloin urakoin noi täydellä teholla. Sen jälkeen voimme yhdessä koko perheellä rauhoittua jouluun.
 
Sama
Alkuperäinen kirjoittaja nää on näitä hysteerikkoja:
Alkuperäinen kirjoittaja Järkyttävä asenne:
Alkuperäinen kirjoittaja nää on näitä hysteerikkoja :
Kysyn teiltä kotimammat, että ovatko lapset hoidossa viikonloppuisin mummoillaan? jos ovat niin olette maailman surkeimpia vanhempia :D :D
En ole kotiäiti, eivätkä lapseni ole viikonloppuisin hoidossa mummoillaan, mutta olen sitä mieltä, että tekstisi on tuomitsevaa ja ilkeää. Mikä sinä olet kenenkään vanhemmuutta arvioimaan? Tekstisi perusteella katsoisin mieluummin peiliin. Myös arvojen ja empatian opettaminen on tärkeä osa kasvatusta.

sanoisin myös tarhan tädeille, joista suurinta osaa pidän suuressa arvossa, että toimenkuvaanne ei tietääkseni kuulu vanhempien tuomitseminen ja arvosteleminen palstoilla. Miksette kysele suoraan vanhemmilta, jos kerran olette huolissanne lasten hyvinvoinnista (VS esim. työpäivänne päättymisajasta ). Itselläni ei tulisi mieleenkään kirjoitella omien hoidettavieni perheistä edes nimettömänä täällä. Tulee hyvin kurja olo pk-lapsen vanhempana TIETÄÄ, että päiväkodin tädit juoruilevat ja arvostelevat. Enkä puhu pelkästään otsikon asiasta, vaan yleisemminkin.
nimimerkkini varmaan kertoo siitä, että tuo viesti on sarkastinen, ottaa päähän tuo työssäkäyvien äitien syyllistäminen, jos vie lapsensa jonakin vapaapäivänään päikkyyn.
No hyvä, siinä tapauksessa ymmärsin sinut ihan väärin. Olen pahoillani :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Miranda83:
mitä pahaa siinä on että tulevat myös äidin vapaapäivinä hoitoon, jos kerran siitä maksetaan ja lapset tykkäävät. kohta alkaa pitkä joululomakin niin eikö ole lapsille vain kivaa että saavat kavereiden kanssa touhuta vielä. ja kaippa ne äidit ja isitkin joskus saavat keskenään olla vaikka lapset hoitoon meniskin ja touhuta ja pistää joulua esim.
Joo, tosi pitkä 4 pvää...Misksi vanhemmat eivät tajua, että lapsikin tarvitsee lomaa. On aika rankkaa olla päiväkodissa ja touhuta ja tehdä sitä, tätä, tota jne. Jotkut lapsetkin ovat 10 tuntiakin hoidossa aina ja joka arkipäivä, ilman lomia. Aikas rankkaa sanon minä.
Meidän pojan päiväkoti on kiinni 4.1. saakka, että siitä tulee ainakin yli 4 päivää...
Ja meidän muksujen päiväkoti meni kiinni 18.12. ja aukeaa 11.1.

Ei ihan 4 päivän loma :)
 
erityislapsen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja erityislapsen äiti:
Sanon tämän lyhyesti ja suoraan: tarvitsen lepoa ja hengähdystaukoa tuosta erityislapsestani. Siksi olen vienyt molemmat lapset kahtena päivänä päiväkotiin, jotta olen saanut rauhassa siivota ja VAIN OLLA!! Ajatelkaa, äiti vain hummaa kaupungilla ja ystävien luona :eek: ;) Ja ennen kuin tuomitsette, tulkaa elämään tätä elämää edes hetki... Noista vapaapäivistä saa kuulkaa yllättävän paljon uutta virtaa kohdata taistot tuon vaativan, mutta rakkaan lapsen kanssa :)

Nyt lomaillaan koko perhe lähes 3 viikkoa -yhdessä :) :heart:
Maksatteko itse noista virikepäivistä? vai oletteko toimeentulotukiasiakkaita? Olet siis kotona kotiäitinä ja molemmat lapset puolet viikosta hoidossa kun sinä shoppailet ja käyt ystävien luona. Jep
Huomasin vasta myöhemmin, että ketju oli tarkoitettukin kotiäideille, sori... No enivei, maksamme päivähoidosta tulojen mukaiset maksut. Itse opiskelen, mies 3-vuorotyössä :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Miranda83:
mitä pahaa siinä on että tulevat myös äidin vapaapäivinä hoitoon, jos kerran siitä maksetaan ja lapset tykkäävät. kohta alkaa pitkä joululomakin niin eikö ole lapsille vain kivaa että saavat kavereiden kanssa touhuta vielä. ja kaippa ne äidit ja isitkin joskus saavat keskenään olla vaikka lapset hoitoon meniskin ja touhuta ja pistää joulua esim.
Joo, tosi pitkä 4 pvää...Misksi vanhemmat eivät tajua, että lapsikin tarvitsee lomaa. On aika rankkaa olla päiväkodissa ja touhuta ja tehdä sitä, tätä, tota jne. Jotkut lapsetkin ovat 10 tuntiakin hoidossa aina ja joka arkipäivä, ilman lomia. Aikas rankkaa sanon minä.
Meidän pojan päiväkoti on kiinni 4.1. saakka, että siitä tulee ainakin yli 4 päivää...
Ja meidän muksujen päiväkoti meni kiinni 18.12. ja aukeaa 11.1.

Ei ihan 4 päivän loma :)
miksi tällaiset asiat pitää ottaa tässä ketjussa esille? tarkoitus ei ollut teidän kruunuanne kiillottaa, vaan miettiä, miksi jotkut lapset seisovat huomennaKIN tarhan pihalla viideltä odottamassa hakijaa, joka on ollut kotona koko päivän?
 
Jaana
Ei sellaisten vanhempien kanssa kannata keskustella. Ihmiset, jotka tekee noin - ja ihmiset jotka ylipäätään vievät lapsensa turhan takia tarhaan - ovat itsekkäitä älykääpiöitä, joille ei mikään sanallinen aukene. Eikä luultavasti mikään muukaan. Mulla ihan tasan tarkkaan muodostunut mielipide näistä 'vanhemmista', jotka roudaavat jälkikasvun tarhaan ollakseen kotona esim. just vauvan kanssa. Opiskelijat ja kotona työtä tekevät ymmärrän, mutta muita en.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi tällaiset asiat pitää ottaa tässä ketjussa esille? tarkoitus ei ollut teidän kruunuanne kiillottaa, vaan miettiä, miksi jotkut lapset seisovat huomennaKIN tarhan pihalla viideltä odottamassa hakijaa, joka on ollut kotona koko päivän?
Varmaan siksi, että joku virheellisesti kuvittelee kaikkien päiväkotien olevan kiinni vain 4 päivää, ja lasten pitkän joululoman olevan vain 4 päivää?

Se huomenna kello 17 tarhan pihalla odottava lapsikin voi lomailla viikkokausia. Joskin on aika syvältä, että lasta pidetään pitkää päivää hoidossa vaikka vanhemmat ovat kotona...kello 12 tai 14:30 mennessäkin ehtii siivota vaikka kuinka.
 
erityislapsen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Autistin äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja erityislapsen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja erityislapsen äiti:
Sanon tämän lyhyesti ja suoraan: tarvitsen lepoa ja hengähdystaukoa tuosta erityislapsestani. Siksi olen vienyt molemmat lapset kahtena päivänä päiväkotiin, jotta olen saanut rauhassa siivota ja VAIN OLLA!! Ajatelkaa, äiti vain hummaa kaupungilla ja ystävien luona :eek: ;) Ja ennen kuin tuomitsette, tulkaa elämään tätä elämää edes hetki... Noista vapaapäivistä saa kuulkaa yllättävän paljon uutta virtaa kohdata taistot tuon vaativan, mutta rakkaan lapsen kanssa :)

Nyt lomaillaan koko perhe lähes 3 viikkoa -yhdessä :) :heart:
höpö höpö. "Erityislapsia" suomessa on jo joka toisessa taloudessa. Jospa vaan pidät kurin niin ei tule adhd eikä muita diagnooseja.

Ällä nyt ainakaan toisille vaivoiksi vie, jos lapsesi ei käyttäydy. pidä kotona kunnes käyttäytyy ihmisiksi.
Lapseni ei ole adhd. Erityistarpeita voi olla katsos muunkinlaisia :whistle: Mutta minua et saa syyllistettyä :)
Sitten diagnoosi lienee käytöshäiriö. Joka tapauksessa viestistäsi tulee ilmi sellainen asenne, joka käytöshäiriöisten vanhemmilla aina on. Että mun lapsi on niiiiiin erityinen ja jne
Ja sun diagnoosi lienee myös käytöhäiriö. Ei mitään käytötapoja löydy sieltä päästä. Yritä keskittyä omaan elämääsi, äläkä urputa palstoilla asioista joista et tiedä.
Nimenomaan!
Hyvää joulua teidän perheelle "autistin äiti" :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi tällaiset asiat pitää ottaa tässä ketjussa esille? tarkoitus ei ollut teidän kruunuanne kiillottaa, vaan miettiä, miksi jotkut lapset seisovat huomennaKIN tarhan pihalla viideltä odottamassa hakijaa, joka on ollut kotona koko päivän?
Varmaan siksi, että joku virheellisesti kuvittelee kaikkien päiväkotien olevan kiinni vain 4 päivää, ja lasten pitkän joululoman olevan vain 4 päivää?

Se huomenna kello 17 tarhan pihalla odottava lapsikin voi lomailla viikkokausia. Joskin on aika syvältä, että lasta pidetään pitkää päivää hoidossa vaikka vanhemmat ovat kotona...kello 12 tai 14:30 mennessäkin ehtii siivota vaikka kuinka.
hmm, eli olet kumminkin samaa mieltä kanssani? =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Kuinka hirveesti niitä jouluvalmsiteluja tehdään sit? Siivoatteko oiekasti kaikki kaapit ja varaston nurkatkin,kun on joulu,vaikkei niissä kukaan aikaansa vietäkään?

laatikot on vielä vaiheessa,kinkku sulamassa,kuusi vaatehuoneessa paketissaan,ja jouluvalot vasta esillä. Piparia saa kauapsta,taikinana tai valmiina,jaj os leipoo niitä niin lapsistahan se on jsut se hauskin osa. Samoin tortut,saa taikinanan pakasteesta tai valmiina, laatikotkin saa tarvittaessa valmiina...Lahjat pakettiin, ja glögiä kauapsta,miksi siitä joulusta pitää hössätä niin kamalasti ettei valmsiteluja voi tehdä lasten kanssa . Lasten juhlhan se pääasiassa on!
Mä siivoan. Toiset tekee kevätsiivouksen, mulla on tapana siivoilla entistä paremmin ennen joulua. Myös ne nurkat konttaan tuolla :D Ei meillä ikinä mikään paha siivo ole, kun tavaraa ei pääse kertymään mutta ei tule noin tarkasti muuten siivoiltua. Pipareita on leivottu valmistaikinasta, torttutaikina, laatikot ja muut leivonnaiset tehty itse. Osa ruoista ostetaan, osa tehdään itse. Mä hössään, koska mä tykkään hössätä. Jos en tykkäisi tai jaksaisi niin sitten en tekisi. Ja lasten kanssa teen, ne tykkää auttaa leipomisessa vaikka onhan se välillä hankalaa ja samalla lailla tuo pienempi ottaa luutun käteen ja sen kanssa kulkee. Asiat on vaikeita jos ne tekee vaikeiksi.

 

Yhteistyössä