Kotiäidit mitä järkeä on laittaa lapset päiväkotiin äiti on kotona????????????

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mamaluu eiks sun pitänyt antaa laatuaikaa nyt lapsille eikä täällä palstailla! Oothan sä herännyt jo kuudelta viiden tunnin unien jälkeen!

Ps. Lapseni lähtee nyt tukiperheeseen viikoksi.
B) no jätän teidät tänne nyt tappelemaan kun nuoreemat herää nyt juuri :LOL: jo aiemmin sanoin teille ettäen istu koneella kun lapset valveill :LOL: mutta tapelkaa keskenäänne te jotka viette lapsen päikkäriin ja lojutte itse kotona ja palstailette koko päivän kunnes raahaatte itsenne ulos hakemaan lapsenne päikkäristä

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mameluu:
:LOL: vai pari taidemaalariari suomessa jotka elettää itsensä maalaamalla on niitä kuule useampia senkin idiootti taidat vain olla kateellinen kun jollakin on pohjalla ammatti jota voi yhdistää perhe-elämään ilman että tarvii kiikuttaa lapset hoitoon ja ite lojua kotona
No kyllä mä pitäisin sua ittees idioottina, kun jauhat edelleen samaa paskaa, vaikka kirjoitat ihan itse tuon minkä boldasit mutta et mitenkään ilmeisesti tajua mitä siinä sanotaan. Sä ikään kuin vastaat itse itselles, muttet tajua sitä :LOL:

Myötähäpeä alkaa olemaan suuri mameluun kohdalla :ashamed:
Mie en usko puoliakaan hänen jutuistaan. Jos hänel on tarve pönkittää omaa egoaan täällä? Hänen itsetunto tuntuu olevan minimis.
Mameluu, mikäs sie oot toisia mollaamaan, kun ittelläs ei ole ees oikeenkirjotustaitoa?

vieras
:LOL: No kuuleppas mulla sattuu olemaan ammatti ja se on taidemaari ja myyntiin niitä maalaan,mutta lapset eivät kärsi työstäni sillä maalaan muutaman tunnin illalla kun lapseni nukkuvat ja päivät annan aikaa lapsilleni

Miksi sinä leimaat ihmiset heti tyhmiksi ja idiooteiksi jos ne ei vie lapsiaan päikkäriin

:LOL:joten älähän sinä sano minusta ettei ole opiskelijaksi saati työntekijäksi :LOL:
Kuule mä leimaan ja sanon susta ihan mitä mä haluan niin kauan kuin säkin arvostelet tässä muiden äitien asioita.

Taidemaalari? Just juu. Ei sitten ollu päätä opiskella niin keksit alkaa sutimaan? Vai onko sulla taiteen alan koulutus, yliopisto?
:LOL: kuules olen käynyt aikoinani taidealankoulutuksen joten en ole mikään itseoppinut sutija vaan ammatti taidemaalari
Mikähän se mahtaa olla? Ammattikoulussa ei tietääkseni sellaista linjaa ole ja yliopistoon et ole voinut päästä kun et osaa omaa äidinkieltäsikään kirjoittaa. Onhan se ihan kunnioitettavaa että on noin pitkään onnistunut välttelemään oikeita töitä,mutta mikäs siinä kun Kela maksaa kotona loisimisen.

Kysymys: Jos äiti ei nuku silloin kun vauva nukkuu,niin milloin? Sit kahden vuoden päästä? Kauanko luulet että ihminen pärjää tunnin tai parin unilla vuorokaudessa? Googleta vaikka,kun taitaa peruskoulusta olla jo niin pitkä aika ettei voi millään tuollaisia yksinkertaisia asioita muistaa. Mistä mä voin ostaa sun taideteoksia? Pakkohan sulla on joku isompi galleria olla,kun kerta noin ison perheen elätät. Säälittää tuollaiset naisrukat,mitään muuta ei oikein oo osannu kun jalkoja vaan levitellä ja yhteiskunnan elätiksihän ne lapsiparat sitten jää :(

Ja lopuksi: Susta todellakin saa aika vajaan kuvan,jos naurat joka asialle mitä joku toinen sulle sanoo. Et taida oikein omata sosiaalisia taitoja? Tosin ei mikään ihme jos olet koko elämäsi kököttänyt kotona muksut seurana vesiväreillä sutimassa :)

Lunatic
B) no jätän teidät tänne nyt tappelemaan kun nuoreemat herää nyt juuri :LOL: jo aiemmin sanoin teille ettäen istu koneella kun lapset valveill :LOL: mutta tapelkaa keskenäänne te jotka viette lapsen päikkäriin ja lojutte itse kotona ja palstailette koko päivän kunnes raahaatte itsenne ulos hakemaan lapsenne päikkäristä
Ei sulla oikeesti edes ole lapsia. Kuulostat feikiltä koko tyyppi.
Ja opettele kirjottamaan ennen ku tuut takasin.

Tämä on siis mun villi veikkaus. Tietysti voin olla väärässäkin.

++
minä olen ap:n kanssa samaa mieltä mutta onneksi tuohon nykyajan äitilaiskuuteen on tulossa lakimuutos.tässäpä ketjussa näkee todella hyvin millaisia laiskimuksia nykyajan enemmistö aidit ovat,9kk kotona ä.lomalla ja sit äkkii lapsi päivähoitoon ettei oma pää hajoa.ei hyvää päivää

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ++:
minä olen ap:n kanssa samaa mieltä mutta onneksi tuohon nykyajan äitilaiskuuteen on tulossa lakimuutos.tässäpä ketjussa näkee todella hyvin millaisia laiskimuksia nykyajan enemmistö aidit ovat,9kk kotona ä.lomalla ja sit äkkii lapsi päivähoitoon ettei oma pää hajoa.ei hyvää päivää
Tai sit vaan tarvii rahaa, kun kaikki ei oo miljönäärejä, että olis varaa olla kotona.

just just
kyllä isommalle lapselle päiväkoti tai siellä olevat kavarit on niin tärkeitä et mä kyllä vien esikoiseni sinne 10 päivää kuussa ja 5 tuntii kerralla vaikka 1 vuotiaan kanssa kotona oonkin! meijän kylällä ei kerhoja eikä leikkipuistoja tai mitään muutakaan missä vois toisten lasten kanssa leikkiä eli päiväkoti ainoa mahdollisuus ja hyvä mahdollisuus onkin!

Alkuperäinen kirjoittaja Nikittönnä:
Mistäs työ tiiätte perheiden taustat? Ei se aina oo sellasta mille näyttää. Oletteko työ vaan kateellisia, jos laps on päikys ja vanhemmat jostain syystä kotona?
:LOL: No en ainakaan kateellinen ole vaan niitä lapsia käy sääliksi jotka joutuvat olemaan päikkärissä siksi että vanhemmat haluaa sitä omaa laatuaikaa ilman lapsia

Tähän vielä täytyy lisätä. Meillä tyttö on tänään viimeistä päivää hoidossa. Kesän on kotona ja kun koulut alkavat on taas osapäivähoitopaikka odottamassa. Itse, jos syksyllä vielä olen kotona, en itseni vuoksi hoitopaikkaa tarvitse, koska pienempikin on siinä vaiheessa isompi eikä enään edes nuku aamupäivisin, joten omaa aikaa en tulisi saamaan.

Silti mietin, että olisi kutenkin järkevää tytön antaa käydä tutussa paikassa leikkimässä kavereidensa kanssa ja jos itse töihin pääsisikin, niin olisi se tuttu paikka missä voisi jatkaa hoitoa eikä näinollen ujoa tyttöä tarvitsisi viedä toiseen paikkaa, joka luultavimmin olisi vielä sellainen, jossa ei lasten ole edes hyvä olla... ja jossa hoitaja ei edes alkujaa meidän tyttöä huolinut.

Eli jos tyttö hoidossa jatkaa, niin se on vain ja ainoastaan tyttöä varten ei minua.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Minä aion pitää 3,5 -vuotiaani tarhassa osapäiväisenä, kun vauva syntyy. Ihan jo virikkeiden takia.
Eihän se nyt semmosta tartte. Ihan hyvin riittää että katselee vieressä kun sä nukut tai imetät ;)

cf
Minä aion pitää 3,5 -vuotiaani tarhassa osapäiväisenä, kun vauva syntyy. Ihan jo virikkeiden takia.
mutta etkö osaa järjestää virikkeitä ihan itse?vai etkö jaksa?mahtaa tuntua pahalta tuosta isommasta kun lykätään muiden hoidettavaksi kun äiti on vauvan kanssa kotona..äidillä ei oo aikaa isommalle lapsen näkökulmasta.

++
Tai sit vaan tarvii rahaa, kun kaikki ei oo miljönäärejä, että olis varaa olla kotona.
en mäkään ole miljonääri.kyllä kela maksaa korvauksen kun olet lastesi kanssa kotona.ei siinä tarvii miljonääri olla.ihmisille kun vaan ei riitä nykyisin mikään kun on niin paljon lainoja joita pitää maksella takaisin

Katriina
Alkuperäinen kirjoittaja cf:
mutta etkö osaa järjestää virikkeitä ihan itse?vai etkö jaksa?mahtaa tuntua pahalta tuosta isommasta kun lykätään muiden hoidettavaksi kun äiti on vauvan kanssa kotona..äidillä ei oo aikaa isommalle lapsen näkökulmasta.
Ensinnäkin poikani tykkää päiväkodista. Hän on siellä nytkin, kun minä olen töissä. Toisekseen siellä hänen kaverinsa ovat. Hän ei tule olemaan siellä kokoaikaisesti sitten kun minä jään kotiin. Ja kolmanneksi, minä en osaa järjestää kaikenlaisia virikkeitä, joita hän päivähoidossa saa kokea. Kysymyksessä ei ole minun jaksamiseni tai halukkuuteni viettää aikaa myös esikoisen kanssa.

++
Ensinnäkin poikani tykkää päiväkodista. Hän on siellä nytkin, kun minä olen töissä. Toisekseen siellä hänen kaverinsa ovat. Hän ei tule olemaan siellä kokoaikaisesti sitten kun minä jään kotiin. Ja kolmanneksi, minä en osaa järjestää kaikenlaisia virikkeitä, joita hän päivähoidossa saa kokea. Kysymyksessä ei ole minun jaksamiseni tai halukkuuteni viettää aikaa myös esikoisen kanssa.
ja vähän haisee oman edun ajattelu taas.mitä hiton virikkeitä sä luulet et lapsesi päiväkodissa saa,hah.kai sä osaat ulkoilla ja ruokkia sitä itse vaikka vauva syntyykin.ei se mikää toimintakeskus ole.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Huomaa kyllä, että kyseessä kunnon kotimamma. Tosi rasittavaa lukea tekstiä kun ei edes yhdyssanoja osaa.
Mä suunnattomasti vastustan tämmöistä kotimammojen yleistämistä!
Kotimammalla tarkoitan mooooonta vuotta kotona ollutta, kapeakatseista, kouluttamatonta (lähiö)äippää. En "tavallisia" kotiäitejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Huomaa kyllä, että kyseessä kunnon kotimamma. Tosi rasittavaa lukea tekstiä kun ei edes yhdyssanoja osaa.
Mä suunnattomasti vastustan tämmöistä kotimammojen yleistämistä!
Kotimammalla tarkoitan mooooonta vuotta kotona ollutta, kapeakatseista, kouluttamatonta (lähiö)äippää. En "tavallisia" kotiäitejä.
Mutta joku voi luulla :snotty:

Katriina
ja vähän haisee oman edun ajattelu taas.mitä hiton virikkeitä sä luulet et lapsesi päiväkodissa saa,hah.kai sä osaat ulkoilla ja ruokkia sitä itse vaikka vauva syntyykin.ei se mikää toimintakeskus ole.

Kiitos mielipiteestäsi, minulla on omani.

Katriina

Kiitos mielipiteestäsi, minulla on omani.
Piti vielä sanomani, että on siinä hieman myös oman edun tavoittelua. Haluan nimittäin säilyttää pojallani paikan juuri nimenomaisessa päiväkodissa, jonne on jonoa ruuhkaksi asti. Siksikään en ota häntä pois hoidosta äitiyslomani ajaksi.

Jokainenhan saa tehdä just niin kuin parhaaksi näkee mutta tämä asiahan vaikuttaa ihan jokaiseen. Tarhapaikat on kivenalla muutenkin joten töihin lähtevät ei saa itselleen sopivinta paikkaa läheskään aina. Moni väittää maksavansa paikasta itse, tämähän ei pidä paikkaansa. Tarhat on suomessa valtaosin yhteiskunnan kustantamia. Sitten kun jokainen kotona oleva maksaa paikan täysin itse niin loppuu melkein kaikilta (ei erityis) toi virikehoito. Siinä kohtaa muuttuu ääni kellossa täysin. Yhteiskunnan ei tarvi maksaa joka lapsen virikkeitä vain kun äiti ei jaksa tai asutaan niin ettei mukamas kavereita muualla.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä