Kotiäidit mitä järkeä on laittaa lapset päiväkotiin äiti on kotona????????????

Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja dingelidongggg:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fakta:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Jokainenhan saa tehdä just niin kuin parhaaksi näkee mutta tämä asiahan vaikuttaa ihan jokaiseen. Tarhapaikat on kivenalla muutenkin joten töihin lähtevät ei saa itselleen sopivinta paikkaa läheskään aina. Moni väittää maksavansa paikasta itse, tämähän ei pidä paikkaansa. Tarhat on suomessa valtaosin yhteiskunnan kustantamia. Sitten kun jokainen kotona oleva maksaa paikan täysin itse niin loppuu melkein kaikilta (ei erityis) toi virikehoito. Siinä kohtaa muuttuu ääni kellossa täysin. Yhteiskunnan ei tarvi maksaa joka lapsen virikkeitä vain kun äiti ei jaksa tai asutaan niin ettei mukamas kavereita muualla.
Maksan niin paljon veroja elämäni aikana, että hyödynnän sen pitämällä tarhapaikan lapsella vaikka olisin itse äitiys- tai vanhempainvapaalla!
Sen kun pidät. Varmasti tuo sinulle paljon iloa. Olet näköjään tosi onnistunut vanhemmuudessa...
Hah, ei sillä vanhemmuutta mitata, että onko lapsella hoitopaikka päiväkodissa vai ei. Jos se sinulle on joku arvoa antava mittari niin hauskaa loppuelämää köyhyydessä kotona!
Ihanaa kun joku vie lapsen pois kotoa koska maksaa veroja ja veroja siihen käytetään. Näitä kokorahan edestä vanhempia. Kun maksetaan niin tarhassa pidetään,,,,Kyllä mun mielestä vanhemmuuden mittarina toimii se että lapsi (ei erityis) on hoidossa kun on itse kotona. Miten ei olisi mittarina se että vie lapsen mielummin veroeuroja hakemaan takas kun viettäs senkin ajan lapsensa kanssa? Ei olis tullu mielenkään viedä sillon vanhempia hoitoon kun vauva oli. Sainpahan senkin ajan olla heidän kanssa ennen töihin menoa!
No sä oot tehny niin ja joku toinen voi sit tehdä toisella tavalla :) Mua kiinnostais ihan oikeasti,että miten ihmiset on arkensa eläneet vauvan ja leikki-ikäisen kanssa,koska mulla ei ole siitä vielä kokemusta. Maalla siis asutaan ja tästä on tonne taajamaan n.10km,siellä on sit leikkipuistot ja kerhot ja muut. Ja auton ottaa mies sit tietysti aamulla kun lähtee töihin :) Eletään siis lokakuuta silloin kun vauva syntyy,miten sä järkkäisit esikoisen kanssa sit ulkoilut ja muut? Enkä nyt saivartele tai mitään,vaan ihan rehellisellä mielenkiinnolla kysyn. Peace! :)
 
Mä asun myös syrjässä ja vajaa 10 "ihmisten ilmoille". Vauva ja pikku ihminen meni varsin mukavasti yhteen. Ulkoilukin onnistui täälä ehkä helpommin kun kaupungissa. Ihan tavallista olemista ja rutiineissa pysymistä. Isompi vauvan hoidossa mukana paljon. Ei meillä ainakaan oltu mitään ihmettä vailla. Tehtiin ajoittain niin että vietiin mies töihin niin saatiin auto päiväksi ja sitten kirjastoon tai mihin millonkin. Mulle se oli tärkeetä aikaa varsinkin koska lähdin töihin nopeasti. Mä allekirjotan ihan täysin sen että virike on just sitä arki elämää. Leikittiin yhdessä ja laivottiin yhdessä, arjen juhlaa.
 
vieras
Minustakin on väärin että työttömät vanhemmat vie lapsen päiväkotiin ja lojuuvat sitten kotona ja muksut hoidossa 8-16 välisen ajan joka päivä

Mielestäni subjektiivinen oikeus päivähoitoon hellii uusavuttomia ja laiskoja vanhempia joten toivottavasti uusi laki tulee mahdollisimman pian ja subjetiivinen oikeus hoitopaikkaan poistetaan niin ei luuserit mellasta
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Mä asun myös syrjässä ja vajaa 10 "ihmisten ilmoille". Vauva ja pikku ihminen meni varsin mukavasti yhteen. Ulkoilukin onnistui täälä ehkä helpommin kun kaupungissa. Ihan tavallista olemista ja rutiineissa pysymistä. Isompi vauvan hoidossa mukana paljon. Ei meillä ainakaan oltu mitään ihmettä vailla. Tehtiin ajoittain niin että vietiin mies töihin niin saatiin auto päiväksi ja sitten kirjastoon tai mihin millonkin. Mulle se oli tärkeetä aikaa varsinkin koska lähdin töihin nopeasti. Mä allekirjotan ihan täysin sen että virike on just sitä arki elämää. Leikittiin yhdessä ja laivottiin yhdessä, arjen juhlaa.
okei,kuullostaa hyvältä :) teidän vauva sit oli alusta asti kai hyvä nukkumaan? Ku mietin että esikoinen nukku aina tunnin tai pari kerrallaan ympäri vuorokauden ja mä nukuin aina silloin kun vauvakin nukkui. Mut ei taida onnistua enää sit kun on isompikin lapsi siinä..poika nukkuu päikkärit 12-14,eli siinä voisin sit nukkua tietty,ellei vauva ole hereillä.
 
pompom
Musta tuntuu, että ap on joko 15 v. teini tai ikänsä kotona lojunut nuori matalasti kouluttautunut kotiäiti, koska ei osaa kirjoitussääntöjä ja hänen juttunsa ovat aika alhaiset.

Mitä väliä vaikka jotkut laittavat lapsensa hoitoon vaikka ovat itse kotona? Onneksi näin on mahdollista tehdä :) Maailmassa on paljon pahempiakin asioita.
 
Snoopy
Meidän tapauksessa ei olisi ollut järjen hiventäkään jatkaa esikoisen hoitoa kun jäin ä-lomalle vaikka sitäkin vaihtoehtoa mietin.

Vauva nukkuu yönsä hyvin ja on muutenkin kiltti tapaus. Sisarukset ovat "hitsautuneet" yhteen jo nyt vaikka pienempi täytti vasta 4kk. Olisin todennäköisesti vaan laiskistunut ja tylsistynyt täällä kotona pienemmän kanssa, ihanaa kun on isosisarkin päivisin kotona :heart:. Työstähän tämä käy kun ikäeroa on tasan 2v, mutta päivääkään en vaihtaisi pois!

Ymmärrän kyllä niitä joilla haastavat vauvat kotona, joskushan sitä on äidinkin levättävä.
 
erilaisia tilanteita
Alkuperäinen kirjoittaja mameluu:
Minä olen 6 lapsen kotiäiti ja olen hoitanut kaikki lapseni itse kotona eli lapseni eivät ole olleet koskaan päiväkodissa.Kouluikäiset ovat kyllä esikoulun käyneet

Vaikka lapseni eivät ole päikkärissä olleet niin lapsillani on kuitenkin paljon kavereita koska ei me olla kotiin jumiuduttu 4 seinän sisälle me ollaan käyty paljon erillaisissa perhekerhoissa joissa lapset saaneet kavereita ja itse tutustunut toisiin äiteihin ja olemme äiti-lapsi porukalla käyneet leikkipuistoissa. =)

Minä en ymmärrä niitä koti äitejä jotka vievät lapset monena/joka päivä päiväkotiin ja itse viettävät päivät kotona/kaupungilla. Onko mitää järjellistä syytä laittaa lapset päikkäriin jos itse on kotona,mielestäni ei monella taitaa olla perimmäinen syy oma ns laatuaika
Mielestäni tämä on oikeinkin hyvä, että Suomessa on mahdollisuus tällaiseen. Melko halpa lastensuojelullinen keino, joka tukee monen enemmän tai vähemmän tukea tarvitsevan perheen jaksamista, sekä vanhempien ja erityisesti lasten mielenterveyttä. Se oma ns. laatuaikakin voi olla monelle tarpeen, jotta jaksaa lastensa kanssa paremmin. Hyvä jos aloittajalla on elämä ollut niin hyvällä pohjalla, ettei ole tukitoimia tarvinut. Kaikille tämä ei ole niin yksinkertaista.

t. psyk.sh ja kolmen toistaiseksi kotona hoidetun lapsen äiti (koskaanhan ei tiedä mitä elämä tuo tullesaan)
 
ihmettelijä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minustakin on väärin että työttömät vanhemmat vie lapsen päiväkotiin ja lojuuvat sitten kotona ja muksut hoidossa 8-16 välisen ajan joka päivä

Mielestäni subjektiivinen oikeus päivähoitoon hellii uusavuttomia ja laiskoja vanhempia joten toivottavasti uusi laki tulee mahdollisimman pian ja subjetiivinen oikeus hoitopaikkaan poistetaan niin ei luuserit mellasta
Tosiaan onko paljonkin tuollaisia vanhempia vai onko tämä joku uusi muotivillitys että työttömät vie lapset päiväksi päiväkotiin veronmaksajien kustannuksella ja itse viettävät vapaa-aikaa
 
vieras
Mulla oli tästä viime neuvolakäynnillä puhetta,kun olin mielessäni pähkäillyt esikoisen kotihoidon ja päiväkodin välillä. Terveydenhoitajan mielipide oli,että muutamana päivänä viikossa lapsen olisi hyvä saada ikäistään leikkiseuraa,sillä se vaikuttaa positiivisesti lapsen kehitykseen. Olkoon se sitten kerho,avoin päiväkoti,päiväkoti tai mikä tahansa vastaava.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minustakin on väärin että työttömät vanhemmat vie lapsen päiväkotiin ja lojuuvat sitten kotona ja muksut hoidossa 8-16 välisen ajan joka päivä

Mielestäni subjektiivinen oikeus päivähoitoon hellii uusavuttomia ja laiskoja vanhempia joten toivottavasti uusi laki tulee mahdollisimman pian ja subjetiivinen oikeus hoitopaikkaan poistetaan niin ei luuserit mellasta
Tosiaan onko paljonkin tuollaisia vanhempia vai onko tämä joku uusi muotivillitys että työttömät vie lapset päiväksi päiväkotiin veronmaksajien kustannuksella ja itse viettävät vapaa-aikaa

Eikö ketään säälitä ne lapset, jotka joutuvat kaiken sen muun aikansa olemaan vanhempien kanssa jotka eivät jaksa/viitsi viettää lastensa kanssa aikaa. Eikö ole hyvä, että saavat edes jostain tervettä suhdetta aikuiseen? Täällä pällistellään tällaisia asioita ja sitte huudellaan lisää tukea, kun kouluissa ammuskellaan ym....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Tosiaan onko paljonkin tuollaisia vanhempia vai onko tämä joku uusi muotivillitys että työttömät vie lapset päiväksi päiväkotiin veronmaksajien kustannuksella ja itse viettävät vapaa-aikaa
IHAN OIKEASTI, tuo ei ole todellakaan yleistä. Muualla kuin tällä palstalla, jossa jutuissa päiväkodit suorastaan pursuavat näitä tapauksia.
ja se Subjektiivinen päivähoito-oikeus on lapsenetu,sitä ei saa poistaa. Sen poistaminen ei taatusti lisää päivähoitopaikkoja.
 
työssä käyvä äiti
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa omat lapseni ovat tällä hetkellä päikkärissä kun olen työssä mutta kun olin äitiyslomalla vauvan syntymän jälkeen otin esikoisen pois päikkäristä sillä en nähnyt mitään järkeä viedä häntä hoitooon kun itse olin vauvan kanssa kotona.

Aloimme käymään perhekerhoissa heti kun vauva oli 2kk ikäinen joten isommallakin oli ikäistään seuraa perhekerhossa ja kyllä päikkäri kavereihinkin pidettiin yhteyttä.
 
huh
Kauhistuttava ajatus, että ap:n lapset joutuvat kestämään noin tuomitsevan ja yksinkertaisen vanhemman seuraa ja oppeja siihen asti, kunnes pääsevät eskariin ja kouluun. Toivottavasti omenat ovat pudonneet kauas puusta.
 
e
Alkuperäinen kirjoittaja mameluu:
minulle on ainakin suuri nautinto kun saamme mennä hiekkalaatikkolle lasten kanssa,
Sinulla on sitten aika tyhjänpäiväinen elämä jos elämäsi suuri nautinto ja hieno kokemus on mennä hiekkalaatik(k)olle lasten kanssa... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Sinulla on sitten aika tyhjänpäiväinen elämä jos elämäsi suuri nautinto ja hieno kokemus on mennä hiekkalaatik(k)olle lasten kanssa... :D
ai ? tää nyt oli taas ihan hupsu kommentti minusta.
mitä tyhjänpäivästä siinä on jos lasten kanssa arki on jollekin se suurin nautinto ? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Sinulla on sitten aika tyhjänpäiväinen elämä jos elämäsi suuri nautinto ja hieno kokemus on mennä hiekkalaatik(k)olle lasten kanssa... :D
ai ? tää nyt oli taas ihan hupsu kommentti minusta.
mitä tyhjänpäivästä siinä on jos lasten kanssa arki on jollekin se suurin nautinto ? :eek:
Ap ei nimennyt sitä ihan suurimmaksi, suureksi vaan :saint: :)
 
nallukka
Alkuperäinen kirjoittaja kukkis:
:D Täällähän taitaa olla nyt fiksumpia kommentteja kun mameluu ei oo kommentoimassa
Ootahan kun saapuu ilta niin palstalle palaa mameluu se ei ole päivällä koneella kun on ns niin vastuuntuntoinen äiti ettei voi olla koneella kun lapset valvoo menee koneelle kun muksut nukkuu:D:D:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Sinulla on sitten aika tyhjänpäiväinen elämä jos elämäsi suuri nautinto ja hieno kokemus on mennä hiekkalaatik(k)olle lasten kanssa... :D
ai ? tää nyt oli taas ihan hupsu kommentti minusta.
mitä tyhjänpäivästä siinä on jos lasten kanssa arki on jollekin se suurin nautinto ? :eek:
Ap ei nimennyt sitä ihan suurimmaksi, suureksi vaan :saint: :)
no ihan sama. pointti varmaan irtosi ? :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja mameluu:
minulle on ainakin suuri nautinto kun saamme mennä hiekkalaatikkolle lasten kanssa,
Sinulla on sitten aika tyhjänpäiväinen elämä jos elämäsi suuri nautinto ja hieno kokemus on mennä hiekkalaatik(k)olle lasten kanssa... :D
No onhan se nautinto, kun saa mennä hiekkalaatikolle ja vötkytä kotona kun työnteko ei kiinnosta. Ja leikkiä taiteilijaa, ettei nyt ihan ammatittomana pidetä. Ihan on työväenopiston akvarellikurssi käytynä, jotta opiskeltukin on.
 
kummitus täti
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Kauhistuttava ajatus, että ap:n lapset joutuvat kestämään noin tuomitsevan ja yksinkertaisen vanhemman seuraa ja oppeja siihen asti, kunnes pääsevät eskariin ja kouluun. Toivottavasti omenat ovat pudonneet kauas puusta.
Toivottavasti omput tippuu todella kauas puusta ja lapsoset oppivat suvaitsevaisiksi muiden elintapoja ja valintoja kohtaan.

Millainen isoäiti mameluusta tulee aikanaan jo ajatuskin puistattaa jos silloinkin ajattelee samoin ja paasaa lapsilleen ette muuten vie lapsianne päiväkotiin vaan teette samoin kuin minä olette ikänne kotona
 
vieras
toinen kummajainen täältä palstalta nimittäin tämä J-vikainen tätönen oliko se nyt se maximillianna vai mikä?

Noista kahdesta tulis varmaan hyvät kaverit kun ovat mestareita muita arvostelemaan ja puuttumaan muiden valintoihin niin kärkkäästi
 
pöö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
toinen kummajainen täältä palstalta nimittäin tämä J-vikainen tätönen oliko se nyt se maximillianna vai mikä?

Noista kahdesta tulis varmaan hyvät kaverit kun ovat mestareita muita arvostelemaan ja puuttumaan muiden valintoihin niin kärkkäästi
Mikä J-vikainen
 
minni
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
toinen kummajainen täältä palstalta nimittäin tämä J-vikainen tätönen oliko se nyt se maximillianna vai mikä?

Noista kahdesta tulis varmaan hyvät kaverit kun ovat mestareita muita arvostelemaan ja puuttumaan muiden valintoihin niin kärkkäästi
Mikä J-vikainen
No se maximillianna kun sillä kummallisia nimiä lapsillaan Jami,Janni,Jenny-Jamina ja Janna
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä