Kotiäidit mitä järkeä on laittaa lapset päiväkotiin äiti on kotona????????????

Status
Viestiketju on suljettu.
Minä olen 6 lapsen kotiäiti ja olen hoitanut kaikki lapseni itse kotona eli lapseni eivät ole olleet koskaan päiväkodissa.Kouluikäiset ovat kyllä esikoulun käyneet

Vaikka lapseni eivät ole päikkärissä olleet niin lapsillani on kuitenkin paljon kavereita koska ei me olla kotiin jumiuduttu 4 seinän sisälle me ollaan käyty paljon erillaisissa perhekerhoissa joissa lapset saaneet kavereita ja itse tutustunut toisiin äiteihin ja olemme äiti-lapsi porukalla käyneet leikkipuistoissa. =)

Minä en ymmärrä niitä koti äitejä jotka vievät lapset monena/joka päivä päiväkotiin ja itse viettävät päivät kotona/kaupungilla. Onko mitää järjellistä syytä laittaa lapset päikkäriin jos itse on kotona,mielestäni ei monella taitaa olla perimmäinen syy oma ns laatuaika

 
mie
Meillä syntyy kolmonen syksyllä. Esikoinen (silloin vajaa 5v) jatkaa päiväkotissa 3lyhyttä päivä viikossa neurologin suosituksesta. Todettu paha puheviivästymä, vaikeuksia toimi ryhmässä yms.
Ja mun päässä ei ole mitään vikaa...
 
miulla on nyt tilanne että kesä ajalle piti hoitopaikka varata jo huhtikuussa. Maksu menee vaikka hoitoa ei nyt sit tarvitsisikaan. Kesän työtilannetta en tiedä...

Ajattelin kyllä viedä lasta muutamana päivänä viikossa hoitoon vaikka töitä en saisikaan, joudun hoitopaikasta kuitenkin maksamaan! Ja lapsella ikää 5v
 
t
Ihana kun jaksat näin mustavalkoisesti ajatella tästä asiasta. Olen kipuillut ja itkenyt tämän asian kanssa, mutta tyttöni tarvitsee vaikean kehitysviivästymän vuoksi päiväkodin tukea. Minäkin mielelläni hoitaisin kaikki lapseni kotona, mutta vaikka minulla ei olekaan päässä vikaa, lapsellani on monenlaista vikaa. Kiitos kannustuksesta!
 
niiin
Minä ymmärrän päästään pipit ja muuten vaan vinksahtaneet, että he vievät lapsensa hoitoon, jos ovat itse kotona. Normaaliälyllä varustettu terve ihminen, joka vie lapsensa päivähoitoon ollessaan itse kotona on suoraan sanottuna vain laiska...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
jokaisen lapsen paikka on kotona jos äitikin on, esikoululainen puolipäivä-eskarissa toki
Sinulla ei selvästikään ole erityislasta itsellä eikä lähipiirissä kun ajattelet noin musta-valkoisesti.
Peesaan hömppöä. Oma on erityislapsena tarhassa vaikka itse vielä oon kotona.
 
vieras
Paljon kuuluu sulle. Ja tuskin moni jaksaa selittää jos ihmisellä on asennevamma. VAIN se oma toiminta on oikeanlaista ja ne äidit jotka vie lapsen päiväkotiin eivät takuulla rakasta lastaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkäpä jotkut hakevat tukea kasvatukseen. Minusta siinä ei ole mitään pahaa, jos asia on lapselle eduksi.
:attn: Eikö nykyään enää osaa kasvattaa lapsiaan ilman että tarhan tädit joutuu kädestä pitäen opettamaan kuinka lasta kasvatetaan,tähänkö on tultu uusavuttomuus jopa lastenkasvatuksessa
 
Alkuperäinen kirjoittaja mameluu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkäpä jotkut hakevat tukea kasvatukseen. Minusta siinä ei ole mitään pahaa, jos asia on lapselle eduksi.
:attn: Eikö nykyään enää osaa kasvattaa lapsiaan ilman että tarhan tädit joutuu kädestä pitäen opettamaan kuinka lasta kasvatetaan,tähänkö on tultu uusavuttomuus jopa lastenkasvatuksessa
hyvin sä vedät. :D :D
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mameluu:
Minä olen 6 lapsen kotiäiti ja olen hoitanut kaikki lapseni itse kotona eli lapseni eivät ole olleet koskaan päiväkodissa.Kouluikäiset ovat kyllä esikoulun käyneet

Vaikka lapseni eivät ole päikkärissä olleet niin lapsillani on kuitenkin paljon kavereita koska ei me olla kotiin jumiuduttu 4 seinän sisälle me ollaan käyty paljon erillaisissa perhekerhoissa joissa lapset saaneet kavereita ja itse tutustunut toisiin äiteihin ja olemme äiti-lapsi porukalla käyneet leikkipuistoissa. =)

Minä en ymmärrä niitä koti äitejä jotka vievät lapset monena/joka päivä päiväkotiin ja itse viettävät päivät kotona/kaupungilla. Onko mitää järjellistä syytä laittaa lapset päikkäriin jos itse on kotona,mielestäni ei monella taitaa olla perimmäinen syy oma ns laatuaika

Mä olen kotiäiti ja hoitanut kaikki lapset kotona. En tiedä.... SÄ olet kuitenkin iiiihan supermamma kun sun lapsilla on kavereitakin!!!
 
Sipe
Mielestäni lapset voi olla kotona jos on leikkikavereita ja mahdollisuus tutustua muihin lapsiin. Tiedän erään perheen missä tytöt 3 ja 5 saaneet ns. kotikasvatuksen. Naapurissa ei asu lapsia eikä isommalla tytöllä ole oikeastaan yhtään kavereita eikä edes suvussa. Isompi tyttö tuntuu olevan vähän kehityksestä jäljessä siis tarkoitan mm, puheviivästymää ja ihan tällasiä perus asioita ei osaa jakaa tavaroita pienemmän kanssa sun muuta.. Ja jos tyttö pääsee tekemisiin edes vähäksi aikaa toisten lasten kanssa niin siitä tulee ihan täysi riiviö...

eli joillakin toimii joillakin ei...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
jokaisen lapsen paikka on kotona jos äitikin on, esikoululainen puolipäivä-eskarissa toki
oisko niiden paikka ollut silloinkin kotona vai sairaalassa kun itse olin sairaalassa?

ja ihan olen normaaliälyinen, vaikka pää onkin ns. pipi
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä