Kotiäidit mitä järkeä on laittaa lapset päiväkotiin äiti on kotona????????????

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja kääkkä:
minun lapsi oli tarhassa kun olin vauvan kanssa kotona syystä että huonouninen vauva ts minun täytyi nukkua päivälläkin, ei menetetty lähitarhapaikkaa, ja onhan tuo hyvää opettelua koulua varten!
jokainen perhe tekee omat valintansa.
:LOL: laiskuuttas sinne kiikutit kun et kehdannut hoitaa ja nukuit päivät silloin kun vauva unilla ootko edes sopiva äidiksi monilla muillakin on huonounisia ja koliikkivauvoja ja ei ne oo niin laiskoja ku sä että makoovat päivät ja vauva parka parkuu sängyssään kun äiti makoo laiskana :LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mameluu:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Jos tää eukko tosiaan nukkuu viiden tunnin yöunia niin selittääkin jo aika paljon..
:LOL: :LOL: tosille riittää ne 5 tunnin yöunet ja aamulla ovat virkeitä ja mitäs se sulle kuuluu kuinka pitkää yöunta joku nukkuu
No kyllähän se meille kuuluu ihan yhtä paljon kuin sulle muitten päiväkotiinviennit.
 
:D

Meillä ollaan ainakin tänään laiskoja ja lapset saavat mennä molempien vanhempien vapaapäivänä hoitoon, kun aikuiset taas lähtee huvipuistoon... ;)

On ihanaa olla välillä laiska! Ja juu, jos olisi se mummola tms niin toki oltaisiin voitu viedä lapset (tai siis tuo poika jolla ei ole tänään päiväkodissa mitän erityistä ) sinne.
 
nojoo
No, mä oon "maannut" kotona viimeiset kolme viikkoa ja lapset olleet noin 3pv viikossa päikkärissä. Mut on tänä aikana lähtenyt eteenpäin noin 30 työhakemustakin... Niitä ei vaan voi tehdä lasten kanssa, mahdollisille työpaikoille soittelemisesta tai haastatteluissa käymisestä puhumattakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiskä:
meillä lapset 6pv/kk:ssa ryhmiksessä ja siksi laitoin koska itse halusivat (mutta lapset on täyttäneet tohon mennessä 3v), mutta en mie kotona löhöö vaan hoidan nuorinta kotona ja pidän kodin siistinä. Toisinaan silloin kun isommat lapset hoidossa/ vanhin eskarissa niin päivät tuntuvat loputtoman pitkiltä kun ei ole sitä "hälinää" ympärillä :D
:LOL: normaali äiti saa kyllä kodin pidettyä siistinä ilman että tarttee lapset kiikuttaa päikkäriin turha sun on sanoo että et löhöö kotona
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Oho:
Mikäs uus idiootti tää mameluu on?? Ihan kuin ei olisi näitä aloituksia jo satoja.Ja vastauksistaan päätelleen tää ap ei ole mikään penaalin terävin kynä...
Niinpä. Veis lapsensa hoitoon ja opiskelis edes vähän jotain. Mutta onhan toki tyhmälle helpompaa perustella kotonaolonsa lasten parhaalla kuin rehellisesti tunnustamalla ettei ole opiskelijaksi saati työntekijäksi.
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Oho:
Mikäs uus idiootti tää mameluu on?? Ihan kuin ei olisi näitä aloituksia jo satoja.Ja vastauksistaan päätelleen tää ap ei ole mikään penaalin terävin kynä...
Niinpä. Veis lapsensa hoitoon ja opiskelis edes vähän jotain. Mutta onhan toki tyhmälle helpompaa perustella kotonaolonsa lasten parhaalla kuin rehellisesti tunnustamalla ettei ole opiskelijaksi saati työntekijäksi.
totta puhut. Ei tosiaan taida ap.sta olla opiskelijaksi eikä työntekijäksikään.
 
no uuuh ! en ole vienyt hoitoon mutten myöskään istu hiekkalaatikolla ..
ap vissii tietää muiden taustoista kaiken ..ei ihme että mielenterveys ongelmat kukoistaa ja lapset voi huonosti. sehä kaikki on vaan laiskuutta
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Oho:
Mikäs uus idiootti tää mameluu on?? Ihan kuin ei olisi näitä aloituksia jo satoja.Ja vastauksistaan päätelleen tää ap ei ole mikään penaalin terävin kynä...
Niinpä. Veis lapsensa hoitoon ja opiskelis edes vähän jotain. Mutta onhan toki tyhmälle helpompaa perustella kotonaolonsa lasten parhaalla kuin rehellisesti tunnustamalla ettei ole opiskelijaksi saati työntekijäksi.
:LOL: No kuuleppas mulla sattuu olemaan ammatti ja se on taidemaari ja myyntiin niitä maalaan,mutta lapset eivät kärsi työstäni sillä maalaan muutaman tunnin illalla kun lapseni nukkuvat ja päivät annan aikaa lapsilleni

Miksi sinä leimaat ihmiset heti tyhmiksi ja idiooteiksi jos ne ei vie lapsiaan päikkäriin

:LOL:joten älähän sinä sano minusta ettei ole opiskelijaksi saati työntekijäksi :LOL:
 
kääkkä
Alkuperäinen kirjoittaja mameluu:
Alkuperäinen kirjoittaja kääkkä:
minun lapsi oli tarhassa kun olin vauvan kanssa kotona syystä että huonouninen vauva ts minun täytyi nukkua päivälläkin, ei menetetty lähitarhapaikkaa, ja onhan tuo hyvää opettelua koulua varten!
jokainen perhe tekee omat valintansa.
:LOL: laiskuuttas sinne kiikutit kun et kehdannut hoitaa ja nukuit päivät silloin kun vauva unilla ootko edes sopiva äidiksi monilla muillakin on huonounisia ja koliikkivauvoja ja ei ne oo niin laiskoja ku sä että makoovat päivät ja vauva parka parkuu sängyssään kun äiti makoo laiskana :LOL:
Juuri tuonmoisella vastauksella olet lunastanut paikkasi tietyssä ihmiskategoriassa. Onneksi en tunne sinua tosielämässä, koska lähipiirini ei kuulu idiootteja.
Korostan vielä, että jokainen perhe tekee omat valintansa.
:D
 
vieras
Tokihan joku itseoppinut pensselin kanssa heiluva "taiteilija" on ihan paras arvostelemaan kenenkään oikeassa ammatissa olevan äidin valintoja.

Kuinkas arvostettu taiteilija ap on? Apurahoillako elelet silloin kun et kotihoidontukea saa -jaa mutta olet tietysti pukannut lapsia maailmaan sopivasti siihen tahtiin ettei valtion rahahana ehdi sulkeutua?
 
Vähäunisuus kuuluu vauva aikaan. Ei ole yhteiskunnan velvollisuus maksaa hoitoa isommille kun äiti ei jaksa. Erityisäidit ja lapset on erikseen. Erityisellä tarkoitan ongelmia kehityksessä. Subjektiivinen päivä hoito ei ollut tarkoitettu äitien elämän helpotukseksi. Jos saa jostakin lapsestaan jotain yhteiskunnantukea kotihoitoa varten niin ei tulisi olla oikeutta käyttää niitä tarhapaikkojakaan. Sama toki koskee työttömiä, kotiäidit on vaan niin räikeä epäkohta. Kotiäidiksi ryhdytään ja kiikutetaan lapset hoitoon, hohhoijaa,,,,Suomi Oy on niin kuralla että kaikki tälläinen ylimääräinen luksus tulisi poistaa.
 
herää ap
Yhtä hyvin ap:lta voisi kysyä miksi olet kotiäitinä? Eikö olisi jo fiksumpaa alkaa hankkia leipää pöytään niille kohtusi hedelmille?
Olet selvästi ripustautunut miehesi ja yhteiskunnan varaan. Mitä lapsi tekee noin avuttomalla äidillä?
 
kotiäitiys kohta takana
Olen ollut vuosia kotona ja rakastan olla lasteni kanssa. Esikko koulussa ja kuopus nyt 3v :( joten työmarkkinatuelle päädyin ja etsin töitä kuumeisesti. Ammatti on mutta ei töitä vielä.

Mun on pakko laittaa lapsi hoitoon sillä en varmasti saa hoitopaikkaa LÄHELTÄ(olemme autottomia) sitten kun töitä saan, sillä meilläpäin on jonossa nytkin lapsia ja minun lapsi sai paikan.

Aloittaa elokuussa, ja EN halua viedä sinne ja tuntuu typerältä laittaa se sinne ja ite ettiä töitä ja lojua kotona ja vähävaraisena vieläpä maksaa siitä!. Typerää!!! mutta ymmärrät varmaan että PAKKO on tai hoitopaikkaa ei ole kun työ löytyy.
Aina hoetaan et kunta on velvollinen antamaan hoitopaikan kun työn saa mutta MISTÄ? Meille on pakko tulla tästä ihan vierestä.

Lapsi on arka ja tottunut olemaan vain kotona aina ilman muita hoitajia ja tuo mihin pääsee, on yhden ryhmän pieni päikky eli unelma. En voi muuta ja kyllä ottaa päähän! Mieluummin hoitaisin lapseni ite perhana mutta työkkäri ei annan lojua ja niinhän sen pitääkin kyllä mennä ettei tukia väärinkäytetä. Tai, no, onhan niitäkin jotka vaan lojuu mutta mä oikeasti etin töitä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mameluu:
:LOL: No kuuleppas mulla sattuu olemaan ammatti ja se on taidemaari ja myyntiin niitä maalaan,mutta lapset eivät kärsi työstäni sillä maalaan muutaman tunnin illalla kun lapseni nukkuvat ja päivät annan aikaa lapsilleni

Miksi sinä leimaat ihmiset heti tyhmiksi ja idiooteiksi jos ne ei vie lapsiaan päikkäriin

:LOL:joten älähän sinä sano minusta ettei ole opiskelijaksi saati työntekijäksi :LOL:
Kuule mä leimaan ja sanon susta ihan mitä mä haluan niin kauan kuin säkin arvostelet tässä muiden äitien asioita.

Taidemaalari? Just juu. Ei sitten ollu päätä opiskella niin keksit alkaa sutimaan? Vai onko sulla taiteen alan koulutus, yliopisto?
 
vieras
Mamaluu eiks sun pitänyt antaa laatuaikaa nyt lapsille eikä täällä palstailla! Oothan sä herännyt jo kuudelta viiden tunnin unien jälkeen!

Ps. Lapseni lähtee nyt tukiperheeseen viikoksi.
 
hahhah, vuoden vitsi!!
Alkuperäinen kirjoittaja mameluu:
:LOL: No kuuleppas mulla sattuu olemaan ammatti ja se on taidemaari ja myyntiin niitä maalaan,mutta lapset eivät kärsi työstäni sillä maalaan muutaman tunnin illalla kun lapseni nukkuvat ja päivät annan aikaa lapsilleni

Miksi sinä leimaat ihmiset heti tyhmiksi ja idiooteiksi jos ne ei vie lapsiaan päikkäriin

:LOL:joten älähän sinä sano minusta ettei ole opiskelijaksi saati työntekijäksi :LOL:
Suomessa on vain pari taidemaalaria jotka elättävät itsensä maalaamalla, enkä oikein jaksa uskoa että olet kumpikaan niistä.

Joten älä jauha paskaa. Mene töihin, olet kotona omaa laiskuuttasi, et kenenkään muun parhaaksi.
 
lillia
Mulle on ihan sama mitä muuta ajattelee. Minä tiedän mikä on parasta lapselleni.
Jos lapseni ei olisi aloittanut pk:ssa syksyllä niin tuskin lapseni olisi sellainen kuin nyt.
Aiemmin oli ongelmia puheessa, toisiin kontaktia ottamisessa, ujoudessa jne.. Miten lapsi onkaan kehittynyt huimasti vuoden aikana.. Ujous on poissa,puhetta tulee, uskaltaa ottaa kontaktia muihin lapsiin ja aikuisiin.On saanut kaverieta. Lapseni on lisäksi nauttinut pk;ssa olosta.Myös pk:ssa huomattiin ongelmia lapsen ymmärryksessä ja saimme lähetteen jatkotutkimuksiin, et ymmärtääkö lapsi vai eikö vain kiinnosta.
 
vieras
No, jos on puolen vuoden tai vuoden päästä tarkotus palata töihin ja laittaa vauva hoitoon. Miksi keskeyttäisi vanhemman lapsen päivähoidon kokonaan? Paikat on muutenkin kiven takana ja tutussa päiväkodissa hyvä jatkaa.
Meillä on ainakin esikoinen 5v jatkanut päiväkodissa vähän lyhemmällä viikkolla. Itse palaan töihin puolen vuoden päästä vauvan syntymästä. En kyllä olekaan mielestäni mikään kotiäiti vaan pelkästään äitiyslomalla.
Eikös kotiäiti tarkoita juuri sitä, että lapset hoidetaan kotona, eikä tarkoitus ole mennä töihin usempaan vuoteen ennen kuin lapset ehkä aloittavat koulun tai sittenkään.
Sitä paitsi kaikki äitiyslomalaiset ei ole yhtä aktiivisia sosiaalielämältään kuin aloittaja. Ja jos on 6 lasta, niin onhan niillä toki seuraa jo toisistaankin kotona. Jos ikäeroa kahdella lapsella on esim. 5 vuotta, niin leikit ei välttämättä käy yksiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mameluu:
:LOL: No kuuleppas mulla sattuu olemaan ammatti ja se on taidemaari ja myyntiin niitä maalaan,mutta lapset eivät kärsi työstäni sillä maalaan muutaman tunnin illalla kun lapseni nukkuvat ja päivät annan aikaa lapsilleni

Miksi sinä leimaat ihmiset heti tyhmiksi ja idiooteiksi jos ne ei vie lapsiaan päikkäriin

:LOL:joten älähän sinä sano minusta ettei ole opiskelijaksi saati työntekijäksi :LOL:
Kuule mä leimaan ja sanon susta ihan mitä mä haluan niin kauan kuin säkin arvostelet tässä muiden äitien asioita.

Taidemaalari? Just juu. Ei sitten ollu päätä opiskella niin keksit alkaa sutimaan? Vai onko sulla taiteen alan koulutus, yliopisto?
:LOL: kuules olen käynyt aikoinani taidealankoulutuksen joten en ole mikään itseoppinut sutija vaan ammatti taidemaalari
 
Vieras
Ja olen ennenkin kertonut täällä, että SUBJEKTIIVINEN oikeus päivähoitoon on turhaa ja p... Jos saa lapsen siis SAA, voi kai myös hoitaa?? Ymmärrän päihde- ym. ongelmaiset, mutta miksi heillä on niin iso lapsionni?? Tarvitsevatko he lapsia ja miksi muut hoitavat heidät?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hahhah:
Alkuperäinen kirjoittaja mameluu:
:LOL: No kuuleppas mulla sattuu olemaan ammatti ja se on taidemaari ja myyntiin niitä maalaan,mutta lapset eivät kärsi työstäni sillä maalaan muutaman tunnin illalla kun lapseni nukkuvat ja päivät annan aikaa lapsilleni

Miksi sinä leimaat ihmiset heti tyhmiksi ja idiooteiksi jos ne ei vie lapsiaan päikkäriin

:LOL:joten älähän sinä sano minusta ettei ole opiskelijaksi saati työntekijäksi :LOL:
Suomessa on vain pari taidemaalaria jotka elättävät itsensä maalaamalla, enkä oikein jaksa uskoa että olet kumpikaan niistä.

Joten älä jauha paskaa. Mene töihin, olet kotona omaa laiskuuttasi, et kenenkään muun parhaaksi.
:LOL: vai pari taidemaalariari suomessa jotka elettää itsensä maalaamalla on niitä kuule useampia senkin idiootti taidat vain olla kateellinen kun jollakin on pohjalla ammatti jota voi yhdistää perhe-elämään ilman että tarvii kiikuttaa lapset hoitoon ja ite lojua kotona
 
vieras
Ihan oikeesti hei, ei tosiaan kannata kenenkään noteerata päivähoitoasioissa semmosen mielipidettä joka ei itse edes omaa mitään ammattia jonka pariin palata palkkaa nauttimaan äitiysloman jälkeen.

Vähän niinkuin pyytäis asfalttimiestä ompeleen hääpukua. Tai kirjanpitäjää tekeen sähköistykset taloon.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja mameluu:
:LOL: vai pari taidemaalariari suomessa jotka elettää itsensä maalaamalla on niitä kuule useampia senkin idiootti taidat vain olla kateellinen kun jollakin on pohjalla ammatti jota voi yhdistää perhe-elämään ilman että tarvii kiikuttaa lapset hoitoon ja ite lojua kotona
Kukas tässä nyt kotona lojuukaan.

Eikö sulle ole opetettu oikeinkirjotusta siellä taidealan apukoulussa?

:snotty:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä