Kotiäidin aivosumu -mokia taas pinoon!

Yhdistety
Alkuperäinen kirjoittaja hellu:
No mä keittelin äsken hyvät ilta teet kahvinkeittimellä, laitoin veden säiliöön ja pari teepussia kannuun.
Kerkesin ekan kupposen melkeen kokonaan hörppiäja kummastelin ukollekkin omituista makua.
Mulla oli sit päivällinen kahvinsuodatin pussi paikallaan... =X ihme et maistukin pikkasen oudolle.
Mulla oli kerran kaveri käymässä ja kysyin et ottaako kahvia vai teetä, sanoi ei ole väliä. No laitoin kanssa sitten teetä kahvinkeittimellä. Kaadoin kuppiin ja kaveri tokas vaan ettei hän ihan tätä tarkoittanu! Suodatinpussi oli paikallaan..
 
firequeen
onhan näitä... söin mysliä ja syötin samalla tytölle sosetta. arvatkaa vaan oliko ne myslit menossa tytön suuhun... heräsin aamuyöstä kun tyttö itki maitoa(tai niin luulin!), kipitin pullon lämmitykseen ja sitten kuuluu sängystä miehen ääni " mitä´sää teet... juotin sen tunti sitten"... läksin kauppaan ja vedin hyyvin ohuesta, valkoisesta puuvillakankaasta valmistetun topin alle mustat rintaliivit, samalla reissulla takertui aurinkolasit kiinni tukkaan ja seisoin hölmönä kynä kädessä kun pitkästä aikaa maksoin käteisellä...
 
firequeen
ja jatkuu. eli : olen meikannut kiireessä ja soheltanut kunnon teinimaskit, meikkivoide rajat leuassa ja tummanpunaiset huulipunat miten sattuu... olen lähtenyt ulos vain toisessa korvassa korvis ja antanut kahviossa tytölle 6kk pullon " juo ite, äiti käy vessassa" kaveri vastapäätä tuijotti ihan ihmeissään... juotti sitten tytön. olen soittanut kelalle" no tässä tiina.. eikun eihän se miun nimi ole"... ja rossossa pyytänyt kebabia riisillä...
 
apsi
Minä tässä taannoin keräsin kourallisen kaikkea pikkuroskaa keittiöstä, kävin heittämässä ne kodinhoitohuoneen lattialle ja pistin oven kiinni. Hetkinen...

Kaupan ulko-oven edessä olen joskus seissyt huitomassa ilmaa, että sensori huomaisi minut ja ovi aukeaisi. Mitä nyt ovessa ei ollut lainkaan moista automatiikkaa, kahva vain.

Muutamaan otteeseen aamun unenpöpperössä olen yrittänyt jakaa pakkasmittarin lukemaa kuudella saadakseni lämpötilan nykyisissä yksiköissä näin euroaikana...

Kaverin luona käydessäni jäin pyynnöstä lounasseuraksi, minulla ei siihen aikaan ollut lapsia, mutta hänellä oli kaksi, ja nuoremmasta hoitovapaa menossa. Suit sait sain eteeni lautasen, jolle ruoka oli valmiiksi pilkottu haukkapaloiksi, ja ennen kuin ehdin kissaa sanoa, myös tuhdin lorauksen ketsuppia annoksen päälle. Itselleen kaveri kattoi sitten ns. aikuisten annoksen lisukkeineen, salaatinkastikkeineen ja kokonaisine perunoineen jne. :)
 
Sissi
Olin edellisenä päivänä ostanut sellaisen hiusnipsun, enkä ottanut lappua pois. aamulla huitaisin tukkaan ja kävin se päässä lapsen kanssa lääkärissä. Lappu oli huomattavasti suurempi kuin klipsi. Ihmettelinkin kun oli niin hyväntuulisia ihmisiä liikkellä..
Muutaman kerran olen väsyneenä pelästynyt mihin vauva on hävinnyt kun nukkuu vaunuissa.. :(
Välillä on jääkaapissa jotain mikä pitäis käyttää pois, alan miettimään ruokaa, saan jonkun hyvän idean ja kun ruoka on valmis, löytyy se aine vielä jääkaapista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Kaverin luona käydessäni jäin pyynnöstä lounasseuraksi, minulla ei siihen aikaan ollut lapsia, mutta hänellä oli kaksi, ja nuoremmasta hoitovapaa menossa. Suit sait sain eteeni lautasen, jolle ruoka oli valmiiksi pilkottu haukkapaloiksi, ja ennen kuin ehdin kissaa sanoa, myös tuhdin lorauksen ketsuppia annoksen päälle. Itselleen kaveri kattoi sitten ns. aikuisten annoksen lisukkeineen, salaatinkastikkeineen ja kokonaisine perunoineen jne. :)
:LOL:
 
firequeen
joo-o. astuin juuri lattialle unohtuneen kakkavaipan päälle ja puhuin miehelle kuin vaaleanpunainen pantteri-leffassa "siun pyhelin soi"... ja nyt tosiaan olen ihan sumussa, tokkurainen, hyvä kun tajuaa mistään mitään mutta ei auta, mies häipyi hommiinsa ja me tytön kanssa kauppaan... olkoot miten zombie-fiilis tahansa..
 
Tää oli aivan huippu pino!! :LOL:

Ite vein kerran pojan (3v) päiväkotiin 9 aikaan ja menin sit 10:ltä takaisin nukkumaan. 11 aikaan heräsin, pomppasin ylös sängystä ja pitkin asuntoa juoksin samalla huutaen pojan nimeä. Ja vasta se kauhee paniikki iski ku huomasin et portti alakertaan on auki, et mihin ihmeeseen se poika on menny, et nyt se on karannu johonki. Kunnes tajusin et tosiaan, mähän vein sen pari tuntia aikasemmin päiväkotiin :D Yksikseni sit nauroin tilannetta ja painuin takasin nukkumaan..

Ja sillon ku olin teini eikä mulla ollu vielä kännykkää, vasta haaveilin siitä. Niin joskus vknloppuna ku nukuin pidempään niin kuulin unen läpi ku lankapuhelin soi. Otin sit vaan muka kännykän kouraan ja vastasin siihen, ihmettelin et miks ei puhelin lakannu soimasta. Kunnes tajusin et puhelin oikeesti soi eikä mul ees oo mitään kännykkää :D

Sit vielä pienempi ku olin, niin tapahtui seuraavaa.. Mun äiti oli yh ja yksityisyrittäjä. Teki pitkää päivää, oli arkisin yleensä vasta 8 aikaan kotona. Minä sitten yksin talostelin kotona koulun jälkeen. Kerran olin koulusta tullessa nukahtanu ja heräsin siihen kun äitini tuli töistä. Paukkasin ulos huoneesta vihaisena kuin ampiainen et missä se on kupannu koko yön, et aamusta vasta kehtaa tulla kotia!! Äiti oli ihan ihmeissään et iltahan nyt on, hän just töistä kerkes..

Mä oon vähän tämmönen diudiu ollu aina :LOL:
 
vieras
Tää on noloa... Otin illalla tamponin pois ja tarkoituksena oli laittaa yöksi kuukuppi. Ihmettelin kuukuppia laittaessa, että mitäs naruja siellä vielä roikkuu. Olin iltasella kauppaan lähtiessä jättänyt ottamatta edellisen tamponin pois ja tunkenut toisen paikalleen. Taitaa olla tällä äipällä melkoisen löysät paikat. Väsynyt oon, kun paljon joudun lasten kanssa valvomaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Kaverin luona käydessäni jäin pyynnöstä lounasseuraksi, minulla ei siihen aikaan ollut lapsia, mutta hänellä oli kaksi, ja nuoremmasta hoitovapaa menossa. Suit sait sain eteeni lautasen, jolle ruoka oli valmiiksi pilkottu haukkapaloiksi, ja ennen kuin ehdin kissaa sanoa, myös tuhdin lorauksen ketsuppia annoksen päälle. Itselleen kaveri kattoi sitten ns. aikuisten annoksen lisukkeineen, salaatinkastikkeineen ja kokonaisine perunoineen jne. :)
;D
 
firequeen
ja tänään taas mentiin... kohtasin paikallisessa halpahallissa tuttavan joka kysyi tytön nimeä ja ikää... just. aivot löi täysin tyhjää " sonja... senja siis ! se on nyt... 6kk... eikun 8".... ja muutenkin takeltelin " etin tytölle sellasta... niinku hattu joka suojaa kaulaa... sano nyt" kypärämyssyä siis etsin. ja myöhemmin kun olimme jo kotona , miehen kännykkään tuli viesti ja hihkaisin "lue ovikello! " mies katsoi hiukan hitaasti ja sanoi että nyt menet kyllä nukkumaan :D
 
hhaha
Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
Mä olin vasta ystäväni 50v päivillä, hänkin ison perheen äiti. Siinä sit yksi mies kyseli lapsista, ja mä luettelin niiden syntymäajat: 90,91,92... 01, 03, 06 JA 08 Sit tajusin mitä olin sanonut, selitä siinä että ei, en ole raskaana.. tuli vain vauhilla sanottua yksi lapsi liikaa :D ja nauraa perään että vielähän tässä kyllä kerkiää. Ja en todellakaan ole raskaana :D

Mutta opettavainen tarina tupakoinnin vaarallisuudesta.. tapahtunut kyllä vuosia sitten.
Miehelläni oli auto, joka oli uusi, enkä ollut sillä ennen ajanut. Lähdimme käymään mun kotona 650km päässä muksujen kanssa. Mies ajoi alkumatkan, mutta pitkän työputken jälkeen sitä alkoi väsyttään ja päätettiin vaihtaa kuskia. Mies ajoi levikkeelle, astui autosta ulos. Minä takaovesta ja jätin oven auki miestä varten. Kuskin paikalla tämmäsin penkkiä ja peiliä kuulin ku takaovi läpsähti kiinni. Katsoin peilistä kohta ohittavaa rekkaa ja sanoin miehelle jotain odottamatta vastausta.. ja sit lähdin ajaan jännittäen että osaanko erilaista autoa ajaa. Ihmettelin ku viereltä alkoi kuulua jotain kolinaa, mainitsin siitä miehelle takapenkille. Painoin kaasua kovempaa, paukutus kuuluu yhä... ja mies juoksee täysillä vieressä ja paukuttaa auton ikkunaa.
Mies olikin läppäissyt oven kiinni, mutta jäänyt ulkopuolelle tupakalle.. jos se ei ois juossut autoa kiinni ja hakannut ikkunaan, ni sinne levikkeelle se ois jäänyt ja mä oisin huomannut miehen puuttumisen vasta mummolassa 400km päässä.. oisin vaan ajatellut miehen nukkuvan. Mies ois ollut pusero päällä pimiässä talvimaisemassa levikillä, eikä taloja lähellä.
Mitä opimme: tupakointi on VAARALLISTA

ei helvetti mä nauran tälle ..kuolen nauruun
 
minä'
monesti kutsun kuopusta kissan nimellä
puhun mitä sattuu

mies unohti kerran kuopuksen autoon. ikää lapsella oli silloin noin 2 viikkoa. minulle tuli rintatulehdus ja mies lähti viemään lääkäriin. otin vauvan mukaan jos joutuu kauan odottaan jotta saan imetettyä. no miehelle sitten sanoin että ajaa minut siihen tk:n ovien eteen ja tulee vauvankaa perästä sisälle. no hetkenpäästä mies tuli ja kysyin että missä vauva? ai niin seki oli se jäi autoon
 
Oltiin koko perheen voimin autolla kaupassa, ostin kotimatkalle parit suklaapatukat. Kun laitoin tyttöä autoon, heitin patukat katolle. Kun sain tytön istuimeen kiinni menin itsekkin autoon. Hetken pästä joku mies kovasti vilkuttelee ikkunan takana, moikkasin vaan iloisesti. Sitten mies osoittelee katolle ja kappas, kun nousin autosta niin suklaat oli jääny katolle. En edes saanut kiitettyä miestä kun nauraa hekotin vaan. :D
 
suklaan ystävä
Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
Olen alkanut illalla riisua itteäni ja jokaisen vaatekappaleen kohdalla selittänyt yksikseni: "Äiti ottaa nyt sukkahousut pois, nyt otetaan pusero pois..." :xmas:
Sä oot sisäistänyt äidin roolin varsin hyvin...
 
:kieh: Mansikka /banaani rahkaa ilman rahkaa...pelkällä kermavaahdolla siis.Huomasin seuraavana päivänä,kun kaivelin jääkaappia,että siellä oli 2 rahkapurkkia,jotka piti olla siellä rahkassa.Hyvin kyllä maistui pelkällä kermavaahdollakin.Ihmettelin vain,että miten niin löysää tuli,vaikka mansikat olikin aika vetisiä sulattuaan =) .
 
mena
Kampaajani kertoi omasta mokastaan:
Oli ollut paikallisessa ruokakaupassa valitsemassa perunoita, kun oli alkanut jutella tutun näköiselle vieraalle naiselle niitä näitä. Olivat törmäilleet vielä muutaman kerran kaupassa ja jutelleet mitä sattuu, kassallakin olivat peräkkäin. Ulkona nainen oli asetellut tavaroitaan pyörän kyytiin, kun kampaajani oli sanonut että hän voi ottaa sun ostokset, niin otat ne sitten meiltä mukaasi, niin ei tarvii viittä kilometriä kulkea pyörällä tavaroiden kanssa. Nainen oli vaan pyöritellyt päätään, eikä antanut tavaroita. Kampaajani oli sanonut että kun mehän asumme melkein naapureina, niin ei siitä ole mitään vaivaa. Selvisi että että nainen asui toisella puolella kaupunkia, eikä ollut se miksi kampaajani sitä luuli. Lisäksi nainen oli sanonut että jutteli siksi kun kampaajani oli niin hauskan näköinen :D :D
 

Yhteistyössä