Kotiäidin aivosumu -mokia taas pinoon!

Piuku
Tää tapahtui mun äidille kun itse olin vielä teini-ikäinen. Oli talvi ja yömyöhä kun oltiin käymässä nukkumaan ja äiti siinä unenpöpperössä vielä reilulla kädellä iski huulirasvaa huuliinsa yön ajaksi, niinkuin hänellä jostain kumman syystä on talvisin tapana. Äiti kun tuli mun huoneeseen huikkaamaan hyvät yöt, olin pudota sängystä ja tuijotin vaan äitiä epäuskoisena, sillä hän oli epähuomiossa vedellyt naamaansa huuirasvan sijasta huulipunaa ja koko suun alue oli kuin klovnin tai pikkulapsen meikkileikkien jäljiltä. Kyllä saatiin makeat naurut! :D
 
ups
Ajelinpa tuossa edellisviikolla yksisuuntaista väärään suuntaan ja olin hermostua kun vastaan ajaa auto "VÄÄRÄÄ" puolta ja tuohtuneena sitten töötötin ja välkyttelin valoja tälle "törpölle", kunnes sameat ajatukset kirkastui ja tajusin itse ajavani päin honkia. Hieman nolotti...
 
min

Tää on kuulemma ihan yleistä, et ihmiset ottaa sen kynän, jos yleensä kortilla maksavat. itsekin kun olen tämän tehnyt =)[/quote]

Mies oli maksanu ostokset rahalla. Myyjä oli antanu kuitin, niin mies oli ottanu kynän ja kuitannut, oli myyjää naurattanut, et voithan sä senkin kuittaa... :D
 
min taas
Ja terassilla oli remontti vehkeitä+anoppi ja appi. Neiti 4v keikkui A-tikkailla aika korkealla ja huusi äitin kiusaksi et "äiti saanko mä hypätä täältä?" Minä ajatuksissani huudan et joo! Iski hillitön vaivaantunut hiljaisuus. Neiti tuijotti haavi auki ja isänsä sanoi, et ei, elä hyppää! Minä+ kaikki muut repes nauruun ja kommenttia kuului tyyliin et pitäiskö äiti päästää pikku päikkäreille.. :D
 
tämmösiä
Olin autolla ajelemassa, pysähdyin risteykseen. Valot muuttu vihreiksi ja lähdin liikkeelle. Soitin siskolle kysyäkseni mihin minä olinkaan menossa kun en oikein muistanut, että ehkä hän muistaisi...

Olen pukenut päivävaippaa 3-vuotiaalle, silloin jo vuoden kuivana olleelle pojalle 6kk veljensä sijasta. Sätin siinä vielä että pysy nyt paikallas ku äiti laittaa!!

Käytän paljon kantoliinaa. Aina kun joku vauva läheisyydessäni itkee, alan hytkymään. Vaikka olisinkin kerrankin yksin siellä kaupan jonossa ;) Mahtaa olla hyvä näky.

Aamulla vetäisen usein edellispäivän (likaiset!!) vaatteet niskaan aamupalalle, puen puhtaat päälle sitten vasta lähtiessä, koska muuten vaatteet ovat ihan puurossa. Esikoisen ollessa vielä ainokainen oli kiva mennä joskus töihin edellispäivän tahraiset ja nuhruiset vaatteet niskassa :ashamed:

Kokouksessa on todella hyvä "ice breaker" ja erittäin ammattimaisen oloista vetäistä käsilaukusta esiin vaippa, läppärilaukusta tarhan kuukausikirje ja neuvolakortti ja tietenkin ottaa papiljotti takatukasta pois ennen kuin neuvottelu alkaa.
 
Nuo kortinlukijat joihin itse laitetaan pin-koodi oli melko uusia, ja olin shoppaamassa. Myyjä sitten sanoi että onko sulla pin-koodia, ja juuu onhan mulla, se on 1234. Hieman ihmiset jonossa kauhisteli ja nauroi kun sen luettelin kovaan ääneen siellä...
 
Tää tapahtu kyllä jo ennen muksua, mutta todella unenpöpperössä sain hälytyksen kaverilta et pitää lähteä yhtä tyyppiä hakeen rautatieasemalta, lähettiin matkaan toisen kaverin kans ja ajelin tuttua tietä katoin et joo tos on tuo liikennemerkki et alkaakin 60rajotus (sitä ennen 80) ja kattelin nopeusmittaria autossa et no miksei se vaiuhti himmaa vaik tuli se rajotus...niin joo jos ottais sitä jalkaa pois kaasulta edes vähän niin se vois auttaa :D Kaveri sai ainaki hyvät naurut ku aloin sille sanoo et ihmettelin miksei vauhti tipu...no ei kai jossei ite tajua tehä mitää.
 
kotiäiti
tätä äitiä on viimeaikoina hieman väsyttänyt kun oon soittanut lääkäriaikaa lapselleni ja sitten on kysytty syntymäaika.. viimeksi vasta kolmannella kerralla osu oikeaan se syntymäaika tai se täsmäs lapsen nimen kans, kyllä on nolottanut, mutta minkä väsylle voi ja yövalvomisille....
 
Sirkkeli
Minä se lähdin eilen reippaasti kaupunkiin saikussa käymään. Matkalla huomasin ottaneeni eriparihanskat käsiini, ja perillä huomasin vessassa alkkareiden olevan nurinpäin. Onneks en joutunut onnettomuuteen...

Illalla sitten päätin, että siirrän tiettarini pöytineen makkarin nurkasta helpompaan paikkaan eli tyttären huoneeseen.
Kävin purkamassa painavan sängyn tiettarin tieltä, purkasin lasit pois tiettarin pöydästä ja irrotin ja kannoin kaikki osat(näyttö, keskusyksikkö, tulostin, kajarit, hiiri, näppäimistö, modeemi, ulkoinen kovalevy ja helvetin iso sotkuinen johtokasa) sinne toiseen huoneeseen.

Siinä sitten pyyhin lattian, kokosin pöydän, laitoin tiettarin yms. vermeet paikalleen....huomatakseni, että lähelläkään ei ole antennireikää modeemille. Ei ku taas purkamaan kaikki, ja viemään takasin makkariin....saihan siinä aikansa kulumaan...
 
idiootti
kerran hölisin kaverille mietteitäni. Suomessa on n. 5milj. ihmistä, jos vaikka joku rikas jakais 5 miljoonaa kaikille suomalaisille, nii jokainen suomalainen sais miljoonan. Kaveri siihen totes et ei se nyt oo höhlä mahollista että siitä riittäis miljoona jokaiselle..enkä millää meinannu tajuta että miks ei muka? :D
 
idioootti
Alkuperäinen kirjoittaja idiootti :
kerran hölisin kaverille mietteitäni. Suomessa on n. 5milj. ihmistä, jos vaikka joku rikas jakais 5 miljoonaa kaikille suomalaisille, nii jokainen suomalainen sais miljoonan. Kaveri siihen totes et ei se nyt oo höhlä mahollista että siitä riittäis miljoona jokaiselle..enkä millää meinannu tajuta että miks ei muka? :D
muoks. tai siis tarkoitan että 5 miljoonaa jakais yhteisesti kaikille suomalaisille.
 
näinpä
Olen yh ja teen vuorotyötä. Olin pyytänyt äitini meille yöksi, jotta hän voi viedä pojan päiväkotiin aamulla jahka se aukeaa. Oma vuoroni alkoi siis 3.30 (juu tällaisia työaikoja on olemassa, jipii) ja olin tilannut työtaksikuljetuksen koska julkiset eivät tuohon aikaan liiku. Töihin mennessäni kummastelin, kun sisäänkirjautumissysteemi ei niin sitten millään toiminut. Kas kas, olin aivan vääränä päivänä töissä...!!! Eikun takas kotiin, taksimatkamaksu takaisinpäin omasta pussista ja äitini oli melko hädissään klo 4 aamulla, että mitä ihmettä täällä tapahtuu. Ja nukkunut aivan TURHAAN epämukavalla sohvallani rauhattoman yön... sorry äityli...
Kerran olin viemässä poikaa isälleen viikonloppuhoitoon ja oli vissiin aika kiire päästä "lapsivapaalle" univelkoja kuittaamaan. Yritin nääs epätoivoisesti tunkea jalkani pojan talvisaappaaseen.
 
näitä sattuu
Alkuperäinen kirjoittaja hourailija:
Olin antamassa eilen tuttipulloa miehelleni, joka siis oli tarkoitettu kuopukselle... Eikä ollu ensimmäinen kerta... =D
itsekkin tehnyt saman ja aamulla yritin syöttää miehelle jugurttia:D ei huolinut..
 
x
Mä olin menossa aamulla aikaisin töihin,ja mun piti mennä tarkastamaan,että 12-v tyttäreni on muistanut laittaa herätyskellon soimaan. En löytänyt kelloa mistään,joten oli pakko herätellä tyttöä , kysyin että missä herätyskello on..
Likka kaiveli sänkyään ja ojensi mulle deodorantin :D

--

Ja samainen lapsi havahtui siihen, että nauroin kovaan ääneen ja huusi mulle unen keskeltä "älä häiritse mun REM-unta!"

:D

Tää on kyllä hauska ketju , maha kipeenä nauranut täällä !
 
SweetestPoison harmaana
hetki sitten olin makkarissa, ottamassa kuivia pyykkejä narulta ja juttelin samalla töyhtikselle tyyliin : " ohho, katsos kun uusi nätti mekkosi tippunut lattialle, äiti vie kaappiin rypistymästä".. harmi vain, että tyttö oli kokoajan isänsä kanssa saunassa :LOL:
 
fgg
Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisten äiti:
Tänään kävin kaupassa ja ostin lahjan Jaana-nimiselle henkilölle. Ja samalla ostin muutakin, mm. pakastusrasioita. Siinä sitten kassalla ajatuksissani, samalla kun kassaneiti veteli tuotteita viivakoodinlukijan ohi, katselin sitä "ruutua", johon tulee tuotteen nimi ja hinta ja lopuksi loppusummakin.

Sitten ihan säpsähdin, kun laitteen näytössä luki "Jaanalle" ja mietin pikku sekunnin ajan, mistä hemmetistä tuo kone voi tietää, että lahja tulee Jaanalle... Kunnes hoksasin, että se olikin pakastusrasia Jäänalle ilman ääkkösiä... :LOL: :LOL:
heheheh..huippu :D
 
Fiona71 harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
tätä äitiä on viimeaikoina hieman väsyttänyt kun oon soittanut lääkäriaikaa lapselleni ja sitten on kysytty syntymäaika.. viimeksi vasta kolmannella kerralla osu oikeaan se syntymäaika tai se täsmäs lapsen nimen kans, kyllä on nolottanut, mutta minkä väsylle voi ja yövalvomisille....
Mulle on käynyt myös noin. Olin lopuksi niin sekaisin, että vastaanottaja sai tavata, että monesko päivä, mikä kuukausi ja sitten vuosi...

Kaupassa allekirjoitin kuittia ja samalla huusin poikaani "ville!" Ja yllättys yllätys, pojan nimenhän mä sinne kuittiin raapustin.

Naimisiin kun menin ja asumistukihakemusta allekirjoitin, niin enpäs vaan kirjoittanutkaan tyttönimeäni, vaan allekirjoitukseni oli koko miehen nimi, siis etunimineen päivineen. Siinä sitten nolona virkailijalle, että allekirjoitin vaihingossa miehen nimen.

 
hmmm
Menin labraan emätin näytteeseen ja annoin lapsen kela- kortin ja vastaanoton kanssa sitten ihmettelin miksi pyyntöjä ei löytynyt.......intin ja intin kunnes vastaanottovirkailija tajus katsoa syntymäajan kortista (sunt.v.2004) naurettiin sitten lopuksi molemmat kunnolla :))
 
Mulla on usein "sana hallussa", eli en puhuessani muista jonkin asian oikeaa nimeä ja sanon jotain aivan muuta, ja joskus mies kuittaileekin että jaa tänään on taas puheen päivä :D Tässä taannoin teki mieli jäävettä, siis vettä jossa on jäänpaloja, ja kun niitä ei ollut laitoin lasiin veden sekaan mehujään. Lasi unohtui tiskipöydälle ja pyysin mieheltä et annatko sen, sen sen kupin missä on liossa se vesihiitelö. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lila:
Minä hellittelin kerran vauvaa ja puhuin sille: "on se niin jännää ja hassua miten tällanen ihana pakkaus voi tulla isin pienestä siittimestä" . Tarkoitus oli sanoa, että isin pienestä siemenestä.. Mies seisoi vieressä ja sano "thanks". Hauskinta siinä on, ettei miehelläni ole todellakaan mikään pieni.. :)
:LOL: :LOL: :LOL:
 
Rouva
Alkuperäinen kirjoittaja Piuku:
Tää tapahtui mun äidille kun itse olin vielä teini-ikäinen. Oli talvi ja yömyöhä kun oltiin käymässä nukkumaan ja äiti siinä unenpöpperössä vielä reilulla kädellä iski huulirasvaa huuliinsa yön ajaksi, niinkuin hänellä jostain kumman syystä on talvisin tapana. Äiti kun tuli mun huoneeseen huikkaamaan hyvät yöt, olin pudota sängystä ja tuijotin vaan äitiä epäuskoisena, sillä hän oli epähuomiossa vedellyt naamaansa huuirasvan sijasta huulipunaa ja koko suun alue oli kuin klovnin tai pikkulapsen meikkileikkien jäljiltä. Kyllä saatiin makeat naurut! :D
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Mä olen kerran vetäissyt hydrokortisonia hammastahnan sijaan hamppiharjaan, oli melko järkky makuelämys! :X
 

Yhteistyössä