Koska on ollut lapsella hankalin ikä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias äiti

Vieras
Kyselin jo aiemmin, että onko 2,5-vuotiaan kanssa hankalaa ja useimmista ei näytä olevan. Kiinnostaisikin tietää, että mitä lapsen ikää äidit ovat pitäneet vaikeimpana ja miksi? Ja mikä aika on ollut helpointa (miksi?)

Kiitos etukäteen! :D

Tv. ensikertalainen :)

Esikoisella n. 1-vuotiaana, ennen kuin allergiat todettiin, oli tosi itkuinen ja varmaan kipeäkin. Keskimmäisellä 6v. uhma, kuopuksella ei oo vielä vaikeaa ikää ollutkaan :D

Helpointa.. Se kaikki muu! Jokaisessa ikävaiheessa on hyvät ja huonot puolensa. Parasta on se, kun lapsen kanssa voi jo jutella ja touhuilla erilaisia asioita.

Hankalin ikä on ehkä ollut 7 -vuotiaana, kun lapsi aloitti koulun. Nyt muutamaa vuotta myöhemmin tuntuu myös riitaa tulevan ihan kaikesta mahdollisesta.. Uhmaiät ja allergisten lasten itkut/yöitkut eivät olleet henkisesti ollenkaan niin raskaita aikoja mitä on tullut vähän isomoana vastaan.

Esikoinen on vasta eskari ja on juuri nyt vaikeimmillaan eikä vieläkään erityisen hankala. Kuopus on 4 ja pikkuhiljaa alkaa helpottaa pikkusen alle 3-vuotiaana alkanut järkyttävä tahtojen taisto.

[QUOTE="vieras";24431931]Ja ilma on huono ja pesulappu kutittaa ja kotona on tylsää ja ruoka on pahaa ja maapallon voi räjäyttää :D[/QUOTE]

"mä en jaksa odottaa.."
ärsyttävintä on varmaan tällä hetkellä se ruokailu. eihän se hyvää voi ollakaan kun on kaiken temppuilun jälkeen kylmä. :headwall:

...mä ensin ajattelin kaksi- kolme vuotiaan enkä- aikaa ja orastavaa minä ite- vänkäämistä...sitten mieleen nousi neljävuotiaan minä todellakin ite- aika sä oot tyhmä- laukaisuineen...mutta se väistyi viis-kuusvuotiaan mä haluun/tahdon/vaadin tuon justnytheti- ajan tieltä..kunnes tuli mieleen seitsenvuotiaan....:D

summa summaarum - jokaisessa ikäkaudessa on se jokin työläs vaihe, jonka läpi on vain mentävä. Mä uskallan väittää, että ne pahimmat ja kamalimmat, työläämmät ja huolentäyttämät ajat ovat vasta edessä, mitä vanhemmiksi lapset kasvavat...joskin myös osaltaan ne helpommatkin ;). Toivo parasta - pelkää pahinta :p.

Kyllä tän monien äitien kasvatusmetodeilla tulee ainakin tyttöjen murrosikä olemaan tosi paha. Kun ite vaihetaan miestä ku paitaa, ni kyllä sen tietää mitä tyttö tekee murrosiässä...

Yhteistyössä