Ikäasiaa: ärsyttääkö ketään muuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annette79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No enpähän tiedä. Kyllä mä voin kertoa kaikille ikäni (39v) ja olen utelias muittenkin iästä. Musta nyt vaan on kiva tietää ihmisen ikä, just mitä aikaa se elänyt ja muuta sellasta. Se antaa jotain perspektiiviä. Ei mun nyt pakko ole ihan tarkkaan tietää, mutta vaikka viiden vuoden tarkkuudella edes...

No enpähän tiedä. Kyllä mä voin kertoa kaikille ikäni (39v) ja olen utelias muittenkin iästä. Musta nyt vaan on kiva tietää ihmisen ikä, just mitä aikaa se elänyt ja muuta sellasta. Se antaa jotain perspektiiviä. Ei mun nyt pakko ole ihan tarkkaan tietää, mutta vaikka viiden vuoden tarkkuudella edes...

Niin, eihän sitä tiedä, vaikka tyyppi ois katsonut samoja telkkariohjelmia sun kanssa ja teillä vois olla vaikka kuinka paljon yhteistä puhuttavaa! Auuuutstökstökstökstök, sanoi Aki ja Turo.

Samaa mieltä olen ap:n kanssa, rehellisesti vain iät esiin.

Voin iloksenne kertoa ettei ole mitenkään mukavaa myöskään näyttää reilusti ikäistään nuoremmalta.
Ikää 28v ja pari viikkoa sitten baariin mennessä kysyttiin paperit ja nätisti ne näytin, mumisi että ok ja kysyi vielä uudestaan niitä papereita, varmistaa vielä. Kysyi että "onko nämä sun?"
Päästi lopulta sisään pitkän tuijottelun jälkeen.

Tämä voisi olla imartelevaa kun se joskus tapahtuu, mutta mun kohdalla näin käy muutaman kerran viikossa. Huumori asian suhteen on jo loppunut,viimeksi treffeillä sai hävetä kun tarjoilija kysyi mitä juotaisiin ja vaati nähdä henkkarit kun tilasin pullon punkkua.

Mun äitini ei suostunut kertomaan mulle ikäänsä, kun olin pieni. No, tarkkasilmäisenä tyttönä katsoin äidin olevan jonkin verran vanhempi kuin parhaiden kavereideni äidit, tein oman arvioni ja kerroin sitten kavereille, että äiti on noin 60-vuotias. Ei ilahtunut äiti, ei.

Voi teitä onnekkaita joita nuoremmiksi luullaan. Mulla kun ikää on (vasta) 24v ja usein keskusteluissa kun ikä tulee esille ja omani kerron on keskustelukumppanin kommentti kulmat kohollaan "aijaa luulin sua jotenkin vanhemmaks". Tää oli imartelevaa 15-17vuotiaana mut nykyisin ottaa pannuun ja pahasti.

Mutta itse kysymykseen vastaan, että kyllä mun puolesta voisi iät heittää pöydälle jos ne tulee luontevasti keskustelussa esille, en tuollaista "Khihihihi enpäs kerro"-juttua ymmärrä.

Voi teitä onnekkaita joita nuoremmiksi luullaan. Mulla kun ikää on (vasta) 24v ja usein keskusteluissa kun ikä tulee esille ja omani kerron on keskustelukumppanin kommentti kulmat kohollaan "aijaa luulin sua jotenkin vanhemmaks". Tää oli imartelevaa 15-17vuotiaana mut nykyisin ottaa pannuun ja pahasti.

Mutta itse kysymykseen vastaan, että kyllä mun puolesta voisi iät heittää pöydälle jos ne tulee luontevasti keskustelussa esille, en tuollaista "Khihihihi enpäs kerro"-juttua ymmärrä.

No ei se nuoremmaksi luuleminenkaan aina imartelevaa ole, ei ole kiva jos aikuiselle ihmiselle yritetään myydä lastenlippua bussissa :D joka on siis alle 16-vuotiaille tarkoitettu.
Ja voihan se nuoremmaksi luuleminen tarkoittaa sitäkin että arvioitava vaikuttaa henkisesti lapsellisemmalta kuin onkaan, eli siis vanhemmaksi luuleminen voisi olla enemmänkin kohteliaisuus :)

Ihmettelen että aloittaja on jo 33v ja äiti, kun vaikuttaa niin epäkypsältä asenteineen.

Mutta viidentoista vuoden päästä häntäkin saattaa joissain yhteyksissä harmittaa, että joitain kiinnostaa hänen ikänsä, vaikka sitä hänen mielestään tuntuu olevan liikaa ;)

Yhteistyössä