ärsyttääkö ketään muuta, liittyy laihikseen

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
kun kerrot jollekin normaalipainoiselle, tai sit sellaiselle joka on oikeestaan jo laihakin, että laihdutat. niin tää sit tuumaa, että joo kyllä munkin pitäis alkaa, että ainaki tollanen kilo pari pitäis pudottaa. hitonko sillä on normaalissa painossa väliä. mua niin ärsyttää tollanen :kieh: :kieh:

kyllä ! Tuttu tilanne mullekin. Kerran yks nainen joka oli kuin kuivan kesän orava alkoi mulle esittelemään olematonta mahaansa ja kuinka siitä pitäisi saada jotain pois. Totesin vaan kuivakasti että kymmenen kiloa kannattaisi heti laihduttaa noin niinku alkuunsa. Ärsyttävää !!!!!!!

ärsyttää, mutta ymmärrän. ystäväni on todella hoikka, mutta kahden raskauden jälkeen on jääny sellainen hyllyvä pulla-maha. mulla taas 30kg ylipainoa.. hän valittaa, ja näyttää normaalipainoiselta/hoikalta. mutta kun istuu ja nostaa paitaa on hänelläkin maha, josta varmaan itsekin haluaisin eroon hänen tilassaan. *himot ne on hiirelläkin* :)

No kaikki on suhteellista :D kyllä se muakin ihmetyttää mutta silloin kun olin ite 10 kiloa laihempi niin halusin silloinkin pudottaa 5 kiloa joten :whistle: ja nyt olisin tyytyväinen jos saisin sen 5 kiloa ees pois |O

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
ärsyttää, mutta ymmärrän. ystäväni on todella hoikka, mutta kahden raskauden jälkeen on jääny sellainen hyllyvä pulla-maha. mulla taas 30kg ylipainoa.. hän valittaa, ja näyttää normaalipainoiselta/hoikalta. mutta kun istuu ja nostaa paitaa on hänelläkin maha, josta varmaan itsekin haluaisin eroon hänen tilassaan. *himot ne on hiirelläkin* :)

Kuka sä oot? Puhut ihan selvästi minusta :saint:

mulla oli/on sellainen tilanne että menin paikkareihin 5 viikkoa sitten,painoin 77,3kiloa ja olen 169cm pitkä.

Mulle sanoi useat kaverit ym.että mitä sä siellä oikein teet?

Ei tuntunut kovin kivalta koska olin kuitenkin ylipainoinen,en 30 kiloa mutta kuitenkin.

Nyt kun olen tiputtanut 7 kiloa niin samat ihmiset tulevat sanomaan että ootpas sä sorjistunut,tosi kivasti on sun paino tippunut jne.

Ehkä mulla ne kilot oli asettunut "tasaisesti"tai jotain,mutta kyllähän sen itse tuntee jos on oikeasti ylimääräistä.

En ymmärrä kylläkään kanssa sellaisia jotka oikeasti ovat todella hoikkia ja silti pitäisi painoa saada pois.

Äh,sekavaa kirjoitusta ,mutta siis kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rakastunut:

tervetuloa iltapäivällä kahville! jäi lasten kemuista kakkuakin... kun kerta aiheeseen päästiin

Alkuperäinen kirjoittaja Rakastunut:

tervetuloa iltapäivällä kahville! jäi lasten kemuista kakkuakin... kun kerta aiheeseen päästiin

Kakku kyllä maistus :p
Tietäs vaan osoitteen :D

Ei ärsytä. Jos heillä on tyytymätön olo, niin asiallehan pitää tehdä jotain. Toisille parin kolmen kilon pudotus tuo tyytyväisyyden tunteen, toisille kolmekymmentä. Ei kannata moisesta ärsyyntyä :)

Ärsyttää joo. :kieh: Mut jokaisella on mielikuva siitä, millanen haluis kroppansa olevan ja laihalle joklu viidenkin kilon painon nousu voi olla tosi iso juttu. Mulla on reilusti ylipainoo ja kaikkein eniten ärsyttää se, että kun välillä sanon keventäväni ja yrittäväni laihtua, niin joku tollo tokasee siihen, että "sen kun näkis". Sitä onneks kuulee harvemmin. Toinen tosi ärsyttävä on se, että jos sanon vaik 10kg haluuvani pois, niin joskus on siihen vastattu että aihetta ois enempi. :headwall: Ihan niin ku kaikki haluis olla laihoja... Mulla ainakin on hyvä olo sillon, kun en ihan ruipelo ole. Toisille sopii se laihuus, toisille ei.

No mä saatan tehdä noin jos menen hämilleni siitä kun toinen alkaa läskejään voivottelemaan. Mitä sitten pitäisi sanoa? "Joo olet kyllä oikeasti tosi läski, hyvä että laihdutat"? Jotenkin sitä vaan menee lukkoon kun ei ihmiselle voi noinkaan sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Ai anteeksi, pidän sitten seuraavalla kerralla suuni kiinni :ashamed: Mä vain en tiennyt, etten itse saa puhua omasta onnettomasta yrityksestä saada toi ihrapeffa pienemmäksi.
älä nyt väärin ymmärrä, enhän mä sua edes tunne, en ole katsonut profiiliinkaan onko siellä kuvaa. mut mun ystävä piiriin kuuluu todellakin monta sellaista, jotka alkaa heti vetomaan omaan laihdutukseen, jos uskaltaa mainita. esim. mun ystävä on pitkä 172 ja painaa jotai 58 kg, eli ei todellakaan ole liikaa kiloja vaan heti kun puhe tulee, niin vähintään se viisi pitää saada pois.

no mä varmaan kuulun niihin ärsytyksiin, joka on kyllä normaalipainossa, mutta tahtoo silti pudottaa sinne tavoitteeseen muutaman kilon, tosin mulla ne on lähteneet ankaran sairastelun ansiosta lähes itsestään... onko sekään sitten hyväksi? tälläkin viikolla influenssan nujertamana 2 kg pudonnut :|
mutta toisaalta vain itsehän sitä parhaiten itsensä ja kroppansa tietää ja tuntee, millaisena on Hyvä olla... jos sihen vaaditaan parin kilon pudotus, niin homma ok. Tsemppaan vastaavasti muita, joilla ehkä enemmän pudotettavaa... ei siinä lopulta ratkaise kilojen määrä, vaan tärkeintä on se, että tulee itselle parempi olo jo mahdollisista saavutuksista =)

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Ai anteeksi, pidän sitten seuraavalla kerralla suuni kiinni :ashamed: Mä vain en tiennyt, etten itse saa puhua omasta onnettomasta yrityksestä saada toi ihrapeffa pienemmäksi.
älä nyt väärin ymmärrä, enhän mä sua edes tunne, en ole katsonut profiiliinkaan onko siellä kuvaa. mut mun ystävä piiriin kuuluu todellakin monta sellaista, jotka alkaa heti vetomaan omaan laihdutukseen, jos uskaltaa mainita. esim. mun ystävä on pitkä 172 ja painaa jotai 58 kg, eli ei todellakaan ole liikaa kiloja vaan heti kun puhe tulee, niin vähintään se viisi pitää saada pois.

En mä varmaan sulle olekkaan sanonut, mutta joillekin toisille olen.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
No mä saatan tehdä noin jos menen hämilleni siitä kun toinen alkaa läskejään voivottelemaan. Mitä sitten pitäisi sanoa? "Joo olet kyllä oikeasti tosi läski, hyvä että laihdutat"? Jotenkin sitä vaan menee lukkoon kun ei ihmiselle voi noinkaan sanoa.

no eiks se olis ihan hyvä sanoa, kyllä se läski sen tietää. ja muutenkin, mä olen jojo, ja aina kaikki toitotttaa isoon ääneen että kuinka oon laihtunu, kukaan ei ole ikinä sanonu et ootpa muuten lihonu!?? ukolle sanoin et kun huomaat niin sano, se toisen sanominen satuttaa, mutta saattais auttaakin.

Kun tietäiskin millä itse laihiksen jälkeen lähtis vielä se "sitkein" eli pömppö ja reidetkin tuntuvat liikunnalla vain paisuvan....Olen kyllä iloinen, että 8kg lähti, vielä olis 2-5kg tiivistettävää -sitten olisin normaalipainossa. Ja se riittää minulle. P.S. En olisi edes normaalipainon alarajoilla vaan keskivaiheilla. Liikunnasta kun löytäisin sopivimman muodon itselleni, semmoisen stressinhallintakeinon ja masuntrimmaajan yhdistelmän. Hiihtohan se saattaisi olla :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tomaattikeitto:
Kun tietäiskin millä itse laihiksen jälkeen lähtis vielä se "sitkein" eli pömppö ja reidetkin tuntuvat liikunnalla vain paisuvan....Olen kyllä iloinen, että 8kg lähti, vielä olis 2-5kg tiivistettävää -sitten olisin normaalipainossa. Ja se riittää minulle. P.S. En olisi edes normaalipainon alarajoilla vaan keskivaiheilla. Liikunnasta kun löytäisin sopivimman muodon itselleni, semmoisen stressinhallintakeinon ja masuntrimmaajan yhdistelmän. Hiihtohan se saattaisi olla :D

eiköhän lähdetä kaikki suksiostoksille ja hiihtoladulle
:D puuttuu enää lumi :|

Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
eiköhän lähdetä kaikki suksiostoksille ja hiihtoladulle
:D puuttuu enää lumi :|

Ei ole lunta meilläkään, vaikka nyt ois ihana ilma (jos ei tuulis)mennä vaikka luistimilla järven jäällä...tosin sekin on jääny, siellä on railoja. Onko nää vain tekosyitä?

:D

Sama juttu mulla. Mitä oikeasti pitäisi sanoa ylipainoiselle, joka laihduttaa? "Hieno juttu!", "Onkin ihan paikallaan", "No, ei kai sun tarvi"?

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:

Sama juttu mulla. Mitä oikeasti pitäisi sanoa ylipainoiselle, joka laihduttaa? "Hieno juttu!", "Onkin ihan paikallaan", "No, ei kai sun tarvi"?

no eiks se olis ihan hyvä sanoa, kyllä se läski sen tietää. ja muutenkin, mä olen jojo, ja aina kaikki toitotttaa isoon ääneen että kuinka oon laihtunu, kukaan ei ole ikinä sanonu et ootpa muuten lihonu!?? ukolle sanoin et kun huomaat niin sano, se toisen sanominen satuttaa, mutta saattais auttaakin

Tsempata aidosti ja olla henkisenä tukena, ei siihen sen isompia sanoja kai tarvita, riittää, että on hengessä mukana

=)

No mä saatan tehdä noin jos menen hämilleni siitä kun toinen alkaa läskejään voivottelemaan. Mitä sitten pitäisi sanoa? "Joo olet kyllä oikeasti tosi läski, hyvä että laihdutat"? Jotenkin sitä vaan menee lukkoon
kun ei ihmiselle voi noinkaan sanoa.

Tsempata aidosti ja olla henkisenä tukena, ei siihen sen isompia sanoja kai tarvita, riittää, että on hengessä mukana

=)

No se. Mulla yks työkaveri aina painii kilojensa kanssa. On mullakin pari kiloa pudotettavana vielä ennen raskautta painoon, mutta enpä viitti niistä puhua, ku vastaukseksi saa vaan, että "MITÄ SULLAKIN ON PUDOTETTAVAA". Siis kyllä minuakin ne pari kiloa vaivaa. Siis ihan säälittävää, että niitä ei saa pois, vaikka kuinka yrittää...ilmeisesti ei yritä tarpeeksi.

Ja sitte saa vielä kuulla jatkuvasti, kuinka en liho ja saan syödä mitä vaan. Ja siis olen hoikka nainen, joka jatkuvasti miettii mitä suuhunsa pistää...minusta epäoikeidenmukaista.

Tsemppiä tarvis itekin, mutta sitä ei saa, ko sitä painoa ei ole 30kg yli normaalin.

Tilittää katkerana Annu

=)
juuri näin, ei tarvii mennä nimittelemään läskiksi, eikä myöskään kieltää asiaa, jos ylipainoinen sen itse puheeksi ottaa.

Yhteistyössä