Koska on oikeus olla väsynyt?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieraana

Vieras
Tuolla yhdessä ketjussa mainittiin että monen lapsen äiti ei saa olla väsynyt tai valittaa mistään kun on itse tehnyt lapsensa. Eikö yhden tai kahden lapsen äiti ole tehnyt myös omat lapsensa? Miksi sit he saavat valittaa väsymystä tai hankalaa ikää lapsella, jos suurperheen äiti ei saa? Olenko oikeassa jos väitän että suurperheen äidit eivät uskalla tai kehtaa pyytää apua vaikka tarvitsisivat koska muut äidit tuomitsee heidän avuntarpeensa? Kehtaako suurperheen äiti ottaa vastaan tarjottuakaan apua? Millaisia kokemuksia ja ajatuksia teissä herää? Miten itse ajattelette asian?
 
Mie taas olen törmänny siihen, ettei yhden lapsen äiti edes VOI olla väsynyt, koska hänellähän on vaan yksi lapsi. Näin mulle sanoi eräs kolmen lapsen äiti joskus kun toi esikoinen oli pieni.
 
Joskus on kysytty juurikin lapsimäärää, ja monesti useamman kuin kahden lapsen äidit sanovat, että on helppoa monen kanssa. Itse en osaa muuta kuin epäillä puhuvatko totta, ehkä vain eivät uskalla sanoa, että on rankkaa.

Meillä kun lapsia on 2, ja kyllä yhden kanssa oli elämä helppoa. Yksi lapsi oli kuin mikä tahansa ihmissuhde, riitti aikaa parisuhteelle, uralle harrastuksille. Kaksi lasta on jo työtä, siinä kuin yksi lapsi oli vain kuin kiva kaveri tai ystävä, tai kuka tahansa ihminen. Meni siinä sivussa. 2 lasta on jatkuvaa tappelua ja sotkua ja vänkäämistä joka asiasta.

Epäilen usein monen lapsen äitejä, että eivät puhu totta, kun eivät kehtaa sanoa, että eivät olisi halunneet niin monta.
 
Ei ikinä voi olla nainen väsyny!!

Jos sulla ei oo lapsia, niin ei voi olla väsyny kun sun aika on kaikki sun omaa ja oot niin itsekäs jne jne

Jos on lapsia, niin ite oot halunnu hankkia joten älä valita...

;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea laiskana:
Mie taas olen törmänny siihen, ettei yhden lapsen äiti edes VOI olla väsynyt, koska hänellähän on vaan yksi lapsi. Näin mulle sanoi eräs kolmen lapsen äiti joskus kun toi esikoinen oli pieni.

Tähän miekin olen törmännyt, mutta voihan tuota väsyttää kun väsyttää, piste. Mut en valita, väsymykselle ei mitään voi, se pitää vaan levätä pois kun pystyy.
 
Väsyny saa olla sitten kun on lapsenlapsetki kasvattanu aikuiseksi.Jos sitten vielä henki pihisee niin voi olla oikeus matkustella tai kieltäytyä hoitamasta kenenkään lapsia enää.Ennen sitä ei saa valittaa väsymystä,ei pyytää apua eikä varsinkaan vastaanottaa sitä.Sen takia mäkin kitkutan vaikka olisin oikeutettu toimeentulotukeen koska mä haluan tehdä sen vittumaisuuttani.Teen niinkuin Spede Pasanen aikoinaan,maksimoin kurjuuden.
Yhdeksän vuotta vielä,sen jälkeen ei ainuttakaan kakaraa,eikä tippaakaan vastuuta enää kuin itsestäni.Siihen asti kiristellään hammasta.Töitä odotellessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea laiskana:
Mie taas olen törmänny siihen, ettei yhden lapsen äiti edes VOI olla väsynyt, koska hänellähän on vaan yksi lapsi. Näin mulle sanoi eräs kolmen lapsen äiti joskus kun toi esikoinen oli pieni.

Samaan olen itsekkin törmännyt...

Miksi sitten lapsettomille työssäkävijöille ei kukaan mene sanomaan, että "ethän sinä ole väsynyt kun töitä teet VAAN 8-9 h päivässä..." entäpä työttömät lapsettoman, väsyttäähän niitäkin. Miksi äitien pitäisi olla yli-ihmisiä jotka jaksaa ja jaksaa ja jaksaa?
 
Tjaa, minulla kohta toivottavasti 6des hengissä oleva vauva sylissä. Keskenmenoja ja kohtukuolemakin täs välissä. Jos näin montaa lasta en haluais olisi ollut huomattavasti helpompi heittää hanskat tiskiin.Ja joo, välillä olen väsyny mutta niin olin kun oli esikoinen pieni. Mitenkä se lapsimäärä sen suhteen muuttais asiaa?

Silti mulla ei ollut oikeutta surra kohtuunkuollutta, tai olla väsyny, koska meillähän on jo niin monta lasta.

 
Mä tässä kävin sossussa puhumassa tosta neidin tulevasta murkkuiästä ja siellä oli niin ihana ihminen toisella puolella pöytää kuuntelemassa että uskalsin hälle tunnustaa että olen välillä väsynyt eikä tuominnut mua millään tavalla vaan sanoi että jokaisella on oikeus olla välillä väsynyt ja voin aina mennä hälle puhumaan kun siltä tuntuu ettei yksin jaksa. Nyt on taas seesteinen aika menossa neidin kanssa, ehkä silleenkin kun isänsä on tässä vaikka on niitä ollut muutenkin vaikkei isänsä jatkuvasti tässä olekaan. Eli ei tartte miettiä että montako lasta on jos on väsynyt niin on ja sillä sipuli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Mä tässä kävin sossussa puhumassa tosta neidin tulevasta murkkuiästä ja siellä oli niin ihana ihminen toisella puolella pöytää kuuntelemassa että uskalsin hälle tunnustaa että olen välillä väsynyt eikä tuominnut mua millään tavalla vaan sanoi että jokaisella on oikeus olla välillä väsynyt ja voin aina mennä hälle puhumaan kun siltä tuntuu ettei yksin jaksa. Nyt on taas seesteinen aika menossa neidin kanssa, ehkä silleenkin kun isänsä on tässä vaikka on niitä ollut muutenkin vaikkei isänsä jatkuvasti tässä olekaan. Eli ei tartte miettiä että montako lasta on jos on väsynyt niin on ja sillä sipuli.

No voisit kyllä sinäkin vähän skarpata ja ottaa vastuuta. Täysin yhteiskunnan rahoilla olet ja vielä käyt työllistämässä yhteiskunnan rahoilla virkailijoita, vaikka toisilla lapset huostaanotetaan ja on isoja tarpeita kun monta lasta kärsii, ja vanhemmat eivät jaksa, ja sinä käyt muuten vain porisemassa ja marisemassa, vaikk apäivät makoilet kotona ja keskityt koululaisen elämää märehtimään.
Vähän voisit kyllä yrittää olla kunnianhimoisempi ja tehdä itsekin jotain muiden hyväksi, eikä vain olla koko ajan vailla yhteiskunnalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Mä tässä kävin sossussa puhumassa tosta neidin tulevasta murkkuiästä ja siellä oli niin ihana ihminen toisella puolella pöytää kuuntelemassa että uskalsin hälle tunnustaa että olen välillä väsynyt eikä tuominnut mua millään tavalla vaan sanoi että jokaisella on oikeus olla välillä väsynyt ja voin aina mennä hälle puhumaan kun siltä tuntuu ettei yksin jaksa. Nyt on taas seesteinen aika menossa neidin kanssa, ehkä silleenkin kun isänsä on tässä vaikka on niitä ollut muutenkin vaikkei isänsä jatkuvasti tässä olekaan. Eli ei tartte miettiä että montako lasta on jos on väsynyt niin on ja sillä sipuli.

No voisit kyllä sinäkin vähän skarpata ja ottaa vastuuta. Täysin yhteiskunnan rahoilla olet ja vielä käyt työllistämässä yhteiskunnan rahoilla virkailijoita, vaikka toisilla lapset huostaanotetaan ja on isoja tarpeita kun monta lasta kärsii, ja vanhemmat eivät jaksa, ja sinä käyt muuten vain porisemassa ja marisemassa, vaikk apäivät makoilet kotona ja keskityt koululaisen elämää märehtimään.
Vähän voisit kyllä yrittää olla kunnianhimoisempi ja tehdä itsekin jotain muiden hyväksi, eikä vain olla koko ajan vailla yhteiskunnalta.

Kyllä siellä saa puhumassa käydä ei se ole keneltäkään pois, ei edes sulta. Mistä sä niin tiiät että elän yhteiskunnan varoilla jos sossussa puhumassa käyn vai onko sekin jo kiellettyä toi puhuminen? Haista sinä huilu ajatuksinesi ja työnnä ne sinne jonnekin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Mä tässä kävin sossussa puhumassa tosta neidin tulevasta murkkuiästä ja siellä oli niin ihana ihminen toisella puolella pöytää kuuntelemassa että uskalsin hälle tunnustaa että olen välillä väsynyt eikä tuominnut mua millään tavalla vaan sanoi että jokaisella on oikeus olla välillä väsynyt ja voin aina mennä hälle puhumaan kun siltä tuntuu ettei yksin jaksa. Nyt on taas seesteinen aika menossa neidin kanssa, ehkä silleenkin kun isänsä on tässä vaikka on niitä ollut muutenkin vaikkei isänsä jatkuvasti tässä olekaan. Eli ei tartte miettiä että montako lasta on jos on väsynyt niin on ja sillä sipuli.

No voisit kyllä sinäkin vähän skarpata ja ottaa vastuuta. Täysin yhteiskunnan rahoilla olet ja vielä käyt työllistämässä yhteiskunnan rahoilla virkailijoita, vaikka toisilla lapset huostaanotetaan ja on isoja tarpeita kun monta lasta kärsii, ja vanhemmat eivät jaksa, ja sinä käyt muuten vain porisemassa ja marisemassa, vaikk apäivät makoilet kotona ja keskityt koululaisen elämää märehtimään.
Vähän voisit kyllä yrittää olla kunnianhimoisempi ja tehdä itsekin jotain muiden hyväksi, eikä vain olla koko ajan vailla yhteiskunnalta.

Kyllä siellä saa puhumassa käydä ei se ole keneltäkään pois, ei edes sulta. Mistä sä niin tiiät että elän yhteiskunnan varoilla jos sossussa puhumassa käyn vai onko sekin jo kiellettyä toi puhuminen? Haista sinä huilu ajatuksinesi ja työnnä ne sinne jonnekin.

Ei se ilmaiseksi istu siellä kuuntelemassa, palkan maksamme me veronmaksajat.
Kyllä voisit joskus miettiä mitä sinä voit tehdä muiden hyväksi eikä olla lisää vailla jos kotona päivät makoilet eläkkeellä.
 
En mä pelkästään makoile vaan teen jopa töitä (olen avonin ja kotigastronomin jälleenmyyjä) ja kuntoilen siinä välissä, siivoan kotia yms, ei pelkkää makoilua, sori vaan. Ei voi mitään jos sulla on tollaset ennakkokäsitykset musta kun et tiedä musta paskankaan vertaa niin älä tule sanomaan mulle että millanen mä muka sun mielestäs oon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
En mä pelkästään makoile vaan teen jopa töitä (olen avonin ja kotigastronomin jälleenmyyjä) ja kuntoilen siinä välissä, siivoan kotia yms, ei pelkkää makoilua, sori vaan. Ei voi mitään jos sulla on tollaset ennakkokäsitykset musta kun et tiedä musta paskankaan vertaa niin älä tule sanomaan mulle että millanen mä muka sun mielestäs oon.

Ihan sama, voisit silti miettiä joskus asioita toiisnpäin, mitä sinä voit tehdä muiden hyväksi, eikä koko a jan olla vailla yhteiskunnalta lisäapua, vaikka lapsesi on kohta täysi-ikäinen.
 
En mä koko aikaa ole pyytämässä lisäapua, en suinkaan. Kyllä aika pitkälle yritän pärjätä itsekseni. Sanos sä mitä mä voisin tehä ja mennä kertomaan myös työnantajille se että ottaa mut töihin kun mä oon jo yrittänyt niin monesti ja aina vaan luvataan ja kuitenkaan ne lupaukset ei johda mihinkään. Kyllähän tässä olis valmis jo haudankin lepoon kun kerran saa kuulla pelkkää pottuilua (en viittiny pahempaa sanaa sanoa vaikka mieli olisi tehnyt) kaikesta mitä teet tai jätät tekemättä. Säkin voisit miettiä sitä että oliskos ollut parempi olla hiljaa kun sanoa noin törkeesti koska yrittänyt olen (tuttavat, sukulaiset ja ystävät todistavat täällä sen) kaikkea mahollista mutta kun ei onnaa niin ei, menee usko kaikkiin väkisinkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Mä tässä kävin sossussa puhumassa tosta neidin tulevasta murkkuiästä ja siellä oli niin ihana ihminen toisella puolella pöytää kuuntelemassa että uskalsin hälle tunnustaa että olen välillä väsynyt eikä tuominnut mua millään tavalla vaan sanoi että jokaisella on oikeus olla välillä väsynyt ja voin aina mennä hälle puhumaan kun siltä tuntuu ettei yksin jaksa. Nyt on taas seesteinen aika menossa neidin kanssa, ehkä silleenkin kun isänsä on tässä vaikka on niitä ollut muutenkin vaikkei isänsä jatkuvasti tässä olekaan. Eli ei tartte miettiä että montako lasta on jos on väsynyt niin on ja sillä sipuli.

No voisit kyllä sinäkin vähän skarpata ja ottaa vastuuta. Täysin yhteiskunnan rahoilla olet ja vielä käyt työllistämässä yhteiskunnan rahoilla virkailijoita, vaikka toisilla lapset huostaanotetaan ja on isoja tarpeita kun monta lasta kärsii, ja vanhemmat eivät jaksa, ja sinä käyt muuten vain porisemassa ja marisemassa, vaikk apäivät makoilet kotona ja keskityt koululaisen elämää märehtimään.
Vähän voisit kyllä yrittää olla kunnianhimoisempi ja tehdä itsekin jotain muiden hyväksi, eikä vain olla koko ajan vailla yhteiskunnalta.

Kyllä siellä saa puhumassa käydä ei se ole keneltäkään pois, ei edes sulta. Mistä sä niin tiiät että elän yhteiskunnan varoilla jos sossussa puhumassa käyn vai onko sekin jo kiellettyä toi puhuminen? Haista sinä huilu ajatuksinesi ja työnnä ne sinne jonnekin.

Ei se ilmaiseksi istu siellä kuuntelemassa, palkan maksamme me veronmaksajat.
Kyllä voisit joskus miettiä mitä sinä voit tehdä muiden hyväksi eikä olla lisää vailla jos kotona päivät makoilet eläkkeellä.

Jaahas. Kirjoitteleeko kommentoija tähän aikaan päivästä tänne työnantajan ajalla vai oletko työtön?
Kyllähän nämä palvelut kaikille kansalaisille kuuluu. Mitä sinä oikein höpötät?
 
Niin munkin mielestä kuuluisi mutta täällä joku on näköjään toista mieltä. Jos on melkein murkkuikänen lapsi niin ei se tarkota sitä ettei tilanteisiin voisi väsyä mutta en kyllä täällä pahemmin ole väsymystäni valitellut ainakaan omasta mielestäni. Mutta jotkut vaan ei sitä ymmärrä tai halua ymmärtää.
 
Tottakai ihminen voi ja SAA olla väsynyt!Ei ihminen ole mikään kone joka jaksaa ja jaksaa ja jaksaa.Väsymystä voi olla henkistä ja myös fyysistä,ite koen 3 lapsen kans enempi olevani fyysisesti väsynyt,uhmat ym kuluttaa hermoja melko paljon.Mutta onneksi kaikki päivät ei ole samanlaisia :D Välillä on parempia ja välillä huonompia.
 
Kyllä mulla mielestäni on oikeus olla väsynyt kun tuon kuopus nukkunut pienestä asti huonosti niin kai se alkaa jossain välissä 11 kk jälkeen väsyttämään |O ,ja vaikka ei ole kun tuo yks vahdittava kun toiset jo isompia.Koitan nukkua toisinaan kun poika päiväunilla enkä tee tuosta väsymyksestä sen suurempaa numeroa,kaipa tuo joskus rupeaa yönsä nukkumaan heräilemättä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Niin munkin mielestä kuuluisi mutta täällä joku on näköjään toista mieltä. Jos on melkein murkkuikänen lapsi niin ei se tarkota sitä ettei tilanteisiin voisi väsyä mutta en kyllä täällä pahemmin ole väsymystäni valitellut ainakaan omasta mielestäni. Mutta jotkut vaan ei sitä ymmärrä tai halua ymmärtää.
Ja näistä nettimielipiteistä,nimenomaan vittuilevista ei kannata päiväänsä pilata.Mä ainakin toivon sydämestäni samat paskavaikeudet vittuilijoille kun mulla itsellänikin on.Lyön vetoa että moni muu olis mun sijassani jo luovuttanu.
 
Täällä on tullut huomattua sekin, että työssäkäyvä äiti ei saa olla väsynyt. Saahan hän päivät vetää töissä lonkkaa, koti ei sotkeudu työpäivän aikana, eikä töyssäkäyvillä ole muitakaan kotihommia :o
 

Yhteistyössä