onko ketään joka on tai on ollut esimies tehtävissä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Energiset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Energiset

Uusi jäsen
12.02.2008
14
0
1
jaatteko nyt mulle niitä kullankalliita neuvoja mitkä näätte hyväksi, kiitos.. :) alotan piakkoin uuden työn esimiestehtävissä ja mua jännittää niin vietävästi!! oon aiemmin, monta vuotta sitten ollut esimiehenä toisessa paikassa, mutta tämän alkavan työn kuvat on paljon laajemmat kuin mitä ennen on ollut... ja ruosteessakin varmaan taidot on.. :) ihan kaikenlaista neuvoa kaipailisin työn arkeen ja esim. työvuorolistojen tekoon hyviä vinkkejä. edellisen paikan työvuorot piti vaan laittaa jotenkin ko melkein kaikki muut paitsi minä, oli opiskelijoita, mutta nyt on tosiaan vähän erillainen paikka tiijossa.. oon yrittäny verrytellä muistilihaksia, mutta tosiasiahan se on että kun tulee äidiksi, jää aivot narikkaan :D voi jessus ko jännittää.. :) kiitos sitten asiallisista viesteistä jo etukäteen :)

Kannattaa tutustua oman alasi päivitettyyn työehtosopimukseen, jotta tiedät kaikki uudet jutut jota esim työvuorosuunnittelussa pitää ottaa huomioon.
Lisäksi käyt vaikka kirjastosta lainaamassa oman alasi lehtiä, jotta pääset jyvälle nykypäivän jutuista.
Sitten vaan menet omana itsenäsi ja annat työsi opettaa ja ole rohkea ja kysy neuvoa myös alaisiltasi, jos he ovat kerran työpaikassasi olleet pidempään.

Koita olla läsnä alaisten kanssa niin paljon kuin mahdollista, itseä harmittaa kun aina pukataan niin paljon muita töitä ettei kerkee alaisten kanssa sitten olemaan/ratkomaan ongelmia. Ja jos sulla on oma työhuone, älä pidä ovea kiinni. Pikkujuttu, mutta se tekee avoimemman vaikutelman kun ovi on aina auki.

Riippuu tietty alasta, TESsin opettelet viimeistään nyt alusta loppuun ja toisinpäin ulkoa ja sieltähän ne käytännön raamit löytyy.

Sitten vaan niitä henkisiä johtamistaitoja itsestä kaivelemaan, jokainen varmaan pelaa jossain määrin omalla persoonallaan. Aseta itses kuitenkin henkisesti vähän sen työn ulkopuolelle, niin pysyy työasiat töissä ja henkilökohtaiset tunteet irrallaan.
Ja ehdoton tasapuolisuus ja oikeudenmukaisuus kaikessa, hyvässä ja huonossakin.

Onnea uuteen työhön!

Yhteistyössä