N
Nicola
Vieras
Itse oon 24vuotias ja oon omaishoitaja mummolleni joka sairastaa dementiaa ja käy tällä hetkellä myös syöpähoidoissa, mummo siis asuu meillä ja hänellä on oma huone. Päädyttiin tähän ratkaisuun koska sain 2v sitten lapsen ja kun lapsi oli vuoden ikäinen niin mummolle piti ruveta etsimään hoitopaikkaa. Vanhempani ovat molemmat työelämässä vielä aktiivisia ja isäni olisi joutunut jättämään rakastamansa työn koska halusi että mummo hoidetaan kotona. Koska olin hoitovapaalla enkä ollut ehtinyt koulun jälkeen hankkia vakituista työtä tarjouduin ottamaan mummon meille asumaan(toki miehen kanssa ensin keskusteltiin ja sovittiin etukäteen asiat ja selvitettiin n.1000asiaa). Asiaa tietysti helpotti se että meillä on omakotitalo ja saatiin järjestymään yksi huone vapaaksi.
Välillä on raskasta kun esim meillä on paljon ystäviä joiden kanssa vietetään aikaa niin on aina sitten myös mummo mukana kertomassa omia juttujaan. Parempina päivinä mummo auttelee kotona.
Joskus on hauska katsella kun 2v neuvoo mummia miten täytetään pesukone ja mistä pitää painaa että saa pyykkikoneen päälle. Ei aina tiedä että kumpi on lapsi ja kumpi aikuinen=)
Halusin vaan kertoa oman elämäntilanteeni jos joku miettii että miksi kirjoitin.
Välillä on raskasta kun esim meillä on paljon ystäviä joiden kanssa vietetään aikaa niin on aina sitten myös mummo mukana kertomassa omia juttujaan. Parempina päivinä mummo auttelee kotona.
Joskus on hauska katsella kun 2v neuvoo mummia miten täytetään pesukone ja mistä pitää painaa että saa pyykkikoneen päälle. Ei aina tiedä että kumpi on lapsi ja kumpi aikuinen=)
Halusin vaan kertoa oman elämäntilanteeni jos joku miettii että miksi kirjoitin.