*Kolmekymppiset tokakertalaiset ELOKUUSSA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kvart över
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kvart över

Aktiivinen jäsen
26.03.2007
4 876
9
38

-O D O T T E L I J A T-

Vetku..................................LA 8.9.2010....................Porvoo
Epeti...................................LA 20.9.2010..................HYS
Kvart över ..........................LA 28.9.2010..................KOS
Piipi79.................................LA 9.1.2011....................TYKS
Hazel..................................LA 24.1.2011
Sasha80.............................LA 1.3.2011.....................SKS
Novelle78 ...........................LA 16.3.2011..................K-SKS
Piki80..................................LA 18.3.2011..................SKS
Niiskunenä-78.....................LA 30.3.2011..................K-HKS
Soap...................................LA 3.4.2011
Pössi...................................LA 7.4.2011

-S Y N T Y N E E T -

Y k k ö s e t

2008
Piipi79 20.2. (40+5).......................Tyttö
Soap toukokuu..............................Tyttö
Hemuli79 21.5. (39+4)...................Poika 49cm, 3430g
Nanna81 22.9. (38+5)...................Poika 51cm, 3985g
Novelle78 19.10. (41+0)................Poika 55 cm, 3570g
Pössi joulukuu...............................
Sasha80 28.12. (36+1)..................Poika 45 cm, 2480g

2009
Niiskunenä-78 23.1. (37+0)...........Poika 48 cm, 2835g
Vetku 1.2. (40+4)..........................Tyttö 49cm, 3330g
Kvart Över 17.2. (41+0).................Tyttö 52cm, 3920g
Epeti 27.8......................................Poika ja Poika
Piki80 26.10. (40+2)......................Tyttö 51cm, 3654g

K a k k o s e t

2010
Nanna81 26.2. (40+5)....................Poika 3654g ja 51cm
Hemuli 8.6. (40+5)..........................Tyttö 3820g ja 49cm

Elikkäs olisko hyvä sitten näin? Siirrän tänne nyt ne ketkä on kommentoineet tuohon ekakertalaisten ketjuun tänään ja muut tulee sitten perässä?

Musta olis kivaa, jos tästä tulisi vaikka sellainen vähän yhdistetty vauva- ja odotuspuolen ketju, kun tuo vauvapuoli vähän kuivui kasaan feissariryhmän takia? Jos vaikka joku vanha tuttu eksyisi tänne kertoilemaan kuulumisiaan? Ja mun puolesta tervetuloa myös ekakertalaisille jos joku haluaa tulla.

Meen vähän haukkaamaan nyt välipalaa, askartelen tuon listan sitten kun mies on tullut töistä kotiin ja saan rauhassa puuhastella :D

Kvartti, Helmi ja Myyrä 30+6

Joo, se voisi olla kiva, jos vauvan jo saaneetkin ainakin jonkin aikaa kävis täällä kertomassa kuulumisia. Saattaa muuten tää porukka jäädä aika pieneksi. Onhan meitä onneksi monta aktiivista kirjottelijaa nyt odottajissakin.

Kiitos Kvartti! Hienon pinon laitoit pystyyn. Minun puolestani tänne saa tulla kirjoittamaan odottavat ja synnyttäneet. The more the merrier :)

Miten muuten kestätte näitä helteitä? Täällä oli ihanat 32-astetta tänään. Veri kiehuu...

Tuli tänään vähän rusehtavaa tuhrua. Toivottavasti se jää siihen! Niksusta ei tullut mitään tällaista. Ennenkuin tiesin odottavani nitkautin selkäni ja sain siihen vahvoja lääkkeitä. Yksi lääke oli semmoinen, joka lisää keskenmenon riskiä. Siksi täällä panikoin :o

Noniin, nyt on vähän listantynkää tuossa. Siirsin kaikki ketkä oli käyneet tuolla ekakertalaisten pinossa ilmoittautumassa tokakertalaisiksi ja tokakertalaisten jo syntyneet lapset. Jos joku sellainen joka ei odota nyt mutta käy mielellään juttelemassa haluaa itsensä listalle niin voin tehdä myös sellaisen kohdan jossa on vaan ykköset? Ja ekakertalaisetkin pääsevät toki halutessaan listalle mukaan :)

Ja mitä ikinä muutoksia haluatte listaan niin sanokaa vaan, toteutan kyllä kaikki omia ideoitani paremmat ;) Noista sairaaloista mä mietin, että kiinnostaako ne oikeasti ketään? Jos laittaisi ennemmin asuinpaikkakunnan?

Ulkona alkoi just sataa, toivottavasti ilma taas viilenisi!

Sasha, toivottavasti ei tuu enempää vuotoa! Mulla tuli Helmistä tuollaista muutamaan otteeseen eikä se tarkoittanut mitään, mutta myös siinä ekassa keskenmenneessä raskaudessa oli sitä ja silloin se oli huono merkki. :/ Toivotaan että ei tarkoita mitään, kuulemma on tosi yleistä vaikka kaikki on kunnossa. Paljonko sulla on nyt viikkoja? Ultraisko ne neuvolassa?

Ja mä en siis kestä näitä helteitä yhtään |O Yleensä ei oo kuuma haitannut, mutta nyt on kyllä ollut tosi tuskainen olo! Onneksi viikonloppuna edes tuli vähän helpotusta, lähti vähän turvotusta pois. Ja auttoi varmaan sekin kun kiukuttelin perjantaina oikein kunnolla kun oli niin voimaton, ruma, lihava ja paha olo. Pääsi pahimmat paineet pihalle.. Eikä tosta lainaksi saadusta tuulettimestakaan haittaa ole ollut :D

Hyvä pino tuli! Kiitos Kvartti.

Niin ei ne synnytyssairaalat mitään erityisen kiinnostavia tietoja ole. Siitä vaan näkee samalla vähän, missä päin Suomea kukin asustaa. Mutta henkilökohtaisesti en haluaisi listalle kotipaikkakuntaa, joka on tosi pieni. Liian suuri tunnistusvaara iän, kotipaikan ja esikoisen syntymäajan perusteella.

Toivotaan, että tänne löytäisi tiensä vielä joku muukin. Aika pieneksihän tämä porukka muuten jää syksyn tullen. Paitsi, tottahan Kvartti ja Vetku jaksaa käydä meitä täällä moikkaamassa vielä vauvan saatuaankin.

SASHA, toivottavasti ei enempää vuotoa tulis. Ainahan se säikäyttää vähintäänkin.

Justiin eilen sain kuulla, että meidän lähipiirissä oli tullut keskeytynyt keskenmeno. Ihan normaalissa ultrassa rv 12 huomattiin, että sikiö olikin kuollut. Mitään keskenmenoon viittaavaa ei kai muuten ollut. Tosi kamalaa, jos käy noin. Pitää sitten mennä keskeytykseen sairaalaan. Onneksi heillä on kuitenkin jo useampi lapsi, mutta on se silti ihan kamalaa saada ultrassa tällasia uutisia. Ultraan asti sitä toki aina saa vähän jännittää, että onko siellä masussa kaikki ok.

Onko teillä miten onnistunut esikoisten TUTISTA luopuminen? Vai onko se ollut ajankohtaistakaan? Me otettiin noin viikko sitten tutti pois myös yöunilla. Ensin totutettiin Eki nukkumaan päiväunet ilman tuttia muutamana päivänä, ja sen jälkeen yöuniltakin pois. Ihmeen vähän se itki tutin perään, mutta muuten kyllä nukahtaminen kävi vähän vaikeaksi. Poika meinaa vaan jutella ja huudella sängyssään. Siinä menee hermot, kun vieressä kuuntelee väsyneenä, ja yrittää vaan kestää. Seuraava vaihe saakin olla sitten se, että jätetään poika yksinään nukahtamaan sänkyynsä. Tähän asti meistä jompi kumpi on aina mennyt sinne viereen makaamaan (pinnasänky on edelleen meidän sängyn vieressä), ja odottamaan, että uni tulee. Ei siinä muuta tarvii tehdä, kun makaa vaan vieressä, mutta pois huoneesta Eki ei anna lähteä. Turhauttaa välillä, kun menee aikaa niin paljon iltasin pojan nukuttamiseen.

Tutista pitäis pikkuhiljaa luopua. Ennen 2v. synttäreitä ollaan ajateltu muutenkin siitä luopumista. Ei vaan tällä hetkellä riitä kärsivällisyys siihen rumbaan.

Vuotoa ei tosiaan ole tullut yhtään enempää. Maha on vähän kipeä. Tässä pitää vain kaiketi odottaa siihen tulevaan ultraan. Neuvolassa ei täällä ultrata. Aikaisemmin kuulemma on, mutta nyt se on lopetettu. Viikkoja on nyt 9+0. Pitää vielä kärvistellä kolme viikkoa. Ultrassa oltiin joskus viikoilla 7+? ja kaikki oli silloin ihan kunnossa. Pieni sydän löi :heart:

Yöllä oli kyllä vuosisadan ukkonen. Pikkusen karmi, kun koko Saimaa liekehti salamojen loisteessa. Perjantaina sitten viilenee. Jes!

Novelle meillä joudutaan myös makaamaan pojan vieressä kunnes nukahtaa!Osaa kyllä rauhoittua omaan sänkyyn,kun joudun välillä käymään siskon luona,mut yksin ei vieläkään nukahda ellei sit niin yliväsynyt.Seuraavaksi aletaan harjoitella yksinään jäämistä pikku hiljaa eli lohtua saa pyytää huoneeseen,jos tarve,mut muuten joutuu rauhoittumaan yksin huoneeseen.Meillä ollu jo 1,5 vuotiaasta tuo isojensänky,niin pääsee siitä sitten itse tarvittaessa poiskin,kun omassa huoneessa nukkuu!
Sasha meillä luovuttiin pari viikkoa sitten tutista ja ihan ok sujui(poika 2v2kk).Otettiin eka pois päikkäreiltä tutti ja sitten yöunilta.Luulin,et joudutaan valvomaan öitä,mut poika on heränny ehkä 1-2 krt yöllä vähän itkemään ja nukahtaa uudestaan,kun käy vierellä taputtamassa =)
Yritettiin tuota tutista luopumista jo 1v,mut tuloksetta...valvottiin 3 kertaa 5yötä niin,et poika nukkui 30-60 min pätkiä yössä.Nyt sit en raaskinu ottaa tuttia pois,kun odotin siskoa.Stressaavaa muutenkin tuo kakkoseksi jääminen.Hyvä kuitenkin,et nyt onnistui lähes kivuttomasti.Poika muistaa varmasti aina,et äiti vei tutit orava vauvoille,jotka niitä tarvitsi sillä hetkellä nukahtamiseen :laugh:

Hei kaikille! Perustelin tuossa huhtikuun 2011 pinoa, mutta siellä on niin hiljaista että ajattelin ilmoittautua tännekin. Etenkin kun täällä varmaan vielä yhtenevämmät elämäntilanteet porukalla, jos kaikki on kakkosen odottajia! Meillä tyttö 05/08 ja huhtikuun alussa 3.4.2011(?) lienee laskettu aika.

Kiitos Kvartti, hieno on pino! Esikoinen syntyi viikoilla 40+4, jos haluat päivittää. Ja mun puolesta ykkösen odottajat ja vauvautuneet on tosi tervetulleita kirjoittelemaan!

Lupaan kyllä kirjoitella sitten syyskuun jälkeenkin, mikäli suinkin voimat riittää... Nyt kyllä on ruvennut jo hiukan hirvittämään, että miten ihmeessä sitä jaksaa kahden kanssa...

Meillä esikoinen (kohta 1,5 v) syö vielä tuttia aina nukahtaessaan, mutta muuten se saa olla rauhassa. Olen nyt muutamana kertana yrittänyt ehdottaa, että kokeillaan josko uni tulee ilman, ja välillä onnistuu. Tutti on kyllä selvästi tärkeä, koska on lähes ainut sana joka tulee kokonaan ja selkeästi! :laugh: Tutin kanssa nukahtaa monesti omaan sänkyynsä itsekseen, mutta just eilen sai olla ainakin tsiljoona kertaan viemässä takaisin sänkyyn ja lopulta jouduin jäämään viereen valvomaan että pysyi paikallaan nukahtamiseen asti.

Helteet rassaa kanssa jo pikkasen, tai ainakin tämä hiostava kosteus. Mökillä on selkeästi parempi olla kun siellä käy aina pieni merituuli. Miehen lomaa ja maanantaita odotellessa... Sitten voi kyllä tulla pikkaisen taukoa palstailuun, kun mökillä ei ole konetta, saati sitten minkäänlaisia yhteksiä nettiin...

Tervetuloa soap!

Vetku ja Ruttunen 33+6

Hyvä että pino kelpaa :D Ja tervetuloa Soap!

Täällä taas helleahdistus huipussaan, raivo selkeästi kasvaa aina painon mukaan. Turvotusta siis tullut lisää ja tänä aamuna painoa oli eniten koko tän raskauden aikana. Ja ketutus sen mukaista...

Mies tuli onneksi aikaisin töistä kotiin ja otti Helmin mukaansa autokaupoille. Saan siis levähtää rauhassa.

Tuttia Helmi ei oo ikinä huolinut, peukkua imee. Siitä onkin aika vaikea päästä eroon, ei olla keksitty mitä voitais tehdä. Nyt just muutama päivä sitten jätettiin iltapullo pois, saa puuron kanssa maitoa nokkamukista, sitten pestään hampaat ja juo vielä oman huoneen sohvalla sitten sen mitä sinne mukiin on jäänyt. Tavoitteena olisi päästä siihen, ettei enää omassa huoneessa joisi mitään jolloin hammastahna pääsisi kunnolla vaikuttamaan suussa. Tänään heitin sit tuttiosat roskiin ja laitoin pullot seuraavaa varten jemmaan, että nyt ei ole enää paluuta pulloon :)

Nukkumaan menee välillä itsekseen, välillä pitää olla vieressä makoilemassa. Helmi nukkuu omassa huoneessa, mutta ollaan makoiltu joko siellä sohvalla tai sitten jos meno on tosi levotonta niin vieressä matolla. Päiväunille pääasiassa nykyään onneksi jää ihan sillä että vie vaan omaan sänkyyn ja lähtee ite pois. Ovea ei kyllä saa laittaa kiinni.

Hyvä Sasha ettei oo enää vuodellut! Toivotaan ettei tuu enää.

Mä luulin tänään hetken aikaa että mulla alkoi tulla lapsivettä. Taisi sitten kuitekin olla vaan valkkaria kun ei oo enää tullut. Oikeasti kyllä mietin että pitääkö mun nyt soittaa johonkin kun oli ihan vetistä ja sitä tuli pari pikkarinsuojaa ihan läpi... Ei oo nyt moneen tuntiin onneksi enää tullut mitään, että eiköhän se ollut ihan vaan turha säikähdys.

Nyt meen rauhassa syömään jotain ja sitten voisin ottaa kirjan ja mennä ihan sänkyyn lukemaan. Jos vaikka ehtisi hetkeksi nukahtaa ennen kun meno taas alkaa.

Kvartti ja Myyrä 31+0

Hieno pino, Kvart över! :)
Toivon niin kovasti, että pääsisin pian mukaan. Ehkä meillä taas tärppää joskus...

Hyvää odotus- ja vauva-aikaa teille kaikille!

t. Lilla My (+ Ykkönen 3/09 + enkeli-Kakkonen km3/10)

Tervetuloa mukaan SOAP!

Toivottavasti myös Lilla My pääsee pian joukkoon mukaan. Teillä onkin tässä välissä ollut ikävämpi kokemus. Pidetään peukkuja, että pian tärppäisi uudellen.

Kvartti, ne voikin olla joskus kai vaikeita erottaa toisistaan nuo runsaammat valkkarit ja lapsivesi. Mutta tuskin se sitä vettä oli, jos loppui pian eikä mitään supistuksia ole tullut sen kummemmin. Mulla alkoi eka synnytys silloin niin, että aina kun tuli supistus, tuli samalla lapsivettä pihalle ihan alusta asti. Sen takia jouduttiinkin menemään sairaalan jo tosi hyvissä ajoin, jotta voitiin tarkkailla vauvan vointia ja veden määrää. Sillon alkuun siellä sairaalassa kätilö/hoitaja ei meinannut edes uskoa, että se oli lapsivettä, vaikka itse olin varma asiasta. Mutta kun se sitten tunki sormensa sisään ja tutki kohdunsuuta ja sen jälkeen lorahti kunnon annokset vettä lavetille, niin johan uskoi, että synnytys se sittenkin on lähestymässä, vaikka kohdunsuulla ei ollut tapahtunut vielä oikein mitään. Musta se lapsiveden tulo tuntui kuitenkin jotenkin selkeämmältä lämpimältä lorahdukselta kuin mikään valkkarivuoto koskaan. Saisi se sun myyrä siellä vielä jonkun viikon pysyä masussa, vaikka varmasti onkin äidillä jo tukalat oltavat tässä kuumuudessa.

Toivon kovasti Lilla My, että pääsisit pian takaisin! :heart:

Novelle, joo toivon mukaan Myyrä vielä pysyy matkassa useamman viikon. Vaikka olo onkin tukala nyt kuumalla niin en mä silti haluaisi vielä tästä mahasta eroon. Ei tosiaan enää tullut tuota vetistä vuotoa, eli kyllä se varmasti vaan valkkaria oli. Tai sitten pissaa, mistäs sitä ikinä tietää jos sitä jää johonkin putken mutkaan jumiin kun vauva painaa... No, tärkeintä että loppui alkuunsa se lorotus :)

KÖ 31+1

Heippa kaikki! :wave: Minäkin vanha tuttu kolmikymppisistä ekakertalaisista. Olen se, joka sai viime vuonna pinon ensimmäiset kaksoset. ;) Nyt vaan eri nikillä liikkeellä. Olen siis tokakertalainen, vaikka kolmatta odotankin ja toisaalta ihan kuin ensimmäistä kertaa asialla, koska kaksoset syntyi pieninä keskosina enkä siten ole tätä loppuraskauden ihanuutta koskaan aiemmin kokenut. :D

Hyvää odotusta kaikille tokakertalaisille, käyn varmaan jatkossakin ihastelemassa kuulumisianne! :hug:

Epeti + tuplapojat 11 kk ja uusi tulokas rv 32+2

Epeti tule sinäkin ihmeessä tähän joukkoon sekalaiseen kirjoittelemaan, jos jaksat! Teillä varmaan riittääkin vilinää jo nyt, kun pojat on vielä noin pieniä. Itse en meinaa enää tän mahan kanssa (ja näillä helteillä varsinkaan...) pysyä tuon yhdenkään touhu-tiinan perässä...

Kvartti meillä kanssa sisällä 27 vaikka pidän päivisin kaikki verhot ja ovet kiinni, ja öisin tuuletetaan. Tosin tää sisälämpö tuntuu jo melkein viileältä kun tulee ulkoa sisään.

Mulla tuli silloin ykkösestä reilua vetistä vuotoa lopussa ja luulin kanssa, että tihkuu lapsivettä, mutta ei. Sitten kun vedet oikeasti meni muutaman päivän päästä just ennen kun lähettiin sairaalaan, se olikin melko iso loraus, jota edelsi sellainen "poks" -tunne. Toi lämmin loraus, kuten Novelle kuvasi, on kyllä osuva, mutta monilla ilmeisesti liruttelee hissukseenkin. Toivotaan ettei kuitenkaan vielä enteile mitään.

Jotenkin kypsyttää, ettei voi nauttia kesästä ja terassilla oleskelusta, kun on aina liian kuuma tai muina kesinä usein liian kylmä. Aamupäivästä käytiin keräämässä esikoisen kanssa vattuja etupihalta, mutta nyt päikkäreiden aikaan ei ole mitään enää asiaa ulos, muuten olen koko loppupäivän aivan veto veks. Toivotaan tosiaan, että säätiedotus pitäisi paikkansa! Parinkin asteen viilennys ja pieni tuulikin jo riittäis.

LillaMylle toivottelen jaksuja uuteen yritykseen! Kyllä ihan varmasti tärppää ja pikkuinen myös kestää matkassa mukana.

V ja R 34+0 (taas viikko lisää!)

:wave: Kiitos Kvartti taas hienosta pinosta, hyvä idea perustaa erikseen pino meille. Muistan kyllä itsekin, kun ekaa odottaessa nuo kuukausipinot ei niin kiinnostaneet, kun siellä oli mukana sellaisia, joilla jo oli lapsia. Onhan ne jutut kuitenkin ihan erilaisia, jos vertaillaan toisiin ekakertalaisiin tai edellisiin omiin raskauksiin =) . Osasyy oli kyllä sekin, että niissä tulee aina ihan liikaa juttua että pysyisin perässä... :ashamed:

Mutta sitten muuta asiaa; miulle vois toistaiseksi lisätä listaan LA:ksi 18.3. ja synnäriksi SKS tai Savonlinna, jos paikkakunnat aletaan laittaa. Syke löytyi tänään pitkällisen (piinaavan) etsimisen jälkeen ja alkion koko oli suurinpiirtein se, mitä pitikin. Lääkäri ehti jo todeta alkion liian pieneksi ja sykkeettömäksi, kunnes yhdessä etsimällä kärpäsenkakan kokoinen syke näkyikin :heart: . Tarkemmalla ultralla koko olikin aika passeli viikkoihin nähden, näillä viikoilla näköjään ultrauslaitteella voi olla arvaamattoman suuri merkitys diagnoosiin. Otettiin myös verikoe ja uusi ultra on kahden viikon päästä, sillä jälleen kerran löytyi munasarjasta jotain ylimääräistä. Hcg oli onneksi viikkoihin nähden normaali, eli tuskin siellä ainakaan toista ruskuaispussia on. Vuotoja on ollut muutaman päivän välein, mutta näköjään kohdunsuu on taas herkkä vuotelemaan ( kaikilla lääkärikäynneillä on spekulasta tullut haava) eikä istukan paikkakaan ole vielä selvillä eli vois olla siitäkin. Yhdyntäkielto tuli kumminkin seuraavaan ultraan asti, ihanku näillä helteillä mikään kiinnostaisikaan, saatikka kun vuotaa vähän väliä :whistle:

Tuli nyt aika omanapainen viesti, mutta kommentoin myöhemmin lisää... pitää välillä laskea mies tyttöä hoitamasta muihin hommiin. On nyt vasta muutaman kerran hoitanut itsekseen Suvia, kun miulla on ollut joku pakollinen meno ( ja joka kerta on joutunut vaihtamaan kunnon kakkavaipat; hyvä tyttö! :laugh: ;) ). Saa kyllä pikkuhiljaa luvan alkaa osallistua enemmänkin :kieh:

Jaksuja helteisiin, täällä nyt varjossa 34 astetta :whistle:

Piki 6+5 :heart:

Tervetuloa "uusille!

Piki, sinäkin olet Savonlinnasta! Minä tosiaan muutin perheen kanssa tänne kohta 2kk sitten. Ketään en täältä tunne, enkä oikeastaan paikkojakaan =) Kiva kuulla, että täällä asuu muitakin odottajia. Tuleeko sulla muuten ihan veristä vuotoa vai millaista? Toivotaan, että se loppuu pian.

Kvartti, muistan, kun mullakin hulahti samalla lailla. Soitin neuvolaan ja tätsy oli sitä mieltä, että pitää tulla käymään. Stiksatessa selvisi, että oli valkovuotoa.

Ei jaksa tätä hellettä! Tuntuu, että ei saa edes hengitetyksi, kun on niin kuuma. Yäk. Onneksi on tuo vesi lähellä, jossa voi käydä pulahtamassa.

Sasha 9+1

Kun nyt näköjään olen listoille päässyt, niin sinne voip päivittää LA:ksi 20.9. ja HYS:ssa olisi tarkoitus pinnistellä. =)

vetku, eniten alkaa tehdä tiukkaa tuo poikien nostelu, jota joutuu suorittamaan vielä kohtuullisen paljon. Vaikka masu onkin ihan kiitettävän pienenä pysynyt, ainakin verrattuna tuplamasuun. :whistle: Saas nähdä, miten kuukauden päästä onnistuu. Pinnasängystä eivät pääse sitten pois, jos mun maha on tiellä enkä ylety nostamaan. :laugh:

No niin, mukavastihan täällä alkaa olla porukkaa. Nuo kuukausipinot on tosiaan siitä huonoja, että siellä on varsinkin alkuun ihan hirveästi kirjottelijoita, joten keskustelusta ei tule mitään.

PIKI, joo se on hyvä, että mieskin tottuu vähitellen hoitamaan enemmän tyttöä jo tässä vaiheessa. Apua tarvitaan sitten myöhemmin ihan tosissaan. Hienosti ajotetut kakat kyllä :D

Huh, kyllä alkaa muakin ottaa päähän kuumuus. Tänään on kai pahin päivä tiedossa. Eilen illalla työpäivän jälkeen tuli taas oikein huono olo. Voi olla, että yhdistelmä pizzaa lounaaksi, helle ja alkuraskaus ei sovi mulle. Ärsyttää, kun on niin kuuma, ettei jaksa ulkona liikkua oikein ollenkaan. Tuntuu että painoa alkaa tulla jo lisää pikkuhiljaa, kun urheilu väkisin vähenee näillä keleillä. Oon yrittänyt jatkaa juoksemista, mutta eihän siinä näin kuumalla ole mitään järkeä, kun tulee vaan järjettömän huono olo lenkin jälkeen, ja sitä sitten jatkuu ja jatkuu. Ainut vaihtoehto olis lenkkeillä aamulla, mutta olen ihan normaalistikin huono lähtemään aamulla urheilemaan, saatika sitten näin raskaana ollessa. Kyllä ensin tarvii aamupalaa ja vähän heräillä. Sitten pitääkin jo töihin lähteä. Plääh!

Lohduttavaahan se kyllä oli, että pahoinvointi palasi näköjään taas kuumuuden myötä. Kai siellä masussa kaikki ihan hyvin sitten on edelleen, vaikka ne oireet välillä helpotti jo huomattavasti. Taitaa olla vaan normaalia vaihtelua. En myöskään käsitä, miten pärjään tuon pojan kanssa myöhemmin kun maha alkaa olla tiellä. Nytkin kun on vetämätön olo välillä (kuumana päivänä siis koko ajan!), en meinaa jaksaa raahata tuota 14 kiloista sylissä kovin kauaa. Eikä se todellakaan aina lähde sinne suuntaan menemään minne käskee, joten pakko välillä vaan napata syliin ja viedä väkisin haluttuun suuntaan. Hah, pitää kai vaan ottaa sitten aina rattaat tai pulkka mukaan myös tien toisella puolella olevalle keinupaikalle, että varmasti päästään kotiin.

Novelle 7+1

Tervetuloa minunkin puolesta soap ja epeti! :flower: :flower: epeti kiva kuulla että pojat voivat hyvin ja nyt oot jo noin pitkällä kolmosen kanssa :whistle: =)

Sasha huomasinkin jo tuossa aiemmin, että ootte muuttanut tännepäin, en vaan vielä ehtinyt kommentoida mitään =) . Tervetuloa vaan Savonlinnaan! :flower: Ehkä voitais joskus tavata? Toivottavasti miulla ei vaan ala samanlainen pahoinvointi kuin viime raskaudessa, niin olis virtaa johonkin. Nää vuodot on ollu eka ruskeeta tuhrua suppareiden kanssa, päivystyksessä otettiin sit viljely josta se streptokokki löytyi. Kaikenlaisia mahakipuja on ollut myös ja pahimmat oli muutama päivä sitten, kun kohdunkaula vaihtoi asentoa ylhäältä alas... silloin tuli myös kirkkaan veristä vuotoa. Se oli kyllä niin kirkasta ja vaaleaa, että oli varmaan just siitä kohdunkaulalta eikä kohdusta. Sit jos oon nostellu tyttöä enemmän, niin on kanssa tullut vähän vuotoa jne. Toivottavasti sinunkin vuodot olis vaarattomia, kyllähän ne aina säikäyttää, vaikka tavallisia ovatkin. Viime raskaudessa miulla oli istukka kohdunsuulla pitkälle puolivälin jälkeen ja se aiheutti vuotoja silloin tällöin. Nyt onneksi ultrassa katsottiin myös tuo kohdunkaula ja sitä oli reilusti 3cm jäljellä. Toivottavasti pysyisikin siinä vaiheilla pitkälle ensi vuoteen =)

Huh, Kvartillakin alkaa jo tuo mahdollisen vesienmenon tarkkailu. Toivotaan nyt, että myyrä viihtyy vielä pari kk siun kyydissä =) ja että turvotus edes vähän laantuisi kun viilenee.

Tutista vieroittamista ollaan täälläkin jo nyt harkittu, kuulemma nyt pitäis olla joku herkkyyskausi jolloin ehkä onnistuu helpommin. Tähän asti sitä on tarvittu enimmäkseen nukahtamiseen, mutta välillä tyttö etsii sen yöllä ja saattaa luputtaa koko yön. Jos ei löydy niin menee hermot ja alkaa heräillä. Mutta kun ei päivälläkään (rinnan) imeminen kiinnosta, niin ei kait sitä viettiä tarvitse yölläkään toteuttaa. Pari unilelua on ollut käytössä jo kuukausia, ehkä pitää sitten kannustaa niiden hypistelyyn tutin sijasta.

Jaksuja kaikille kuumuuden ja raskausoireiden kanssa :hug:

Nyt haukkaamaan jotain ennenkuin olo huononee taas :wave:

Piki 6+6

Heip kaikki. Tämähän vaikuttaa kivalta pinolta, joten hyppään minäkin mukaan. Katsoin tuossa juuri säätietoja ja näyttäisi, että meillä taitaa jo huomenna vähän helpottaa, "vain" 25 astetta. Mulla meni se alkukesä aika koomassa, kun oli niin vetämätön olo, mutta nyt se on kyllä helpottanut onneksi. Mitään tuntemuksia ei oikein vielä ole, paitsi että maha tuntuu kasvavan ihan eri tahtiin kuin ekalla kerralla. Viikkoja taitaa olla 14+4...jos nyt ihan oikein lasken ja la on 24.1.

KÖ: älä laita ainakaan mulle mitään paikkakuntaa tuonne listalle, kun en halua kuitenkaan tulla tunnistetuksi täällä. Ja sairaalakaan ei taida olla kovin kiintoisa tieto.

Sellaista ajattelin kysäistä, että miten ajattelitte kuskata kahta lasta silloin, kun ei ole autoa? Meillä on tässä lähellä kerho ja kauppa, mutta ei S oikein kaupalle jaksa vielä kävellä. Tai jaksaa, mutta aika pitkä reissu tulee meille, jos hänen vauhtia mennään. Meillä tulee ikäeroksi 1 vuosi ja 11 kk. En viitsis millään ostaa tuplarattaitakaan, kun minne ne edes sopisi. Mutta ehkä me ei sitten vaan liikuta kovin kauas kevättalvella, kun ollaan kolmisin.

Parempaa vointia kaikille, jos nää helteet nyt helpottais =)

Ai niin, meillä S nukkuu juuri ekoja päikkäreitä isojen sängyssä omassa huoneessa!

Novelle Kyllähän se tytön (11kg) raahaaminen vielä isonkin mahan kanssa menee, kun nappaa tuohon sivuun tai korkealle mahan päälle, mutta olen jo kauhuissani miten ihmeessä selviydyn sitten kun käsissä on vauva joko kaukalossa tai ilman. Meillä kun ei todellakaan tulla sinne minne äiti haluais, ja kädestäkään ei millään sais pitää kiinni.

Hazel Pohdin pitkään tuplien ostamista ja ostin lopulta käytettynä Happy Baby Spider duot. Meillä ikäeroksi tulee 1 v 7 kk ja talvi tulee sitten aika pikaisesti, niin ei seisomalautakaan oikein käy. Neuvolaankin on kuitenkin matkaa vajaa 2 km, eikä paikalliset bussit ole mitään matalalattiaversioita. Mutta se mitä mietin pitkään oli sellainen Buggypod -sivuvaunu. Niitä myy ainakin Vauvamaailma, ja käy useampiin rattaisiin. Niin ja siis tervetuloa!

Mukavaa päivää kaikille! Täällä ainakin on ehkä jo hieman viileämpi ja tuulee mukavasti. Käytiin jopa aamupäivästä polkaisemassa pieni pyörälenkki tuon esikoisen kanssa. Teki kyllä hyvää, sopii mulle paljon paremmin kuin kävely, joka käy pahasti selkään.

V ja R 34+1

Yhteistyössä